"Ve zkušebním provozu by šlo jen o úsek od Stéblové do Opatovic nad Labem, protože u Stéblové není mimoúrovňová křižovatka," vysvětlil šéf pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.
Správce páteřních komunikací přitom v květnu po letech budování otevřel poslední úsek, kterým dva pruhy v každém směru spojily Pardubice od Ohrazenic s velkou kruhovou křižovatkou u Opatovic. Za ní, směrem na Hradec Králové, se stále buduje.
Podle Veberových informací prošel záměr na zvýšení povolené rychlosti na jednom úseku poradou u ministra dopravy, možná ho bude muset projednat i vláda.
"Očekáváme, že z ministerstva v nejbližší době přijde na odbor dopravy krajského úřadu dopis, jak to uvést do provozu," dodal Vebr.
S mluvčím ministerstva dopravy Martinem Novákem se shodl v odhadu, že by řidiči mohli legálně víc šlápnout na plyn už letos na podzim.
"Bude to pilotní projekt, ke kterému využijeme stávající legislativy a dosavadního dopravního značení. Je ale možné, že kvůli povolení vyšší rychlosti na dalších podobných komunikacích bude nutné změnit zákon, což trvá delší dobu," upozornil Novák.
Podle Vebera se mezi Stéblovou a Opatovice ukáže, zda je jízda stodesítkou bez komplikací, nebo jsou potřeba nějaké úpravy. Ovšem řada řidičů tam jezdí i více než 110 km/h už dnes, široká hladká vozovka k tomu svádí.