Nové sypače mají revoluční teleskopické radlice s jednoduchou možností úpravy délky během práce až do pěti metrů.
Nové sypače
|
"Konkrétně dálnice a rychlostní silnice budou ošetřovat nové automobily Scania a Iveco. Ty mají kromě jiného dokonalejší bezpečnostní polepy s výstražnými znameními. To znamená, že se na silnicích a hlavně dálnicích zvýší bezpečnost," uvedl vedoucí odboru správy dálnic Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.
Vozidla mají také kvalitnější antikorozní ochranu jak karoserie, tak elektroinstalace. Nižší jsou i náklady na provoz. Zřejmá bude úspora pohonných hmot.
Loni stála zima téměř 400 milionů
Každá správa dálničních úseků v kraji se může spolehnout na dvě nová vozidla. Plán zimní údržby počítá celkem asi se 193 sypači, z toho 40 sypačů udržuje silnice I. třídy, rychlostní komunikace a dálnice. K tomu potřeba připočítat další techniku, jako jsou traktory, nakladače, sněhové frézy.
Provozní náměstek Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje Josef Raboch uvedl, že do konce tohoto roku mají silničáři k dispozici asi 140 milionů korun. Od Nového roku jedou podle rozpočtu pro rok 2014. Loňská zima stála celkem 398 milionů.
Ve středních Čechách je potřeba udržovat 8 600 kilometrů silnic II. a III. třídy a dalších tisíc kilometrů silnic I. třídy, rychlostních komunikací a dálnic. Krajští silničáři mají nasmlouvané firmy, které úklid provádějí. Je jich třináct. Jednou z nich je A. S. A.
"Staráme se o zimní údržbu v Lysé nad Labem a v Milovicích. Prioritou jsou vždy hlavní tahy, komunikace před nemocnicemi, školami, úřady a zastávkami hromadné dopravy," uvedla mluvčí firmy Šárka Býmová.
Ve skladech má firma 65 tun soli, 50 tun písku a pět tun štěrku. "Novinkou v údržbě komunikací je také řízení prací pomocí systému Car Control, který kontroluje pohyb vozidel a situaci na komunikacích. Díky tomuto systému jsme schopni operativně a v rychlém čase nasadit další techniku. V případě kalamitních situací jsme připraveni povolat dvě místní společnosti," dodala Býmová.