Obyvatelé vybírali ze tří možností: rekonstrukci stávajícího autobusového nádraží, výstavbu zcela nového terminálu na jiném místě a zachování současného stavu. V anketě zvítězila jednoznačně varianta a, tedy úprava stávajícího nádraží.
„Pro mě osobně je to závazný výsledek,“ uvedl starosta Nové Paky Josef Cogan (STAN), který chce vůli hlasujících respektovat.
Účast v anketě byla 36 procent a pro přestavbu současného nádraží se vyslovilo 62 procent voličů. Vítězná varianta tedy získala 1 680 hlasů.
Radnice v minulosti oslovila více než deset architektonických ateliérů a získala návrhy řešení. Jako smysluplné se ukázaly dvě varianty. Jedna pro stávající lokalitu a druhá pro nový terminál. Rozhodnout měli voliči.
„Vstoupíme v jednání s vítěznou architektonickou společností a budeme chtít návrh zpracovat do podoby stavební a prováděcí dokumentace. Připravíme projekt do fáze, kdy budeme moci požádat o příslušnou dotaci,“ uvedl Cogan.
Nový terminál bude podle odhadů stát více než 60 milionů korun, většinu nákladů pokryjí peníze z evropských fondů. S výstavbou se počítá nejdříve za dva roky. V minulosti už v anketě Novopačtí rozhodovali o výstavbě bazénu nebo o rekonstrukci Masarykova náměstí.
„Máme s tím přes dvanáct let velmi dobré zkušenosti a rádi bychom v tom pokračovali,“ řekl Cogan.
Desetitisícová Nová Paka je významným regionálním dopravním uzlem na cestě do Krkonoš. Autobusové nádraží je staré čtvrt století. Denně odbaví na 120 autobusů a lidé čekají za každého počasí na lavičkách pod zastaralými přístřešky. Chybějí toalety, krytá čekárna a parkovací místa. Těch má po obvodu nového terminálu vzniknout asi 60.