Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobusové nádraží v Nové Pace se stěhovat nebude, rozhodla anketa

  18:09aktualizováno  18:09
Lidé v Nové Pace na Jičínsku si přejí, aby město opravilo stávající autobusové nádraží. Místní tak rozhodli v anketě, kterou radnice spojila s krajskými volbami. Právně však nešlo o referendum, a tak výsledek není pro radnici závazný.

Vizualizace budoucího terminálu v Nové Pace. | foto: Město Nová Paka

Obyvatelé vybírali ze tří možností: rekonstrukci stávajícího autobusového nádraží, výstavbu zcela nového terminálu na jiném místě a zachování současného stavu. V anketě zvítězila jednoznačně varianta a, tedy úprava stávajícího nádraží.

„Pro mě osobně je to závazný výsledek,“ uvedl starosta Nové Paky Josef Cogan (STAN), který chce vůli hlasujících respektovat.

Účast v anketě byla 36 procent a pro přestavbu současného nádraží se vyslovilo 62 procent voličů. Vítězná varianta tedy získala 1 680 hlasů.

Fotogalerie

Radnice v minulosti oslovila více než deset architektonických ateliérů a získala návrhy řešení. Jako smysluplné se ukázaly dvě varianty. Jedna pro stávající lokalitu a druhá pro nový terminál. Rozhodnout měli voliči.

„Vstoupíme v jednání s vítěznou architektonickou společností a budeme chtít návrh zpracovat do podoby stavební a prováděcí dokumentace. Připravíme projekt do fáze, kdy budeme moci požádat o příslušnou dotaci,“ uvedl Cogan.

Nový terminál bude podle odhadů stát více než 60 milionů korun, většinu nákladů pokryjí peníze z evropských fondů. S výstavbou se počítá nejdříve za dva roky. V minulosti už v anketě Novopačtí rozhodovali o výstavbě bazénu nebo o rekonstrukci Masarykova náměstí.

„Máme s tím přes dvanáct let velmi dobré zkušenosti a rádi bychom v tom pokračovali,“ řekl Cogan.

Desetitisícová Nová Paka je významným regionálním dopravním uzlem na cestě do Krkonoš. Autobusové nádraží je staré čtvrt století. Denně odbaví na 120 autobusů a lidé čekají za každého počasí na lavičkách pod zastaralými přístřešky. Chybějí toalety, krytá čekárna a parkovací místa. Těch má po obvodu nového terminálu vzniknout asi 60.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.