Úředníci tak vyhověli některým oponentům obchvatu, kteří podali celkem devět odvolání. Starosta Jan Birke uvedl, že připomínky a námitky, které jsou obsahem osmi odvolání, jsou schopni vyřešit a dodat úředníci ze stavebního úřadu, který sídlí na náchodské radnici.
"Ale předmětem odvolání je i takzvané okótování. To v projektu obchvatu Náchoda chybí. Znamená to, že je třeba všem lidem, kterých se stavba obchvatu dotkne, vyznačit a vytyčit, jak moc jim stavba obchvatu zasáhne do pozemků," vysvětlil.
Nové územní rozhodnutí bude za několik měsíců
Starosta dodal, že toto okótování ale nemůže dělat město: "To je čistě v kompetenci projektantů a především investora, tedy Ředitelství silnic a dálnic."
Podle něj se ředitelství snaží nedostatek rychle vyřešit: "Měli jsme už schůzku, dnes se mi ohlásila společnost, která obchvat kreslí a 8. února máme mít s jejím zástupcem na ředitelství silnic a dálnic v Hradci Králové schůzku."
Birke míní, že nové územní rozhodnutí se všemi doplněnými nedostatky bude moci stavební úřad vydat za několika měsíců: "Rozhodně nechceme, aby to trvalo rok. Řekl jsem vedoucí stavebního úřadu, aby doplnění nedostatků věnovala v příštích týdnech veškeré úsilí."
Obchvatu nefandí ani ministr Bárta
I přes zrušení územního rozhodnutí má výstavba obchvatu podporu hejtmana kraje Lubomíra France. Avšak někteří úředníci kraje se netají tím, že by raději viděli výstavbu rychlostní silnice od dálnice v Hradci Králové přes Jaroměř na Královec a do Polska. Také ministr dopravy Vít Bárta s obchvatem Náchoda příliš nespěchá.
"Ani se mu moc nedivím, když teď nemáme územní rozhodnutí, na rozdíl od Nové Paky, kde bude vydáno brzy i stavební rozhodnutí," říká Birke.
Kvůli pochybnostem se sešel i s hejtmanem. "Ujistil mne, že obchvat Náchoda je druhou dopravní prioritou kraje," sdělil.
Územní rozhodnutí na výstavbu obchvatu Náchoda vydal stavební úřad Náchoda loni. Obchvat se v mnoha případech dotkne pozemků obyvatel obcí Vysokov, Radechová, Babí a Kramolna.