Cyklostezka v Horově ulici v Hradci Králové byla hotová dva měsíce, než ji...

Cyklostezka v Horově ulici v Hradci Králové byla hotová dva měsíce, než ji znovu rozkopali (4.10.2016). | foto: Martin Veselý, MAFRA

Cyklostezka v Hradci vydržela šedesát dnů, narazila u odborníků i policie

  • 2
Jen dva měsíce poté, co se v centru Hradce Králové slavnostně otevřela křižovatka Koruna včetně nové přilehlé cyklostezky, kope se tam znovu. Dopravním odborníkům, policii ani odboru dopravy se nelíbilo řešení cyklostezky a přechodu v Horově ulici na rohu u Čedoku, takže nový povrch musí pryč a bude se předělávat.

„Nynější práce jsme nemohli realizovat při výstavbě okružní křižovatky Koruna z časových důvodů. Požadavek jsme obdrželi až v době, kdy už byla větší část původního řešení hotová,“ řekl náměstek hradeckého primátora pro rozvoj města Jindřich Vedlich z TOP 09 (o otevření křižovatky zde).

„Proto jsme rozhodli o vypsání samostatné zakázky a o stavebním oddělení obou akcí,“ vysvětlil Vedlich.

Oprava vyjde bez započtení DPH zhruba na 200 tisíc korun. Zmizela část cyklostezky ze stávajícího chodníku, bude přemístěna do silnice. „Zruší se i přechod pro chodce včetně zvýšeného ostrůvku,“ dodal Vedlich.

Ne všem se to však líbí. „To je dost divočina. Byla by potřeba i úprava pro cyklisty v Nerudově ulici, kde se obrácením jednosměrky poničila docela zajímavá trasa pro cyklisty. Tam by si to zasloužilo možnost obousměrného provozu pro kolaře. To, co tam vzniklo, nedává smysl,“ uvedl zastupitel Martin Hanousek ze Strany zelených.

Z Horovy ulice je jednosměrka

Součástí dodatečných úprav bude i rozšíření části chodníku v Habrmanově ulici pro zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů.

„Tato opatření provádíme kvůli zjednosměrnění Horovy ulice a vypuštění jednoho z přechodů v křižovatce ulic Gočárovy a Horovy,“ uvedl náměstek. Opatření městu podle něj doporučili policisté, dopravní odborníci i magistrátní odbor dopravy.

Horova ulice byla v minulosti jednosměrná od Nerudovy ke Gočárově třídu. Po rekonstrukci Koruny město jednosměrku v Horově ulici otočilo a řidiči musí na Gočárovu třídu jezdit přes Habrmanovu ulici.

„V původním stavu byl výjezd z Horovy ulice a Sukových sadů velmi problematický, někdy téměř nemožný. Výstavbou nové okružní křižovatky se naskytla jedinečná příležitost to změnit. Zvýšila se bezpečnost a zjednodušil se provoz,“ vysvětlil Vedlich.

Přestavba Koruny na kruhový objezd s fontánou a úprava okolí stála 127 milionů korun a trvala 13 měsíců. Křižovatku už od její stavby kritizovali různí aktivisté, a to jak kvůli ceně, tak provedení.

Byť autor návrhu architekt Patrik Kotas tvrdil, že se nová okružní křižovatka nestane na trase mezi centrem města a Kuklenami „špuntem“, některé dny, kdy se řidiči jedoucí od Kuklen posouvají jen pomalu a auta se řadí až za křižovatku u ZVU, mu za pravdu úplně nedávají. Dopravu před několika týdny komplikovaly i problémy s trakčním vedením (čtěte zde). Kvůli špatně odstíněnému kabelu na křižovatce padaly trolejbusům sběrače.