Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektromobil Prcek dostal korkové sedačky a místo šroubů suchý zip

Vypadá jako skleněnka, s dvoučlennou posádkou dokáže uhánět až čtyřicetikilometrovou rychlostí, provoz stojí na rozdíl od jeho naftou páchnoucích příbuzných jen pár korun. Jmenuje se Prcek a je úspěšný, i když letos nevyhrál soutěž o nejzajímavější elektromobil dotovanou milionem korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hreeeba

Reakce autora

Jako designér a konstruktér PRCKA bych rád uvedl pár informací na správnou míru. PRCEK sice vznikl na škole ale nejedná se o školní projekt, je to výsledek vývojové činnosti tří soukromých konstruktérů, kteří se přihlásili do soutěže. Škola poskytla soukromému týmu především zázemí. Bylo na studentech a profesorech, do jaké míry se zapojí do stavby prototypu. PRCEK není náhrada běžného automobilu, je koncipovaný jako vozítko pro volný čas, do města (půjčovny, služby) nebo může být využit v turistickém průmyslu. Otevřená karoserie je záměr, s cílem přinést radost z jízdy a pocit svobody a vzdušnosti, také se do ní jednoduše nastupuje a nezdražuje konstrukci ( v uzavřeném PRCKOVI by jste se cítili málo bezpečně, v otevřeném se střechou nad hlavou a 4 kolami zase bezpečněji než na skůtru, toť k filozofii). PRCEK není rozhodně "kutilská" záležitost. Vznikl stejným postupem jakým se dnes konstruují moderní osobní automobily.

0/0
3.11.2010 4:33

movie_star

Reakce autora_pokračování

S využitím stejných softwarových 3D CAD nástrojů  pro konstrukci a ergonomii nebo FEM pevnostní analýzy. Cílem bylo postavit relativně levné, jednoduché vozítko z lehkých, recyklovaných nebo recyklovatelných mat. (celohliníková konstrukce, použití dutinkových nebo kompozitních sendvičových desek, solární panel na střeše, inovativní použití mat. ARPRO, korek, kokosové vlákno,LED diody, reflexní folie a průmyslové suché zipy od 3M...). Samotný pohon, včetně baterií je navržený tak aby vozítko zbytečně nezdražoval a byl max.efektivní. Motor je prototyp, vyvinutý v extrémně krátké době pouze pro PRCKA specializovanou firmou JULI Motorenwerk, s parametry šitými na míru pro potřeby elektromobilu. PRCEK je navržený s nějakou filozofií, pro určitou skupinu spotřebitelů s určitými zájmy a je na Vás zda ji přijmete nebo ne, srovnávat ho s běžnými automobily nebo komerčními mini-elektromobily není úplně šťastné.

Za tým PRCEK (Ing.Martin Hřeben, Ing.Jiří Uiberlay, Ing.Jaroslav Šír)

 

Martin Hřeben

0/0
3.11.2010 4:56

truthspeaker

redakce iDNES, dneska je teprve 31.

to byste ještě mohli do konce měsíce dva články o elektromobilech stihnout, ne? :-/

0/0
31.10.2010 8:27

Fordman CZ

Projekty elektromobilů

Je vidět, že stát má neustále dost peněz na vyhazování. Soutěž byla vypsána absolutně nesmyslně. Proč dělat soutěže na elektromobily či spíš kutilská vozítka? Nebylo by lepší vyhlašovat skutečně odbornou soutěž na řešení akumulace a dobíjení u elektromobilů? Takhle mi to připadá, že jeden hračička vymyslí za státní peníze hračičkovskou soutěž a další hračičkové si koupí v krámě elektromotor (pokud ho zrovna nevymontují ze sekačky), přidají baterky, svařej pár trubek a hrajou si na vynálezce.

Ovšem to není nic proti školním projektům, tam je určitě jenom dobře, že se učí konstrukčně myslet.

0/0
29.10.2010 10:32

Inkvizitor Johny

Jako školní projekt dobrý

...Ale jinak úplně k ničemu do provozu. Mizerný pohon a jiné parametry. Má to sice čtyři kola, ale s moderním automobilem, jak ho chápe většina populace, to prostě nemá nic společného.

0/0
28.10.2010 18:34

habr

Re: Jako školní projekt dobrý

Jako přibližovadlo do práce cca 10 km (což hodně lidí jezdí), nákupní taška na kolečkách, plně postačující (a je to jen studentská práce).

Druhé, tzv moderní auto jak si leckdo představuje mi může stát na dvorku a nebo v autopůjčovně.;-D;-D;-D

0/0
28.10.2010 21:01

phi

Re: Jako školní projekt dobrý

40 kmh ? bez poradne kapoty a vytapeni ? co kdybyste s tim jezdil tuhle zimu do prace vy ?

0/0
1.11.2010 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.