Diskuze

Elektromobil Prcek dostal korkové sedačky a místo šroubů suchý zip

Vypadá jako skleněnka, s dvoučlennou posádkou dokáže uhánět až čtyřicetikilometrovou rychlostí, provoz stojí na rozdíl od jeho naftou páchnoucích příbuzných jen pár korun. Jmenuje se Prcek a je úspěšný, i když letos nevyhrál soutěž o nejzajímavější elektromobil dotovanou milionem korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

hreeeba

3. 11. 2010 4:33
Reakce autora

Jako designér a konstruktér PRCKA bych rád uvedl pár informací na správnou míru. PRCEK sice vznikl na škole ale nejedná se o školní projekt, je to výsledek vývojové činnosti tří soukromých konstruktérů, kteří se přihlásili do soutěže. Škola poskytla soukromému týmu především zázemí. Bylo na studentech a profesorech, do jaké míry se zapojí do stavby prototypu. PRCEK není náhrada běžného automobilu, je koncipovaný jako vozítko pro volný čas, do města (půjčovny, služby) nebo může být využit v turistickém průmyslu. Otevřená karoserie je záměr, s cílem přinést radost z jízdy a pocit svobody a vzdušnosti, také se do ní jednoduše nastupuje a nezdražuje konstrukci ( v uzavřeném PRCKOVI by jste se cítili málo bezpečně, v otevřeném se střechou nad hlavou a 4 kolami zase bezpečněji než na skůtru, toť k filozofii). PRCEK není rozhodně "kutilská" záležitost. Vznikl stejným postupem jakým se dnes konstruují moderní osobní automobily.

0 0
možnosti
M

movie_star

3. 11. 2010 4:56
Reakce autora_pokračování

S využitím stejných softwarových 3D CAD nástrojů  pro konstrukci a ergonomii nebo FEM pevnostní analýzy. Cílem bylo postavit relativně levné, jednoduché vozítko z lehkých, recyklovaných nebo recyklovatelných mat. (celohliníková konstrukce, použití dutinkových nebo kompozitních sendvičových desek, solární panel na střeše, inovativní použití mat. ARPRO, korek, kokosové vlákno,LED diody, reflexní folie a průmyslové suché zipy od 3M...). Samotný pohon, včetně baterií je navržený tak aby vozítko zbytečně nezdražoval a byl max.efektivní. Motor je prototyp, vyvinutý v extrémně krátké době pouze pro PRCKA specializovanou firmou JULI Motorenwerk, s parametry šitými na míru pro potřeby elektromobilu. PRCEK je navržený s nějakou filozofií, pro určitou skupinu spotřebitelů s určitými zájmy a je na Vás zda ji přijmete nebo ne, srovnávat ho s běžnými automobily nebo komerčními mini-elektromobily není úplně šťastné.

Za tým PRCEK (Ing.Martin Hřeben, Ing.Jiří Uiberlay, Ing.Jaroslav Šír)

 

Martin Hřeben

0 0
možnosti
T

truthspeaker

31. 10. 2010 8:27
redakce iDNES, dneska je teprve 31.

to byste ještě mohli do konce měsíce dva články o elektromobilech stihnout, ne? :-/

0 0
možnosti
LP

Fordman CZ

29. 10. 2010 10:32
Projekty elektromobilů

Je vidět, že stát má neustále dost peněz na vyhazování. Soutěž byla vypsána absolutně nesmyslně. Proč dělat soutěže na elektromobily či spíš kutilská vozítka? Nebylo by lepší vyhlašovat skutečně odbornou soutěž na řešení akumulace a dobíjení u elektromobilů? Takhle mi to připadá, že jeden hračička vymyslí za státní peníze hračičkovskou soutěž a další hračičkové si koupí v krámě elektromotor (pokud ho zrovna nevymontují ze sekačky), přidají baterky, svařej pár trubek a hrajou si na vynálezce.

Ovšem to není nic proti školním projektům, tam je určitě jenom dobře, že se učí konstrukčně myslet.

0 0
možnosti
IJ

Inkvizitor Johny

28. 10. 2010 18:34
Jako školní projekt dobrý

...Ale jinak úplně k ničemu do provozu. Mizerný pohon a jiné parametry. Má to sice čtyři kola, ale s moderním automobilem, jak ho chápe většina populace, to prostě nemá nic společného.

0 0
možnosti