Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O smysl čtyřproudové silnice z Jaroměře do Polska se přou i experti

Zatímco někteří politici už léta prosazují stavbu silnice R11 z Jaroměře k polským hranicím, jako pokračování "hradecké" dálnice D11, lidé z dotčených obcí se obracejí proti. Na prospěšnosti autostrády se neshodnou ani odborníci. Silnici nepodržela ani analýza z Bruselu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FandaVV

Tohle ne dostalo:

Vadí jim však, že vede přes obydlené území....

Inu česká kotlina je vcelku souvisle obydlená minimálně od středověku, od 19. stol. už aby se zakládaly rezervace. Takže holt každá nová komunikace těžko bude v pustině. To jde tak možná v Austrálii nebo Americe. Někde.

0/0
1.2.2011 13:53

omnimor

Re: Tohle ne dostalo:

Zatím co do Náchoda je to z Jaroměře 20 km, tak do Královce 45km. Na Náchod stojí v cestě tři obce, provozem již postižené zničené a zvyklé. Okolo Skalice obchvat. A na této trase nejsou žádné zácpy. To až v Náchodě. Vůbec si myslím, že není potřeba žádná dálnice v pravém slova smyslu. Rychlostní na místě původní by stačila. Ale to by bylo moc levné, že? A krátké. A po rovině. A skoro rovně. A hlavně, nemuseli by Vykupovat pozemky, co si jistí Vykukové již nakoupili.  A ti, v těch asi deseti dotčených obcích na Královec neví, o co se chtějí připravit, hlupáci. Tak se jim názorně předvede, jak to vypadá.

0/0
1.2.2011 22:28

Poborskiii

ti novináři

Tvrzení "Když před dvěma týdny z ministerstva dopravy unikly informace o takzvané superstrategii do roku 2025" je asi trochu blbost, když ten materiál nejprve zveřejnilo na svém webu samo ministerstvo.

0/0
31.1.2011 21:31

FandaVV

Re: ti novináři

Tak musejí dodat trochu tajemna a záhad. Jako tuhle Kmenta s ABL;-D

0/0
1.2.2011 13:45

omnimor

Ne

Dálnice z Jaroměře na Královec není potřeba. Je potřeba dálnice HK-Náchod. A vyřešit Náchod. Oni ti kamioňáci vědí, kudy. A poláci. A češi, co jezděj na sev. moravu přes Polsko. A to přes Královec to neni menší nudle. Navíc, od Jaroměře na Náchod to už skoro "dálnice" je.

0/0
30.1.2011 21:31

109e

Re: Ne

8-o

0/0
31.1.2011 16:00

omnimor

Re: Ne

Jo

0/0
1.2.2011 22:00

dancelot

to hodnocení

moc nechápu - to jako že by dálnice měla končit v Jaroměři? A až Poláci postaví dálnici do Královce, tak by byla na úseku 50km v Čechách přerušena? V článku asi nejsou všechny informace, tohle je nesmysl!

0/0
30.1.2011 19:38

akme

Ač už

 nevlastním auto, tak doporučuji dálniční spoj do Polska. Jen parkrát se přehopne rok a automobilová doprava se s trojnásobí. Začátkem 90 let se mi smáli když jsem doporučil obchvat Hradce, no a teď na něj nemaj prachy, zato maj krajský úřad kam silně zatéká.

0/0
30.1.2011 18:03

Inkvizitor Johny

Já bych...

...ty dotyčné kritiky pozval do hospody do Jaroměře nebo Náchoda. S těma jejich argumentama by dostali takovou nakládačku!;-O

0/0
30.1.2011 17:19

109e

Re: Já bych...

To je ale potřeba napsat kritiky čeho. Jestli obchvatu, či dálnice.;-)

0/0
30.1.2011 17:35

lukim

Tak

bych rád věděl, kde se u nás může stavět, když hustě obydlená je celá republika. Opět článek o ničem;-€!!

0/0
30.1.2011 16:16

Ioio

Samozřejmě, že ta dálnice má smysl

Spojí východočeské metropole se slezskou metropolí Wroclawí, sice ne přímo, ale je to asi nejlepší řešení, nehledě na pokračování E65 k přístavnímu Štětínu a přímějšímu spojení na Warszawu. V Čechách obslouží půlku Krkonoš a průmyslová města jako je Trutnov, Dvůr Králové a Jaroměř. Pravděpodobně se tu začne rozvíjet další průmysl. A zřejmě se uleví od dopravy Náchodu a Jaroměři. Kudy jinudy by měly být Čechy spojeny s Polskem? Přes Moravu?

;-)?

0/0
30.1.2011 14:51

109e

Re: Samozřejmě, že ta dálnice má smysl

Za dané situace je pro Náchod dostavba dálnice řešení.

0/0
30.1.2011 15:03

Ioio

Re: Samozřejmě, že ta dálnice má smysl

Přece nejde jen o Náchod... Investice ve většině případů směřují tam, kam vedou dálnice nebo rychlostní komunikace.

Souvisí to s bezpečností investice. Že se dál indukuje další doprava je

fakt (samozřejmě včetně tranzitu). A samozřejmě to souvisí i s budováním železniční infrastruktury, respektive nebudováním. Kdo by investoval někam, kam vede jedna kolej. To máte pravdu.

;-)

0/0
30.1.2011 15:27

109e

Re: Samozřejmě, že ta dálnice má smysl

"Kdo by investoval někam, kam vede jedna kolej." Vážený, vedle jedné koleje lze položit i druhou kolej. Jde o to, zda se rozhodneme pro položení vpravo, či vlevo.;-)

0/0
30.1.2011 15:50

papazian

Mnoho povyku pro nic, dálnici do Polska potřebujeme!

Cesta přes Náchod a Kladsko je zbytečná zajížďka, naopak na Lubawku přes Královec to má logiku. Také v Lubawce končí silnice od Baltu, takže to je a bude do budoucna velmi významný dopravní uzel. Pochopitelně spojení má různé varianty, to je druhá stránka věci, vybrat přírodě co nejšetrnější řešení včetně přechodů pro zvířátka apod... Ale dálnice do Polska nemůže být jen v českém Slezsku u Bohumína..., je třeba i zde. A také by bylo velmi žádoucí, kdyby se tradiční silnice prvních a druhých tříd konečně otevřeli do Polska, ostudná je situace na silnici z Broumova přímo na sever, kde si někdo kdysi kupoval na rušné mezistátní  silnici, pak zde lišky na desítky dávali dobrou noc a nyní, kdy by zde mohl být zase tradiční spojení po historické silnici, tak se bouří, že tam chtějí na věčné časy mít dobrou noc. Jenže Evropa se probudila a nelze kvůli pár letům umělého  spánku pořád chtít, aby zde lidé nemohli cestovat. Stejně zde bude ruch hlavně lokální, sami jsou proti sobě...

0/0
30.1.2011 14:34

paja.butcher

SeStra v akci

Opravdu by mě zajímalo kdo a jakým klíčem vytvářel "multikriteriální" SeStru. Nemůžu si pomoct, ale přijde mi že to hodnocení je tak trochu zcestné. Rozhodně bych řekl, že hlavním aspektem se cena a snadnost výstavby toho úseku. Dopravní význam a význam pro obydlené oblasti, které teď dusí tranzit, je zcela potlačen.

Jinak si nedokážu vysvětlit takové nesmyslnosti co jim vyšli.

0/0
30.1.2011 14:10

malý david

dálnici přes Krkonoše

prosadila hoteliérská lobby,aby pražáci mohli být ha hodinu na horách.Kamiony v zimě si tam ani neškrtnou,stejně kamioňáci z pobaltských zemí a Ukrajiny budou jezdit přes Náchod,protože by si hodně zajížděli.

0/0
30.1.2011 10:13

S-Tony

Re: dálnici přes Krkonoše

Já jsem z vesnice a jedna nová dálnice mi začíná přímo za vesnicí. Vede směrem kde nejzdím nečastěji a trasu co jsem dříve jezdil hodinu mám za 10 minut zvládnutou.

A na hory jezdím místo 3 hodin jen 45 minut.

Takže komu by dálnice vadili? Snad jedině tomu kdo pořád vysedává doma a jen si ztěžuje. O tom život není. Rv

0/0
30.1.2011 11:35

109e

Re: dálnici přes Krkonoše

Rozhodně nesedím doma, ale tvrdím, že současné betonování snad všeho není nutné. Velká část kamionů jezdí naprosto zbytečně a právě díky kamionům budeme stavětva stavět... Nesedím doma a nepotřebuju jogurt z Hamburku ! Jo a nemám ani jednu akcii v betonářské společnosti.

0/0
30.1.2011 12:32

texas2

Re: dálnici přes Krkonoše

Jasne a tim, ze se nepostavi dalnice, tech jogurtu bude mene! RvRv Utopie! Zapomina se tu psat, že Poláci již směrem k hranicim u Žacléře dálnici stávi či v blízké budoucnosti stavět budou. Tak když se dostaví dálnice do Jaroměře, stejně kamiony uhnout na Trutnov a všechny nadávající vesnice ještě rády budou za dostavbu dálnice, aby se obyvatele mohli aspon vyspat. Dokončení D11 podpori ekonomiku celeho trutnovskeho okresu, kde je obrovska nezamestnanost a lide po VS utikaji do velkych mest. V Alpach funguji dalnice i ve vyssich vyskach a kamiony tudy jezdi, tak nevim co se tu resit za nesmysly. Tato dalnice je potreba, ale to nepochopi nekdo, kdo nezvedne zadni cast tela z kancelare v PZE. !!

0/0
30.1.2011 13:36

109e

Re: dálnici přes Krkonoše

Doporučuji jedno: přečtěte si něco o dopravní indukci. O tom, jak právě podmínky generují další a další provoz. Do pěti let je každá komunikace zahlcena. Při reálných cenách za dopravu a po odbourání nesmyslných dotací EU do potravin může dojít ke změně. Tranzit je potřeba dostat na koleje. Tato dálnice je potřeba jenom díky tomu, že neexistuje dopravní politika ani státu, ani unie.

0/0
30.1.2011 13:42

FandaVV

Re: dálnici přes Krkonoše

:-) Nápodobně. Mezi Slušovicemi a hlavní silnicí Zlín - Vizovice je postavená dálnice, tzv. Čubova a nějak nikoho nepřitahuje. Jó, pokud se tam postaví kolem nějaké dálnice továrny (jasně, montovny, bohužel;-(), tak to potom ano. At se to líbí, nebo ne, které státy jsou na tom lépe? Ty co mají hustou síť (dálnic i jiných komunikací) nebo ty, co mají max. císařské silnice?

0/0
1.2.2011 13:50

109e

Re: dálnici přes Krkonoše

Píšu o něčem zcela jiném. Píšu o využívání a potřebnosti komunikací. Ta komunikace, po které se vozí stejné zboží proti sobě je komunikací zbytečnou. Píšu tedy o jalové kamionové dopravě, nikoli o nutné a potřebné dopravní obslužnosti. A to je sakra rozdíl !

0/0
1.2.2011 15:59

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: dálnici přes Krkonoše

a o vození si zadku v autě život je? no asi už jo

0/0
1.2.2011 14:44

papazian

Re: dálnici přes Krkonoše

To je nesmysl, průsmyk v Královci, kudy odcházel z vlasti i Komenský pro turisty Krkonoš je téměř nepoužitelným, snad pro pár návštěvníků  Východních Krkonoš, ale hlavní střediska jsou zcela jinde... a je lepší jet na Turnov nebo Jičín...

0/0
30.1.2011 14:36

weclik

Re: dálnici přes Krkonoše

No pak mi řekněte,proč jsou v Náchodě neustálé problémy s kamionovou dopravou.?A  zeptám odpůrců dálničního spojení přes Trutnov-kolik z Vás někdy jelo z Náchoda přes Klodské sedlo?Dokážete si tady představit dálniční spojení k Baltu?Kopce kam se podíváš![>-]

0/0
1.2.2011 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.