Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchodníci se štěrkem usilují o obnovení železnice z Broumovského výběžku do Polska

Představitelé hradeckého kraje rozpoutali debatu o obnovení železniční dopravy v Broumovském výběžku z Otovic do Polska. Nyní chybí 1,6 kilometru trati. Největší zájem má na obnově trati společnost, která vlastní na polské straně lom. Vozila by tudy vlaky štěrk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kucka61

Obnova železnice

Chci se vyjádřit k tomuto čánku. Toto co probíhá v diskusi k této věci je ve sféře spekulací.Myslím, že je předčasné dělat závěry pokud nejsou po ruce seriozní poklady pro objektivní rozhodování. Proto je nutno zpracovat studii proveditelnosti, která posoudí všechny aspekty. Znovu zdůrazňuji, že jde pouze o občanskou iniciativu. Proto mě zaráží, že někteří zbytečně kolem toho rozviřují emoce. Až budou po ruce veškeré podklady bude v Broumově zorganizován seminář za účasti všech zainteresovaných občanů. Kučera

0/0
13.2.2011 22:07

nytra

štěrk vlakem

Vozit to po silnici zrovna moc ekologičtější není, to nikoho nenapadlo?:-)

0/0
13.2.2011 8:45

pivopad

po česku

To už tu bylo ve Střítěži u Českého Těšína kde místní ekoterostické skupiny placené s pochybných zdrojů lobují proti úpravě trati z Hyundaje v Nošovicích.Když mi má chcípnout koza(prasknout barák) tak ať sousedovi zdechnou dvě kozy(1000 kamionů pod okny):-)Však máme tu demokracii:-)

0/0
12.2.2011 6:58

papazian

Pan radní Ješina by měl být odvolán,

nezvládá funkci radního pro dopravu! Z jeho slov je cítit arogance, tedy pokud nedošlo ke zkreslení novinářů. Ale to by byla také možná laciná výmluva, ve skutečnosti to jistě takto říkal a jeho názory jsou přízemní. Propojení tratě je zajímavá pro obě strany, protože vlaky po českém území budou dávat práci i peníze naší straně, takže je dost prostoduché, chtít jen peníze a nic nedat! Kromě toho může být v podmínkách i znovuzavedení osobních vlaků za extra tarif..., já se budu velmi těšit, pokud doprava bude obnovena! Přinese to české železnici slušné peníze a našim lidem také více práce a pak i výdělky. A domky podél tratě? Když se dříve tudy jezdilo, tak také vydrželi, nevidím problém ani dnes... A pravidla jistě lze nastavit tak, aby byli téměř všichni spokojeni.

0/0
11.2.2011 23:57

109e

Re: Pan radní Ješina by měl být odvolán,

Stačí se podívat na internetu na fotomapu a zadat měření. Zástavba je minimálně 200m od trati.

0/0
12.2.2011 7:21

109e

neuvěřitelný výrok radního

Radní Ješina: "Jestli tu dráhu tolik chtějí, ať si ji zaplatí. Kraj ji totiž financovat nemůže a navíc ji ani nepotřebuje."

Broumovsko je podobně, jako ostatní výběžky extrémně znevýhodněné díky své poloze. Železniční spojení se světem by situaci radikálně změnilo k lepšímu. Pokud pan radní ten blábol s nepotřebností tratě opravdu vypustil, nemá v radě co pohledávat !!!!

0/0
11.2.2011 22:17

papazian

Re: neuvěřitelný výrok radního

Souhlasím s Vámi. Radní dělá ostudu celého Královéhradeckému kraji a to i na poli mezinárodním.

0/0
11.2.2011 23:58

a8nn

Re: neuvěřitelný výrok radního

A to prosím jak, těmi několika páry vlaků s kamenivem? Stačí se podívat, jaký je provoz na přechodu Meziměstí-Mieroszów. Pan radní má v tomto pravdu, trať by sloužila pouze oné vozbě štěrku.

0/0
12.2.2011 0:51

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

Ona existuje nějaká trať, po které by mohly jezdit pouze nákladní vlaky ? Po předpokládané trase by jezdily tak nejvíce dva páry se štěrkem. Do toho času se dá nacpat padesát osobních vlaků. To že se nejezdí osobními vlaky Mirošovem, to může radní také změnit. Proč nic nedělá? Proč se dávno nejezdí Hradec - Wroclav ? Dopravní obslužnost v této zemi objednává kraj.

0/0
12.2.2011 7:20

Misonek

Re: neuvěřitelný výrok radního

Bylo by to pěkné, kdyby se podařilo obnovit i osobní žel. dopravu, ale v tom jsem skeptik, trasování rychlíků HK/Wroclaw pres Walbrzych by bylo logické, ale nedělám si naději, že by se podařilo obnovit i osobní vlaky na trati Walbrzych Klodzko přes Broumov, kdo by nimi jezdil (kromě turistů o víkendech a prázdninách, vždyť i na souběžné polské trati, která vede přes Novou Rudu se podařilo obnovit provoz teprve nedávno...), ono vyjednávat s PKP (a dcerami této vypečené společnosti) je asi docela složité, železniční doprava v Polsku je až na pár vyjímek tragická...

Ale jinak samozřejmě platí, že obnova trati pro nákladní dopravu by byla dobrým krokem. Lepší pár vlaků a nevyspaná,histerická starostka než kamiony rozježděné silnice...:-)

0/0
12.2.2011 10:36

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

Broumovský, Frýdlantský, Šluknovský výběžek, území u Jeseníku jsou prakticky odříznuty od světa. Po vstupu do schengenského prostoru se VŮBEC NIC nezměnilo. A to kvůli dopravní obslužnosti, lépe kvůli dopravní neobslužnosti. Vize pro danou trať je asi taková, že by se jezdilo lehkými soupravami jakýsi okruh Broumov, Nová Ruda, Walzbrych, Meziměstí, Broumov. S návazností na taktovou dopravu do Hradce. Jak jsem koukal do encyklopedie, Nová Ruda má 24.000 obyvatel, Walzbrych 120.000. Když to jde jinde, proč by lidé nejezdili v tak atraktivním prostředí? Navíc by jezdili za nákupy i prací. Chce to pouze dvě věci. Normální tarif a slušné časy.

Co se týče Poláků, tak dle mých informací oblast obsluhuje jiný dopravce.

0/0
12.2.2011 10:54

a8nn

Re: neuvěřitelný výrok radního

Představy máte pěkné, ale realita je úplně jiná. Na UMWD už dávno nesedí šotouši, viz poprask který způsobilo zjištění, že budou muset dotovat provoz na harrachovce, a to je oproti Broumovsku o dost významnější turistická destinace. Pro nákupy může být teoreticky zajímavý Walbrzych, ale tam už koleje máme.

A jestli to jezdí PR nebo KD je prakticky jedno.

Jen tak pro zajímavost jak jsou na tom přechody do Polska s osobní dopravou: Černousy 0, Harrachov 4-5 párů (podmínka dotací z EU), Královec 3 páry o víkendu v létě, Meziměstí 0, Lichkov 4 páry, Mikulovice/Jindřichov ve Sl. 6 párů zastavujících peážních vlaků bez návaznosti do vnitrozemí, Bohumín 3 páry, Petrovice 1 pár+3 páry EC +2 páry noční, Český Těšín 0. A to prosím na Karvinsku pracují stovky Poláků v dolech. SK-PL: Skalité 3 páry, Plaveč 0, Medzilaborce 2 páry o víkendu v létě.

0/0
12.2.2011 15:22

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

Jestli patříte k lidem, kteří věří, že veřejná doprava se obejde bez dotací, je to zcela Váš problém. Dotuje se všude a vše! Co se týče Broumovska , to je minimálně stejně zajímavé, jako Krkonše. Jenže mu chybí z Polska dopravní obslužnost !  Mám zde příbuzné a tak vidím, co se děje v Adršpachu a v Meziměstí. Není kam zaparkovat auto, zoufale chybí veřejná doprava. Poláci často jezdí do Broumova autem a a odtud vlakem. Píšete, o stávajícím přechodu v Meziměstí a o počtu vlaků 0. To je sic pravda, ale je třeba napsat proč je 0. Příčiny , proč se přestalo jezdit jsou dvě. Tou první je tarif (naštěstí dnes je na věc jiný pohled), druhou nesmyslně sestavený jř. V půl jedné pochopitelně nikdo do Polska nepojede.

0/0
12.2.2011 15:53

a8nn

Re: neuvěřitelný výrok radního

To jsem nikde nepsal. Pouze říkám, že pokud nejsme schopni zajistit dopravu na blízkém řádově významnějším přechodu, nemá smysl o ní uvažovat na přechodu méně významném. Problém taky je, že na to dotování musí být v takovém případě dva (pokud už se tedy do toho nemusí tahat MI, v opačném případě tři), kteří se musí domluvit.

0/0
12.2.2011 17:02

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

Tady jde přece úplně o něco jiného. Jde o to dostat Broumovsko z konce světa ! Píšete to zcela obráceně-nechceme zprovoznit významný přechod, chceme (tedy já na tom přímo osobní zájem nemám) aby byl tento kraj významný. Možná, že stačilo číst pozorně to, co jsem psal na začátku.

0/0
12.2.2011 17:13

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

A ještě dodám jedo. Z tohoto důvodu by měl radní Ješina vyletět ze zastupitelstva tak rychle, že by ho v Polsku zatkli pro rychlou chůzi !

0/0
12.2.2011 17:29

a8nn

Re: neuvěřitelný výrok radního

A jak nám k tomu má pomoct trať do nikam?

0/0
13.2.2011 1:21

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

Neznám místo, kde žijí lidé, které by se dalo nazvat do nikam. Broumovsko je sevřeno hranicemi a jediné spojení se světem je docela malá skulina, jedna trať a jedna silnice. Nyní opravdu nevím, jestli si neděláte legraci.

Doporučuji mapu a ještě raději návštěvu výběžku. I těch ostatních. A promluvit si s místními lidmi.

0/0
13.2.2011 18:02

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

A pana radního bych pozval do výběžku a zakázal bych mu návrat zpět. Pokud prohlásil to, co je napsáno v článku, tak nemá na radnici cokoli pohledávat, evidentně si popletl kdo má komu sloužit.

0/0
13.2.2011 18:13

a8nn

Re: neuvěřitelný výrok radního

Pohledem na mapu ne, nicméně Česko-polské přeshraniční vazby jsou velmi slabé. Neexistují zde ekonomické důvody jako na hranicích s Rakouskem a Německem, a vzhledem k čtyřicetileté železné oponě mezi bratrskými zeměmi ani sociální, na rozdíl od hranice se Slovenskem. Jediný rozumně významný důvod proč sem jet je tedy turistika.

Nebojte se, ve výběžku jsem byl, rok a půl tomu. Navíc v CZ-PL pohraničí žiji.

Celá debata je o ničem, Polák to stejně za stavu kdy jsou bez vnitrostátního železničního spojení 8x větší města (Nowa Ruda je dvojměstí, kde by byla stejně obsluhována pouze jedna část) platit nebude.

0/0
14.2.2011 21:59

109e

Re: neuvěřitelný výrok radního

Spojil jsem se s člověkem, který je přímo účastný jednání o obnovení trati. Tady s Vámi poprvé souhlasím, debata je o ničem. Poláci zájem mají, věc je už u maršálka Wroclavi.

Opravdu se neshodneme. Je to jako kdyby jsme se přeli, zda bylo dříve vejce nebo slepice. Ono totiž vazby nejsou právě díky tomu, že není doprava. Jaký je Váš zájem udržet výběžky ve hnoji netuším, obávám se, jestli nediskutuji přímo s panem radním.:-(

Co se týče článku, ten je také mimo. O štěrk prakticky vůbec nejde.

0/0
15.2.2011 19:46

-fn-

Poněkud přehnaný odpor

Je děsná smůla, že obec leží u trati. Jinak by mohlo obcí projíždět denně pár set kamionů, to by bylo zřejmě lepší než tři vlaky. A jak by teprv praskaly domy u silnice... Já být paní starostkou, blahořečím přítomnosti kolejí. Jenže dnes je holt v módě všude jezdit autem a na druhé straně odmítat průjezd aut. Pak se divíme takovým blábolům. Kromě tři ložených vlaků denně a tří prázdných jim může železnice zprostředkovat spojení se světem, přiměřený turistický ruch a povědomí o obci. Silniční přechody byly vesměs otevřeny, proč je na kolejích stále železná opona? Nebo budeme muset časem všichni jezdit (stát v kolonách s) auty? Chápu sice, že klid je zlatý, ale pořád lepší vlak než desítky aut, podle mě...

0/0
11.2.2011 19:54

109e

Re: Poněkud přehnaný odpor

R^R^R^

0/0
11.2.2011 21:40

IVIartin

Re: Poněkud přehnaný odpor

R^ souhlas!!

0/0
11.2.2011 22:00

a8nn

Nesmysly

To se vám zase povedl blábol.

1) Město Tapolca leží v Maďarsku.

2) 90t je maximální hmotnost naloženého vagonu při traťové třídě D, z Broumova do Otovic je A, takže by se zde musela zvýšit únosnost, na následných tratích je C, tedy maximálně 80t. To je ovšem hmotnost i s vlastní váhou vozu, ložná váha je v případě vozů Faccs 49t pro třídu C, ev. za určitých podmínek 57t. Nesmysl je rovněž ovšem počítat s celkovou denní těžbou, převážná část by zřejmě i nadále směřovala na polský trh, do ČR by šlo menší množství.

0/0
11.2.2011 18:53

109e

Re: Nesmysly

A další nesmysl je počítat pouze s nákladní dopravou.

0/0
12.2.2011 7:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.