Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Hradec pokřtil trolejbusy, vyjede Mánička, Špagetka i Krteček

Cestující v královéhradecké dopravě sveze od úterního rána jedenáct nových kloubových trolejbusů. Nabízejí větší komfort i pro řidiče, patery dveře pro rychlé odbavení v zastávkách, novinkou je nutnost otevřít si dveře tlačítkem. A také jména, která vybrali čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IVIartin

pěkné

R^R^ supr :-)

0/0
7.4.2011 12:45

Já to nebyl, já to nebil!

A po pár měsících provozu to bude Šmudla, Špindíra,

Popelníček, ... ;-D

0/0
5.4.2011 8:08

feese

Hrůza

Tak jsem se tím při první jízdě svezl. Hned po nástupu mě nepříjemně překvapila vysoko umístěná sedadla, která jsou na dosti vysokém schodu, a to v celé délce vozidla. Jak tam budou šplhat důchodci s holemi opravdu netuším. Absolutně chybí tak pohodový bezbariérový prostor, jako je např. po pravé straně před prostředními dveřmi v autobusech Citelis v místě čtyř sedadel umístěných proti sobě. S tím souvisí u další věc, odpředu dozadu vede jen velice uzounká ulička, kde se dva lidé kolem sebe nemají šanci protáhnout. Vždy bude muset celá ulička ustoupit někam do volného prostoru, aby jeden člověk mohl ven - ale kam, žádný takový tam fakt není!!! Největší problém je to v úseku od třetích dveří skrz kloub ke čtvrtým, který je navíc velice dlouhý. Jsem fakt zvědavej, jak se tam ve špičce, kdy jsou vozidla narvaná v celé délce budou lidé dostávat ven. Zcela vzadu je pak monstrózní několikapatrové schodiště k zadním sedačkám.

0/0
4.4.2011 17:23

feese

Re: Hrůza

Pokračování: O nízkopodlažnosti/bezbariérovosti trolejbusu nemůže být vůbec řeč. Naopak jako pozitivní jsem shledal opravdu nízkou hlučnost, ale to je jen otázka času, než se to trochu rozhrká... Ty původní trolejbusy když bývaly nové, tak taky byly poměrně tiché. No, celkově vzato, známka tak 3- až 4. Čekal jsem opravdu mnohem víc.

0/0
4.4.2011 17:24

Hans2

Re: Hrůza

Nejsi náhodou předvoj z PCE? Mě se líbí rozhodně víc než ty předchozí a tahle prkotina mě vůbec nevadí ;-D

0/0
4.4.2011 17:42

nemereth

Re: Hrůza

Sorry, ale SORy jezdí třeba v Praze už delší dobu a ještě jsem si nevšiml nějakého důchodce, co by to nezvládl. Když je někdo víc nemohoucí, pozadí se na sklopná sedadla v nízkopodlažní části. Ostatní aspoň nezlenivěj, když čas od času popolezou kousek nahoru :-)

0/0
4.4.2011 18:31

nentudom

Re: Hrůza

od kdy jezdí v praglu trolejbusy?

0/0
4.4.2011 19:18

1000mb

Re: Hrůza

Je vidět,že tomu opravdu nentudom.Ten trolejbus je normální autobus od SORu a Škoda do něj udělala "pouze" elektroinstalace.

0/0
4.4.2011 19:22

syn.temp

Re: Hrůza

Taktak, základnní dispozice je téměr shodná s normálním kloubovým 18m busem SOR, akorát se místo spalovacího motoru montují sběrače, elektrovýzbroj a elektromotor. Na celkovém objemu se dokonce něco málo ušetří, takže oproti busu je trošku místa navíc...

Samozřejmě takové věci jako detaily rozmístění sedaček se do jisté míry dají volit při objednávce, ovšem uspořádání podlahy/ulička je dané. Jelikož se někam musejí vejít kola a nápravy, tak postranní "krabice" na kterých jsou umístěny sedačky jsou běžné, opravdu široké nízkopodlažní "náměstí" může reálně vzniknout jedině v prostoru mezi první a druhou nápravou (zhruba naproti druhým a třetím dveřím a mezi nimi, a mezi kloubem a třetí nápravou). Tam so ovšem často umisťují prostory pro kočárek/vozíčkáře, sedačky bývají jen na jeho okraji, a/nebo sklápěcí.

Jinak i z přiložených fotek je vidět že naproti čtvrtým dveřím právě podobné "náměstí" je a je právě zaplněné sedačkami, čili minimálně tam skutečně nízkopodlažní nástup i sezení je.

0/0
6.4.2011 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.