Diskuze

Města kasírují autobusy za vjezd na nádraží, doplatit na to může kraj

Jičínská radnice chtěla na jaře zavést poplatky za vjezd autobusů na své nádraží. Když obeslala dopravce, nestačila se divit. Poplatky prý už dávno vybírá společnost Bus Line. Spor se vyřešil, ale inspiroval i další města. Chtějí také vybírat. Kraji, který platí dotace, se to vůbec nelíbí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

jmx

2. 6. 2011 8:06
Hazardování se službou občanům

Něco podobného se děje prakticky po celé republice, ale ne vždy je to oprávněné. Pokud město na autobusáku provozuje třeba informační centrum a udržuje nástupiště a otevřenou čekárnu včetně WC, tak logicky nárok na poplatek má. Je však rozhodující, aby se město mělo s dopravcem smlouvu - nemůže prostě najednou u vjezdu na nádraží stát vrátny s pokladničkou. Ono se totiž může stát, že se to "výběrčím" poplatků vrátí jak bumerang. Dopravce jezdící bez dotace přehodnotí svůj záměr a prostě tam přestane jezdit. Podobná situace může nastat i u dotovaných spojů. Kraj má s dopravci smluvně zajištěnou cenu za dopravní výkon, která se mění jen na základě změny výkonů, nebo inflace. Pokud se dopravce obrátí na kraj s požadavkem, že musí zdražit, protože nějaké město chce na krajem dotovaných spojích (tyto plníí funkci služby občanům) zlepšit svůj rozpočet, je kraj oprávněn přehodnotit rozsah spojů do konkrétního zpoplatněného místa. Občané pak mohou chodit na svou radnici děkovat.

0 0
možnosti
TB

Tomaseq

1. 6. 2011 18:56
Já jsem pro

to aby dopravci za vjezd na autobusové nádraží neplatili nic. Údržba by se měla platit z peněz  příslušného městského rozpočtu.

0 0
možnosti
JJ

Honza_J

2. 6. 2011 8:32
Re: Já jsem pro

Jsem taky pro, aby se za vjezd neplatilo. Mimochodem jsme jeden z mála krajů, kde obce neplatí za dopravní obslužnost kraji (v Libereckém jsou to pěkné peníze). Pokud by se to víc rozmohlo, tak bych ty poplatky klidně vybíral.

0 0
možnosti