Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Hradci přibývá pruhů pro kola, nároky na opatrnost řidičů aut rostou

Jízdní pruhy pro cyklisty na hradeckých silnicích postupně přibývají, řidiči se však na některých nepřehledných místech bojí, že kolaře srazí. Při odbočování mu vždy musí dát přednost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pal1ič

Aktivisti

Zhouba moderní doby. Stavět lidi proti sobě, vytvořit problém a pak  "řešit" za cizí peníze. Ovšem Kocourskovským stylem, jako jsou cykloprohy pro pitomce, co mají nutkavou potřebu léčit si komplexy z malého přirození otravováním na silnici na bicyklu.

0/0
22.9.2011 18:21

Pavel_

cyklopruhy

Nesouhlasím, že nároky na opatrnost řidičů aut rostou. Spíš naopak. Vždyť cyklisti po komunikacích jezdili vždycky, ikdyž tam cyklopruhy nebyly. Teď tam cyklopruhy namalovány jsou - a to přeci řidiči automobilu dává jistotu, že se vedle sebe na polovinu komunikace vejde auto i cyklista a auto nemusí při "předjíždění" cyklisty měnit směr jízdy.

0/0
12.9.2011 9:58

macarát

To jsou kecy

To jsou kecy. Dřív by paní řidička prostě cyklistu těsně předjela a těsně před kolem mu to střihla doprava? Nebo v čem že je ta změna?

0/0
11.9.2011 23:04

Žito

Re: To jsou kecy

Pokud je toto reakce na "Benešovku", tedy  jinak: 1/ Změna je v tom, že komunikace, původně určená pro jeden účel (jízdu všech vozidel) se změnila na víceúčelovou (parkování, jízda motor. vozidel a současně VYHRAZENÝ pruh pro cyklisty). Při nezměněné šířce silnice a umístění pruhu (vlastně místy více pruhů) pro cyklisty to přineslo s ohledem na dopravní předpisy značně vyšší nároky na pozornost všech, zejména ale řidičů aut.  2/ To že řidič občas střihne cestu cyklistovi a naopak, se stává všude, na vině jsou  rovnoměrně obě strany a souvisí to spíš s bezohledností nebo neschopností než s dopravním značením; obvykle o tom však viník dobře ví.  V příkladu jsem popsal situaci, ke které jistě přispělo to, (mj.) že cyklista jel ve FYZICKY NEODDĚLENÉM  (tj pouze namalovaném) pruhu, zjevně byl přesvědčen že může vlétnout do silnice napříč a udělal to. No... jestli i toto vysvětlení jsou kecy,  omlouvám se za neschopnost věc objasnit. Doporučuji spíš třeba kolem 16.h Benešovkou párkrát projet

+1/0
11.9.2011 23:50

meda_beda

Re: To jsou kecy

Na benešovce bydlím takže se tam pohybuji jako cyklista i řidič. Jako řidič v tom nevidím problém pokud jedete povolenou rychlostí tak máte spoustu času na cokoliv zareagovat a jako cyklista ty pruhy vítám i když bez nich to taky fungovalo.

0/0
12.9.2011 8:00

Jánošíkův dech

Super to mají ve Vídni a Frankfurtu

Tam mají vlastní cesty, ne jenom pruhy, kterými ubrali z cesty řidičům. Ale tam se na to myslelo přes desetiletími, kdy se tady nedali koupit žádná kola.

0/0
11.9.2011 17:24

Žito

Re: Super to mají ve Vídni a Frankfurtu

No ono i v Hradci se na to před desetiletími alespoň trochu myslelo a důkazem je pár starších opravdových stezek pro cyklisty (někdy kombinovaných se stezkami pro chodce). Nicméně, tak nějak, se moc nepokračovalo. Lehký záchvěv byl patrný ještě před pár lety na silnici do Roudničky, kde vznikl pro cyklisty pěkný pruh VEDLE frekventované silnice, ale to spolu s pár dalšími štěky je tak vše. Letos někdo zešílel, namaloval na různé silnice ve městě pruhy pro cyklisty (někdy mimořádně excentricky zakončené "ve vzduchu" uprostřed křižovatky nebo vedené kolem ostrůvků na přechodech), polil to na několika místech červenou barvou a poplácal se po rameni. Cyklisté tudy sice jezdili vždy (světe, div se, po pravé straně silnice jako normální účastníci provozu), motoristé na to byli zvyklí a fungovalo to, ale teď je to takové evropštějčí ;-) . Jen si všichni musí dávat větší pozor, protože se neví, co kdo kdy v oprávněném či neoprávněném pocitu přednosti udělá.

0/0
11.9.2011 18:06

Žito

No zrovna ta Benešovka....

Nic nemám proti cyklistům (sám ten dopravní prostředek používám) , ale zrovna ta Benešovka je řešena, dle mého,  nešťastně. Původně dva pruhy každým směrem, občas přechod. Nyní levý pruh je celý přeměněn na parkoviště (na přechody je poměrně špatně vidět), z pravého pruhu bylo ukrojeno pro cyklisty (co si budeme říkat, cyklista v tomto pruhu ztrácí část pudu sebezáchovy), do toho odbočky s přibližovacími pruhy (za tou cyklostezkou), autobusové zastávky, je toho prostě moc najednou a musí se jezdit opravdu hodně opatrně, vlastní jízdní pruh nedává dost prostoru pro úhybné manévry. Zažil jsem nedávno situaci, kdy vlevo otevřela paní dveře od auta (do jízdního pruhu) a současně zprava odbočil cyklista ze svého pruhu doleva přímo na přechod (bez rozhlížení). Pak jsou třeba opravdu ostré brzdy. Jedna z těchto situací přitom nastává zcela běžně.

0/0
11.9.2011 15:54

rulemaniac2

jo uzasne ty pruhy

primo bajecne ... zuzeni prostoru pro auta, zvyseni "prav" cyklohlupakum kteri se nyni citi naprosto neohrozeni a jako pani silnic, takze kdyz na te krizovatce odbocuji a cyklista je 3m za mnou tak mi vletel primo do auta skoro a jeste n a me rval ze on ma prednost!! houby on ma zpomalit protoze ja uz davno odbocuji, blikam a jsem pred nim!!!! ... naprosto nesmysl tyhle pruhy, jezdim jak na kole tak autem po hradci a tohle je jen zase penez z nasich kapes ... ktery pan podnikatel kamarad asi potreboval prodat hodne cervene barvy, hmm???

0/0
11.9.2011 15:51

macarát

Re: jo uzasne ty pruhy

Jasně, a když jedeš v levém pruhu a v pravém je tři metry za Tebou auto, a rozhodneš se odbočit, tak prostě zablikáš a střelíš to doprava. jsi před ním, takže on má zabrzdit, třeba na fleku. Jasná věc.

0/0
11.9.2011 23:01

rulemaniac2

Re: jo uzasne ty pruhy

ja prijizdim k tomu pruhu s 10m predstihem pred kolem, zpomalim, zkontroluji prave zrcatko a zacinam odbocovat, jenze to uz se cyklista neohrozene zene vpred protoze si mysli ze je panem silnice, neni protoze za tu dobu ja mam blinkr a uz odbocuji ... nebo budeme vsude stat az milostcyklista projede? tak to budeme mit kolony jako prase ... doted to fungovalo bez pruhu tak jak ma, co jsou pruhy tak cykliste prestali myslet ve valne mire ... ten pruh cyklisty neznamena absolutni prednost ale ze tam auto nema co jezdit a je ot jen pro kola

0/0
12.9.2011 10:05

Keni

snuska kecu

At se nejdrive do te Evropy podivaji. Cyklostezku nakreslenou na jedne z hlavnich tepen mesta nenajdete. K tomu je tak narozdil od nas tech cyklostezek mnohonasobne vice. Hlavni silnice vetsinou prekonavaji mosty a podjezdy. Pokud vedou pobliz hlavni, tak zvlastnim pruhem bokem. Trochu rozdil je Amsterdam, ale I zde pred vetsi krizovatkou je oddeleni a zvlastni pruh.

Jsem pro vetsi pocet cyklostezek u nas, ale proti tem co u nas vznikaji diky revu par extremistu.

0/0
11.9.2011 15:50

Amoniak II

Divné

Pokud mají pruhy za následek potřebu ZVÝŠENÉ pozornosti řidičů (tj. pokud nezvýší opatrnost, vzrostou škody), tak by snad bylo lepší pruhy zrušit, ne? Aspoň by bylo v Hradci bezpečněji.

0/0
11.9.2011 15:29

Darik H

Re: Divné

R^

0/0
12.9.2011 8:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.