Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nadšenci z Jaroměře chtějí oživit nejstarší provozuschopnou lokomotivu

Conrad Vorlauf alias Zeměplaz se možná vrátí na koleje coby nejstarší provozuschopná lokomotiva v Evropě. Záleží také na tom, jak se podaří renovace obřího kotle, který do Kolína poslala parta nadšenců z železničního muzea Výtopna v Jaroměři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ejsí

Hlavně si ji hlídejte

aby vám ji nečórli naši nepřizpůsobyví spoluobčané.

0/0
17.9.2011 8:04

Dr.Onufrakova

Wiener Neustadt vám išlo preložiť, Wien sa už nepodarilo

0/0
17.9.2011 5:27

Ejsí

Re: Wiener Neustadt vám išlo preložiť, Wien sa už nepodarilo

Pozor nějaký chytrý spoluobčan ze Slovenska!!

0/0
17.9.2011 8:05

Blackhawks

Parada kluci!!!!

takovym fandim...R^takovi maji zlaty cesky rucicky

+1/0
16.9.2011 23:05

Profesionální neúplatný diskutér

Další mašinka z Pohádek o mašinkách

;-) R^

+1/0
16.9.2011 22:49

hafusak2

Nevíte náhodou někdo

jaké měla označení po převzetí do ČSD?

0/0
16.9.2011 21:21

colonel32

Re: Nevíte náhodou někdo

411.019 + tendr 410.072. Oprava by ale měla proběhnout do původního označení VIIa "Conrad Vorlauf" Rakouské Severozápadní Dráhy (ÖNWB)

0/0
17.9.2011 0:50

hafusak2

Re: Nevíte náhodou někdo

Díky.R^

0/0
17.9.2011 12:53

lupenn

--

tentokrat je prezdivka presna...zemeplaz...takto se ji rikalo,a rika ..  R^

0/0
16.9.2011 20:19

topič elektrárenský

Re: --

Sice jezdila pomalu, ale sloužila v provozu skoro sto let, který z nynějších výrobků by měl takovou výdrž? Tak hlavně aby se dobrá věc podařila a mašinka zase vyjela na trať. A ten Ffestiniog Railway, zmíněný v předchozím příspěvku, to je naprostá paráda, je to na You Tube i ve Wikipedii. Lokomotiva má dva kotle a dva parní stroje, trať má rozchod  pouhých 597mm (naše jindřichohradecká úzkokolejka má 760mm), vlak má až deset vagónů a hlavně, i po sto letech to stále jezdí.

+2/0
16.9.2011 21:24

chartman

Re: --

Jo těch 100 let to je něco.

0/0
16.9.2011 23:01

JBetak

Paradox

Lokomotiva z roku 1873 bude, povede-li se to, nejstarší provozuschopnou lokomotivou v Evropě. Přitom lokomotivy vyrobené jen o šest let později, 1879, jezdí v pravidelném provozu (na dráze Ffestiniog ve Walesu).

+1/0
16.9.2011 18:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.