- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
aby vám ji nečórli naši nepřizpůsobyví spoluobčané.
Pozor nějaký chytrý spoluobčan ze Slovenska
takovym fandim...takovi maji zlaty cesky rucicky
411.019 + tendr 410.072. Oprava by ale měla proběhnout do původního označení VIIa "Conrad Vorlauf" Rakouské Severozápadní Dráhy (ÖNWB)
tentokrat je prezdivka presna...zemeplaz...takto se ji rikalo,a rika ..
Sice jezdila pomalu, ale sloužila v provozu skoro sto let, který z nynějších výrobků by měl takovou výdrž? Tak hlavně aby se dobrá věc podařila a mašinka zase vyjela na trať. A ten Ffestiniog Railway, zmíněný v předchozím příspěvku, to je naprostá paráda, je to na You Tube i ve Wikipedii. Lokomotiva má dva kotle a dva parní stroje, trať má rozchod pouhých 597mm (naše jindřichohradecká úzkokolejka má 760mm), vlak má až deset vagónů a hlavně, i po sto letech to stále jezdí.
Lokomotiva z roku 1873 bude, povede-li se to, nejstarší provozuschopnou lokomotivou v Evropě. Přitom lokomotivy vyrobené jen o šest let později, 1879, jezdí v pravidelném provozu (na dráze Ffestiniog ve Walesu).