Diskuze

Nadšenci z Jaroměře chtějí oživit nejstarší provozuschopnou lokomotivu

Conrad Vorlauf alias Zeměplaz se možná vrátí na koleje coby nejstarší provozuschopná lokomotiva v Evropě. Záleží také na tom, jak se podaří renovace obřího kotle, který do Kolína poslala parta nadšenců z železničního muzea Výtopna v Jaroměři.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LM

Ejsí

17. 9. 2011 8:04
Hlavně si ji hlídejte

aby vám ji nečórli naši nepřizpůsobyví spoluobčané.

0 0
možnosti
D

Dr.Onufrakova

17. 9. 2011 5:27
Wiener Neustadt vám išlo preložiť, Wien sa už nepodarilo

0 0
možnosti
LM

Ejsí

17. 9. 2011 8:05
Re: Wiener Neustadt vám išlo preložiť, Wien sa už nepodarilo

Pozor nějaký chytrý spoluobčan ze Slovenska!!

0 0
možnosti
KB

Blackhawks

16. 9. 2011 23:05
Parada kluci!!!!

takovym fandim...R^takovi maji zlaty cesky rucicky

1 0
možnosti
PND

Profesionální neúplatný diskutér

16. 9. 2011 22:49
Další mašinka z Pohádek o mašinkách

;-) R^

1 0
možnosti
H

hafusak2

16. 9. 2011 21:21
Nevíte náhodou někdo

jaké měla označení po převzetí do ČSD?

0 0
možnosti
JK

colonel32

17. 9. 2011 0:50
Re: Nevíte náhodou někdo

411.019 + tendr 410.072. Oprava by ale měla proběhnout do původního označení VIIa "Conrad Vorlauf" Rakouské Severozápadní Dráhy (ÖNWB)

0 0
možnosti
JL

lupenn

16. 9. 2011 20:19
--

tentokrat je prezdivka presna...zemeplaz...takto se ji rikalo,a rika ..  R^

0 0
možnosti
AT

topič elektrárenský

16. 9. 2011 21:24
Re: --

Sice jezdila pomalu, ale sloužila v provozu skoro sto let, který z nynějších výrobků by měl takovou výdrž? Tak hlavně aby se dobrá věc podařila a mašinka zase vyjela na trať. A ten Ffestiniog Railway, zmíněný v předchozím příspěvku, to je naprostá paráda, je to na You Tube i ve Wikipedii. Lokomotiva má dva kotle a dva parní stroje, trať má rozchod  pouhých 597mm (naše jindřichohradecká úzkokolejka má 760mm), vlak má až deset vagónů a hlavně, i po sto letech to stále jezdí.

2 0
možnosti
JB

JBetak

16. 9. 2011 18:39
Paradox

Lokomotiva z roku 1873 bude, povede-li se to, nejstarší provozuschopnou lokomotivou v Evropě. Přitom lokomotivy vyrobené jen o šest let později, 1879, jezdí v pravidelném provozu (na dráze Ffestiniog ve Walesu).

1 0
možnosti