Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Udejte sousedova psa, pomůžete městské kase, nabádají radnice

Radní v Hostinném na Trutnovsku se rozhodli bojovat proti neplatičům poplatků ze psy. Začali zveřejňovat počty přihlášených zvířat v konkrétních ulicích. V Náchodě, kde je zveřejňují dokonce po domech, si svůj krok pochvalují. Lidé se bojí, že je někdo udá, a tak přihlašují psy poctivěji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nikit

Zpět do Rakouska-uherska.

Svatá prostoto, kam jsme se to vrátili. A co tak začít udávat úředníky, politiky a lidi na vlivných pozicích, kteří způsobují nejvyšší úniky. Jít příkladem je mnohdy učinnější než štvát prostý lid. Aneb ryba smrdí vždy od hlavy.

0/0
2.12.2011 20:55

ilb

A proč se vlastně platí za psy?

Pochopil bych to tak ještě ve městech, kde se musí pořizovat koše na psí exkrementy, ale na vesnici, kde pes většinou běhá jenom po soukromém pozemku majitele? Proč se pak tedy neplatí za morče, rybičky, nebo želvičky?

0/0
30.11.2011 17:49

Smradlavej čmoud z komína

proč se platí za včechny psy stejně?

proč není např. výše poplatků úměrná HMOTNOSTI psa?

0/0
29.11.2011 21:14

Honza - Florida

Re: proč se platí za včechny psy stejně?

protože velkej pes - velký h..o, malej pes - velký h...o

0/0
5.12.2011 14:17

tipovac.leteckych.snimku

A kromě podatelny teď budou mít na úřadě

i udatelnu. ;-D

0/0
29.11.2011 18:58

tipovac.leteckych.snimku

Udej bábu, dědka...

... úřady budou moct prošustrovat víc za zmanipulovaná výběrová řízení a odklonění obecních prachů do kapes kamarádíčků...

0/0
29.11.2011 18:54

999666999

Sakra co mi jen to udavačství připomíná

;-D;-D;-D;-D

0/0
29.11.2011 16:46

Urb - Uničtoženie vraga

Geniální nápad. Kolik jen chudáků psa uváže

u útulku a město nejenže nic nedostane, ale bude platit navíc pobyt psa.

0/0
28.11.2011 21:37

Ejsí

Jo to je pro nás typické-udávat se navzájem

A s požehnáním úřadů. To je hnus!!!!!

0/0
25.11.2011 19:29

Leninovo bytostné já

dobrý nápad

že s tím nepřišli dříve? jen at se neplatiči chytí za čumák. Otázkou je, co s vybranými penězi vlastně udělají..

0/0
25.11.2011 11:44

bapial88

Jestli to vyřeší smrad v našem výtahu

tak jsem pro.

0/0
23.11.2011 10:44

jam123

Re: Jestli to vyřeší smrad v našem výtahu

smrad ve Vasem vytahu to nevyresi. penize vybrane za dohlasene psi a pokuty za psi nenahlasene pujdou na nejaky uzitecny euro projekt o ktery nikdo nestal, nebo zaplati dalsiho MP ktery bude kontrolovat 50km/h mezi mestem a znackou zacatku/konce mesta, nebo "spatne" parkovani. jak rikam smrad ve Vasem vytahu to nevyresi.

+3/0
23.11.2011 11:00

jam123

udavani

je to udavani, je to udavani a znovu je to udavani... ikdyz to pozlatite, tak to stale bude udavani. takhle "vsimavy" byly lide v cechach odnepameti, takze o vysce moralniho kreditu nemam tolik iluzi jako mocmocmedviku. ale co me vytaci je, ze se najde "hlidaci pes demokracie", ktery nenajde dost moralnich zabran aby odmitl takovou spinu obhajovat nebo dokonce celebrovat!

0/0
22.11.2011 17:19

jam123

Re: udavani

kazdy majitel (jakehokoliv zvirete) ma povinnost po svem milackovi uklidit, takze dle meho skromneho nazoru mesto nenabizi zadne protiplneni, ale to je reseno v jinem vlakne diskuze. proto nepisu o moralnich hodnotach statni/mestske zvule, ktera vybira poplatek ktery bud neni opravneny, nebo neopravnene vyzaduje praci za kterou dostal zaplaceno - je to reseno jinym diskuterem ktery me predbehl.

0/0
23.11.2011 10:24

My.WinCleaner

Re: udavani

Někdo platí jiný nemusí? Město uklízí svinčík po psích miláčcích. Proč nenapíšeš něco o morálních kvalitách neplatičů?

0/0
23.11.2011 10:03

jam123

Re: udavani

kazdy majitel (jakehokoliv zvirete) ma povinnost po svem milackovi uklidit, takze dle meho skromneho nazoru mesto nenabizi zadne protiplneni, ale to je reseno v jinem vlakne diskuze. proto nepisu o moralnich hodnotach statni/mestske zvule, ktera vybira poplatek ktery bud neni opravneny, nebo neopravnene vyzaduje praci za kterou dostal zaplaceno - je to reseno jinym diskuterem ktery me predbehl.

ps: omlouvam se za duplicitu, kliknul jsem na spatny odkaz.

0/0
23.11.2011 10:25

My.WinCleaner

Re: udavani

Ať je to tak nebo onak, jisté je to, že nepatič za psa si určil neoprávněnou výhodu oproti těm, co platí. O smyslu nebo oprávněnosti jakýchkoliv daní a poplatků je ostatně zbytečné vůbec diskutovat. Takto bych se mohl taky ohrazovat proti čemukoliv, že musím platit daň za barák, platit za parkoviště ve městě atd.

0/0
23.11.2011 10:34

jam123

Re: udavani

ano, to je presne ten duvod proc jsem se nevenoval moralnimu kreditu ostatnich (trebaze uzce) zucastnenych. bylo to nad ramec meho prizpevku.

uznavam ze i spatny zakon je zakon. - neuznavam ze kazdy kdo porusuje zakon (nehlede na to jestli dobry nebo spatny) musi byt nemoralni padouch - trvam na tom ze udavacska spina je furt udavacska spina ikdyz bude 9 z 10 ovci tvrdit ze je jen vsimavy a ze to bude v souladu se zakonem.

Vas argument ze neplatic si zajistil neopravnenou (opravnenost je stale diskutabilni, ale nema vliv na nasledujici) vyhodu oproti tem co plati, je stejne moralne vysoko jako ten soused co se modli k bohu: "boze proc ma soused kozu..., ne, ja nechci vlastni kozu, ja chci aby ta jeho chcipla!". pokud hajite tento princip, pak jste, alespon v mych ocich, na stejne urovni jako treba Karel Curda.

0/0
23.11.2011 10:55

mocmocmedviku

HMMMM

Mě prostě příjde zvláštní to, že někdo má tak nízký morální kredit a je schopen navádět lidi k bonzování.

+1/0
21.11.2011 21:31

Smradlavej čmoud z komína

Re: HMMMM

někdo má zas tak nízký morální kredit, že NEPLATÍ za co by měl, ale u nás mi to už zvláštní nepřijde

0/0
29.11.2011 21:22

Ravenek

Proste cesi to maji v krvi...

Aneb nejvetsi blbost neni "cikan studujici pri zamestnani" ale "slusny a poctivy Cech ktery branil vlast se zbrani v ruce a nikoho pri tom neudal".

+1/0
21.11.2011 14:29

yasam

Poplatky ze psu

byvaji docela mastne, napr. nekde jsem cetl, ze za jednoho psa je 1500,- a za kazdeho dalsiho uz 2250,-..

Velmi doporucuju k tomuto vyuzit babicku, strejdu, sestrenici nebo kamarada z nejake zaprdene vesnicky, kde tento poplatek je 100,- za rok a hafana prihasit tam.. Klidne pri sprezeni :)

Preji pekny den

0/0
21.11.2011 10:12

Leninovo bytostné já

Re: Poplatky ze psu

ano, některé městské části Brna např.

0/0
25.11.2011 11:46

muž s brašnou neprošel.

Fuj,fuj ,fuj

Učte lidi zase špiclovat a udávat ( né že by to zapomněli ) Až bude poplatek za kočku,želvu či papouška a někdo rozumně vysvětlí proč,zastavte se i u mě. Do té do éljén!

0/0
18.11.2011 16:20

V_lado

co je to dan za psa?

Preco sa plati za psa? Co robi taka mensia obec pre psov, alebo ich majitelov? Buduje odpadkove kose ako v meste? Alebo je to len dalsia zlozka vypalneho. Ked za psa, tak preco nie aj za macku, sliepky, kone, prasata a inu zver. My mame v dome psov dvoch, jedneho papieroveho a jedneho, ktoreho nejaky blb vyhodil, za oboch poctivo platime, ale suseda by som neudal, ani keby mal 5 neprihlasenych psov, ked sa o nich riadne stara.

+3/0
18.11.2011 8:37

Scarlett from Scottland

Re: co je to dan za psa?

já taky nevím, proč se za psa platí (zvlášť na vlastní zahradě) a bohužel mi to ještě žádný hlavoun nebyl schopný vysvětlit.

0/0
18.11.2011 8:40

petr_leicester

Re: co je to dan za psa?

popravde receno, proc platit nevedi ani ti, kteri vymahani poplatku zurive obhajuji. Je to proste jen dalsi z prehistorickych zakonu ktery prezil nejakym zpusobem do soucasnosti a protoze prinasi penize do mestske kasy, tak asi jeste dlouho bude tahat z lidi penize za nic.

+2/0
18.11.2011 8:53

pragina

Re: co je to dan za psa?

- bylo mi řečeno - že je to daň - z luxusu - V

0/0
30.11.2011 18:35

Tetrapiloktomikon

Re: co je to dan za psa?

Daně a poplatky jsou z principu neekvivalentní - nejsou vymáhány proto, aby poplatník dostal protiplnění ve stejné hodnotě, ale proto, aby se naplnil rozpočet, ze kterého se pak financují veřejné výdaje. Do obecního rozpočtu jde i podíl na dani z příjmů, daň z nemovitostí, poplatky za ubytovací kapacity apod. - u těch se také neptáme, zda dostáváme adekvátní protuplnění ke svému odvodu. A u všech poplatků a daní stát obvykle hledá něco, co se dobře počítá (příjem, obrat,..) a něco, čemu se poplatník po zdanění nechce/nemůže/nebude vyhýbat. Proto se zdaňují cigarety (protože málokdo přestane kouřit), alkohol, benzin, držení psa apod.

0/0
18.11.2011 9:00

Scarlett from Scottland

jo a než to začnete hlásit

tak jukněte, zda na psu necinká známka, abyste se neztrapnili ;-) 

jinak registraci psa může víceméně zkontrolovat i pouhý policista při špacíru....to by mohl zvládnout.

0/0
18.11.2011 8:32

tipovac.leteckych.snimku

Re: jo a než to začnete hlásit

policista nemůže kontrolovat psí známky, protože dřepí za radarem, ono to vynáší víc

0/0
29.11.2011 18:57

Scarlett from Scottland

no tak to je teda hnus velebnosti

!!

0/0
18.11.2011 8:29

Caddy_bozz

fuj

je mi z toho na bliti. Udavacstvi zase buji, nakonec je to v nas asi uz zakorenene...lidem to spravi choutky na utreni souseda a kasa se naplni, genialni. A nazyvat neudavani lhostejnosti je taky jen pro silne natury. Lhostejnost je, kdyz nekdo spadne na ulici nebo se vyboura a ostatni si ho nevsimaji a chodi/jezdi kolem. Ale ne odmitani poskozovat druhe, dokonce bez jakehokoliv prinosu pro udavajiciho, krom dobreho pocitu, ze jsem nekomu ublizil...toho starostu proplesknout

+2/0
18.11.2011 8:26

tuzingfan

jednou narod praskacu - navzdy narod praskacu

a statnim urednikum se to hodi - jen tak dal

+1/0
18.11.2011 7:02

vitka

Pavlík Morozov

My to tedy vedeme. Titíž lidé, kteří nabádají k tomu,aby udal soused souseda za neplacení poplatku ze psa,křičeli po roku 1989 jaký tady byl policejní stát. Zlatí komunisté,ty prkotiny nezajímaly. Žiji na vesnici,pamatuji si, že se dělával soupis domácího zvířectva.Přišli s notesem a tužkou v ruce a nahlásili jste kolik máte králíků,slepic..,a nikdy nikoho nenapadlo to jít přepočítávat.Soused nebonzoval,že nemáte slepic 5,ale např.15.Kdyby nebyly "obecní kasičky" nenažrané a nechtěli za dalšího psa nekřesťanské peníze,nebyli by zatajováni.U nás za jednoho 100,-,za dalšího 500,-!A to mi běhá pes po mém dvoře a nikde jinde bordel nedělá.Spíše se setkávám s jiným problémem.Někteří lidé nahlásí jednoho psa a s tím jdou na očkování proti vzteklině.Ten druhý je "štěně" celý život a proti vzteklině očkovaný není.To už je nebezpečné! A další nebezpečí vzniká udáváním.Jak se někdo nase..,aby udávající nedopadl jako Pavlík Morozov.A ten dobře nedopadl!Tolik zákazů a příkazů nikdy nebylo.Fuj!

+1/0
18.11.2011 6:23

neandrtálec

Jo, na chovatele psů si zatím nikdo netroufne

Nejlepší cíl je penzista ve staré škodovce (zda má lékárničku, trojúhelník, STK, ...).

:-)

Ale na volně pobíhající psy a jejich páníčky si nikdo netroufne.

:-)

+1/0
18.11.2011 6:20

Gustav Nečas

takže budeme mít zpět uliční výbory, domovnici práskačku

a podobné vymoženosti minulého režimu?

Co oni ti bolševici vlastně dělali špatně když se skoro ke všemu (dříve kritizovanému) zas vracíme? Policajtů a tajných služeb máme už dávno víc než blahé paměti VB a StB, pomocníci pomocné stráže taky.

No snad jen tolik nás zadlužit nezvládli.

0/0
18.11.2011 0:33

petr____22

Udavani

Doporucuji se zajet podivat do USA, jak funguje takzvana sousedska hlidka. Kazde poruseni zakona (jakehokoliv zakona, i kdyz muze vypadat hloupe) je nahlaseno, oni americani ty zakony ve velke vetsine dodrzuji. Napriklad kdyz je nekde cedule zakaz vstupu, tak tam nikdo proste nevleze. A kdyz je nekde cedule "pet area", chodi se psem tam. I zakaz vstupu psu - treba v parku na travnik - se dodrzuje. Kdezto v cesku hned zacne kazdy vymyslet, jak to udelat, aby zakon dodrzovat nemusel a nebo ho pri jeho porusovani aspon nikdo nevidel.  Jen upozornuji, ze poruseni zakona je povinny nahlasit kazdy kdo o nem vi, neni to zadne bonzovani. Je paradox, ze spousta lidi nadava soucasne na bonzovani (hlasenbi poruseni zakona) a zaroven na lhostejnost (nehlaseni).

0/0
17.11.2011 23:55

TYGR.NET

Re: Udavani

Bohužel, ale tady se nejedná o dodržování zákona (tím nechci omlouvat nedodržování), ale o naplnění obecní kasy. Jelikož stát obce teď pěkně zkrouhl, hledají možnosti, jak ze situace co nejlépe vyjít. Jenže problém je ten, že když se jim to povede, tak je stát zase zkrouhne, protože se zjistí, že i když brečeli, tak se z doho dostali ... no a nahoře budou dál a dál mizet miliardy. Bohužel. Všude se šetří, všude se peníze ždímou a dluh roste a roste. A vládní prasata kynou a kynou a kynou .... omlouvám se čtyřnohým, růžovým zvířátkům. :-/

+1/0
18.11.2011 0:20

jfb

Re: Udavani

Povinnost nahlásit je jen u vážných zločinů. A sousedské hlídky v USA existují hlavně na ochranu těch sousedů, ne na jejich buzeraci.

0/0
21.11.2011 10:14

omnimor

a nebudu za psa platit

jenom na dph za to vobarvený vobilí nacpu do chřtánu ročně takovej ranec, že asi začnu na ten chodník sázet exkrementy taky. Kakací smajlík!

+1/0
17.11.2011 23:23

flopps

Taková menší práskačka

Milá Nino Adolf, tohle je krystalické bonzáctví.

0/0
17.11.2011 22:53

leo12

pro našince

žádný problém, navíc starší generace to považuje za občanskou povinnost, holt udavačství je a bylo naší nejoblíbenější zbraní hrdého českého lidu

+1/0
17.11.2011 21:41

redy007

Re: pro našince

za to zamlcovani, podvadeni a porusovani zakonu a narizeni je cnost sama. Rv Zvlastni je, jak se na nektere veci divaji ruzne narody. Napr. v UK by nikdo nevahal nahlasit porusovani zakonu a vsichni ostatni by byli hrdi, ze znaji cloveka, kteremu zalezi na tom, aby spolecnost nebyla okradana.

0/0
17.11.2011 22:57

ogr.jan

Re: pro našince

Ono s tím okrádáním společnosti je to trochu jinak. Kdyby nás neokrádala ve velkém naše"demokraticky" zvolená vláda tak by takové nesmyslnosti nemuseli být. Myslíte si snad že by v UK mohl existovat politik který by naprostto veřejně tuneloval veřejný rozpočet a nic by se nědělo a ještě by se voličům smál do očí? Ani ve snu.

+1/0
18.11.2011 7:04

jam123

Re: pro našince

na 100% odsuzuji udavani, viz vyse. ale

nemuzu souhlasit s tim ze kdyz se ostudne chova politicky predstavitel, ze stejne nebo podobne chovani prosteho lidu je mene odsouzenihodne. ale

souhlasim ze kdyby nas neokradala nase demokraticky zvolena vlada, tak by obcane meli dost penez, treba na to aby si sami zajistili poradek a ciste ulice za vyrazne nizsi naklady a ve vyrazne vyssi kvalite nez jak to zajistuje lecktere mesto, ale to je na delsi diskuzi

0/0
23.11.2011 11:12

Valhalla

Tak pravil Zarathustra ...

Práskat, to je taktika slizské ruky ODS s alkoholikem Finkem na radnici.Rv StBáci

0/0
17.11.2011 21:32

petr____22

Re: Tak pravil Zarathustra ...

A ja myslel ze praktika je v porusovani zakona, ne jeho dodrzovani

0/0
17.11.2011 23:45

Jabra.cz

Jazyková perla

Hned v první větě je jazyková perla:  "poplatků ze psy". Jeden by řekl, že si to redaktor po sobě alespoň přečte ....

0/0
17.11.2011 21:26

Krucipajs

prostě udavači

místo práce úředníka, který má toto kontrolovat a vymáhat poplatky, tak si pomůže opět jednou z mnoha nejhorších vlastností nejšpinavějších národů - udavačstvím.

0/0
17.11.2011 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.