Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Královéhradecký kraj má druhou nejdražší dopravu, kvůli vlakům na naftu

Královéhradecký kraj doplácí na vlakovou dopravu přes 350 milionů korun ročně, to je hned po severní Moravě nejvíc ze všech krajů. Spoje jsou ztrátové i kvůli tomu, že přes osmdesát procent vlaků křižujících region jezdí na stále dražší naftu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tp2597

Jeste k tem lzim CD..

o kterych jsem psal uz vcera, dnes dalsi "krasny" clanek plny vymluv a lzi Made by CD je z libereckeho kraje http://liberec.idnes.cz/na-trate-liberecka-vyrazi-z-novych-vlaku-zlomek-dodavka-se-opozdila-1p8-/liberec-zpravy.aspx?c=A111208_190020_liberec-zpravy_oks

Mimochodem p.Berounsky je pekny prevlikac kabatu, uz zase pracuje pro CD, pred casem na ne hazel jenom spinu. Nuze, koho chleba jidas, toho pisen zpivas!

0/0
9.12.2011 16:31

PepaK

Re: Jeste k tem lzim CD..

Co se ti na tom nezda? Stadler nedodal vcas vlaky a bude platit sankcni pokutu odběrateli tedy ČD. ČD zas pro změnu zaplatí sankci kraji. Tedy viník (Stadler) bude platit za to, že nedodržel smlouvu. Kdyby ty spoje vyhrál v tendru jakýkoliv jiný dopravce, tak se mu to mohlo stát také... u ČD je navíc štěstí, že mají aspoň něco, co tam můžou nasadit do doby, než Stadler dané vlaky dodá...

0/0
16.12.2011 15:43

tp2597

Re: Jeste k tem lzim CD..

Co se mi nezda? Jen CD, jsou to lhari, diletanti a cerna dira na penize. Ty Stadlery se zdrzely predevsim proto, ze CD si objednaly klasicka sprahla misto Scharfenbergu (nejspis proto aby mohly zamestnavat dalsi darmozrouty na s titulem PuDr) a pak zjistuji, ze v Raspenave neumeji spojit a rozpojit dve jednotky, protoze krom tech haku a sroubu jsou tam i kabely. A aby toho nebylo malo, tak vlakovy zabezpecovaci system si misto puvodniho overeneho vybraly slovensky MIREL, katery jaksi nejak nedobre funguje. Ted samozrejme vsechnu vinu hazej na Drazni urad, ze zdrzuje schvalovaci proces. Ze Stadler zpozdil dodavky, je mozne, ale srdecne bych pral Zaludovi a ty jeho modry bande, aby sankce CD vs. Stadler byly zamitnuty jako neopodstatnene (protoze CD uzavrely spatnou smlouvu) zatimco sankce LK vs. CD byly hodne bolavy (coz by me ale dost prekvapilo, protoze ten hochstapler Sepp umi jen tunelovat, ale uzavrit pro kraj vyhodnou smlouvu tezko).

0/0
17.12.2011 15:08

Šmajchl

Když je hlavní problém nafta,

tak proč

1) jezdí na území kraje neadekvátní vozidla (zbytečně těžká) pro dané výkony - typicky na osobní vlaky s častými rozjezdy jsou nejúspornější co nejlehčí vozidla a nikoliv třeba těžké motoráky řady 854 s hmotností kolem 64 t a pouze 48 sedadly, která mají hmotnost asi 3/4 německých příměstkých motorových vozů pro 110 cestujících

Jak známo, značné množství energie je potřeba na rozjezd, při jízdě stálou rychlostí už tolik ne, zastávkové vlaky mají právě největší množství rozjezdů. Čím lehčí vozidlo, tím více ušetříme.

2) je jízdní řád vytvořenn takovým způsobem, že je zavedena spousta prázdnách vlaků -  např. přípojů z tratě 032 do Náchoda, ve kterých jezdívá cestujících spočítatelných na prstech rukou,

0/0
9.12.2011 11:06

Mysel

Zaminka

Co CD vykazou, to se jim proplati. A CD muzou vykazat naprosto cokoli, neb vzhledem k naproste netransparentnosti jejich fungovani to nikdo nemuze rozporovat (ani kdyby byla politicka vule, kterou socdemacti rozhazovaci penez nikdy nemeli, nemaji a mit nebudou).

Takze "duvodem" vyssich cen muze byt klidne to, ze je/neni prestupny rok nebo ze jmeno kraje zacina na souhlasku.

0/0
9.12.2011 10:53

offroadmanyak

Liberecký kraj nemá eletrifikaci

A umí to levněji. I když má 100% vláků na naftu a ještě k tomu má jizerskohorské železnice z velkým převýšením kde vlaky budou od pondělí jezdit v půl hodinových taktech. Upřímě nevěřim tomu, že je na vině jen drahá nafta!!!

0/0
9.12.2011 8:50

Bery

Re: Liberecký kraj nemá eletrifikaci

http://liberec.idnes.cz/na-trate-liberecka-vyrazi-z-novych-vlaku-zlomek-dodavka-se-opozdila-1p8-/liberec-zpravy.aspx?c=A111208_190020_liberec-zpravy_oks

0/0
9.12.2011 9:35

Leinad

Re: Liberecký kraj nemá eletrifikaci

Na vině je konkurz na dopravce a reálné riziko, že v LBC mohl jezdit někdo jiný. R^

0/0
9.12.2011 9:59

xKikous

Vlak veze 200 lidi... xD

Ano, ale ne na techto regionalnich "naftových" tratích...

0/0
8.12.2011 19:15

viking

Re: Vlak veze 200 lidi... xD

Tak třeba na trati 032 jste někdy jel? To není žádná extra hlavní trať :-)

0/0
8.12.2011 19:53

xKikous

Re: Vlak veze 200 lidi... xD

Jaroměř - Trutnov nezmám :) nemohu posoudit :) Vezmeme-li to ale celkově, myslím že počet lidí na vlak/km v Královéhradeckém kraji bude hodně malý...

0/0
8.12.2011 19:57

viking

Re: Vlak veze 200 lidi... xD

Tam v rychlících jezdí lidí dost, až na výjimky v sedle kdy jezdí pár důchodců. Dopravní koncept na sever od HK se povedl, hodně lidí jezdí rychlíky směrem na Jaroměř a Trutnov, ty mají přípoje ve Starkoči na Náchod a Broumov, takže spojení dobré každé dvě hodiny, z Náchoda od příštího týdne díky novým Sp Trutnov-Pardubice nahrazující některé osobní vlaky ještě lepší:-) Kdo z nějakého důvodu nechce jet vlakem, může jet autobusem který zase obslouží směr na Nové Město nad Metují.

Ale je pravda, že lidé jezdí hlavně rychlíky, které objednává Ministerstvo dopravy a ne kraj, o kterém je v článku řeč.

0/0
8.12.2011 20:03

xKikous

Re: Vlak veze 200 lidi... xD

Sám jezdím raději vlakem, zpravidla na trase Jičín - Pardubice, ale spíše z důvodu pohodlí. Autobusy bývají narvané.

0/0
8.12.2011 21:47

Leinad

Nejenom nafta

Cena je výsledkem nabídky a poptávky.

Pokud by kraj dostatečně tlačil v konkurzu na dopravce a připomínal by existenci autobusů i existenci možnosti silného omezení dopravy, tak by ceny byly jiné. Dopravci by mohli mimo jiné snížit své náklady, neplatit Regionovy(rekonstrukce motoráků 810 na něco hlučnějšího a slabšího), neplatit manažery a Fejky, neplatit pokladní na menších zastávkách(když dublují funkci průvodčího), zatlačit na SŽDC ať troleje postaví,... a někde opravdu mohly jezdit autobusy.

(Jinak Rv SŽDC za to, že tratě s provozem nejsou elektrifikované. Možná i MVČR za to, že SŽDC dostává míň, než ŘSD. )

+1/0
8.12.2011 18:38

tp2597

Re: Nejenom nafta

Mno ono taky hodne zalezi na tom jak se vyjednaly ty podminky s CD. To je totiz bezedna dira na penize a dokud nebudou CD pritlaceny ke zdi konkurenci (coz se v objednavane regionalni doprave deje zatim jen velmi velmi malo), tak budou sat jak pijavice. Jejich argumentace, ze v HK je km drahy proto, ze je vetsinou na naftu je samozrejme jen zcela zastupny argument. V onom zminenem LB kraji neni ani kilometr elektrifikovane trati, ale ceny jsou tam asi trochu vyhodnejsi pro verejne rozpocty. Duvod? Na dost vytizene trati LB-Hradek/N.-Zittau-Varnsdorf uz CD defacto skoncily pred casem. Jizerska draha jim zustala jen proto, ze CSSD ma "nadstandardni" vazby na CD a pokud vim o dalsi hlavni trat LB-CL projevoval zajem taky nejaky soukromy dopravce. Zkratka skrtit a skrtit - ne obcany ale dodavatele verejnych sluzeb, tak jako v normalnim komercnim prostredi.

+1/0
8.12.2011 22:45

Leinad

Re: Nejenom nafta

R^

0/0
8.12.2011 22:49

109e

Re: Nejenom nafta

V normálním tržním prostředí vedle sebe jsou min. 2 firmy, které soutěží v daný moment o zákazníka. Na jednokolejné trati je to pochopitelně nesmysl, v jednu dobu může jezdit pouze jeden jediný vlak. Výběrové řízení není u mne normální tržní prostředí.

0/0
9.12.2011 0:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.