- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
o kterych jsem psal uz vcera, dnes dalsi "krasny" clanek plny vymluv a lzi Made by CD je z libereckeho kraje http://liberec.idnes.cz/na-trate-liberecka-vyrazi-z-novych-vlaku-zlomek-dodavka-se-opozdila-1p8-/liberec-zpravy.aspx?c=A111208_190020_liberec-zpravy_oks
Mimochodem p.Berounsky je pekny prevlikac kabatu, uz zase pracuje pro CD, pred casem na ne hazel jenom spinu. Nuze, koho chleba jidas, toho pisen zpivas!
Co se ti na tom nezda? Stadler nedodal vcas vlaky a bude platit sankcni pokutu odběrateli tedy ČD. ČD zas pro změnu zaplatí sankci kraji. Tedy viník (Stadler) bude platit za to, že nedodržel smlouvu. Kdyby ty spoje vyhrál v tendru jakýkoliv jiný dopravce, tak se mu to mohlo stát také... u ČD je navíc štěstí, že mají aspoň něco, co tam můžou nasadit do doby, než Stadler dané vlaky dodá...
tak proč
1) jezdí na území kraje neadekvátní vozidla (zbytečně těžká) pro dané výkony - typicky na osobní vlaky s častými rozjezdy jsou nejúspornější co nejlehčí vozidla a nikoliv třeba těžké motoráky řady 854 s hmotností kolem 64 t a pouze 48 sedadly, která mají hmotnost asi 3/4 německých příměstkých motorových vozů pro 110 cestujících
Jak známo, značné množství energie je potřeba na rozjezd, při jízdě stálou rychlostí už tolik ne, zastávkové vlaky mají právě největší množství rozjezdů. Čím lehčí vozidlo, tím více ušetříme.
2) je jízdní řád vytvořenn takovým způsobem, že je zavedena spousta prázdnách vlaků - např. přípojů z tratě 032 do Náchoda, ve kterých jezdívá cestujících spočítatelných na prstech rukou,
Co CD vykazou, to se jim proplati. A CD muzou vykazat naprosto cokoli, neb vzhledem k naproste netransparentnosti jejich fungovani to nikdo nemuze rozporovat (ani kdyby byla politicka vule, kterou socdemacti rozhazovaci penez nikdy nemeli, nemaji a mit nebudou).
Takze "duvodem" vyssich cen muze byt klidne to, ze je/neni prestupny rok nebo ze jmeno kraje zacina na souhlasku.
A umí to levněji. I když má 100% vláků na naftu a ještě k tomu má jizerskohorské železnice z velkým převýšením kde vlaky budou od pondělí jezdit v půl hodinových taktech. Upřímě nevěřim tomu, že je na vině jen drahá nafta!!!
Ano, ale ne na techto regionalnich "naftových" tratích...
Tak třeba na trati 032 jste někdy jel? To není žádná extra hlavní trať :-)
Cena je výsledkem nabídky a poptávky.
Pokud by kraj dostatečně tlačil v konkurzu na dopravce a připomínal by existenci autobusů i existenci možnosti silného omezení dopravy, tak by ceny byly jiné. Dopravci by mohli mimo jiné snížit své náklady, neplatit Regionovy(rekonstrukce motoráků 810 na něco hlučnějšího a slabšího), neplatit manažery a Fejky, neplatit pokladní na menších zastávkách(když dublují funkci průvodčího), zatlačit na SŽDC ať troleje postaví,... a někde opravdu mohly jezdit autobusy.
(Jinak SŽDC za to, že tratě s provozem nejsou elektrifikované. Možná i MVČR za to, že SŽDC dostává míň, než ŘSD. )
Mno ono taky hodne zalezi na tom jak se vyjednaly ty podminky s CD. To je totiz bezedna dira na penize a dokud nebudou CD pritlaceny ke zdi konkurenci (coz se v objednavane regionalni doprave deje zatim jen velmi velmi malo), tak budou sat jak pijavice. Jejich argumentace, ze v HK je km drahy proto, ze je vetsinou na naftu je samozrejme jen zcela zastupny argument. V onom zminenem LB kraji neni ani kilometr elektrifikovane trati, ale ceny jsou tam asi trochu vyhodnejsi pro verejne rozpocty. Duvod? Na dost vytizene trati LB-Hradek/N.-Zittau-Varnsdorf uz CD defacto skoncily pred casem. Jizerska draha jim zustala jen proto, ze CSSD ma "nadstandardni" vazby na CD a pokud vim o dalsi hlavni trat LB-CL projevoval zajem taky nejaky soukromy dopravce. Zkratka skrtit a skrtit - ne obcany ale dodavatele verejnych sluzeb, tak jako v normalnim komercnim prostredi.