Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Padej, nechceme tě,“ napsali studenti řediteli. Kraj ho zřejmě odvolá

Ředitel hradecké obchodní akademie Jaroslav Bajer by si měl hledat nové místo. Krajský úřad totiž vyslyšel hlasy nespokojených revoltujících studentů a učitelů a šéfa školy hodlá k 1. únoru odvolat. Objevily se i hlasy, které tvrdí, že ředitel chtěl po studentech, aby donášeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mimetla

Šlápnout do vosího hnízda spřáteleného se sršni

Pan Bajer je přímý člověk nekompromisní ke špatnosti a potutelným praktikám.Bohužel se taková přímost a akce, kdy se rozhodne uklidit časem ztuchlé a zaprášené prostředí a vymete umělá praconí místa a zaměstnance ze známosti předchozích lidí ve vedení bez potřebné kvalifikace nesetká u zmíněných s konexemi s ničím jiným než útokem a bojem.To, že se tak aktivně účastní studenti, z vlastní iniciativy...to je hodně pravděpodobné.Kdyby byl pan ředitel tyran-jak se tvrdí-takový vandalismus a nevhodné reakce by trestal.Alespon já jsem byla na své škole svědkem takového jednání se studentskými odboráři.A že žáci nenosí bačkory, jednou je to v řádu školy, mají tedy  bojovat za změny v řádu oficiální cestou a ne řád porušovat.

0/0
27.1.2012 14:54

andeena

blbost

To aby žáci vyhazovali ředitele kvůli prezuvkam je dost hloupé. Ale tyto protesty vůbec nebyly kvůli prezouvani :-Dmisty článek obsahuje opravdu bludy :-D

0/0
26.1.2012 14:27

Hullihoppa

Podle toho,

co jsem o stale jeste soucasnem rediteli slysel ja, je toto individuum

pokladane za pravy opak "slusneho a rovneho cloveka" jak jeho byvalymi

nadrizenymi, tak jeho byvalymi kolegy. To, ze byl pan mgr. Bajer vybran

na post reditele, bylo vicemene dilem nahody, a take tim, ze ostatni

kandidati v konkurzu na reditele byli jeste mene vyhovujici, nez on..

0/0
23.1.2012 18:18

Peta975

Re: Podle toho,

Hullihoppe, tvůj příspěvek opravdu není hoden ani uveřejnění v tom nejbulvárnějším plátku. Takovéto řeči typu jedna paní povídala tady můžete nakydat na kdekoho. Buďto buď naprosto konkrétní, nebo se raději zdrž komentáře, protože takovéto hemzy jsou opravdu jen kydáním hnoje. S kýmpak z jeho bývalých nadřízených či bývalých kolegů jsi tedy mluvil? Co přesně jsi se dozvěděl? Já jsem toho o kdekom už slyšel!!

+1/0
23.1.2012 20:56

Zabinski

Je to trochu jinak

Všechny ty přezůvky, plakáty na chodbách a ředitelova "nekomunikativnost" jsou více méně nepodstatné věci.

Podstatná věc je, že pan ředitel špápl na kuří oko paní Vachatové, oné údajně nenahraditelné pedagožce. A odtud je pak spojení na paní poslankyni ČSSD Orgoníkovu, které se rozhodla, že Bajer poletí.

+2/0
21.1.2012 14:41

Mražená spermie

***

Něco pro frikulíny. http://cs.wikipedia.org/wiki/Odpov%C4%9Bdnost

0/0
20.1.2012 12:03

Henri von Losaria

Studenti se spletli, ne

Odkdy si mají co studenti klást podmínky, kdo bude vést školu kterou navštěvují a jak jí bude řídit? To si trochu s něčím pletou?

+3/0
20.1.2012 11:43

Leinad

Re: Studenti se spletli, ne

Studenti můžou poslat stížnost zřizovateli školy. Co zřizovatel udělá, je jeho věc - kdyby zřizovatel měl důvod studentům nevěřit, asi by to udělal. Nicméně zkuste se vyjádřit ke zřizovateli(nejpozději v příštích volbách, pokud je vás víc tak i nějakým protestem klidně ihned).

0/0
20.1.2012 12:23

FiS95

Re: Studenti se spletli, ne

Od té doby co je školství financované z daní. Na soukromé škole bych s Vámi souhlasil.

0/0
21.1.2012 18:28

Student OA

OAHK

Vůbec nevíte, jak to ve skutečnosti je, nevíte, jaké udělal pan ředitel PROTIPRÁVNÍ kroky, kde porušil kolektivní slouvu, soudit z článku v novinách, kde je polovina pravdy a polovina lží. Už se nedívím celebritám, které se soudí, když se o nich píší v novinách lživé články. Nejvíce vás zaujala kauza "přezůvky", jak směšné.... a v novinách už nenapsali, jaký jsme měli důvod se nepřezouvat, že ve škole bylo mnohokrát 18°C a sedět v pantofličkách celý den v promrzlé škole, není příjemné.... Je super, že se stará, aby se na škole učila čínština, místo toho, aby zlepšil výuku angličtiny. Komunikovat s panem ředitelem? Jak? Byli jste na školním parlamentu? Který je každý měsíc a je určen pro dotazy studentů na pana ředitele, kde neodpověděl na jedinou otázku, na kterou jsme se ptali a svou odpověd obešel...... Vy nevíte vůbec nic...

+1/0
20.1.2012 11:32

Mražená spermie

Re: OAHK

tvé lži tě budou pronásledovat celý život. Že se nestydíš. Rv

+1/0
20.1.2012 11:50

Henri von Losaria

Re: OAHK

18 °C mi nepřijde jako životunebezpečná teplota

Studentský parlament? Jsi ve škole, nauč se poslouchat nadřízeného, což je ředitel školy. Odpovědnost je vyvážena právě tím, že jeho slovo platí.

+1/0
20.1.2012 11:52

Peta975

Re: OAHK

Přesně tak.Jak se ale říká, Boží mlýny melou pomalu, ale jistě. Také na tebe jednou dojde. A odkud bereš jistotu, že o stiuaci nic nevíme? Jenom proto, že máme jiný názor než ty? To se potom nedivím, že bys ředitele hned odvolal. Jen se velmi divím, že kraj si počíná tak, jak si počíná a skoro se mi nechce věřit, že je v tom nemá prsty ještě někdo jiný. Jinakjakoupak kolektivní smlouvu měl pan ředitel porušit? Vždyť od září na něj někdo poslal několik inspekcí a ani jedna z nich neshledala v jednání p. ředitele v oblasti zaměstanců pochybení. no nic, plivat a lhát, to by ti šlo...

+1/0
21.1.2012 9:36

Leinad

Re: OAHK

Pokud si kraj počíná jinak, než by sis počínal ty, vyjádři se nejpozději ve volbách.

Já se obávám, že kraj reaguje na vyhazování učitelů za záminky typu "kouří" a jiná odborná fakta, nespokojenost učitelů i studentů.

0/0
21.1.2012 13:52

Peta975

Zajímavý odkaz - pohled z druhé strany

http://www.blisty.cz/art/61966.html

Řešení letitého tunelu? Obchodní akademie Hradec Králové má po 117 letech své existence zaniknout jako subjekt… Tomáš Koloc, Britské listy, 20. 1. 2012

+1/0
20.1.2012 10:38

Peta975

Oběť médií i vzpurníků

Myslím, že pan Bajer se stal obětí pár vzpurníků, kterým zrovna nebyl jeho příchod po vůli. Ono otrávit vzduch i strhnout "davy" jde raz dva a v tomto případě mu média moc nepomohly (mrkněme na články v Hradeckém deníku). Škoda! Dobrých a kvalitních ředitelů nikdy není dost a je tak velká škoda, že takového člověka, jakým pan Bajer je, tak lacině odvolají. - Výstřelky pár studentů, kteří takovou akci připravili, jsou hodné dvojky z chování. Takto se k řediteli opravdu nechová - ať si myslím, co si myslím. Domnívám že, že člověk formátu p. Bajera, je určitě otevřený různým diskusím a věci se dají řešit jinak.

+2/0
19.1.2012 23:53

Hradečák!

Pan Bajer je férový člověk

Ten článek opravdu snad ani novináři nemohou myslet vážně - nedají tam vyjádření ředitele. Pan Bajer je velmi férový člověk - nicméně se ukazuje, že pár jednotlivců, kterých se jeho rozhodování "dotklo" a média z toho udělají takovouto kauzu. Smutné. Co se dá dělat. Jardo drž se.

+1/0
19.1.2012 16:58

hradeckralove4

OAHK

Je hezké, jak to tady komentují lidi, který vůbec nemají páru, jak to v tý škole vypadalo a berou si příklad jenom tady z toho článku. A uráží studenty!!!!!!

Tady se dočtete pouze něco, ale kdyby jste byli rodiči studentů, učiteli, nebo dokonce studenty, měli by jste na to úplně jiný názor.Nikdo z Vás neví, jaká tam byla atmosféra a jak tam všechno probíhalo... Takže Vaše urážky si prosím nechte někam jinam ;-)

+3/0
19.1.2012 15:47

Peta975

Re: OAHK

Ale ale, jaké pak množství studentů v tuto chvíli zastupuješ? Jedna rada do života - takovýmto způsobem se k lidem ve vedení nechová. Existuje účinnější nástroje - a tím je diskuse. Jak hodně ses ty konkrétně snažil diskutovat s panem ředitelem? Kolikrát jsi ho požádal o setkání? Jaká věcná řešení si navrhoval? - No, myslím, že jsi tomu moc nedal a tomu odpovídá i uvedené jednání. Ti diskutující mnoho věcí trefili a potrefená husa se ozvala.

+1/0
19.1.2012 23:57

iSikorskii

Re: OAHK

Prosím definujte mnoho věcí. To mě velice zajímá...

0/0
20.1.2012 0:51

Peta975

Re: OAHK - definice mnoho věcí

Uvádím výběr, co jsem tím myslel - kopíruji z příspěvků:

1.žák vyhazuje ředitele:Jakou má kvalifikaci žák či jeho rodič, že mají odvahu rozhodovat o kvalitách ředitele 2.Jasně je to hrozná drzost požadovat přezouvání. Vyloučit někoho za to, že nechodí do školy je také skandál. 3.No a dovolil si to dorazit tím, že dal výpověď učitelům, kteří kouřili před školou s žáky To jsme to dopracovali. 4.Docela by mne zajímalo..

...vyjádření toho ředitele. Hodně mi to totiž připomíná klasickou situaci, kdy do totálně rozbordelené firmy, kde panuje anarchie, přijde schopný manažer a začne dělat pořádek., 5.Nova doba student vyhazuje reditele 6.tak studentíky někdo nutil k přezouvání.. Ó jaká sprostota.Kromě přezůvek se vyskytlo v čl. ještě obvinění, že jednomu studentovi hrozila dvojka z chování a matka (přes koleno odnaproti) jiného studenta přesně ví, že mu nabízel zlepšení stupně protislužbou donášení. Pche! Opravdu závažné důvody pro řed. odvolání

0/0
20.1.2012 9:15

Leinad

Re: OAHK - definice mnoho věcí

1+5) Žák je zákazník. Může přejít do jiné školy s akreditací nebo zakončit studium. Před tím, než to udělá, považuji za korektní sdělit důvody.

2+6) Prostě když "bouchne kotel" tak nějaký student někde vysloví i nějaký méně závažný "problém" a novináři se toho chytnou.

3) "kteří kouřili" vs "za to že kouřili." Pokud profík má dobré výsledky(třídy kde studenti umí daný předmět) a dělá průšvihy, stačí mu vzít funkce(třídní, výchovný poradce, školní psycholog,...) a nechat ho ať si učí svoje. Pokud byl na místo profíka přijat někdo, kdo dělá horší výsledky(průměr známek ze srovnávacích testů,...) je to špatné.

4) Souhlasím, také by mě zajímalo.

7) A je nějaký důvod nevěřit zlepšení známky za donášení, u někoho kdo si hledá záminky k vyhazovu typu "kouří" a jiné odborné hodnocení?

0/0
20.1.2012 11:32

Henri von Losaria

Re: OAHK - definice mnoho věcí

ad 1+5) Ať přejde, nikdo mu nebrání, jeho místo nahradí jiný, který má o studium zájem

ad 2+6) Pokud bereš dodržování přezouvání jako méně závažný problém, tak já to beru jako běžnou věc, které se chytne jen ma...gór.

ad 3) pokud učitel před školou kouří se studenty, nemá na škole co dělat. Ani pokud je dobrý pedagog. Jak chcete po půl roce hodnotit kvalitu profesora?

ad 7) důvod je jedinný - to je tak jednoduše vymyslitelné obvinění, že je to očividné. Obvinění, že něco takového navrhoval žákovi mezi 4 očima se jednoduše rozšíří, ale blbě se dokazuje, že se nic nestalo. Btw, je demagogie sdělovat, že záminkou bylo "kouří" - záminkou bylo "kouří se studenty před školou" - za prvé je kouření před školami zakázáno zákonem, za druhé má učitel jít dětem příkladem a nekouřit před nimi (ať kouří v soukromí).

0/0
20.1.2012 11:50

Leinad

Re: OAHK - definice mnoho věcí

1) Taky řešení. R^ Nechat si z protestujících jenom pár studentů, kteří nemají na dopravu a doufat, že se někdo nový přihlásí. Zřizovatel školy má jiné názory na vedení, než vy, zkuste se vyjádřit nejpozději ve volbách.

2) Mimo tělocvik a dílny to beru jako takový detail, na který bych si po týdnu studia zvykl, ale dělal bych si z toho srandu.

3) Ten učitel tam byl jenom půl roku nebo z dřívější doby nelze dohledat nic objektivního? (výsledky písemek, jejichž zadání si nestavěl sám,...)

7) Platí presumce neviny. Ale třeba když sem dělal základku já, tak se nějaký trotl pokoušel rozšířit řeči o ředitelce, kterým sme nikdo nevěřili.

0/0
20.1.2012 12:17

Leinad

Re: OAHK

Nevím jak to bylo, ale k diskusi je potřeba, aby se ředitel ptal. Nikoli, že vydá rozhodnutí a čeká na snahy o diskuse a osobní setkání - ale naopak napřed se zeptá (=podle typu problému nechá hlasovat učitele nebo studentskou radu) a pak rozhodne. Pokud mu zaměstnanci nebo studenti nechodili na jednání oznámená na vyvěšeném rozvrhu, dá se souhlasit.

0/0
20.1.2012 11:05

Peta975

Re: OAHK

Kolektivní vedení bohužel při řízení nefunguje. Může mít poradní hlas, ale řídit musí jeden člověk, protože jak známo "co člověk, to názor" a pak by to byl Kocourkov.

0/0
21.1.2012 9:30

Leinad

Re: OAHK

Já nemluvím pouze o čistě kolektivním vedení.

Mluvím o tom, že je nesouhlasím s prohlášením: "protestující se nevyjádřil, přestože nebyl tázán -> protest je nesmyslný" Správné prohlášení by bylo: "protestující nechodil na zasedání a porady."

0/0
21.1.2012 13:08

nepokradeškalousku

NOVá doba

žák vyhazuje ředitele!!

Jakou má kvalifikaci žák či jeho rodič, že mají odvahu rozhodovat o kvalitách ředitele!!

Jasně je to hrozná drzost požadovat přezouvání. Vyloučit někoho za to, že nechodí do školy je také skandál. No a dovolil si to dorazit tím, že dal výpověď učitelům, kteří kouřili před školou s žáky8-o

To jsme to dopracovali. Pak se divíme, kolik musíme živit nezaměstnaných8-o!!

+3/0
19.1.2012 14:29

iSikorskii

Re: NOVá doba

Vy vážně chcete hodnotit práci tohoto ředitele a celou kauzu na základě článku iDnes a vybraných několika slov z neobjektivně napsaného článku? To jsem to dopracovaliRv

+1/0
19.1.2012 14:49

nepokradeškalousku

Re: NOVá doba

Já nehodnotím práci ředitele, hodnotím jen kulturu této společnosti a to také na základě této diskuze. Snad každý soudný člověk musí uznat, že je naprosto nepřípustné vyhazovat ředitele na základě přání studentů. To je jako vyhodit ředitele nějaké firmy, protože se nelíbí jeho zaměstnancům8-o?

+1/0
19.1.2012 15:10

Syri008

Re: NOVá doba

Upřímně řečeno,co vy víte o tom,co se na té škole děje?Koukám,že osobní pohled máte značně zkreslen.Raději si zjistěte fakta,než začnete psát takové nesmysli.Vyhozeni byli 2 učitelé odborných předmětů a pak se divte,že ty děti jsou čím dál hloupější.

+2/0
19.1.2012 15:46

iSikorskii

Re: NOVá doba

Nejde o přání, ale naprosto regulérní stížnost. Jestli je oprávněná nebo není, to měl posoudit zřizovatel a ten to vyhodnotil odvoláním ředitele. Tečka. Drama z toho dělá jen iDnes.

Pletete si pojmy. A ptáte se mě nebo tvrdíte, z otázníku není poznat. Snad každý soudný člověk musí uznat, že školy jsou zde pro vzdělávání lidí a není to tedy žádná firma. Oni posléze vrací (aspoň teoreticky) tuto hodnotu státu svojí prací  a uplatněním ve společnosti, daněmi atd. Co popisujete se nemůže stát jen v soukromém sektoru, ve státním pokud vedoucí pracovník překročí pravidla, jde z pozice a jedinou moc nad ním má nadřazený orgán, viz. předchozí odstavec. Smiřte se s tím.

Já v tom stále nevidím problém :-)

+2/0
19.1.2012 16:03

Leinad

Re: NOVá doba

1) Žák je zákazník. Vedení školy a zřizovatel si můžou za ředitelem stát (a pokud se jedná o město kde je jiná škola se stejným oborem, aspoň bude vidět jak moc vážně studenti myslí své námitky)

2) "kteří kouřili" no a co že kouřili? Jaké měli objektivní výsledky (průměr známek z testů, počet přijatých studentů na vyšší stupeň studia,... pokud jsou všechny ukazatele stejné tak oblíbenost mezi žáky) ve srovnání s jinými učiteli?

0/0
20.1.2012 11:41

1000101111010001

Docela by mne zajímalo...

...vyjádření toho ředitele. Hodně mi to totiž připomíná klasickou situaci, kdy do totálně rozbordelené firmy, kde panuje anarchie, přijde schopný manažer a začne dělat pořádek.

+1/0
19.1.2012 14:02

Andros

Re: Docela by mne zajímalo...

Bingo!

0/0
19.1.2012 14:12

smirak

Re: Docela by mne zajímalo...

přesně

0/0
19.1.2012 14:22

adidoska

Re: Docela by mne zajímalo...

R^R^

0/0
20.1.2012 8:36

Martin Soušek

Ožer skoro zadarmo.

No jo, každý žák by raději ředitele, který na Facebooku slibuje "Ožer skoro zadarmo" a ve volném čase dělá dýdžeje. Rád mu pak bude nahatý o přestávkých mýt auto.

.

Krajský úřad by ovšem mohl mít rozumu trošku víc.

+2/0
19.1.2012 13:33

iSikorskii

Opět samí znalci v diskuzi

vážně chcete posuzovat situaci ve škole podle článku a jak ho pojal iDnes? HloupéRv

0/0
19.1.2012 13:26

on8.

Nova doba

student vyhazuje reditele

+2/0
19.1.2012 13:18

on8.

Re: Nova doba

hm asi bych si mel precist diskuzi, nez neco napisu

0/0
19.1.2012 13:20

dololezec2

Re: Nova doba

Malem jsem udelal stejnou chybu :)

0/0
19.1.2012 14:25

Eurototalita

Hmmmm..

No jo....dětičkám si zas někdo něco dovolil říct. Původní ředitel, kterému spratkové mohli kálet na hlavu totiž už odešel..Rv

+2/0
19.1.2012 13:16

Tomasso7

Re: Hmmmm..

Jak smutný je váš komentář ... Předpokládám, že stejně jako většina lidí, kteří tu kritizují studenstvo, máte informace o dění na škole pouze z tohoto článku, či z článku v mfdnes. Protesty, který se na škole udály mají své opodstatnění a tím nemyslím kauzu "přezůvky" , která sice uchvátila hodně lidí, ale o to při protestech vůbec nešlo :-)

0/0
21.1.2012 9:40

Doktor.bota

??

přezouvání bývá součástí školního řádu. takže dodržování školního řádu rodiče považují za buzeraci. a pak se divme, že už děti v mateřských školkách jsou vůči učitelkám agresivní.

+1/0
19.1.2012 13:09

smirak

tak studentíky

někdo nutil k přezouvání.. Ó jaká sprostota.

Kromě přezůvek se vyskytlo v článku ještě obvinění, že jednomu studentovi hrozila dvojka z chování a matka (přes koleno odnaproti) jiného studenta přesně ví, že mu nabízel zlepšení stupně protislužbou donášení..

Pche! Opravdu závažné důvody pro ředitelovo odvolání ;-O

+2/0
19.1.2012 13:05

Kyros

nová doba,

host vyhazuje vrchního! ;-D

+3/0
19.1.2012 12:59

-Komedie-

Re: nová doba,

Óo .. nikoli. Host napíše šéfovi restaurace, že je ten číšník nekvalitní, a pokud se to potvrdí, šéf ho vyhodí.

Tady studentíci apelovali na kraj, ten to prošetřil, a ředitel skončil. Ja bych řekl, že je to naprosto v pořádku.

+1/0
19.1.2012 13:12

Kyros

Re: nová doba,

to je fakt, třeba jim zakazoval kouřit v hodině ve třídě. Co s takovým ředitelem.

+2/0
19.1.2012 13:20

-Komedie-

Re: nová doba,

Hele, četls ten článek dál, než k nadpisu?

0/0
19.1.2012 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.