Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Rektor dal nocujícím studentům snídani, pak burcovali Hradec

Hradečtí studenti se zapojili do středečních protestů proti reformě vysokých škol už v noci. Desítky jich přespaly na chodbách univerzity. Ráno jim přinesl snídani osobně rektor Josef Hynek. Dopoledne pak na 1 500 vysokoškoláků pochodovalo ulicemi krajského města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

talpa

nevim

myslim ze vzdelani by melo byt dostupne vsem, vim jak sam jsem mel problem se studiem a to jsem ho nemusel platit, ale uz jen zit  bez rozumneho prijmu bylo dost tezky, udelate vzdelani dostupne jen pro deti bohacu a pro fanatiky vzdelavani. Trochu mozku pratele

+1/0
1.3.2012 16:25

Kakáč

Něco je špatně

Pokud v Hradci protestuje 1500 VŠ studentů,což jistě není 100%,je to špatně (ne že protestují,ale počet). Z populačního ročníku je na VŠ cca 65%. To není normální! Zákonitě klesá úroveň vzdělání, stojí to mnoho peněz! Pak se školné musí platit! Na soukromé školy by neměla jít ze státní kasy ani koruna a státní by se měly úměrně zrušit a poté školné nemusí být.

0/0
1.3.2012 14:42

nazornypriklad

Nikdo není dokonalý:D

Děkuji všem jako student za trefné připomínky.Jistě se jich budu držet, zvlášť některých...:)Studuji a pracuji ve svém oboru zároveň. Studuji UHK...:)Jsem ráda, že včera přišlo protestovat tolik lidí a to nejen  z UHK,ale přišli i kolegové z LF UK,Farmačky (protesty proběhly ve spolupráci všech hradeckých vysokých škol).A v Praze bylo 10000 lidí:) Se školným se většina z nás smířila, jde o to v jaké bude podobě.Nechceme-li být jako v USA, kde si každý platí dluhy na hypotéku a za to, že vystudoval školu. Přečtete si návrh věcného záměru o finančí pomoci (jež byl panem Dobeše navrhnut a "stáhnut" ).Ale proč má být akreditační komise převelena do komerčního soukromého sektoru?Proč by měla být zrušena možnost parity v akademických senátech?Jak to, že vybrané školné nepůjde VŠ?Kam se ty peníze ztratí????Pozor, tyto oba věcné záměry jsou základem na pěkný tunel.

Tak a teď se do mě pusťte:D, protože nejlepší je sedět doma a kecat do zpráv!

Více zde:http://www.youtube.com/watch?v=Hllk21wloMo

+2/0
1.3.2012 9:47

sonika

Re: Nikdo není dokonalý:D

SouhlasimR^

0/0
1.3.2012 10:43

HankaUl

Já tak přesně nevím, co v těch reformách má být,

ale jestliže ministr jeden den prohlásí, že trvá na zavedení školného a studenti si budou moci vzít na školné půjčku (ponechám stranou, jak je navržené splácení apod.), aby ten den večer se nechal slyšet, že tedy školné ne, ale že studenti budou  muset platit zápisné do každého semestru (už bez možnosti té půjčky), tak jeho reformy ve mě nebudí ani zbla důvěry a studentům se nedivím.

+1/0
1.3.2012 9:25

sonika

Ja jim drzim palce

Necas priznal, ze reforma nebyla dostatecne komunikovana. Takze se studentum nedivim, ze se ozyvaji. To ze skolne budou drive nebo pozdeji platit, je vic nezli jiste. Ale financovani skolneho neni domyslene. Taky by skolne melo zustat ve skole na vybaveni a technickou podporu skoly a ne se odecist z dotaci od ministerstva. A politiky do vedeni vysokych skol? Jezismarja ;-O, dyt oni by to zase vytunovali, jak je jejich zvykem. Mne to tesi, ze studenti stavkuji. A politici musi mit strach aby se to zase nezvrtlo a neprisli o koryta. Tak ja jim drzim palce.[>-]

+1/0
1.3.2012 8:33

matchej

:)

Skolny? Taky jsem ho platil (soucet dvou VS). A kdyz uz za neco platim nemaly peniz (z vydelanych penez, zadne vydrzovani), tak bych ocenil nejake trosku lepsi vybaveni a vice praxe, nez tomu je nyni. (Praxe zadna a vekovy prumer laboratornich pristroju tak 50 let. Nejstarsi 1896...) A to same vyucujici. Par jich bylo opravdu lidskych a naucilo. Pro zbytek jsme byli poradova cisla. Takze ano, se skolnym souhlasim. Ale at je to ruku v ruce s moznosti privydelku pro studenty v primo v jejich oboru s tim, ze se to bude zapocitavat jako praxe.

0/0
1.3.2012 7:26

Jan Motůrek

Re: :)

no a kdo je zaměstná v tom oboru a proč?

+1/0
1.3.2012 8:19

matchej

Re: :)

To je prave otazka na Dobese, zda je schopen tohle udelat. Rozumim Vam, dostat studaka, kterej "nic" neumi je peklo. Ale pokud se snazi, tak to jde dotahnout hodne daleko. Vsichni jednou nejak zacinali. Proste jsem to myslel dat vic prilezitosti. Jak nalozit s ulevami pro firmy, placeni atd nevim. Nejsem ekonom :)

0/0
1.3.2012 8:24

baloun

Re: :)

Proč by to měl zařizovat Dobeš? Moje děti studujou VŠ a přitom normálně pracujou v oboru, kterej studujou, a žádnýho Dobeše k tomu nepotřebujou.

Pokud potřebuješ Dobeše k tomu, aby ti něco zařídil, tak se radši vykašli na šklou a běž do fabriky. Tam ti všechno pěkně nalajnujou.

Uvědom si, že ty jako absolvent VŠ budeš chtít asi nějaké vedoucí místo, a tak budeš muset najít práci nejen sobě, ale i svým podřízeným. A když to nedokážeš, poletíš. A můžeš se stokrát líbat na náměstí...

0/0
1.3.2012 8:31

matchej

Re: :)

Ja to chapu. Studenti breci, ze jsou bez praxe nechteji a pritom by radi uzasny penizky. Museji platit skolne, dalsi hruza. Vim, ze nekteri z nich dokazou pri skole makat v oboru, ale tech je opravdu hrstka. Nekteri sice maji obrovsky potencial, ale nedokazou se prosadit. Nemyslel jsem to tak, ze by se meli vodit za rucicku a tam se mi to nelibi a tam... Ne. Jen dat JEDNU prilezitost. Budto zatne drapy a pojede jak fretka nebo je v pr... a muze do te fabriky. Jinak naprosty souhlas.

0/0
1.3.2012 8:42

baloun

Re: :)

každej tu příležitost má. Za posledních 20 let jsem měl spoustu kolegů, kteří zároveň studovali VŠ. Všichni měli jedno společné - věděli, co chtějí a šli si za tím. Někteří časem zjistili, že třeba studují špatný obor a tak přestoupili na ten, který se jim líp hodil do praxe, někteří zjistili, že VŠ ani nepotřebují a šli od toho. Ale všichni si tu šanci našli.

Kdo si tu šanci neumí najít, nemá na VŠ co dělat. Vysokoškolák, to je v drtivé většině budoucí vedoucí pracovník, a když si sám neumí najít příležitost, neuplatní se. To je život. Proč by měl být na VŠ, dospělý jedinec, nějak speciálně hýčkán? Ať ukáže, co v ně, zda to vůbec má cenu, aby studoval, jestli mu to dom života vůbec něco dá.

To je můj názor.

0/0
1.3.2012 9:36

ovalek

studenti? Povl z pajdy

Stávkovali studenti z pajdy a dalších fakult pseudouniverzity v Hradci. Kvalitní fakulty Karlovky typu LF a FF zůstaly dál při výuce, protože medicína nebo farmacie se nedá naučit přes léto jako peďák. Vím o čem mluvím, po LF jsem několik let budoucí učitele na hradecké pajdě učil, děs, běs. Rv

+2/0
1.3.2012 7:23

kulatazima

Re: studenti? Povl z pajdy

Eevidentně pošramocené ego neúspěšného akademika :-)

0/0
1.3.2012 7:40

fonteyn

Re: studenti? Povl z pajdy

Proč by měl mít pošramocené ego? Mně se taky ti absolventi z HK zdají špatní, často nemají gymnaziální znalosti ze svého oboru. Hlavně ale, že teď křičí za vzdělávání zdarma. Ti, co při studiu pracují, nemají čas vyspávat na fakultě a přes den demonstrovat.

+3/0
1.3.2012 8:21

kulatazima

Re: studenti? Povl z pajdy

Z mé zkušenosti (7 let na FF a PřF MU a 7 let v HK) bych řekl, že nejsou tak špatní. Jen je potřeba k nim jinak přistupovat. Oni nemůžou za to, že na střední je toho moc nenaučí a že na VŠ se dnes může přihlásit 65% populačního ročníku => jasně, jsou tam slabší jedinci, co na VŠ nemají co dělat, ale v porovnání s ostatními univerzitami na tom rozhodně nejsou hůř.. A že za něco bojují? Vždyť je to v pořádku. Pokud vím, většina až tak nemá problém se školným jako takovým, ale se systémem. To, že média ukáží jen výsek který se jim hodí, to je věc jiná.

0/0
1.3.2012 9:25

jjezekj

V 89 jsem studoval v Praze

Ale nějak se s nimi stotožnit nemohu a to ani na chvilku.

+1/0
1.3.2012 7:11

fonteyn

Trošku děsivý...mladí lidé, komunistické myšlení

Trošku myslím, že hlavně dělají to, co jim kdo navykládal. Takhle mladí lidé jsou dost zmanipulovateltní a dají na populismus. Samozřejmě, že se jim nechce platit školné! Už ale nechápou, že pokud chtějí nějakou úroveň vzdělání, tak ty peníze někde musí stát brát. Také zrovna ti studenti na fotografiích nevypadají, že by trpěli hmotnou nouzí. Myslím, že čím dřív pochopí, že nemusí mít značkové oblečení, nejnovější iphone atd. a že by si měli ke studiu najít i minimálně brigádu, tím lépe i pro ně.

+3/0
1.3.2012 6:48

sf15

Re: Trošku děsivý...mladí lidé, komunistické myšlení

nechápu čím se zkvalitní školství když na docenta nebudu muset mít ani doktorát a ani žádnou habilitaci

0/0
1.3.2012 8:17

pufina

Pan rektor je aktivní

má strach že by studenti mohli cokoliv obrátit proti němu.Pokud vím Dobešovi jde mimo jiné i o to jak se s penězi pro školy nakládá.Studenti by si měli uvědomit,že už není socialismus a že sikaždý jede sám na sebe.Bohužel.Jak už někdo jinde na diskusi podotkl,teď studuje zadarmo aby potom daňovým poplatníkům, kteří přispívali i na jejich studium, účtovali i 3000 na hodinu.To samé doktoři,to samé učitelé....

+2/0
1.3.2012 4:55

headcoach66

Pokud je tato mlada studujici generace budoucnost naroda....

pak je opravdu zle. Osobne se povazuji za velmi radikalne zalozeneho, jsem pro krajni reseni v pripade, ze bezne demokraticke mechanismy selhavaji, ale v pripade techto sdutentskych nepokoju jsem zdrcen. Zdrcen skutecnosti, ze ti studenti vubec nechapou podstatu veci. Muzou klickovat jak chteji, hrat si se slovicky, dozadovat se "akademickych svobod", ale pro mne jednoznacne nezastro to jedine, proc se vrhli do tak spontalniho protestu. Jde jim jenom a jenom o to, ze by meli zacit za vzdelani platit. Jjeich argumenty jsou jiz prilis ohrane a zavaneji trapnosti. Mam syna na vysoke skole, sam jsem prosel stavkou v listopadu 89, ale v tomto pripade musim stat jednoznacne za ministrem Dobesem.

+3/0
1.3.2012 2:22

tojsouveci

Re: Pokud je tato mlada studujici generace budoucnost naroda....

Oni z toho vyrostou....:-)

0/0
1.3.2012 6:22

1000101111001111

Zvláštní...

...vyžraní studenti ve značkových hadrách a se značkovým vybavením, zapíjejí Coca-Colou sendviče od obtloustlého rektora, aby pak šli demonstrovat za to, že nízkopříjmové rodiny budou nadále (a to je holá statistika, vážení) daněmi sponzorovat studium dětem z vysokopříjmových rodin. A proč? Pro tohle:

.

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011122101

.

Pak nám tu pán právě právě z katedry sociologie vysvětlí, kde že je pravda. K zblití. http://zpravy.idnes.cz/studenti-tyden-neklidu-komentar-reforma-vysokycgh-skol-levicacka-verbez-1lq-/domaci.aspx?c=A120229_1740710_domaci_kot

+1/0
29.2.2012 23:15

jjxing

Bageta na stole :-D

Být tebou děvče, bych si tu baget rozmyslel 8-o

+1/0
29.2.2012 22:42

nejmenovaný ovčan čr

Re: Bageta na stole :-D

Jak se může člověk vyžrat do takovejch rozměrů - nechápu ;-€! hnus

0/0
1.3.2012 0:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.