Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektromobil dojede z Prahy do Krkonoš, města plánují dobíjecí stanice

Pro auta na elektrický pohon, která zatím mají kratší dojezd, vzniknou ve Vrchlabí a v Mladé Boleslavi rychlodobíjecí stanice. Autoři projektu si od toho slibují, že elektromobilů bude přibývat a v dohledné době tak bude možné dojet na elektrický pohon z Prahy až do Krkonoš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baron z hor

Měl jsem tu možnost

Měl jsem tu možnost jet z Prahy elektomobilem do Krkonoš a cesta se velmi protáhla. Nejsem zatvrzelý fanda elektomobilů ani jejich odpůrce. Auto jezdilo fajn a dokážu si představit jeho využití. Jen je nutné si uvědomit, že výzkum a jeho výstupy aplikovat do praxe lze pouze při hromadné výrobě. Proto dnes auto nikam nedojede a je poměrně drahé. Nebojím se toho, že by se časem technologie nezdokonalila, ovšem v dnešních podmínkách jsou tato auta skoro nepoužitelná (bez rychlonabíjení už vůbec).

0/0
13.3.2012 13:03

JavorMagor

Re: Měl jsem tu možnost

clovek s tim ani nemusio jet, staci mit zdravy usudek a nastudovat si par technickych parametru. Kazdy student matfyzu musi po par vypoctech dojit k tomu, ze jedine rentabilni pouziti je mit ta auta ve meste na rozvoz pizzy / za predpokladu, ze firma ziska nejakou dotaci na provoz. Pokud dotaci neziska, tak i na tento ucel vyjde lepe nejake Aygo.. anebo rozhrkany favorit.

O vyuziti soukromou osobou uz nemluvim vubec.. to je zcela mimo realitu.

0/0
14.3.2012 9:21

pjb1

Zdravím.

...a s prodlužovačkou až na konec světa!:-)

0/0
12.3.2012 17:20

JavorMagor

Re: Zdravím.

s prodluzovackou z domaci garaze do centra za 80 dni

0/0
13.3.2012 12:56

víťula_

haha

dopadne to jak v USA - spousta dobíjecích stanic, ale elektromobily žádné. Smůla je, že výmysly těhle ekopokušů zaplatíme my všichni :-/

0/0
12.3.2012 17:10

Celebrise

Baterie

Hlavne napiste kolik pak stoji nove baterie a jak klesa jeji kapacita

0/0
12.3.2012 14:38

misticjoe

tady

Tady se zase sešlo ekoteroristů. Jeden by nabyl dojmu, že je to tu samý odborník na ekologickou dopravu, kdyby ty příspěvky ve prospěch elektromobilů nebyly tak žalostné. Že by nějaká základní škola v rámci hodiny ekohrátek dostala za úkol navýšit count proekopříspěvků?

Každé ekologické prvničce, co tu plácá o nojrůznějších výhodách, bych povinně zadal tento domácí úkol: prostudovat do podrobna proces výroby bateriových článků, jejich dopravu, životnost a následnou likvidaci ve vztahu k životnímu prostředí (že někdo bude mít doma ve sklepě vytékající staré baterie, to může pronést jenom diletant). Dále si zjistit fakta o potřebách úprav rozvodné sítě pro dobíjení elektromobilů při jejich masovějším využívání a zároveň prostudovat, kolik elektráren by bylo potřeba postavit navíc, aby se tato poptávka uspokojila (malý hint - pár větrníčků to nevytrhne - počítejte s uhelnými nebo jadernými variantami).

+1/0
12.3.2012 12:35

superkutil

Re: tady

Ale elektromobily nejsou o ekologii, to je jen řešení, jak se dopravovat až dojde ropa. Základní problém je totiž v tom, že chybí rozumná baterie. I když odborníci tvrdí, že takovou baterii mají, ale že je naftová loby blokuje.

0/0
12.3.2012 14:58

JavorMagor

Re: tady

heh, ja jsem v klidu, na ekoteroristy si poridim brokovnici a do auta budu lit fritak...

0/0
13.3.2012 12:57

superkutil

Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Třeba v Indii vyrábí malá ekologická vozidla se spalovacím nebo elektrickým motorem. Problém EU jsou obrovské a těžké koráby s vysokou spotřebou. Osobně bych uvalil vysokou daň na vozidla se spotřebou paliva nad 8 litrů/100km. I když v podstatě by stačilo zvýšit spotřební daň na palivo i když to už by tak dobře neřešilo situaci. Musela by se k tomu dát ekologická sleva na moderní auta s EURO5 a 6.

0/0
12.3.2012 10:48

psycholog.idnes

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

TAky mám raději silná auta, ale je to bohužel tak, a to se  firmy ještě v médiích chlubí, jak jdou velká SUV na odbyt. Ale ono by to asi zase vypadalo jako trestání úspěšných. U nás lze očekávat spíš poplatky pro chudáky za to, že si auto vůbec nekoupili.

0/0
12.3.2012 11:04

superkutil

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Také mám rád velká auta, ale ve středu Evropy pro ně není místo. Podle mě by třeba mýto mělo být mnohem víc definované výkonem a hmotností vozidla. Objem motoru je zavádějící.

0/0
12.3.2012 11:59

Roman37b

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Nějakej odkaz na takové auto, tedy do kterého by se člověk nebál vlézt, by nebyl?

0/0
12.3.2012 11:20

superkutil

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Je to o celkové změně myšlení. Pokud by jezdila jen malá a lehká auta, tak je to v pohodě. A já mám třeba Mondeo 2.2TDCI, což není malé auto, ale má EURO 5 a spotřeba je 5,5litru. Je to ale o tom, zakázat vyrábět velká auta, snížit maximální povolené rychlosti, postavit dálnice místo klikatých silnic, kamióny vozit na ROLA. Zakázat velkým autům (nad 1,5tuny) vjezd do měst.

0/0
12.3.2012 11:57

Roman37b

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Většina aut je pochopitelně malých a lehkých. 1,5 tuny je pořádnej kolos. ROLA má smysl pouze u dálkové mezinárodní dopravy, u vnitrostzátní je to na prd. Tenkrát to šlo (u těch kratších tras) z Lovosic do Drážďan, jenže jen díky celnímu odbavení na které se čakalo několik hodin.

0/0
12.3.2012 12:02

Leinad

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Nebylo by lepší naučit se řídit (a těm co řídit neumí nevydat řidičák?)

0/0
12.3.2012 12:01

JavorMagor

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

panove panove... vite co si o vas myslim ? ze mate tak 10 let. Vite jak funguje KAZDA lidska spolecnost ? Ze vitez bere vse, hmotne statky, zdroje, nejlepsi sexualni partnerky atd. Jakmile by to tu nejaky ekoterorista zacal regulovat, prvni co by udelal by bylo, ze by sam zacal jezdit v 10metrove limuzine na sve soukrome letiste s flotilou soukromych jetu. To ze se dobrovolne hodlate podridit diktatu EU ktera nam cpe jako nejlepsi reseni dopravy plastova downsizovana miniauta znamena, ze jste uz jste v evolucnim boji prohrali a pridali se ke stadu porazene vetsiny. Predstavte si tu absurditu, James Bond obklopeny zastupy nejkrasnejsich zenskych, nemuze vydolovat nejaky high tech raketomet, protoze se mu sprajcne pri vystupovani z Matizu ;-D;-D

0/0
12.3.2012 12:17

Leinad

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Pro lidi vyšší/širší, než já, Matiz není, i já v něm měl problémy ;-D pro lidi co si vozí v kufru nějaký náklad taky ne.

Ale když já kupuju auto, tak koukám (i) na spotřebu. Samozřejmně sou věci, který mě zajímají víc.

+1/0
12.3.2012 13:25

superkutil

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

Realita ale ukazuje, že to jde. V Německu fungují emisní zóny a starší auta se do centra nedostanou, ve Švýcarsku jsou města, kde smí jen elektromobily. A třeba v USA jsou místa, kam nepustí cizince. Takže je to vše jen o lidech, co budou chtít a jak budou myslet. Zatím jsme na úrovní Balkánu, vyjetý olej vyléváme do země, topíme petkama a pneumatikama a doma máme staré škodovky co žerou 10litrů na 100km.

0/0
12.3.2012 14:55

JavorMagor

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

ale jo, nemcum vzdycky slo neco narizovat a zakazovat, taky jsou odbornici na dopravu, za reichu se stavely dalnice, a taky se objevily nove trendy v  osobni zeleznicni doprave .. zejmena v te hromadne dobytcimi vagony ..  Nemecko - nas vzor  RvRv

Nedivim se, ze ekoteroriste se v nich vidi ;-D

0/0
13.3.2012 12:53

Sanjuro

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

akorát že v tom německu zjišťují že na znečištění ovzduší ve městě nemají ty zóny žádný vliv

+1/0
13.3.2012 13:10

Leinad

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

R^ ono je zajímavé i to, kolik je v Japonsku hybridů. Hybrid může mít každý, nemusí se měit řidičovi zvyky(palivo doplňovat jenom občas, za to hlídat olej víc než u elektra), cena na 1 ujetý km přes město je daleko menší.

0/0
12.3.2012 13:29

JavorMagor

Re: Je zajímavé, že rozvojové země jsou ekologičtější...

cena za ujety km daleko mensi - nikoliv, hybridy maji porad docela vysokou spotrebu kolem 7l ve meste a vysokovou porizovaci a nizkou prodejni cenu.

To ze v Japonsku jsou tak popularni ma svuj duvod... plug in hybrid ve meste neznecistuje ovzdusi a mimo mesto to tak nevadi. U nas v Evrope jednak nemame takovy vztah k prirode jak Japonci, jednak nemame takovou hustotu dopravy a koncentraci lidi ve mestech jak Japonci a v neposledni rade nemame ani zdaleka takove HDP na hlavu jako Japonci.

Vyhoda hybridu neni v tom ze to ma nizsi spotrebu ani ze to je eko, ale ze to prenasi ekologickou zatez ven z center mest (pomocny motor a elektrarny cmoudi nekde jinde nez kde ziji lide).

0/0
12.3.2012 14:38

novak0112

České auto

pokud bude pokračovat vývoj fábie na elektriku, tak to bude OK.

Ztím je cena FÁBIE EVC F3 550.000,- COŽ JE MOC, až bude cena kolem 280.000, tak to bude OK,

http://www.evcgroup.cz/skoda-fabia.html

!!

0/0
12.3.2012 10:46

psycholog.idnes

Re: České auto

660 000 s dph a nejedná se o nové auto, ale o přestavbu ojetého vozu.

0/0
12.3.2012 11:15

tojsouveci

Jen doufám

Jen doufám, že to nedopadne jako se žárovkama. Tzn. že nebude zakázán prodej aut se spalovacím motorem, protože má mnoho odpadního tepla ;-D

0/0
12.3.2012 10:35

superkutil

Re: Jen doufám

Stačí uvalit vysokou spotřební daň na nákup auta se spalovacím motorem nebo na fosilní paliva.

0/0
12.3.2012 10:44

JavorMagor

Re: Jen doufám

ty potrebujes myslim taky uvalit :)

+1/0
12.3.2012 12:19

Leinad

Re: Jen doufám

A pak se spalovací motor přejmenuje na "velké topné těleso.";-D

0/0
12.3.2012 13:40

novak0112

Bude stačit jediné

Tady je to samý odpůrce, ale nevadí, nějak se musí začínat zatím kdo chce může jezdit na LPG. Jen si nějaký rok počkáme až se scválí nějaké auto z číny nebo japonska u nás a pak už se začnou i evropské automobilky chytat za hlavu. Hlavně aby auto bylo možné nabít i ze sítě 400V, pak si takové auto své kupce najde, stejně jako LPG.

A kdo remcá, ať platí za benzín a naftu je to svobodné rozhodnutí.!!

0/0
12.3.2012 10:22

Roman37b

Re: Bude stačit jediné

Co to furt žvaníš? 8-o Japonská, korejská a dnes už i čínská auta se běžně prohánějí po našich silnicích. Dokonce v ČR Japonci i Korejci auta vyrábějí. Co chceš schvalovat?

0/0
12.3.2012 10:26

novak0112

Re: Bude stačit jediné

které, hoď odkaz na elektromobil který si můžu u nás koupit v ceně do 300.000 Kč.

Dík

+1/0
12.3.2012 10:30

Roman37b

Re: Bude stačit jediné

Hoď sem odkaz na takové auto které si můžeš koupit v Číně.

0/0
12.3.2012 10:38

psycholog.idnes

Re: Bude stačit jediné

Z 400V, nedejbože 230V zásuvky lze odebrat jen omezené množtví energie.  Z tohoto pohledu působí nesmyslně zastavět eletropohon do těžších aut jako Octa a pod. Musí to být něco malého lehkého, co si vystačí s málem energie. Není prostě možné tahat kvůli 80 kg masa 1000 kg kastli a 400 kg baterek.

0/0
12.3.2012 10:28

novak0112

Re: Bude stačit jediné

mně by vůbec nevadilo že až přijedu večer domů, tak zapojím kabel do zásuvky 400V a ráno jedu do práce. Kolik asi váží motor, převodovka a nádrž na benzín? Pak už ten rozdíl moc nedělá... Komu to vadí ať nekupuje (a neprudí)!!

0/0
12.3.2012 10:32

truthspeaker

Re: Bude stačit jediné

Tak se potrestej a běž si ho koupit, ten MIEV s najetými 2000km seženeš za 400 tisíc.

+1/0
12.3.2012 10:36

psycholog.idnes

Re: Bude stačit jediné

Prudící zaslepeně fandovské příspěvky to zaséváte vy. :-P Mám VŠ elektrotecnické vzdělání a 20 let praxe. cca 350 tis. km najetých na benzínu, 250 tis. km na LPG a 300 tis. km na naftě. Jaké předpoklady k posouzení použitelnosti elektromobilů máte vy????

0/0
12.3.2012 10:44

novak0112

Re: Bude stačit jediné

tak jaké máte poznatky když ty tři možnosti porovnáte? Podělte se...mně to zajímá (doufám ale že nejste řidič A8, to pak nepište nic), Děkuji.

0/0
12.3.2012 10:50

psycholog.idnes

Re: Bude stačit jediné

Nic, co by nebylo známé. Na krátké dojíždění do práce malé auto benzín. Nad 70 km na den a na dálnice nafta.

Pro baterky bych opravdu zatím viděl nadějně jen lehká miniauta pro krátká pojíždění. Nepokoušet se to moc nabíjet ve voze, ale měnit sadu baterií. I doma by mělo smysl mít druhou baterku, která se bude nabíjet VE DNE z obnovitelných zdrojů, a ne v noci, kdy vítr nefouká a slunce nesvítí. Venku parkující obyvatelé sídlišť mají asi smůlu.

0/0
12.3.2012 11:01

truthspeaker

Re: Bude stačit jediné

1) Např. MIEV je z Japonska a je to stejnej šmejd jako ostatní elektromobily.

2) Ano, LPG je třeba co nejdříve zdanit stejnou spotřební daní jako benzín a naftu.

+2/0
12.3.2012 10:30

novak0112

Re: Bude stačit jediné

1) MiEV je hybrid, takže nic...., nebo myslíte MiEV Pikes Peak? Tak to tu asi jen tak dovážet nebudou.

2) Proč zase kydáte nesmysly o dani, to nemáte jiný zápor? Jasně, pak by se měla ale zvednout daň na benzín a naftu aspoň o 50% ;-D;-D;-D!!

0/0
12.3.2012 10:37

truthspeaker

Re: Bude stačit jediné

1) Ježíš ty seš taky hybrid, i MIEV je samozřejmě čistej elektromobil.s 16kWh lion betarkama.

2) Na zvýšení spotřební daně u LPG od jara 2011 tvrdě tlačí Evropská kopise a věř, že se jim to prosadit podaří, protože je to příjem pro stát a navíc je to vyjímečně i spravedlivé.

0/0
12.3.2012 10:46

novak0112

Re: Bude stačit jediné

tak příště napiš typ a ne jen značku....

Takže pokud je něco levnější, tak je to nespravedlivé? Ty seš De...

0/0
12.3.2012 10:49

truthspeaker

Re: Bude stačit jediné

Ty mě nemůžeš urazit ;-D

0/0
12.3.2012 11:44

J.Švec

Re: Bude stačit jediné

taktéž nerozumím co je na spravedlivého na tom, když si nechám za těžký peníze upravit auto na plyn a po pár letech ježdění se mi vrátí počáteční investice a začnu jezdit levněji ... proč by to mělo být nespravedlivé? Každý má přece tu možnost si takové auto pořídit a tím šetřit (a šetří to i přírodu) ... a to se bude zvyšovat daň i u CNG? a nebo u toho už ne? pokud ano, tak budou němci, kde je tento typ paliva hodně rozšířený, asi hodně nadávat a jelikož EU v podstatě ekonomicky stojí na Německu, tak nevím jak to nakonec dopadne ...

0/0
14.3.2012 20:20

Si0 po 4. zákazu

Elektromobil je jen lepší ještěrka, co jezdí na nádražích

a převáží balíky.

Každý se tam může přesvědčit, co je to za krám a v dílnách vám řeknou, co se na tom všechno pravidelně kazí a pořád dokola opravuje.

+1/0
12.3.2012 10:00

augue viverra

Re: Elektromobil je jen lepší ještěrka, co jezdí na nádražích

Ty jsi zrejme Pepa z depa co? Tramvaj je taky jen na baliky?

+1/0
12.3.2012 10:04

novak0112

Re: Elektromobil je jen lepší ještěrka, co jezdí na nádražích

no schválně vyjmenujte co se může pokazit na elektromobilu a co na autě se spalovacím motorem ! No do toho , pište pokud nejste hlupák:

0/0
12.3.2012 10:05

JavorMagor

Re: Elektromobil je jen lepší ještěrka, co jezdí na nádražích

na elektromobilu se kazi vsechno co na normalnim aute plus baterie v cene toho celeho auta na spalovak. Kazdym nabitim ukrojite kus z jiz tak male kapacity baterie a po 3 letech ji muzete smele vyhodit kvuli toho, ze jednoduse zestarne , at s tim jezdite nebo nejezdite (amortizace cca 600tisic za 3 roky, jinymi slovy 200tisic rocne jinymi slovy 550Kc denne. Za 550Kc denne na opravy muzu provozovat Audi A8.

+3/0
12.3.2012 10:12

novak0112

Re: Elektromobil je jen lepší ještěrka, co jezdí na nádražích

už vidím tu převodovku, vstřikovací trysky, palivové čerpadlo...... To jste ze sebe udělal hlupáka, nebo neznalce...;-D;-D;-D;-D;-D!!

+1/0
12.3.2012 10:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.