- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měl jsem tu možnost jet z Prahy elektomobilem do Krkonoš a cesta se velmi protáhla. Nejsem zatvrzelý fanda elektomobilů ani jejich odpůrce. Auto jezdilo fajn a dokážu si představit jeho využití. Jen je nutné si uvědomit, že výzkum a jeho výstupy aplikovat do praxe lze pouze při hromadné výrobě. Proto dnes auto nikam nedojede a je poměrně drahé. Nebojím se toho, že by se časem technologie nezdokonalila, ovšem v dnešních podmínkách jsou tato auta skoro nepoužitelná (bez rychlonabíjení už vůbec).
clovek s tim ani nemusio jet, staci mit zdravy usudek a nastudovat si par technickych parametru. Kazdy student matfyzu musi po par vypoctech dojit k tomu, ze jedine rentabilni pouziti je mit ta auta ve meste na rozvoz pizzy / za predpokladu, ze firma ziska nejakou dotaci na provoz. Pokud dotaci neziska, tak i na tento ucel vyjde lepe nejake Aygo.. anebo rozhrkany favorit.
O vyuziti soukromou osobou uz nemluvim vubec.. to je zcela mimo realitu.
s prodluzovackou z domaci garaze do centra za 80 dni
dopadne to jak v USA - spousta dobíjecích stanic, ale elektromobily žádné. Smůla je, že výmysly těhle ekopokušů zaplatíme my všichni :-/
Hlavne napiste kolik pak stoji nove baterie a jak klesa jeji kapacita
Tady se zase sešlo ekoteroristů. Jeden by nabyl dojmu, že je to tu samý odborník na ekologickou dopravu, kdyby ty příspěvky ve prospěch elektromobilů nebyly tak žalostné. Že by nějaká základní škola v rámci hodiny ekohrátek dostala za úkol navýšit count proekopříspěvků?
Každé ekologické prvničce, co tu plácá o nojrůznějších výhodách, bych povinně zadal tento domácí úkol: prostudovat do podrobna proces výroby bateriových článků, jejich dopravu, životnost a následnou likvidaci ve vztahu k životnímu prostředí (že někdo bude mít doma ve sklepě vytékající staré baterie, to může pronést jenom diletant). Dále si zjistit fakta o potřebách úprav rozvodné sítě pro dobíjení elektromobilů při jejich masovějším využívání a zároveň prostudovat, kolik elektráren by bylo potřeba postavit navíc, aby se tato poptávka uspokojila (malý hint - pár větrníčků to nevytrhne - počítejte s uhelnými nebo jadernými variantami).
Ale elektromobily nejsou o ekologii, to je jen řešení, jak se dopravovat až dojde ropa. Základní problém je totiž v tom, že chybí rozumná baterie. I když odborníci tvrdí, že takovou baterii mají, ale že je naftová loby blokuje.
Třeba v Indii vyrábí malá ekologická vozidla se spalovacím nebo elektrickým motorem. Problém EU jsou obrovské a těžké koráby s vysokou spotřebou. Osobně bych uvalil vysokou daň na vozidla se spotřebou paliva nad 8 litrů/100km. I když v podstatě by stačilo zvýšit spotřební daň na palivo i když to už by tak dobře neřešilo situaci. Musela by se k tomu dát ekologická sleva na moderní auta s EURO5 a 6.
TAky mám raději silná auta, ale je to bohužel tak, a to se firmy ještě v médiích chlubí, jak jdou velká SUV na odbyt. Ale ono by to asi zase vypadalo jako trestání úspěšných. U nás lze očekávat spíš poplatky pro chudáky za to, že si auto vůbec nekoupili.
pokud bude pokračovat vývoj fábie na elektriku, tak to bude OK.
Ztím je cena FÁBIE EVC F3 550.000,- COŽ JE MOC, až bude cena kolem 280.000, tak to bude OK,
http://www.evcgroup.cz/skoda-fabia.html
660 000 s dph a nejedná se o nové auto, ale o přestavbu ojetého vozu.
Jen doufám, že to nedopadne jako se žárovkama. Tzn. že nebude zakázán prodej aut se spalovacím motorem, protože má mnoho odpadního tepla
Stačí uvalit vysokou spotřební daň na nákup auta se spalovacím motorem nebo na fosilní paliva.
Tady je to samý odpůrce, ale nevadí, nějak se musí začínat zatím kdo chce může jezdit na LPG. Jen si nějaký rok počkáme až se scválí nějaké auto z číny nebo japonska u nás a pak už se začnou i evropské automobilky chytat za hlavu. Hlavně aby auto bylo možné nabít i ze sítě 400V, pak si takové auto své kupce najde, stejně jako LPG.
A kdo remcá, ať platí za benzín a naftu je to svobodné rozhodnutí.
Co to furt žvaníš? Japonská, korejská a dnes už i čínská auta se běžně prohánějí po našich silnicích. Dokonce v ČR Japonci i Korejci auta vyrábějí. Co chceš schvalovat?
a převáží balíky.
Každý se tam může přesvědčit, co je to za krám a v dílnách vám řeknou, co se na tom všechno pravidelně kazí a pořád dokola opravuje.
Ty jsi zrejme Pepa z depa co? Tramvaj je taky jen na baliky?