Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trutnovská nemocnice musí zaplatit rodičům půl milionu za smrt dítěte

Odškodné ve výši 480 tisíc korun vysoudili s konečnou platností rodiče dítěte, které v roce 2007 zemřelo po porodu v trutnovské nemocnici. Nejvyšší soud nedávno bez veřejného jednání odmítl dovolání Oblastní nemocnice Trutnov, čímž potvrdil rozhodnutí soudů v Trutnově a Hradci Králové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andreas Gudrun

a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

[>-] Rv

+3/0
14.3.2012 18:18

rob_kteryten

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

chapu ze to chce jisty intelekt, aby clovek pochopil, ze doma by dite dopadlo jeste hure. Navic je vtipne, ze matka krici, jak ji stresuje caste monitorovani plodu, ale kdyz se dite pridusi a nikdo si toho nevsimne, protoze monitorovani matku stresuje, tak za to muze nemocnice :)

+2/0
14.3.2012 18:25

Y.N

Re: a jak může dopadnout hůře??

Zemřelo? Zemřelo...lékaři se na rodičku dívají jak na tu co má těhotnou dělohu, matka je porodníky trpěna, proto se volá po domácím porodu. Ono bez té dělohy to nejde, že:-/

Zvláštní je, že kovářské kleště na trhání zubů se už nepoužívají, ale Kristellerova exprese se používá stále a je přitom z 19.stol, to je z doby trhání zubů kováři;-€ To nevadí žádnému lékaři.

Nedávno se narodilo dítě doma s vrozenou vadou a řvalo. V porodnici by se to nestalo! Když se zjistilo, že by zemřelo i v porodnici, zase se kvičelo, že nešla na potrat;-€;-O To je povinné v této polobalkánské zemi?

0/0
14.3.2012 19:54

rob_kteryten

Re: a jak může dopadnout hůře??

Meles nesmysle. Lekari se chovaji velmi slusne. Sestry take. Nedavno jsem se vratil z operace ramene....a ja jsem fakt hnusnej pacient. Kdyz se mi neco nelibi tak si stezuji a s nicim nebyl problem. Lekar rad vse vysvetlil, sestricka neustale po ruce. Proste super.

0/0
14.3.2012 20:07

ingchemik

Re: a jak může dopadnout hůře??

R^

0/0
14.3.2012 20:15

rob_kteryten

Re: a jak může dopadnout hůře??

Byl jsem ve FN Vinohrady a musim rici ze naprosta spokojenost.....sestricky kdyz nemely co na praci tak si s nama chodily povidat, neustale se ptaly jestli neco nepotrebujeme.....proste za me spokojenost.

0/0
14.3.2012 20:18

Y.N

Re: a jak může dopadnout hůře??

Ale kuš, můj syn si obličej taky nevybral, bohužel porod byl uspíšen a má ho křivý...jak řekl lékař o 20 minut. Co bych chtěla, žije přece! Že měl problémy v dětství a koho to zajímá;-€

Škoda, že jste nepoděkovali a nevypadli, oni by vás v zahraničí na západ od nás už naučili jak se chovat. Nadčlověku[>-]

+1/0
14.3.2012 21:29

rob_kteryten

Re: a jak může dopadnout hůře??

a za to uspiseni jako muze lekar, priroda, vas stres ze zelenych kachlicek nebo co presne? Krivy oblicej ma proc? Deformace prirodou nebo snad zasahem lekare? A kdyz matka po tezkem porodu jako prvni lamentuje nad oblicejem ditete tak je neco spatne. Snad leky vas omlouvaji.

0/0
14.3.2012 22:25

m.a.g.

Re: a jak může dopadnout hůře??

krivy oblicej bude mit nejspise po matce...a pokud bude mit i charakter, tak je mi ho opravdu lito...

0/0
15.3.2012 9:22

m.a.g.

Re: a jak může dopadnout hůře??

a vy byste radsi mrtve dite s rovnym oblicejem nebo zive s krivym? chapu, ze zrejme prozivate zivotni trauma a snazite se najit vinika za kazdou cenu nekde kolem sebe, ale podle toho, jak se projevujete, si take myslim, ze jste strasne zla zenska ... odstehujte se na zapad, kdyz ty ceske lekare tak nenavidite

0/0
15.3.2012 9:31

doktor_bota

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

Nebudou, vykašlou se na to. Ještě pár motivačních soudních rozhodnutí o tom, jak lékaři musí kdekoliv dle rozhodnutí rodičky zajistit stejnou kvalitu péče, jako v nemocnici, a porodnice prostě skončí. Pak budou moci ochránci lidských práv plesat a jásat - vysoká mortalita žen i dětí vám jistě vadit nebude, to je přece přirozené, že?

0/0
14.3.2012 18:25

Y.N

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

Ále děte...na západě se taky nerodí co.....kupodivu se tam rodí, si to představteV

0/0
14.3.2012 19:55

rob_kteryten

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

taky je na zapade trochu jina umrtnost.

0/0
14.3.2012 20:14

Y.N

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

;-D;-D;-D;-D;-D to máte pravdu, žijí o několik let déleEU než my tady v tom Bananistánu[>-]

0/0
14.3.2012 21:30

rob_kteryten

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

to ze nechapete, ze se bavime o mortalite novorozenat je znakem vasi inteligence. Navic vas vymysl o tom jak vam lekari bezduvodve vyvolali porod o 20minut drive by bylo hezke trochu rozvest.

0/0
14.3.2012 22:23

m.a.g.

Re: a pak nám budou něco vykládat o nebezpečí domácích porodů

vám nemá cenu vykládat absolutně vůbec nic

0/0
14.3.2012 19:13

rob_kteryten

Muj nazor

Jojo, uplne to vidim. Matka rve na lekare, jak ji to mereni kazdych patnact minut stresuje a jak je bude zalovat a buhvi co jeste a pak kdyz se dite pridusi a nikdo si toho nevsimne, protoze monitorovani matku stresuje, tak za to muze nemocnice.

+2/0
14.3.2012 17:49

m.a.g.

Re: Muj nazor

tedy nechtela jsem byt zbytecne zaujata, ale presne toto bylo to prvni, co me napadlo... Ostatne domaci PA nema ani monitor, takze by me zajimalo, jak by to Dopplerem diagnostikovala ona? doma by to tedy skoncilo jiste naprosto stejne, coz ale alternativni matky nerady slysi...

0/0
14.3.2012 17:56

rob_kteryten

Re: Muj nazor

pokud opravdu matka nesouhlasila s castou kontrolou, tak nechapu proc nemocnice neco platila. Jeste bych zaloval matku.

+1/0
14.3.2012 17:58

m.a.g.

Re: Muj nazor

myslim, ze prave proto je ta vysouzena castka tak nizka ...

0/0
14.3.2012 18:03

rob_kteryten

Re: Muj nazor

takze vlastne jeji chyba

0/0
14.3.2012 18:25

Alka1

Smutná událost

.. a bohužel nezapadá do konceptu, který nám nutí lékaři, že jediný možný bezpečný porod je v nemocnici. Zmizela svoboda rozhodovat spolu s odpovědností nést následky. Pokrytecká společnost sama sebe přesvědčuje, že moderní technologile (i v medicíně) dávají jistotu bezpečí. Zmizela pokora spolu s úctou k životu a schopností přijmout důsledky svých rozhodnutí...:-(

+2/0
14.3.2012 16:53

doktor_bota

Re: Smutná událost

Tu svobodu ti nikdo nebere, naplánuj si porod třeba ve slepičárně, jen nepoříčítej s tím, že tam dostateněš stejně kvalitní pomoc, jako v nemocnici. Nebo nějakou pomoc.

+2/0
14.3.2012 17:01

Alka1

Re: Smutná událost

1) husy jsme spolu nepásli, tak mi laskavě netykejte.

2) O mě řeč nebyla, reč byla o o svobodě rozhodnutí a odpovědnosti za ně. jak u matky tak u lékaře.

3) cena života dítěte poškozeného při porodu prokázaným pochybením lékaře 8 měsíců s podmínkou na dva roky viz. zprávy o zahájení odvolacího řízení takto potrestaného lékaře...

Pokud nechápete čtené, nereagujte na příspěvky, váš příspěvek je jen ubohá agerse frustráta...

+1/0
14.3.2012 17:22

m.a.g.

Re: Smutná událost

Můžete mi říci, proč by měl být přispěvatel, na něhož reagujete frustrát? Mám pocit, že jím jste spíše vy, alespoň soudě dle vašich příspěvků, které jste dnes na téma domácích porodů předvedla. A ještě mi prosím napište, jaký trest považujete za adekvátní pro matku a PA v případě komplikací vzniklých při DP, z nichž by rezultovalo trvalé poškození případně smrt dítěte. Ať si ujasním, jak jste to s tou zodpovědností za své rozhodnutí myslela.

+3/0
14.3.2012 17:31

Alka1

Re: Smutná událost

protože se tak projevil, ve svém příspěvku...?

+1/0
14.3.2012 18:56

m.a.g.

Re: Smutná událost

proč? na základě čeho soudíte, že je něčím frustrován?? to je každý, kdo s vámi nesouhlasí a vyjádří to řekněme příměji, frustrát? a ještě prosím o tu odpověď na moji otázku, děkuji.

0/0
14.3.2012 19:11

Alka1

Re: Smutná událost

Zkuste si ten příspěvek přečíst ještě jednou... V reakci dotyčného na můj příspěvek není  jediný argument proti tomu, co píšu, jen slovní útok, agrese, kde mě posílá rodit do slepičárny, přesně podle hesla, nejlepší obrana je útok... tohle přesně je reakce frustrovaného člověka..

+2/0
14.3.2012 19:25

m.a.g.

Re: Smutná událost

není-z čeho by měl být frustrován? Z vaší schopnosti zastávát se svobodné volby v oblasti, kde je možno nesprávným rozhodnutím způsobit vážnou zdravotní újmu svému dítěti a svoji zodpovědnost přitom házet na zdravotníky? To není frustrace, ale nemožnost pochopení, stejně tak jako to nechápu já. A znovu opakuji, dlužite mi odpověď na moji otázku, nebo snad nemáte jasno v tom, co hlásáte?

0/0
14.3.2012 20:41

doktor_bota

Re: Smutná událost

Klidně mi vykej, nevadí mi to, ačkoliv je to v anonymní diskuzi na internetu dost nevhodné. Jinak trvám na tom, co jsem napsal - nechci číst v novinách o soudu s lékařem, který odmítl vést porod nějaké tvojí kamarádky, která se rozhodla rodit ve stanu na vrcholu Sněžky, nebo hluboko pod vodou.

0/0
14.3.2012 17:57

Alka1

Re: Smutná událost

Pokud umíte číst a chápete text, víte, že jsem v žádném příspěvku neobhajovala domácí porody... Obhajovala jsem možnost volby matky... 

Psala jsem o tom že existuje souvislost (podle některých studií) mezi způsobem příchodu člověka na svět a úrovní agrese ve společnosti. psala jsem, že je to téma vhodné k diskusi... Ale diskuse není to, co předvádíte.. tedy přístup: ať je prostě nařízeno kde a jak matka porodí... a jinak ji zavřeme.. není to ani opačně, nemyslím, že domácí porody jsou a budou něco masového, jde jen o tu možnost volby.. Matka měla by vědět, zda je zdravá a v kondici na to, aby mohla takové riziko podstoupit, ale rozhodovat by měla matka (rodiče)

Velmi mne mrzí, že zmizela možnost rodit v porodním domě.. tedy v zařízení v areálu či blízko nemocnice, který by posktoval nejvíce výhod z obou možností. Porod není jen záležitost těla a človek není jen fyzické tělo.. Na to se zapomíná... ( na rozdíl od vás jsem porodila tři děti - v porodnici samozřejmě)

+2/0
14.3.2012 18:46

ElLoco

Re: Smutná událost

já mám taky úplně stejný názor, bohužel jsme se tímto prosazováním svobodného a zodpovědného myšlení pasovaly do rolí nezodpovědných domarodiček, které je třeba zavřít preventivně. jsem taky přesvědčená o tom, že způsob příchodu na svět ovlivňuje nejen dítě, ale především matku a jejich další život. dokonce existují názory, že velká rozvodovost, malá porodnost a obecná necitelnost ve společnosti např. k seniorům taky souvisí s tím, v jakých podmínkách přicházíme na svět.

+2/0
14.3.2012 19:04

Alka1

Re: Smutná událost

Děkuji za podporu, ale myslím, že jsme se do žádné takové role nepasovaly, to jen netolerantní společnost zmanipulovaná názory prezentovanými v médiích jako jediné správné nás do takové role "strká".

 Totiž to, co já vidím jako příčinu současného neutěšeného stavu společnosti obecně je právě omezování svobody výměnou za  domnělou neodpovědnost... Ale to, co dělá člověka člověkem je přece právě ta svoboda..  a zároveň s tím odpovědnost za svá rozhodnutí.. V tom bohužel nevidím téměř žádný posun od konce minulého režimu do dneška...

0/0
14.3.2012 19:19

ElLoco

Re: Smutná událost

to máte pravdu. ale já v tomto trochu spoléhám na naše děti :)

0/0
14.3.2012 19:26

Alka1

Re: Smutná událost

:-)R^

0/0
14.3.2012 19:31

doktor_bota

Re: Smutná událost

Já jsem reagoval výhradně v kontextu příspěvku, na který jsem reagoval, a který jednoznačně alternativní porody obhajuje. A já s tím absolutně nesouhlasím, protože na rozdíl od tebe a tobe podobných považuji za nezbytné chránit i nenarozené dítě, a to i před nezodpovědností jeho rodičů. Jistě, porodní dům někde u nemocnice by asi nebyl tak špatný, jako stáj či jeskyně, ale jen v případě, že bude na stejné kvalitativní úrovni co do dostupné lékařské péče, jako ta nejmizernější porodnice, což stojí peníze, které nemáme, čím je debata na toto téma bezpředmětná. Obecně je celá tato debata z mého pohledu bezpředmětná, protože nesmyslný boj za práva ženy rodit kdekoliv považuji za stejně pitomý, jako třeba žaloby "poškozených" zákazníků kvůli tomu, že na obalu zboží nebylo upozornění na něco absolutně evidentního (presso z automatu je velmi horké, kyselina sírová není určena ke konzumaci, benzín hoří a tak).

0/0
14.3.2012 20:28

Alka1

Re: Smutná událost

Děkuji za názor.. Já jej nesdílím, co se týká porodů. navíc mi přijde velmi scestné, pokud s k porodům potratům či dalším "ženským věcem" vyjadřují muži.. mají toiž možnost prezentovat pouze vyčtené, slyšené či viděné informace, nikoli vlastní zkušenost..

Co se týká nesmyslů ohledně  omezení užívání výrobků souhlasím, v tomto směru jsou nepřekonatelné zejména H (R) věty a S (P) věty uváděné v bezpečnsotních listech výrobku... doporučuji ke studiu, zajímavé čtení.. např. motorový olej nejmenované značky: Není klasifikován jako hořlavina, ale bude hořet...

+1/0
14.3.2012 20:47

Y.N

Re: Smutná událost jsou i naši lékaři

Asi jim na medicíně zapomněli říci že pacienti a rodičky jsou taky lidi8-o

+1/0
14.3.2012 19:58

m.a.g.

Re: Smutná událost jsou i naši lékaři

tak se jako člověk začněte chovat jako první vy

0/0
14.3.2012 20:44

tp2597

Re: Smutná událost

Alka1: naprosto souhlasim z vasim nazorem

0/0
14.3.2012 17:45

rob_kteryten

Re: Smutná událost

jsem na cestinu naprostu dutej, ale napsat "naprosto souhlasim Z vasim nazorem....."

nejste nahodou verici?

0/0
14.3.2012 17:49

tp2597

Re: Smutná událost

nahodou jsem se prekliknul, velmi neobvykle :-)

0/0
15.3.2012 10:49

rob_kteryten

Re: Smutná událost

stat se toto doma tak je dite urcite mrtve a matka to bude mit na kahanku....Jistotu bezpeci nedava nic. Ano, souhlasim, pokora zmizela. Kazdy druhy co si dokaze udelat dite ma pocit, ze sezral vsechnu moudrost sveta a ze toho vi vice nez lekari. Jen by me zajimalo, jak presne prijme dusledky sveho rozhodnuti matka pri domacim porodu, kde se neco pokazi a dite skonci jako nemyslici poloziva vec na voziku?

+1/0
14.3.2012 17:47

Alka1

Re: Smutná událost

předpokládám, že stejně.. jako po tom nepovedeném lékařsky vedeném porodu, kdy za pochybení dostal lékař osmiměsíční podmínku.. a dítě je postižený nepohyblivý mentálně postižený ležák krmený sondou... Matka je totiž ta, která nese následky....

+1/0
14.3.2012 18:34

rob_kteryten

Re: Smutná událost

prosim odkaz, at se bavime konkretne.

0/0
14.3.2012 18:38

Alka1

Re: Smutná událost

je mi líto.. ranní vysílání ČT 24.. dnes  odkaz nevím..

0/0
14.3.2012 18:47

průzkumák

COŽE?

Jestli jsem správně pochopila, paní rodila normálně, to jsem z toho tedy jelen- u mě, když zjistili, že dcera si hoví zadečkem napřed, tak mi jasně řekli, že bude císařský řez, protože možné komplikace při normálním porodu za ta rizika pro mě nebo dítě nestojí. :-/

+1/0
14.3.2012 16:30

roedor

Re: COŽE?

dneska se dělá automaticky císař, protože s tím doktoři nemají zkušenosti. Ti, kteří zlušenosti mají, postupně vymírají.

0/0
14.3.2012 16:32

roedor

Re: COŽE?

*zkušenosti

0/0
14.3.2012 16:33

rob_kteryten

Re: COŽE?

coze? A to je jako spatne? Cisar je daleko bezpecnejsi nez porod zadeckem napred.

0/0
14.3.2012 17:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.