Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé na Náchodsku vytáhli do boje proti těžbě plynu peticemi i vtipy

Petici proti plánované těžbě břidlicového plynu na Náchodsku už podepsalo téměř devět tisíc lidí. Odpůrci se sdružují také na sociálních sítích a o plynu dokonce vznikají i vtipy. Problém přijede řešit ministr životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gabrianeta

detail

jenom taková vsuvka-TOMA NATURA není vůbec z Adršpašských skal, protože pramen je v Teplicích nad Metují a už vubec ne ve skalacha, ale ve městě .......

0/0
22.4.2012 13:23

Johanka z parku

Re: detail

Však Toma dělá nejhnusnější nápoje.

0/0
14.6.2012 18:07

vtipná kaše

Těším se na světlé zítřky!!

Už jsme rozprodali téměř všechno nerostné bohatství, průmysl a zemědělství, v církevních restitucích se chystáme rozdat zbytek co se ještě prodat či rozkrást nestihlo. Bakala,Komárek,Kelner a jim podobní už převádějí co nejvíc majetku ven z republiky. Už zbývá jen dodevastovat životní prostředí/které už tak není nic moc/ a je vymalováno. A dav na to čumí 8-o a místo činů jde odpoledne nakupovat do Lídlu, neboť tam nakupují jen "vyjímeční lidé"!! A o tom to v česku je !!! ;-O;-O;-O

0/0
12.4.2012 11:46

ddtx

Re: Těším se na světlé zítřky!!

m ne ale nasi politici

0/0
2.6.2012 20:02

CYnikCYnik

Co za to?

Když už, tak ať ten plyn těží a prodává stát a ne australsko americká společnost! Co máme z toho, že OKD a Sokolovská uhelná vyvážejí uhlí do světa?

Světové ceny plynu jsou na 10letém minimu, ale ceny v CZ průběžně rostou. Není něco špatně? Neměl by se na to podívat antimonopolní úřad?

+1/0
11.4.2012 9:06

petr____22

Re: Co za to?

Jasne, stat. Uz vidim ti titulky, jak stat vyhazuje penize danovyvh poplatniku miliardy a nesmyslnou tezbu ;-D

0/0
26.5.2012 17:28

robinhud

Obávám se,

tak jak je zvykem v české kotlině že pan ministr za kladný postoj k těžbě již dostal zaplaceno. To se zatím u nás neprokázalo ale údajně v Polsku to už prosakuje. Poukazovat na závislost na Rusku je jen jedna část pravdy. Norsko má obrovské zásoby plynu. A dovážíme ho asi 25% spotřeby. Je dražší má však větší výřevnost. Všem zastánců těžby u nás z důvodů levnějšího plynu si dovoluji upozornit že tato těžba plyn nezlevní. Naopak myslím že tak jako v případě fotovoltaické elektřiny budete mít na složence kolonku příplatek na těžbu břidlicového plynu. Tato metoda těžby je cenově někde naprosto jinde.  Jednoduché srovnání.

Plyn břidlicový: Vrt, utěsnění vrtu, výbušnina, voda s chemickými látkami, výkonná čerpadla, čištění proplachové vody, doprava chemických látek a vody  k vrtu. Stačí určitě to není vše.

Plyn zemní: Vrt, uzávěr na vrtu a už se těží.

V  případě zamoření podzemní vody radonem, metanem a chemií?  To bude teprve cena za dovoz vody!

0/0
18.3.2012 19:57

robinhud

Re: Obávám se,

NAŠIM POLITIKŮM JE JEDNO CO ZA TENTO EXPERIMEN ZAPLATÍME. BUDE TO STEJNÉ JAKO V PŘÍPADĚ FOTOVOLTAIKY. ONI SI DOKÁŽOU NAHRABAT NA JAKÉKOLIV ŠPINAVOSTÍ. 

Proč myslíte že fotovoltaika získala dvakrát větší podporu než v bohatém Německu? Naši politici buď sedí ve správních radách těchto elektráren, nebo vlastní akcie na doručitele a nebo jsou přímo vlastníci těchto elektráren.

S plynem to bude podobné.

0/0
18.3.2012 19:58

petr____22

Re: Obávám se,

Schvalne, kdo ty politiky voli? Aha! Zadne oni, ale MY.

0/0
26.5.2012 17:29

eQuido

Re: Obávám se,

Neprokázalo... údajně ... myslím že ...

Takovýho textu,, a přitom stačilo napsat že o tom nic nevíte.

0/0
20.3.2012 16:47

kars

Pokud si dobře vzpomínám...

Asi tak před 20 lety chtěli Australané těžit na Čelině a dalších místech Stč. kraje zlato pomocí kyanidu. Tehdy se to díky odporu lidí podařilo stopnout.

+1/0
16.3.2012 20:30

Sirion

?

Tak mi dle diskuze přijde, že jsou někteří lidé opravdu vylízaní nebo mají patent na rozum. Zjistili jste si alespoň nějaká fakta? Že je celé Broumovsko CHKO, že odtud pochází voda, ze které vzniká minerálka a potrubím obsluhuje široké okolí, že už teď je vlivem nadměrné dopravy v Náchodě jedno z nejhorších ovzduší v ČR? Radši tu nemelte kraviny a něco si nejprve zjistěte... RvRvRv

+3/0
16.3.2012 19:16

AlenaV 1976

Re: ?

Popravdě mám docela hrůzu z toho, že pro některé lidi jsou peníze za plyn víc než čistá voda. Přesně takové názory a takoví lidé vedou svět do pekel. Nemáme právo zničit podzemní vody, naše děti a vnuci ji budou potřebovat. Fosilní paliva, získávaná s takovým rizikem a spalovaná za cenu znečišťování už možná ne.

+1/0
16.3.2012 19:39

Vesuvit

Na Nachodsku broji proti plynu

Tak zdrazit plyn na Nachodsku o 100% a ono je to prejde...

+1/0
16.3.2012 13:06

109e

Re: Na Nachodsku broji proti plynu

Až si ten tvůj blaf přečtou náchoďáci, zdraží ti vodu o 200%. Přečti si o co jde, chytrolíne!

0/0
16.3.2012 19:11

petr____22

Re: Na Nachodsku broji proti plynu

Vsak ma pravdu. Nabidni tem lidem penize a odsouhlasi ti cokoliv.

0/0
26.5.2012 17:30

skrbling

Devastující efekt "občanské společnosti"

Pokud by se nechávali lidé vyjadřovat ke všemu, nebudou tu nikde žádné elektrárny, žádné továrny, žádné dálnice, nic. Pomalu všechno je totiž škodlivé, takže se pěkně vrátíme na stromy.

Co se týče zprávy EU o břidlicovém plynu, už loni se proslýchalo, že je za ní mohutný ruský lobbing, protože zásoby břiličného plynu v Evropě jsou takové, že to může ohrozit ruské surovinové zájmy, díky kterým Rusko do jisté míry drží Evropu pod krkem.

Už jenom ze strategických důvodů je dobré, abychom břidlicový plyn těžili.

+1/0
15.3.2012 16:17

AAA3

Re: Devastující efekt

a na co taky elektrarny, proud mame prece v zasuvce... ;-D

0/0
15.3.2012 16:42

109e

Re: Devastující efekt

A vodu ve vodovodu, co? Zjisti si o co jde a pak napiš. Nedělej ze sebe hlupáka, jako na diskusích o železnici.

0/0
15.3.2012 19:12

ErikM

Re: Devastující efekt

ať si přírodu devastují v Rusku, byli jsme před plynem budeme i po něm (jednou by stejně došel) Zisky půjdou jen pár vyvoleným...normální člověk z toho nic mít nebude. Adršpach je navíc jedno z nejkrásnějších míst na světě co znám.

+5/0
15.3.2012 16:43

lanonym

Re: Devastující efekt

souhlasim je až neuvěřitelné jak to rusákům lidi žerou,.. proč jim přece dal necalovat a dal byt pod jejich sferou vlivu;-O;-O;-O;-O!!!!!!

0/0
18.4.2012 19:57

AAA3

no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

... tak budou mit holou perdel naveky ...

0/0
15.3.2012 16:11

KirovReporting

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Ale tady přece vůbec nejde o výdělek vy autobazare! Je to oblast s jednou z nejkvalitnějších přírodních vod v Evropě vůbec.

+5/0
15.3.2012 16:27

zorro_rojo

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Jenze to se blbcum, kteri mysli jen na prachy tezko vysvetluje..

0/0
15.3.2012 16:38

AAA3

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

ani tak si vodou nezatopis a do nadrze ji taky nenalejes. a kdyz nalejes, tak si nezajezdis

0/0
15.3.2012 16:41

AlenaV 1976

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

A plynu se nenapiješ. Za v současnosti nejvíce využívané zdroje energie už bylo objeveno dost alternativ. Jen těžařské loby a jejich peníze mají větší váhu. Za čistou pitnou vodu ještě alternativa není a nebude. Odkud si myslíte, že se bere voda, která vám teče z kohoutku?

+2/0
16.3.2012 7:56

eQuido

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

No tak mě třeba z Náchoda voda v kohoutku neteče :-)

0/0
20.3.2012 16:49

AlenaV 1976

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Mě z Náchoda taky ne. Ale stále ještě jsme v oblasti Náchodska, která je zdrojem pitné vody např. mimo jiné pro část Hradce Králové. Oblast která by byla těžbou ohrožena má rozlohu stovek kilometrů a zasahuje i na území Polska. Kde je významná lázeňská oblast. Na rozdíl od Náchoda, kde byly vytunelovány nejen lázně, ale i stáčírna minerálky Ida. Broumovsko je CHKO a celá oblast je málo zasažená průmyslem, s čistou přírodou.

Teče nám stejně jako většině lidí tady výborná, čistá voda z vrtů. Nechceme pít hnusnou upravenou povrchovou vodu z přehrad a dovážet ji sem.

Navíc, snad jim nevěříte, že rakovinotvorné a mutagenní látky, které se už při průzkumu i při těžbě pumpují do podzemí nemůžou dostat do zdrojů pitné, nebo minerální vody. Pro peníze vám nalžou cokoliv. Navíc, to není problém jen současnosti, či jedné generace.

+1/0
20.3.2012 20:14

eQuido

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Nic z toho netvrdím. Jen jsem reagoval na větu "Odkud si myslíte, že se bere voda, která vám teče z kohoutku?".

To, že těžaři pro úspěch své "mise" klidně zapřou vlastní matku je více než jasné. Ale pokud chcete debatovat na úrovni, pak se musíte vyhnout použití demagogických výroků...

Ale abych vás potěšil - žiju někde úplně jinde, problém se mě přímo netýká, a přesto mi celý nápad připadá postavený na hlavu a jsem proti těžbě stávajícími metodami. Pokud někdo časem vymyslí, jak plyn vytěžit bez šetrně, pak budu pro. Ale teď taková metoda rozhodně neexistuje.

0/0
21.3.2012 10:30

AlenaV 1976

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Myslím, že se zásadně v názorech na tento problém nerozcházíme. Tento problém se netýká jen Náchodska- Broumovska a okolních oblastí. Týká se všech míst, kde se nacházejí významné zdroje pitné vody a také oblastí s nezničenou přírodou. Jak se zdá, pitná voda může být během pár desetiletí strategičtější a cennější surovinou než plyn. Souhlasím s Vámi, že příští generace mohou vymyslet způsob, jak vytěžit plyn bezpečně, pak bych s tím také neměla problém. Navíc je známo, že těžba břidličného plynu a ropy je neekonomická.

+1/0
21.3.2012 12:12

109e

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Jsi opravdu takový hlupák, že věříš tomu, že jde o minerálku? Podívej se odkud proudí voda v potrubí do velkých měst!!!!!!

0/0
15.3.2012 19:11

kars

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Ale to by měli tak jako tak... Jen by za plyn neplatili Rusům, ale Australanům a Američanům (a samozřejmě i mezičlánkům). Ale navíc by přišli o turisty a vodní zdroje. Z dob, kdy jsem se podílel na ložiskovém průzkumu mám zkušenost, že kam vleze geolog, 7 let tráva neroste (když to dobře dopadne a nic se tam nenajde).

0/0
16.3.2012 20:36

pyroman64

Re: no, pokud mysli ze na ty svoji mineralce vydelaji vic

Ty blbečku, tady vůbec nejde o minerálku, my tu vodu pijeme z vodovodu.;-O

0/0
2.6.2012 19:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.