Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Lanovka na Sněžku, jaká byla, bude i nebude

V neděli skončila jedna etapa krkonošské historie. Zastavil se horní úsek lanovky na Sněžku zprovozněné už v roce 1949. Připomeňte si její nedávnou historii, podívejte se, jak budou vypadat stanice nové dráhy a jak také mohla, ale nebude vypadat stanice na nejvyšší české hoře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pluto1

Kdo mi to vysvětlí?

Má se zachovat stejný počet cestujících lanovkou na Sněžku (250)-budiž, pak se nemohu dopočítat: místo 2sedaček, kabinky 4místné, dobře,dá se teda to doladit vzdáleností mezi kabinkami ze 70m na 140m. Lano má být rychlejší, nyní to bylo 2,5m/s, to by se kabinky zavěšovali po 280m? Tak nevím,jak dodrží těch 250 lidí. Údaje jsou starší, ale jiné jsem neměl k dispozici.

 Cestu lanovkou na Sněžku a zpět mám natočenou na kameru, obětoval jsem na to financ. Poprvé a naposledy 330,-. Chtěla mi zůstat alespoň vzpomínka.Nová bude určitě finančně zajímavější pro obec, tak mám pocit, že to bylo poslední svezení. Protože v uzavřené kabince, ještě se třemi cestujícími, ztratím kontakt s přírodou, jak to bylo doposud, a vzduch nic moc.Plast poškrábaný, výhled přes hlavy ostatních, spíš to bude očistec-přesvědčil jsem se o tom na LD na Černou horu. Tak to radši vydupu nahoru i dolů pěšky, jako jsem to převážně dělal doposud. Tak hlavně ať "nová" jezdí co nejdříve a také vydrží 63let.

0/0
16.5.2012 0:30

Atomike

Privatizace jako stehno

Lanovka byla v roce 1997 privatizována. Nyní je vlastněna akciovou společností, jejímž 100% vlastníkem je obec Pec pod Sněžkou.

Privatizace po Česku  :-)))

To je divadel s jednou lanovkou o rozsahu, kterej se realizuje každoročně v každym střednim areálu v Alpách.

0/0
14.5.2012 21:33

slevydr

Re: Privatizace jako stehno

No ona celková privatizace lanovek ve vlastnictví ČSD byla fraška. To bylo to jediné co ČSD vydělávalo (viz. Janské Lázně - Černá Hora).... Stejně to dopadlo i ve Vysokých Tatrách až na Lomničák apod.

0/0
14.5.2012 21:42

slevydr

přestup?

citace: "Lanovka byla postavena jako oběžná dvouúseková s dvoumístnými odpojitelnými sedačkami." To znamená, že není nutný přestup, ale sedačka se v mezistanici přesune na další oběh. Takto fungují i kabinky z Tatranské Lomnice na Skalnaté Pleso (mezistanice Štart). To už ta lanovka na tom musela být hodně špatně, že nutili na Růžové hoře přestupovat....

0/0
14.5.2012 21:19

Bodie78

Re: přestup?

Sedačky se dají technicky přesunout z jednoho úseku na druhý. Ale... na dolním úseku se používají sedačky se stříškou a na horním bez stříšky. Tuším, že je to kvůli větru. Dolní úsek je převážně v lese a horní už na otevřeném terénu.Takže asi tak.

0/0
15.5.2012 6:50

kinloks

Re: přestup?

Dobrý den, hlavním důvodem k přestupu byly rozdílné sedačky, v dolním úseku mely stříšku a v horním jezdily bez stříšek, neboť je takto bylo možno provozovat při větším větru,  lanovka jinak měla svůj věk, ale jinak v pohodě. Měla i své klady jako kontakt s přírodou, výhledy bez skel kabinek a cestující byl více vtažen do okolního prostředí. Já osobně bych byl pro její provoz v původní podobě. Hezký den.

0/0
15.5.2012 6:53

dalnice

Re: přestup?

Přestup skoro nikomu nevadil. A hlavně, stejně většinou kvůli větru lanovka končila na Růžové hoře.

0/0
15.5.2012 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.