Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvoukolejka mezi Hradcem a Pardubicemi je předražená, tvrdí poslanec

Projekt druhé železniční koleje mezi Hradcem Králové a Pardubicemi za dvě miliardy korun sklízí kritiku za údajnou uspěchanost, předraženost a nekoncepčnost. Poslanec Jiří Štětina (VV) naznačil, že může jít o machinace s evropskými dotacemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honx

Asi na pana poslance nezbylo

tak vykřikuje o podvodu... :-P

+2/0
20.6.2012 8:44

adidós

Re: Asi na pana poslance nezbylo

nic o tom neíte a jen hlouě vykřikujete.. jste debil, pane...  a pokud tím debilem nemíníte zústat, tak si sežeňte data... na internetu je jich dost

0/0
20.6.2012 17:53

pacyce

V normální civilizovaný zemi by toto bylo postavené dávno

....min. před 10-15 lety. Zde to bude trvat tak dlouho, aby se u toho nabalíkovalo co nejvíc zlodějů a podvodníků;-O

0/0
20.6.2012 7:51

a8nn

...

Pan doktor se koukám řídí pravidlem "Je jedno že o tom exkrement vím, hlavně když se zviditelním." Netuším, kde uváděnou cenu vyhrabali, nicméně na celou trať je příliš nízká a na úsek Opatovice-Stéblová zas příliš vysoká, ten má stát 1,4 miliardy. Vypadá to, jako by k tomu přidali i HK jižní zhlaví.

Na nic jiného než Opatovice-Stéblová navíc nejsou projekty, takže zmiňované čtyři roky jsou vycucané z prstu. Vyjádření starosty Opatovic taky nemá chybu.

Tu uspěchanost si předpokládám pisálek vycucal z prstu. Fakt je ten, že zdvoukolejnění se připravuje už od roku 2004.

0/0
19.6.2012 21:19

tp2597

Re: ...

Naprosto s vami souhlasim, jen bych opravil ten casovy udaj - jako dvojkolejna byla ta trat predpokladana uz v dobe stavby, tzn. pred rokem 1857, od te doby se o tom aspon jednou za deset let zacne zvanit, ale nikdy nic konkretne delat. Bez diskuze je, ze dvojkolejka je potreba jako sul minimalne PU-HK uz od druhy valky. Pokud jde o toho "chytryho" MUDr.a, co do toho ted blbe kafra, nekdo by ho mel mechanicky usmernit, aby se venoval tomu, cemu (mozna rozumi). I ten jeho soustranik, kterej to pred dvema lety zazdil, by meli dostat poradnou lekci.

0/0
20.6.2012 13:05

adidós

Re: ...

víte kulový  a jen se ztrapňujete. stavba má stát 2 miliardy, a pokud víte, co je zhlaví, tak byste měl vědět, že zhlaví nádraží Opatovice je více něž 1/3 v Královéhradeckém kraji na katastru Březhrad..   a nejedná se o jižní zhlaví, ale o severní.. projekty jsem viděl a neodpovídají schválené EIA - pokud ovšem víte, co je EIA, domnívám se, že nevíte... takže si dejte jednu zleva, druhou zprava,  pusťte si večerníček  a neházejte ramena do diskuze dospělých, víte prd

0/0
20.6.2012 18:59

a8nn

Někdo se tu ztrapňuje

ale já to nejsem. Co se týče ceny: http://kz.sfdi.cz/detail-fin.asp?Ispr=5003270007&Kod=60 Nádraží Opatovice sem taháte vy, já mluvil o jižním zhlaví žst. Hradec Králové, pokud teda vůbec tušíte, že nějaké takové nádraží existuje.

0/0
21.6.2012 1:53

adidós

Re: Někdo se tu ztrapňuje

vím že existuje, ale tady  to je o zkapacitnění trati mezi Stéblovou  a Opatovicemi, takže nechápu, proč sem taháte jižní zhlaví nádraží Hradec Králové, které je na katastru Pražské předměstí  a této stavby se netýká

0/0
21.6.2012 8:33

calver1

To je zase nějaká lumpárna

Dnes jezdí vlak z Pa do HK za 18 minut a potom bude jezdit za méně než 20 minut, Je vidět, že pokrok se zastavit nedá.

0/0
19.6.2012 18:37

Pomee

Re: To je zase nějaká lumpárna

PCE-HKR za 18 miut jezdí pouze rychlík, když má volnou dopravní cestu, ostatní vlaky musí křižovat a zpomalují. Podívejte se do jízdního řádu, některé vlaky křižují na tomto 22km úseku i dvakrát, druhá kolej měla na této jednokolejce stát už před dvaceti lety.

+4/0
19.6.2012 20:24

trenchard

Re: To je zase nějaká lumpárna

... hlavně ta druhá kolej pomůže v případě, kdy bude problém na hlavním tahu mezi Pardubicemi a Kolínem ...

0/0
19.6.2012 22:37

hafusak2

Re: To je zase nějaká lumpárna

Pamatuji se ještě jako kluk, když se jednou ve škole probíralo, co je potřeba v HK zlepšit a o druhé koleji a elektrifikaci tratě se mluvilo už v 50-tých letech.

0/0
19.6.2012 22:51

Santa1

Re: To je zase nějaká lumpárna

Od té doby poklesla železniční doprava asi o 50% :-)

0/0
20.6.2012 6:36

MiroTR

Re: To je zase nějaká lumpárna

No a to je chyba, ne ?

0/0
20.6.2012 7:36

Negrelli

Re: To je zase nějaká lumpárna

jak píšou jiní - rychlík to v ideálním případě projede za 18 minut. Osobní vlaky mají časy dnes 24 až 28 minut. Ostatní vlaky postávají a čekají na průjezd privilegovaných vlaků (Pardubice-Liberec). Zdvoukolejněním se tato stání odstraní. Dle nového návrhu jízdního řádu prostoje všech vlaků činí denně 222 minut, což za rok dělá 81 030 minut, neboli 1350,5 hodiny či 56,25 dne. O to více by se mohlo věnovat jiným věcem - například zlepšení údržby, cestující by měli více času na volnočasové aktivity,...

0/0
20.6.2012 10:58

MatX

K čemu?

Chystá se dokončení rychlostní silnice mezi Pardubicemi a Hradcem, autobusová doprava je mezi těmito městy na dobré úrovni, tak k čemu ještě stavět koleje. Jo, kdyby se je povedlo rozvést do měst nebo jako metro, jenže to je SCI-FI.

0/0
19.6.2012 18:22

109e

Re: K čemu?

Vlak je z hlediska pohodlí, ekologie, rychlosti a bezpečnosti zcela jinde. Tedy pokud je postavena vhodná dopravní cesta.

0/0
19.6.2012 19:52

MatX

Re: K čemu?

Jedny koleje už stojí. Navíc je v tomto případě dost sporná jak rychlost, tak ekologie. Bezpečnost uznávám. Autobus staví v obou městech na několika místech, v tomto směru je to velká výhoda. Na nádraží a z nádraží se musí lidé nějak dopravit, k tomu potřebují MHD. Rychlost obou spojů je srovnatelá.

Stavba dalších kolejí z nádraží na nádraží tedy postrádá logiku.

0/0
19.6.2012 21:24

109e

Re: K čemu?

Na frekventovaném směru má dvoukolejka pochopitelně zásadní význam.

1. nesrovnatelně plynulejší provoz

2. nesrovnatelně menší komplikace při výlukách

3. umožnění konkurence

Netuším, proč by byla sporná ekologie, přírodní zákony se doufám nezměnily.

+1/0
19.6.2012 21:31

109e

Re: K čemu?

Je to vlastně patová situace. Odpůrci železnic nejvíce argumentují, že je kolejová doprava nepružná. Když se má stav napravit, argumentují, že to není potřeba.

+1/0
19.6.2012 21:40

MiroTR

Re: K čemu?

Ono nejde ani tak o osobní přepravu, jako o nákladní.

0/0
20.6.2012 7:37

109e

Re: K čemu?

o osobní dopravu jde naprosto stejně. Pokud je dopravní cesta v pořádku, nemá silnice šanci co do bezpečnosti, rychlosti ekologii a pohodlí. Bohuželdopravní politika v některých evropských státech je naprosto žalostná.

0/0
20.6.2012 13:48

bobbobbob

Raději dodržujte jízdní řád

Ať tam zůstane klidně jedna kolej, ale ať to jezdí včas!!

0/0
19.6.2012 18:20

a8nn

Re: Raději dodržujte jízdní řád

Ta druhá kolej tomu právě pomůže, sníží (protože bude zatím jenom v části trati) se přenášení zpoždění na vlaky, které by musely čekat na křižování ve stanicích.

+2/0
19.6.2012 21:01

články zásadně nečtu!

vlakem už stejně nikdo nejezdí.

0/0
19.6.2012 18:19

109e

Re: vlakem už stejně nikdo nejezdí.

Jak to víš, když vlakem nejezdíš? Za pitominu první kategorie ti dávámR^

0/0
19.6.2012 20:10

Angerfist4

Re: vlakem už stejně nikdo nejezdí.

jezdím skoro denně .... mno bejvá narváno a to dost tak drž zobák když exkrement víš

+1/0
19.6.2012 23:39

109e

Re: vlakem už stejně nikdo nejezdí.

Proč by měl držet zobák, vždyť krom nadpisu nic nenapsal!

0/0
20.6.2012 13:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.