Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový ministr chce udělat z R35 mezi Hradcem a Libercem vládní prioritu

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura usiluje o to, aby stavba silnice R35 z Hradce Králové do Liberce byla klíčovou prioritou vlády. Rychlostní silnice nejspíš protne Český ráj, i když tam má mnoho kritiků a odpůrců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L61u83m96í39r 91K43u87c51h23a98ř 4699224872939

tak jako R35 je důležitá mezi Opatovicemi a Mohelnicí, u mě by si ministr šplhnul, kdyby se aspoň konečně začalo stavět 3. patro MÚK Opatovice R^ protože jinak po dostavbě dalších úseků (Opatovice - Časy, Časy - Ostrov, ...) to bude na tom kruháči docela Rally ;-)!!!!Trasa přes Český Ráj teď rozhodně není na pořadu dne ...

0/0
3.1.2013 8:48

T61h85o64m93a37s 57P87a68u44l80s64e52n 7149206508352

Vsem mistnim chytrolinum, kteri tvrdi, jak zbytecne je resit zkapacitneni dopravy mezi HK a LB doporucuju prestehovat se do obci na I/35 v tomto useku a pockat zhruba do konce roku 2013, kdy ma byt zprovoznen usek Bily Kostel/N. - st.hranice (teda pokud idioti z CEZu nebudou dal bojkotovat stavbu) a soucasne navazujici usek v PL a dalsi usek v B178 v Sasku a nemala cast nakladni dopravy smerujici dnes na Harrachov nebo Rumburk pojede pak prave tudy!

Pak si budeme moci povidat o vytizenosti. Mimochodem, je velmi pravdepodobne, ze toho se ale soucany novy uzvaneny ministr a snad ani cela vlada nedoziji.

0/0
22.12.2012 15:25

A14l98b25e27r52t 90C71e58c68h69l 1253361697508

Nesmyslný lživý nadpis. Prioritou má být úsek Opatovice-Mohlenice, tedy ten který nahrazuje D1. Úsek uvedený v nadpise žádnou prioritou není, to je jen výplod chorých novinářských mozků.

+3/−1
20.12.2012 10:47
Foto

J54i89ř40í 59Š81r67á70m49e86k 3658737249621

Možná by to někoho mohlo zajímat: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx

+5/−1
19.12.2012 15:46

L58i36b90o82r 40P71o73l65á22k 9712756175699

Člověče absolutně úžasný odkaz  R^

+2/−1
19.12.2012 16:30

L23u16k34á66š 41B60a98r93e36š 4733216538384

Vést silnici skrze Rovensko pod Troskami (varianty) je blbost. Ty ostatní by snad nebyly tak hrozné (nejlepší by byla asi ta horní, propojení i s Jabloncem)

+1/−4
19.12.2012 12:43

D81a64v64i22d 58J53a37n38s23a 5311773859840

Už dlouhá léta se řeší pokračování R10 do Harachova, ale přitom zatížení na této trase je podle výsledků sčítání malé. Možná by byla únosná severní trasa. Ale je potřeba čerpat zkušenosti v zahraničí. Třeba Norsko nemá dálnice, ale má silnice (jeden pruh pro každý směr oddělené překážkou - není možno předjíždět) na kterých se jede 90-100km/h, ale jsou udělané tak, že se na nich všude dá touto rychlostí jet, jsou hodně po vrstevnicích a bez ostrých zatáček. Jsou mimo města a mají mimoúrovňové křižovatky.

0/−1
19.12.2012 14:31

V63l95a84d41i28m63í52r 21F54i64b24i30g34e22r 5254671321614

V Norsku to možná jde třeba je tam menší intenzita dopravy ale my jsme ve středu evropy a tranzitní země. Potřebujeme silnice s vysokou přepravní kapacitou. Bohužel se moc nestaví ani tam kde by to bylo na místě.

+2/0
19.12.2012 15:39

J78i39ř11í 89E19r11b10e22n 1323784406987

Autoři článku lžou! ;-ORv

Ministr mluví o trase R35 mezi Hradcem a Olomoucí, ale novináři to překroutili na trasu R35 mezi Turnovem a Jičínem! Stanjura chce ulevit D1, ale novináři do toho cpou Český ráj vzdálený 80 km! Proč z nás dělají hlupáky? Proč je nadpis článku o něčem jiném, než meritu věci?

+15/−1
19.12.2012 12:02

Š83t56ě79p56á96n 13D18o93l55e57ž11a26l 3372981498905

Přesně, hlavní je spojené mezi HK a Olomoucí, zbytek se může dodělat po dokončení prioritních tahů (D1, D8, D3, ČR-Vídeň,)

+11/−1
19.12.2012 13:27

J34a40n 22Č69e90k69a97l 7569825734854

ad Český ráj - nejsem místní, nedokážu moc posoudit, ale argument, že v Rakousku i Švajcu taky staví dálnice skrz hory víceméně libovolně, je pravdivý, a ty hory tím nijak viditelně netrpí...

+5/0
19.12.2012 11:26

J83a40n 15S41o72u80k54u80p 1664504766255

I jako nemístní určitě pochopíš, že Český Ráj je ve všech směrech zásadně nesrovnatelný s Alpami, kde se větší tah musí tunelovat.

+1/−4
19.12.2012 12:37

L21u59k37á15š 31B37a83r61e19š 4603186868904

Byl jsem tam (Alpy) a ve mohutné, impozantní a členité krajině se dálnice v podstatě ztratí, Čes. ráji to je něco jiného.

+2/−2
19.12.2012 12:49

R66a69d18e23k 58N32o73v33a26k 9344623509250

Jaký Český ráj, kde má trasa vést skrz CHKO???

Střední varianta, kterou prosazuje ŘSD chráněnou oblastí vůbec neprostupuje!

+2/0
19.12.2012 13:52

K38a45r81e28l 81S50t57r25ž10a20n63o63v75s29k97ý 1218765325

Jaképak "protne Český ráj"??? Hranice Českého ráje vedou podél současné silnice z Jičína do Turnova a nová silnice povede severně od této silnice.

+9/0
19.12.2012 11:26

L31u27c49i15a20n 46P66a18p27a13z91i94a34n 5734647151975

Ostudné názory pana starosty z Jičína mne nepřekvapují, zvláště když víme, že byl v ODS a za tuto stranu vysedával i v senátu, kde hlasoval vždy proti lidem, v zájmu velkokapitálu. V samotném  Jičíně to vypadá hůř jak před dvaceti lety, úpadek a zmar šancím, ve které jsme po roce 89 doufali. Nestandardní koalice, která nyní vládne Jičínu je toho bohužel smutným dokladem, intriky a podivná společenská bratrstva místních kmotrů nedávají tušit nic dobrého ani směrem do budoucna. Nedivil bych se, kdyby v dalších volbách vyhrála levice s KSCM a pak pár desítek potrefených hus  by drželo před radnicí v Jičíně před vánocemi půst a říkali tomu protestní hladovka!

+2/−7
19.12.2012 11:13

J48o78s89e77f 67T39r74ö65g58l 8549592816126

Dálnice je především pro tranzitní dopravu (Německo-Liberecko-východ) a té je vcelku ukradené, jestli jede severní trasou nebo jižní. Z tohoto pohledu je proto jižní trasa nejlepší. Osobákům pak bude stačit uvolněná stávající silnice. Plánovaná R35 v této podobě samozřejmě do CHKO zasahuj, dálnice mezi Troskami a Kozákovem opravdu není to, po čem místní i turisté touží.

+3/−7
19.12.2012 10:55

L74u21c48i11a40n 32P75a32p34a45z61i73a32n 5534337151855

Ono to skutečně tak je, ta jižní varianta by byla i levnější a není ani nijak na km příliš delší, časová ztráta je max. v minutách. Jenže stavaři by tolik neprostavěli a proč by se pravice nepředvedla, jak dovede jít proti lidem a proti zájmům zdravého rozumu, přírodě? Důležité je přece vysát co nejvíce peněz z Bruselu do svých podnikatelských firem a pokrytecky k tomu nadávat, jak je ten Brusel špatný, že oni jsou spása pro Česko, protože ho vedou do mezinárodní izolace a to i ve vztahu k našim přátelům, sousedům!

0/−6
19.12.2012 11:17

T88h97o69m30a59s 41P85a54u63l87s73e49n 7619916168352

Ano, souhlasim, snad jen doplnim, ze i kdyz ty projekty dostanou GO z Bruselu, tak se pak dost pravdepodobne ukaze, ze jde o tunely, ty se z Bruselu neplati (tam totiz nejsou tak blbi jako v Praze) a vsechno zaplati kdo? No prece ten debilni cesky danovy poplatnik, ten je bohatej a tomu nevadi dalsi zvedani dani.

0/0
22.12.2012 15:02

K24a37r79e55l 32S43t41r39ž75a23n43o38v14s44k84ý 1518605725

Mezi Troskami a Kozákovem ale neleží CHKO.

+6/0
19.12.2012 11:27

J64a60n 21S81o25u79k61u56p 1764444116825

Mezi HK a Libercem žádný větší tranzit není, ne srovnatelný s jinými tranzitními trasami.

0/−3
19.12.2012 12:22

J72o53s54e47f 18T26r53ö58g62l 8559652406546

Nicméně po dokončení R35 od Hradce na východ (alternativa k D1) a po případné stavbě R35 Turnov-HK (v jakékoliv variantě), to významná tranzitní trasa bude.

+1/0
19.12.2012 12:44

J45a97n 57Š50p28e12c32i88á87n 2360540239429

Když se chtěj inspirovat švýcarskem a alpami, kde mají i 20km dlouhé tunely, tak ať tu dálnici dají z části pod zem. Ale na to je česká pokladna asi moc chudá. Ale budoucí generace nám tu dálnici neodpustí... [>-]

0/−1
19.12.2012 12:48
Foto

I22v98a92n 75K65o96p38t91a 5507882821657

Jj neodpusti, ze jeste nestoji.

+3/0
19.12.2012 22:38

P36e68t97r 11V20l19c94e80k 5372785815147

To si dělají úplnou srandu.....z Čech vede na Moravu jedna stará dálnice mizerné kvality, druhé naprosto zásadní chybí dostavět 100km z Opatovic do Mohelnice a oni řeší druhořadé úseky.......

+11/−2
19.12.2012 10:49

K16a57r41e78l 93S83t27r10ž33a74n13o53v64s85k88ý 1678125615

Tahle dálnice má potom ústit právě do toho obřího kruhového objezdu u Opatovic, takže počítám, že se s tím sveze i úsek do Mohelnice.

0/0
19.12.2012 11:28

J93a18n 73S83o91u43k34u86p 1764264596425

Ten úsek Liberec-HK je ale naprosto nepodstatný a marginální proti zbytku R35 (Opatovice - Mohelnice). Řeší se tu stále Český Ráj, ok, ale důležitá je právě ta druhá část eRka.

+4/−1
19.12.2012 12:25

M14a43r27t88i69n 18M65u58s97i65l 4700821413601

Během týdne druhý podobný článek (http://zpravy.idnes.cz/stanjura-chce-silnici-pres-cesky-raj-d7w-/domaci.aspx?c=A121217_134018_liberec-zpravy_tm ). Ale nevadí. Spíš se těším zase na diskuzi ;-D a zdravím odpůrce Martina H.).

  Nechci se opakovat, tak jen stručně. Úsek Turnov-Jičín v severní variantě fakticky NEZASAHUJE na území CHKO Č.ráj. to za prvé. Jižní varianta je nesmysl, tam nikdo neodbočí, to za druhé. A všem odpůrcům doporučím pobyt v v obcích podél stávající komunikace, je to neúnosné ať si o hustotě dopravy říkáme co chceme. Potřeba odvést ji na pole za obce je neoddiskutovatelná nutnost.

  K citované "eko-tero" ve článku dodávám. Právě ona je spolupodepsaná pod návrhem tzv. superseverní varianty, který měl devastovat mj. oblast Maloskalska šílenou mostní estakádou vedoucí údolím Jizery. Návrh vznikl v době bursíkovaní na MŽP. Takže jí zjevně jde spíš o ochranu vlastního bydlení než přírody jako takové.

+4/−1
19.12.2012 10:48

P65e53t45r 34V30l36c78e74k 5832725395317

já mám silné podezření, že už různí panáčci spekulativně skoupili pozemky předpokládané výstavby dálnice a teď jde jen o to, kdo na tom vydělá a kdo ne....z podobného důvodu se tahalo konečné řešení u obchvatu Plzně

+1/0
19.12.2012 10:51

J65a97n 53S16o16u11k49u90p 1694694366755

Nesmysl. Obě varianty dnes již fakticky existují, byť v jedničkové verzi a nemám ten pocit, že by někdo tu serverní nějak preferoval. Ta jižní varianta je kopie dnešní ideální trasy HK-Liberec (HK-Jc-Horní Bousov-Mnichovo Hradiště-Liberec).

0/0
19.12.2012 12:34
Foto

J26i80ř12í 52Š63r38á46m90e52k 3408767799511

Vy si opravdu myslíte, že kamiony pojedou z Jičína na Turnov přes Mnichovo Hradiště? Když v současnosti autodopravci využívají kdejakou zkratku po okresce, jen aby ušetřili pár km. Ale souhlasím s tím, že není nutné stavět dálnici (popř. R) mezi Turnovem a Jičínem. Podle mého názoru by zde stačila kvalitní silnice první třídy s naprosto nezbytnými obchvaty obcí. Od Jičína na Hradec a dál na Mohelnici je ale čtyřproudovka nutností.

+2/0
19.12.2012 15:38

J52a95n 32S63o39u58k53u58p 1474514666155

Já si to nemyslím, tu trasu jezdím a přes Ktovou atd. je ten provoz prostě slabší. A ano, myslím si taky, že by zde stačilo akorát stávající komunikaci obchvátit a udělat zde např. 2+1. Kamiony skutečně majoritně jezdí směr MB, většina ani nepoužívá tu zkratku na Mnichovo Hradiště (opět - vede po dost nekvalitní komunikaci přes dědinky).Pokud se zdě bavíme o nějakém tranzitu, tak je to tranzit jihovýchod-severozápad, zde ale dominuje spíš směr po D8, ne nicneříkající směr Liberec po R35, který vlastně ´strategicky´ není moc vítězstvím.

0/0
19.12.2012 17:30

D90a58v69i42d 49J89a95n27s69a 5171483339350

Existuje vubec nejaka studie vytizenosti silnicnich tahu v CR? Zrovna tah z Liberce do HK mi pripada jen jako tranzit pro Polaky a Nemce. A nemame tolik prirodnich kras abychom mohly tahat dalnice pres chranena uzemi a prirodni pamatky. Staci D8 nebo dalnice na CB v oblasti Sazavy. A pokud neco chybi, tak je to dalnice z HK do Olomouce. Vypada to, ze novy ministr ma nejakeho kamarada se stavebni firmou v severnich Cechach. Myslim, ze nejvetsi prioritou je omezeni tranzitni dopravy v CR.

+3/−3
19.12.2012 10:46

A21l55e36s 48N78o34v30a73k 9642639157265

Přesně tak. Chybí spojení z Hradce do Olomouce. Byla by to alternativa k D1. Tato alternativa je potřebná, protože D1 se bude opravovat a problémy jsou tam každou chvíli. Na úsek Liberec - Hradec bych se teď vykašlal. Tam zase tak velký provoz není.

+10/−1
19.12.2012 11:08

J37a40n 21Č81e26k78a38l 7449475714784

Data o frekvenci provozu samozřejmě jsou, stačí trochu pošimrat Google.

+1/0
19.12.2012 11:20

J75a57n 12S49o80u62k80u44p 1564984376275

Probíhalo sčítání dopravy, na stránkách řsd je patrně najdete lehce.

+1/0
19.12.2012 12:35

D12a27v20i67d 27J46a40n35s94a 5641263229590

Tak zatížení mezi Turnovem a Jíčínem je 5000 - 7000 aut/24hod což je na úrovni silnice I. třídy. Takže tam není žádný důvod ke stavbě dálnice. To je víc zatížená silnice z Jíčína do Nové Paky. http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/52.jpg

+1/0
19.12.2012 14:23

V84l44a52d38i20m87í87r 49F76i59b90i76g83e48r 5214821281574

Tak dnes je to 5 - 7 tis. ale než se to tam za x let dostaví tak to může být násobně více. Také pamatuji dobu kdy se po jižní spojce dalo normálně projet i ráno a před tím než se otevřel okruh z D5 na D1 se tam dalo vklidu projet jen v noci. Také pamatuji že se dalo jet z Poděbrad do HK přes Chlumec jakž takž ale postupem to došlo až tak že jsem jednou čekal až do motorestu Kopičák. Myslel jsem že se tam někdo vymlel ale nevymlel ani nebylo žádné dopravní omezení prostě to nestačilo. Dnes je na té silnici díky dálnici klid.

+1/0
19.12.2012 15:45

J27a10n 23Č18e64k16a20l 7219975164454

Že by to konečně někomu došlo, že především úsek HK-Olomouc je v současnosti asi nejdůležitější silniční stavba v ČR??

+15/−2
19.12.2012 10:16

M82i21c41h88a89l 95N27o38v15á45k 1204487772344

Hlavně když budou omezovat provoz na D1 kvůli rekonstrukci, tak by se tudy mohla "odlít" část provozu do Ostravy či Olomouce, z Prahy je to zhruba stejně daleko; nemluvě třeba o Liberci apod.

.

Osobně ale ještě dost postrádám dálnici na ČeBud.

+2/0
19.12.2012 10:38

P66e28t89r 42V97l29c51e75k 5162975225457

z Olomouce do Prahy je to po D1 dále než přes Mohelnici

+4/0
19.12.2012 11:00

J75a78n 46Č28e98k89a81l 7139935474594

přesně tak, spíš než řešit rozšiřování D1 o centimetry, aby se pak vešly 4 úzké pruhy do jednoho směru apod, což musí ty opravy dost prodražovat, tak mohla být mezitím hotová R/D35, a mohly se opravy D1 dělat mnohem razantněji, protože by mohla po nouzové trase Pha-HK-Olomouc-Brno jet i tranzitní doprava směr D2...

+2/0
19.12.2012 11:18

J87a93n 51S92o54u22k22u16p 1604454826965

Odklonění tranzitu je důvodem plánování R35, navíc po dokončení D1 a patrčiném zkapacitnění R48 ten už jenom poroste.

0/0
19.12.2012 12:44

L86u29c77i98a85n 92P16a14p42a76z54i30a48n 5914867461295

Ano, ale úsek Liberec - Hradec vůbec důležitý není a pokud ano, tak jižní varianta by vystačila, zvláště když by úsek Jičín - Hradec byl postaven. Úsek Turnov - Jičín není vůbec nutností, pokud bude dálnice vést jižní variantou, kdy velká část úseků je téměř hotova, stačí jen trochu rozšířit, upravit  a dodělat. Ale to raději bagry necháme zakousnout do klenotu Česka, do srdce Českého ráje, do rezervace UNESCO, jen když si stavební lobby přijde na své. A pan Liška si může sobě zatleskat, však kamarádovi z Liberce, panu Sobotkovi ze Synerlandu udělá radost, tak jako i stranickému ministru dopravy z ODS, vždyť jsme jedna parta a musíme si pomáhat!

0/−2
19.12.2012 11:23

K66a73r40e28l 68S12t48r55ž36a96n63o93v90s60k10ý 1918805585

Hranice Českého ráje kopíruje současnou silnici a dálnice se plánuje severně od této silnice. Tak jaképak zakusování se do Českého ráje?

+3/0
19.12.2012 11:29
Foto

J97i30ř89í 95Š19r86á43m26e20k 3498307539621

Promiňte, ale co to plácáte za nesmysly, fanatiku? Plánovaná trasa neprotíná, ale obchází CHKO.

0/0
19.12.2012 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.