Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový ministr chce udělat z R35 mezi Hradcem a Libercem vládní prioritu

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura usiluje o to, aby stavba silnice R35 z Hradce Králové do Liberce byla klíčovou prioritou vlády. Rychlostní silnice nejspíš protne Český ráj, i když tam má mnoho kritiků a odpůrců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L87u84m95í77r 92K72u32c74h57a28ř 4309304722799

tak jako R35 je důležitá mezi Opatovicemi a Mohelnicí, u mě by si ministr šplhnul, kdyby se aspoň konečně začalo stavět 3. patro MÚK Opatovice R^ protože jinak po dostavbě dalších úseků (Opatovice - Časy, Časy - Ostrov, ...) to bude na tom kruháči docela Rally ;-)!!!!Trasa přes Český Ráj teď rozhodně není na pořadu dne ...

0/0
3.1.2013 8:48

T35h12o48m92a95s 71P43a69u28l21s76e56n 7129146518902

Vsem mistnim chytrolinum, kteri tvrdi, jak zbytecne je resit zkapacitneni dopravy mezi HK a LB doporucuju prestehovat se do obci na I/35 v tomto useku a pockat zhruba do konce roku 2013, kdy ma byt zprovoznen usek Bily Kostel/N. - st.hranice (teda pokud idioti z CEZu nebudou dal bojkotovat stavbu) a soucasne navazujici usek v PL a dalsi usek v B178 v Sasku a nemala cast nakladni dopravy smerujici dnes na Harrachov nebo Rumburk pojede pak prave tudy!

Pak si budeme moci povidat o vytizenosti. Mimochodem, je velmi pravdepodobne, ze toho se ale soucany novy uzvaneny ministr a snad ani cela vlada nedoziji.

0/0
22.12.2012 15:25

A55l57b33e49r43t 83C60e64c88h58l 1593101107418

Nesmyslný lživý nadpis. Prioritou má být úsek Opatovice-Mohlenice, tedy ten který nahrazuje D1. Úsek uvedený v nadpise žádnou prioritou není, to je jen výplod chorých novinářských mozků.

+3/−1
20.12.2012 10:47
Foto

J83i37ř78í 68Š89r33á47m77e71k 3218817279661

Možná by to někoho mohlo zajímat: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx

+5/−1
19.12.2012 15:46

L83i10b45o69r 28P33o66l71á71k 9962336455509

Člověče absolutně úžasný odkaz  R^

+2/−1
19.12.2012 16:30

L51u83k13á46š 22B43a69r85e37š 4493776438234

Vést silnici skrze Rovensko pod Troskami (varianty) je blbost. Ty ostatní by snad nebyly tak hrozné (nejlepší by byla asi ta horní, propojení i s Jabloncem)

+1/−4
19.12.2012 12:43

D27a53v76i84d 21J67a25n27s75a 5631533879410

Už dlouhá léta se řeší pokračování R10 do Harachova, ale přitom zatížení na této trase je podle výsledků sčítání malé. Možná by byla únosná severní trasa. Ale je potřeba čerpat zkušenosti v zahraničí. Třeba Norsko nemá dálnice, ale má silnice (jeden pruh pro každý směr oddělené překážkou - není možno předjíždět) na kterých se jede 90-100km/h, ale jsou udělané tak, že se na nich všude dá touto rychlostí jet, jsou hodně po vrstevnicích a bez ostrých zatáček. Jsou mimo města a mají mimoúrovňové křižovatky.

0/−1
19.12.2012 14:31

V75l42a69d21i40m55í32r 48F81i62b74i34g98e48r 5574801561604

V Norsku to možná jde třeba je tam menší intenzita dopravy ale my jsme ve středu evropy a tranzitní země. Potřebujeme silnice s vysokou přepravní kapacitou. Bohužel se moc nestaví ani tam kde by to bylo na místě.

+2/0
19.12.2012 15:39

J67i36ř15í 15E23r93b86e84n 1653304336747

Autoři článku lžou! ;-ORv

Ministr mluví o trase R35 mezi Hradcem a Olomoucí, ale novináři to překroutili na trasu R35 mezi Turnovem a Jičínem! Stanjura chce ulevit D1, ale novináři do toho cpou Český ráj vzdálený 80 km! Proč z nás dělají hlupáky? Proč je nadpis článku o něčem jiném, než meritu věci?

+15/−1
19.12.2012 12:02

Š29t58ě58p80á66n 36D25o25l18e32ž21a73l 3452891128595

Přesně, hlavní je spojené mezi HK a Olomoucí, zbytek se může dodělat po dokončení prioritních tahů (D1, D8, D3, ČR-Vídeň,)

+11/−1
19.12.2012 13:27

J21a28n 67Č46e28k13a85l 7619355694294

ad Český ráj - nejsem místní, nedokážu moc posoudit, ale argument, že v Rakousku i Švajcu taky staví dálnice skrz hory víceméně libovolně, je pravdivý, a ty hory tím nijak viditelně netrpí...

+5/0
19.12.2012 11:26

J34a54n 89S12o25u16k43u25p 1754284806315

I jako nemístní určitě pochopíš, že Český Ráj je ve všech směrech zásadně nesrovnatelný s Alpami, kde se větší tah musí tunelovat.

+1/−4
19.12.2012 12:37

L64u41k52á44š 25B40a69r33e90š 4363726468624

Byl jsem tam (Alpy) a ve mohutné, impozantní a členité krajině se dálnice v podstatě ztratí, Čes. ráji to je něco jiného.

+2/−2
19.12.2012 12:49

R86a55d26e72k 96N54o95v17a50k 9904623429180

Jaký Český ráj, kde má trasa vést skrz CHKO???

Střední varianta, kterou prosazuje ŘSD chráněnou oblastí vůbec neprostupuje!

+2/0
19.12.2012 13:52

K58a38r56e86l 83S92t47r46ž80a86n59o50v45s94k10ý 1948825965

Jaképak "protne Český ráj"??? Hranice Českého ráje vedou podél současné silnice z Jičína do Turnova a nová silnice povede severně od této silnice.

+9/0
19.12.2012 11:26

L81u52c49i37a59n 26P51a78p73a83z23i23a49n 5884127161815

Ostudné názory pana starosty z Jičína mne nepřekvapují, zvláště když víme, že byl v ODS a za tuto stranu vysedával i v senátu, kde hlasoval vždy proti lidem, v zájmu velkokapitálu. V samotném  Jičíně to vypadá hůř jak před dvaceti lety, úpadek a zmar šancím, ve které jsme po roce 89 doufali. Nestandardní koalice, která nyní vládne Jičínu je toho bohužel smutným dokladem, intriky a podivná společenská bratrstva místních kmotrů nedávají tušit nic dobrého ani směrem do budoucna. Nedivil bych se, kdyby v dalších volbách vyhrála levice s KSCM a pak pár desítek potrefených hus  by drželo před radnicí v Jičíně před vánocemi půst a říkali tomu protestní hladovka!

+2/−7
19.12.2012 11:13

J40o75s14e52f 79T97r25ö15g68l 8659322606596

Dálnice je především pro tranzitní dopravu (Německo-Liberecko-východ) a té je vcelku ukradené, jestli jede severní trasou nebo jižní. Z tohoto pohledu je proto jižní trasa nejlepší. Osobákům pak bude stačit uvolněná stávající silnice. Plánovaná R35 v této podobě samozřejmě do CHKO zasahuj, dálnice mezi Troskami a Kozákovem opravdu není to, po čem místní i turisté touží.

+3/−7
19.12.2012 10:55

L95u21c67i92a80n 88P68a30p77a39z44i14a28n 5634327671465

Ono to skutečně tak je, ta jižní varianta by byla i levnější a není ani nijak na km příliš delší, časová ztráta je max. v minutách. Jenže stavaři by tolik neprostavěli a proč by se pravice nepředvedla, jak dovede jít proti lidem a proti zájmům zdravého rozumu, přírodě? Důležité je přece vysát co nejvíce peněz z Bruselu do svých podnikatelských firem a pokrytecky k tomu nadávat, jak je ten Brusel špatný, že oni jsou spása pro Česko, protože ho vedou do mezinárodní izolace a to i ve vztahu k našim přátelům, sousedům!

0/−6
19.12.2012 11:17

T70h47o39m22a69s 29P78a53u11l54s33e31n 7909596298272

Ano, souhlasim, snad jen doplnim, ze i kdyz ty projekty dostanou GO z Bruselu, tak se pak dost pravdepodobne ukaze, ze jde o tunely, ty se z Bruselu neplati (tam totiz nejsou tak blbi jako v Praze) a vsechno zaplati kdo? No prece ten debilni cesky danovy poplatnik, ten je bohatej a tomu nevadi dalsi zvedani dani.

0/0
22.12.2012 15:02

K24a87r11e55l 56S17t23r47ž61a61n45o68v47s60k44ý 1928475315

Mezi Troskami a Kozákovem ale neleží CHKO.

+6/0
19.12.2012 11:27

J93a83n 30S46o35u91k88u48p 1784434456975

Mezi HK a Libercem žádný větší tranzit není, ne srovnatelný s jinými tranzitními trasami.

0/−3
19.12.2012 12:22

J86o78s25e85f 13T74r30ö21g89l 8629342916596

Nicméně po dokončení R35 od Hradce na východ (alternativa k D1) a po případné stavbě R35 Turnov-HK (v jakékoliv variantě), to významná tranzitní trasa bude.

+1/0
19.12.2012 12:44

J17a82n 19Š16p50e20c39i83á68n 2650450959769

Když se chtěj inspirovat švýcarskem a alpami, kde mají i 20km dlouhé tunely, tak ať tu dálnici dají z části pod zem. Ale na to je česká pokladna asi moc chudá. Ale budoucí generace nám tu dálnici neodpustí... [>-]

0/−1
19.12.2012 12:48
Foto

I61v19a66n 17K38o78p11t62a 5747662531607

Jj neodpusti, ze jeste nestoji.

+3/0
19.12.2012 22:38

P56e68t71r 35V41l41c58e38k 5852285195787

To si dělají úplnou srandu.....z Čech vede na Moravu jedna stará dálnice mizerné kvality, druhé naprosto zásadní chybí dostavět 100km z Opatovic do Mohelnice a oni řeší druhořadé úseky.......

+11/−2
19.12.2012 10:49

K42a38r33e15l 24S27t23r78ž89a36n23o21v54s82k34ý 1548895965

Tahle dálnice má potom ústit právě do toho obřího kruhového objezdu u Opatovic, takže počítám, že se s tím sveze i úsek do Mohelnice.

0/0
19.12.2012 11:28

J42a26n 64S54o92u50k67u57p 1374334856675

Ten úsek Liberec-HK je ale naprosto nepodstatný a marginální proti zbytku R35 (Opatovice - Mohelnice). Řeší se tu stále Český Ráj, ok, ale důležitá je právě ta druhá část eRka.

+4/−1
19.12.2012 12:25

M89a43r10t86i73n 10M54u95s48i56l 4520731703301

Během týdne druhý podobný článek (http://zpravy.idnes.cz/stanjura-chce-silnici-pres-cesky-raj-d7w-/domaci.aspx?c=A121217_134018_liberec-zpravy_tm ). Ale nevadí. Spíš se těším zase na diskuzi ;-D a zdravím odpůrce Martina H.).

  Nechci se opakovat, tak jen stručně. Úsek Turnov-Jičín v severní variantě fakticky NEZASAHUJE na území CHKO Č.ráj. to za prvé. Jižní varianta je nesmysl, tam nikdo neodbočí, to za druhé. A všem odpůrcům doporučím pobyt v v obcích podél stávající komunikace, je to neúnosné ať si o hustotě dopravy říkáme co chceme. Potřeba odvést ji na pole za obce je neoddiskutovatelná nutnost.

  K citované "eko-tero" ve článku dodávám. Právě ona je spolupodepsaná pod návrhem tzv. superseverní varianty, který měl devastovat mj. oblast Maloskalska šílenou mostní estakádou vedoucí údolím Jizery. Návrh vznikl v době bursíkovaní na MŽP. Takže jí zjevně jde spíš o ochranu vlastního bydlení než přírody jako takové.

+4/−1
19.12.2012 10:48

P54e60t80r 57V16l14c47e88k 5842925235877

já mám silné podezření, že už různí panáčci spekulativně skoupili pozemky předpokládané výstavby dálnice a teď jde jen o to, kdo na tom vydělá a kdo ne....z podobného důvodu se tahalo konečné řešení u obchvatu Plzně

+1/0
19.12.2012 10:51

J45a82n 47S66o88u88k91u31p 1454794216665

Nesmysl. Obě varianty dnes již fakticky existují, byť v jedničkové verzi a nemám ten pocit, že by někdo tu serverní nějak preferoval. Ta jižní varianta je kopie dnešní ideální trasy HK-Liberec (HK-Jc-Horní Bousov-Mnichovo Hradiště-Liberec).

0/0
19.12.2012 12:34
Foto

J19i33ř98í 92Š58r84á72m89e82k 3718947169751

Vy si opravdu myslíte, že kamiony pojedou z Jičína na Turnov přes Mnichovo Hradiště? Když v současnosti autodopravci využívají kdejakou zkratku po okresce, jen aby ušetřili pár km. Ale souhlasím s tím, že není nutné stavět dálnici (popř. R) mezi Turnovem a Jičínem. Podle mého názoru by zde stačila kvalitní silnice první třídy s naprosto nezbytnými obchvaty obcí. Od Jičína na Hradec a dál na Mohelnici je ale čtyřproudovka nutností.

+2/0
19.12.2012 15:38

J78a27n 81S29o11u57k16u72p 1854644716585

Já si to nemyslím, tu trasu jezdím a přes Ktovou atd. je ten provoz prostě slabší. A ano, myslím si taky, že by zde stačilo akorát stávající komunikaci obchvátit a udělat zde např. 2+1. Kamiony skutečně majoritně jezdí směr MB, většina ani nepoužívá tu zkratku na Mnichovo Hradiště (opět - vede po dost nekvalitní komunikaci přes dědinky).Pokud se zdě bavíme o nějakém tranzitu, tak je to tranzit jihovýchod-severozápad, zde ale dominuje spíš směr po D8, ne nicneříkající směr Liberec po R35, který vlastně ´strategicky´ není moc vítězstvím.

0/0
19.12.2012 17:30

D80a66v62i81d 49J84a74n49s23a 5481823149540

Existuje vubec nejaka studie vytizenosti silnicnich tahu v CR? Zrovna tah z Liberce do HK mi pripada jen jako tranzit pro Polaky a Nemce. A nemame tolik prirodnich kras abychom mohly tahat dalnice pres chranena uzemi a prirodni pamatky. Staci D8 nebo dalnice na CB v oblasti Sazavy. A pokud neco chybi, tak je to dalnice z HK do Olomouce. Vypada to, ze novy ministr ma nejakeho kamarada se stavebni firmou v severnich Cechach. Myslim, ze nejvetsi prioritou je omezeni tranzitni dopravy v CR.

+3/−3
19.12.2012 10:46

A40l98e29s 33N14o72v86a40k 9892209717205

Přesně tak. Chybí spojení z Hradce do Olomouce. Byla by to alternativa k D1. Tato alternativa je potřebná, protože D1 se bude opravovat a problémy jsou tam každou chvíli. Na úsek Liberec - Hradec bych se teď vykašlal. Tam zase tak velký provoz není.

+10/−1
19.12.2012 11:08

J12a44n 31Č14e92k32a68l 7369435764284

Data o frekvenci provozu samozřejmě jsou, stačí trochu pošimrat Google.

+1/0
19.12.2012 11:20

J20a18n 43S86o29u65k61u40p 1444774746695

Probíhalo sčítání dopravy, na stránkách řsd je patrně najdete lehce.

+1/0
19.12.2012 12:35

D57a86v49i80d 90J84a28n89s56a 5891713479500

Tak zatížení mezi Turnovem a Jíčínem je 5000 - 7000 aut/24hod což je na úrovni silnice I. třídy. Takže tam není žádný důvod ke stavbě dálnice. To je víc zatížená silnice z Jíčína do Nové Paky. http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/52.jpg

+1/0
19.12.2012 14:23

V45l29a25d23i76m20í62r 80F19i24b69i85g66e74r 5384791371414

Tak dnes je to 5 - 7 tis. ale než se to tam za x let dostaví tak to může být násobně více. Také pamatuji dobu kdy se po jižní spojce dalo normálně projet i ráno a před tím než se otevřel okruh z D5 na D1 se tam dalo vklidu projet jen v noci. Také pamatuji že se dalo jet z Poděbrad do HK přes Chlumec jakž takž ale postupem to došlo až tak že jsem jednou čekal až do motorestu Kopičák. Myslel jsem že se tam někdo vymlel ale nevymlel ani nebylo žádné dopravní omezení prostě to nestačilo. Dnes je na té silnici díky dálnici klid.

+1/0
19.12.2012 15:45

J36a73n 72Č26e53k50a76l 7519255854704

Že by to konečně někomu došlo, že především úsek HK-Olomouc je v současnosti asi nejdůležitější silniční stavba v ČR??

+15/−2
19.12.2012 10:16

M29i46c95h46a75l 30N41o24v30á10k 1634167762774

Hlavně když budou omezovat provoz na D1 kvůli rekonstrukci, tak by se tudy mohla "odlít" část provozu do Ostravy či Olomouce, z Prahy je to zhruba stejně daleko; nemluvě třeba o Liberci apod.

.

Osobně ale ještě dost postrádám dálnici na ČeBud.

+2/0
19.12.2012 10:38

P35e21t15r 27V52l61c76e62k 5392205755797

z Olomouce do Prahy je to po D1 dále než přes Mohelnici

+4/0
19.12.2012 11:00

J28a75n 73Č45e34k93a76l 7209885774734

přesně tak, spíš než řešit rozšiřování D1 o centimetry, aby se pak vešly 4 úzké pruhy do jednoho směru apod, což musí ty opravy dost prodražovat, tak mohla být mezitím hotová R/D35, a mohly se opravy D1 dělat mnohem razantněji, protože by mohla po nouzové trase Pha-HK-Olomouc-Brno jet i tranzitní doprava směr D2...

+2/0
19.12.2012 11:18

J48a90n 53S95o64u16k41u72p 1664954486285

Odklonění tranzitu je důvodem plánování R35, navíc po dokončení D1 a patrčiném zkapacitnění R48 ten už jenom poroste.

0/0
19.12.2012 12:44

L39u70c34i71a33n 93P66a17p85a69z94i11a65n 5494837741695

Ano, ale úsek Liberec - Hradec vůbec důležitý není a pokud ano, tak jižní varianta by vystačila, zvláště když by úsek Jičín - Hradec byl postaven. Úsek Turnov - Jičín není vůbec nutností, pokud bude dálnice vést jižní variantou, kdy velká část úseků je téměř hotova, stačí jen trochu rozšířit, upravit  a dodělat. Ale to raději bagry necháme zakousnout do klenotu Česka, do srdce Českého ráje, do rezervace UNESCO, jen když si stavební lobby přijde na své. A pan Liška si může sobě zatleskat, však kamarádovi z Liberce, panu Sobotkovi ze Synerlandu udělá radost, tak jako i stranickému ministru dopravy z ODS, vždyť jsme jedna parta a musíme si pomáhat!

0/−2
19.12.2012 11:23

K39a66r87e57l 46S66t36r98ž65a21n55o97v47s19k83ý 1788575445

Hranice Českého ráje kopíruje současnou silnici a dálnice se plánuje severně od této silnice. Tak jaképak zakusování se do Českého ráje?

+3/0
19.12.2012 11:29
Foto

J73i10ř31í 52Š26r32á69m87e78k 3948527409251

Promiňte, ale co to plácáte za nesmysly, fanatiku? Plánovaná trasa neprotíná, ale obchází CHKO.

0/0
19.12.2012 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.