Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový ministr chce udělat z R35 mezi Hradcem a Libercem vládní prioritu

Ministr dopravy Zbyněk Stanjura usiluje o to, aby stavba silnice R35 z Hradce Králové do Liberce byla klíčovou prioritou vlády. Rychlostní silnice nejspíš protne Český ráj, i když tam má mnoho kritiků a odpůrců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L94u48m31í40r 81K28u14c64h62a65ř 4529944622179

tak jako R35 je důležitá mezi Opatovicemi a Mohelnicí, u mě by si ministr šplhnul, kdyby se aspoň konečně začalo stavět 3. patro MÚK Opatovice R^ protože jinak po dostavbě dalších úseků (Opatovice - Časy, Časy - Ostrov, ...) to bude na tom kruháči docela Rally ;-)!!!!Trasa přes Český Ráj teď rozhodně není na pořadu dne ...

0/0
3.1.2013 8:48

T50h31o66m87a97s 37P29a36u70l29s89e80n 7489276988452

Vsem mistnim chytrolinum, kteri tvrdi, jak zbytecne je resit zkapacitneni dopravy mezi HK a LB doporucuju prestehovat se do obci na I/35 v tomto useku a pockat zhruba do konce roku 2013, kdy ma byt zprovoznen usek Bily Kostel/N. - st.hranice (teda pokud idioti z CEZu nebudou dal bojkotovat stavbu) a soucasne navazujici usek v PL a dalsi usek v B178 v Sasku a nemala cast nakladni dopravy smerujici dnes na Harrachov nebo Rumburk pojede pak prave tudy!

Pak si budeme moci povidat o vytizenosti. Mimochodem, je velmi pravdepodobne, ze toho se ale soucany novy uzvaneny ministr a snad ani cela vlada nedoziji.

0/0
22.12.2012 15:25

A79l48b35e74r56t 77C83e96c46h69l 1533921257978

Nesmyslný lživý nadpis. Prioritou má být úsek Opatovice-Mohlenice, tedy ten který nahrazuje D1. Úsek uvedený v nadpise žádnou prioritou není, to je jen výplod chorých novinářských mozků.

+3/−1
20.12.2012 10:47
Foto

J98i16ř86í 57Š67r46á20m10e50k 3658837759211

Možná by to někoho mohlo zajímat: http://scitani2010.rsd.cz/pages/map/default.aspx

+5/−1
19.12.2012 15:46

L59i20b91o46r 64P47o62l29á72k 9562376415939

Člověče absolutně úžasný odkaz  R^

+2/−1
19.12.2012 16:30

L46u36k77á17š 38B77a45r78e43š 4403296358524

Vést silnici skrze Rovensko pod Troskami (varianty) je blbost. Ty ostatní by snad nebyly tak hrozné (nejlepší by byla asi ta horní, propojení i s Jabloncem)

+1/−4
19.12.2012 12:43

D66a27v59i14d 25J10a77n14s88a 5101713139760

Už dlouhá léta se řeší pokračování R10 do Harachova, ale přitom zatížení na této trase je podle výsledků sčítání malé. Možná by byla únosná severní trasa. Ale je potřeba čerpat zkušenosti v zahraničí. Třeba Norsko nemá dálnice, ale má silnice (jeden pruh pro každý směr oddělené překážkou - není možno předjíždět) na kterých se jede 90-100km/h, ale jsou udělané tak, že se na nich všude dá touto rychlostí jet, jsou hodně po vrstevnicích a bez ostrých zatáček. Jsou mimo města a mají mimoúrovňové křižovatky.

0/−1
19.12.2012 14:31

V31l30a14d18i52m32í30r 50F21i53b34i88g67e14r 5774841211404

V Norsku to možná jde třeba je tam menší intenzita dopravy ale my jsme ve středu evropy a tranzitní země. Potřebujeme silnice s vysokou přepravní kapacitou. Bohužel se moc nestaví ani tam kde by to bylo na místě.

+2/0
19.12.2012 15:39

J30i49ř15í 56E11r29b35e13n 1563114926417

Autoři článku lžou! ;-ORv

Ministr mluví o trase R35 mezi Hradcem a Olomoucí, ale novináři to překroutili na trasu R35 mezi Turnovem a Jičínem! Stanjura chce ulevit D1, ale novináři do toho cpou Český ráj vzdálený 80 km! Proč z nás dělají hlupáky? Proč je nadpis článku o něčem jiném, než meritu věci?

+15/−1
19.12.2012 12:02

Š46t76ě44p34á10n 23D58o38l31e76ž13a31l 3262161158785

Přesně, hlavní je spojené mezi HK a Olomoucí, zbytek se může dodělat po dokončení prioritních tahů (D1, D8, D3, ČR-Vídeň,)

+11/−1
19.12.2012 13:27

J36a42n 72Č36e14k87a40l 7829365264724

ad Český ráj - nejsem místní, nedokážu moc posoudit, ale argument, že v Rakousku i Švajcu taky staví dálnice skrz hory víceméně libovolně, je pravdivý, a ty hory tím nijak viditelně netrpí...

+5/0
19.12.2012 11:26

J12a87n 27S28o73u49k27u22p 1874214336795

I jako nemístní určitě pochopíš, že Český Ráj je ve všech směrech zásadně nesrovnatelný s Alpami, kde se větší tah musí tunelovat.

+1/−4
19.12.2012 12:37

L76u71k62á12š 97B72a11r35e84š 4233296348304

Byl jsem tam (Alpy) a ve mohutné, impozantní a členité krajině se dálnice v podstatě ztratí, Čes. ráji to je něco jiného.

+2/−2
19.12.2012 12:49

R68a29d15e42k 87N13o51v73a96k 9844363429590

Jaký Český ráj, kde má trasa vést skrz CHKO???

Střední varianta, kterou prosazuje ŘSD chráněnou oblastí vůbec neprostupuje!

+2/0
19.12.2012 13:52

K83a57r76e87l 92S90t24r18ž92a59n41o35v38s83k63ý 1248475265

Jaképak "protne Český ráj"??? Hranice Českého ráje vedou podél současné silnice z Jičína do Turnova a nová silnice povede severně od této silnice.

+9/0
19.12.2012 11:26

L96u93c52i79a97n 17P55a32p29a38z13i73a76n 5744647221275

Ostudné názory pana starosty z Jičína mne nepřekvapují, zvláště když víme, že byl v ODS a za tuto stranu vysedával i v senátu, kde hlasoval vždy proti lidem, v zájmu velkokapitálu. V samotném  Jičíně to vypadá hůř jak před dvaceti lety, úpadek a zmar šancím, ve které jsme po roce 89 doufali. Nestandardní koalice, která nyní vládne Jičínu je toho bohužel smutným dokladem, intriky a podivná společenská bratrstva místních kmotrů nedávají tušit nic dobrého ani směrem do budoucna. Nedivil bych se, kdyby v dalších volbách vyhrála levice s KSCM a pak pár desítek potrefených hus  by drželo před radnicí v Jičíně před vánocemi půst a říkali tomu protestní hladovka!

+2/−7
19.12.2012 11:13

J76o18s35e36f 42T16r59ö36g55l 8109622736666

Dálnice je především pro tranzitní dopravu (Německo-Liberecko-východ) a té je vcelku ukradené, jestli jede severní trasou nebo jižní. Z tohoto pohledu je proto jižní trasa nejlepší. Osobákům pak bude stačit uvolněná stávající silnice. Plánovaná R35 v této podobě samozřejmě do CHKO zasahuj, dálnice mezi Troskami a Kozákovem opravdu není to, po čem místní i turisté touží.

+3/−7
19.12.2012 10:55

L19u82c47i19a67n 62P89a14p95a89z84i44a90n 5884647551675

Ono to skutečně tak je, ta jižní varianta by byla i levnější a není ani nijak na km příliš delší, časová ztráta je max. v minutách. Jenže stavaři by tolik neprostavěli a proč by se pravice nepředvedla, jak dovede jít proti lidem a proti zájmům zdravého rozumu, přírodě? Důležité je přece vysát co nejvíce peněz z Bruselu do svých podnikatelských firem a pokrytecky k tomu nadávat, jak je ten Brusel špatný, že oni jsou spása pro Česko, protože ho vedou do mezinárodní izolace a to i ve vztahu k našim přátelům, sousedům!

0/−6
19.12.2012 11:17

T58h62o28m50a95s 69P17a48u69l60s46e30n 7709616558692

Ano, souhlasim, snad jen doplnim, ze i kdyz ty projekty dostanou GO z Bruselu, tak se pak dost pravdepodobne ukaze, ze jde o tunely, ty se z Bruselu neplati (tam totiz nejsou tak blbi jako v Praze) a vsechno zaplati kdo? No prece ten debilni cesky danovy poplatnik, ten je bohatej a tomu nevadi dalsi zvedani dani.

0/0
22.12.2012 15:02

K54a70r92e90l 39S65t96r59ž37a72n22o45v50s97k24ý 1708715985

Mezi Troskami a Kozákovem ale neleží CHKO.

+6/0
19.12.2012 11:27

J42a13n 21S48o68u85k76u11p 1294914386675

Mezi HK a Libercem žádný větší tranzit není, ne srovnatelný s jinými tranzitními trasami.

0/−3
19.12.2012 12:22

J74o28s33e88f 30T43r92ö61g75l 8299962316906

Nicméně po dokončení R35 od Hradce na východ (alternativa k D1) a po případné stavbě R35 Turnov-HK (v jakékoliv variantě), to významná tranzitní trasa bude.

+1/0
19.12.2012 12:44

J68a96n 94Š13p28e62c31i59á98n 2610230669439

Když se chtěj inspirovat švýcarskem a alpami, kde mají i 20km dlouhé tunely, tak ať tu dálnici dají z části pod zem. Ale na to je česká pokladna asi moc chudá. Ale budoucí generace nám tu dálnici neodpustí... [>-]

0/−1
19.12.2012 12:48
Foto

I32v34a15n 61K63o76p66t97a 5157462261277

Jj neodpusti, ze jeste nestoji.

+3/0
19.12.2012 22:38

P19e93t37r 77V46l65c83e23k 5262775265787

To si dělají úplnou srandu.....z Čech vede na Moravu jedna stará dálnice mizerné kvality, druhé naprosto zásadní chybí dostavět 100km z Opatovic do Mohelnice a oni řeší druhořadé úseky.......

+11/−2
19.12.2012 10:49

K16a25r73e74l 45S25t29r71ž74a62n98o70v37s70k66ý 1438535335

Tahle dálnice má potom ústit právě do toho obřího kruhového objezdu u Opatovic, takže počítám, že se s tím sveze i úsek do Mohelnice.

0/0
19.12.2012 11:28

J69a91n 58S85o11u53k36u31p 1304244566825

Ten úsek Liberec-HK je ale naprosto nepodstatný a marginální proti zbytku R35 (Opatovice - Mohelnice). Řeší se tu stále Český Ráj, ok, ale důležitá je právě ta druhá část eRka.

+4/−1
19.12.2012 12:25

M29a16r56t87i81n 57M61u92s32i68l 4300961543431

Během týdne druhý podobný článek (http://zpravy.idnes.cz/stanjura-chce-silnici-pres-cesky-raj-d7w-/domaci.aspx?c=A121217_134018_liberec-zpravy_tm ). Ale nevadí. Spíš se těším zase na diskuzi ;-D a zdravím odpůrce Martina H.).

  Nechci se opakovat, tak jen stručně. Úsek Turnov-Jičín v severní variantě fakticky NEZASAHUJE na území CHKO Č.ráj. to za prvé. Jižní varianta je nesmysl, tam nikdo neodbočí, to za druhé. A všem odpůrcům doporučím pobyt v v obcích podél stávající komunikace, je to neúnosné ať si o hustotě dopravy říkáme co chceme. Potřeba odvést ji na pole za obce je neoddiskutovatelná nutnost.

  K citované "eko-tero" ve článku dodávám. Právě ona je spolupodepsaná pod návrhem tzv. superseverní varianty, který měl devastovat mj. oblast Maloskalska šílenou mostní estakádou vedoucí údolím Jizery. Návrh vznikl v době bursíkovaní na MŽP. Takže jí zjevně jde spíš o ochranu vlastního bydlení než přírody jako takové.

+4/−1
19.12.2012 10:48

P40e37t17r 19V94l26c79e71k 5532555865567

já mám silné podezření, že už různí panáčci spekulativně skoupili pozemky předpokládané výstavby dálnice a teď jde jen o to, kdo na tom vydělá a kdo ne....z podobného důvodu se tahalo konečné řešení u obchvatu Plzně

+1/0
19.12.2012 10:51

J38a71n 31S18o93u97k56u27p 1794784646795

Nesmysl. Obě varianty dnes již fakticky existují, byť v jedničkové verzi a nemám ten pocit, že by někdo tu serverní nějak preferoval. Ta jižní varianta je kopie dnešní ideální trasy HK-Liberec (HK-Jc-Horní Bousov-Mnichovo Hradiště-Liberec).

0/0
19.12.2012 12:34
Foto

J40i46ř32í 37Š88r55á20m95e92k 3228147619661

Vy si opravdu myslíte, že kamiony pojedou z Jičína na Turnov přes Mnichovo Hradiště? Když v současnosti autodopravci využívají kdejakou zkratku po okresce, jen aby ušetřili pár km. Ale souhlasím s tím, že není nutné stavět dálnici (popř. R) mezi Turnovem a Jičínem. Podle mého názoru by zde stačila kvalitní silnice první třídy s naprosto nezbytnými obchvaty obcí. Od Jičína na Hradec a dál na Mohelnici je ale čtyřproudovka nutností.

+2/0
19.12.2012 15:38

J43a12n 42S94o10u32k30u11p 1594364976975

Já si to nemyslím, tu trasu jezdím a přes Ktovou atd. je ten provoz prostě slabší. A ano, myslím si taky, že by zde stačilo akorát stávající komunikaci obchvátit a udělat zde např. 2+1. Kamiony skutečně majoritně jezdí směr MB, většina ani nepoužívá tu zkratku na Mnichovo Hradiště (opět - vede po dost nekvalitní komunikaci přes dědinky).Pokud se zdě bavíme o nějakém tranzitu, tak je to tranzit jihovýchod-severozápad, zde ale dominuje spíš směr po D8, ne nicneříkající směr Liberec po R35, který vlastně ´strategicky´ není moc vítězstvím.

0/0
19.12.2012 17:30

D25a59v58i52d 39J23a41n93s78a 5231183639280

Existuje vubec nejaka studie vytizenosti silnicnich tahu v CR? Zrovna tah z Liberce do HK mi pripada jen jako tranzit pro Polaky a Nemce. A nemame tolik prirodnich kras abychom mohly tahat dalnice pres chranena uzemi a prirodni pamatky. Staci D8 nebo dalnice na CB v oblasti Sazavy. A pokud neco chybi, tak je to dalnice z HK do Olomouce. Vypada to, ze novy ministr ma nejakeho kamarada se stavebni firmou v severnich Cechach. Myslim, ze nejvetsi prioritou je omezeni tranzitni dopravy v CR.

+3/−3
19.12.2012 10:46

A49l26e21s 22N10o85v51a65k 9232399307765

Přesně tak. Chybí spojení z Hradce do Olomouce. Byla by to alternativa k D1. Tato alternativa je potřebná, protože D1 se bude opravovat a problémy jsou tam každou chvíli. Na úsek Liberec - Hradec bych se teď vykašlal. Tam zase tak velký provoz není.

+10/−1
19.12.2012 11:08

J48a88n 84Č69e19k45a71l 7119905574934

Data o frekvenci provozu samozřejmě jsou, stačí trochu pošimrat Google.

+1/0
19.12.2012 11:20

J45a44n 68S74o48u34k55u63p 1884334416805

Probíhalo sčítání dopravy, na stránkách řsd je patrně najdete lehce.

+1/0
19.12.2012 12:35

D82a14v88i47d 36J21a55n59s46a 5291323619730

Tak zatížení mezi Turnovem a Jíčínem je 5000 - 7000 aut/24hod což je na úrovni silnice I. třídy. Takže tam není žádný důvod ke stavbě dálnice. To je víc zatížená silnice z Jíčína do Nové Paky. http://scitani2010.rsd.cz/content/doc/52.jpg

+1/0
19.12.2012 14:23

V52l18a19d14i72m90í27r 57F67i26b75i64g26e76r 5274871831664

Tak dnes je to 5 - 7 tis. ale než se to tam za x let dostaví tak to může být násobně více. Také pamatuji dobu kdy se po jižní spojce dalo normálně projet i ráno a před tím než se otevřel okruh z D5 na D1 se tam dalo vklidu projet jen v noci. Také pamatuji že se dalo jet z Poděbrad do HK přes Chlumec jakž takž ale postupem to došlo až tak že jsem jednou čekal až do motorestu Kopičák. Myslel jsem že se tam někdo vymlel ale nevymlel ani nebylo žádné dopravní omezení prostě to nestačilo. Dnes je na té silnici díky dálnici klid.

+1/0
19.12.2012 15:45

J87a25n 57Č14e86k15a55l 7349735784114

Že by to konečně někomu došlo, že především úsek HK-Olomouc je v současnosti asi nejdůležitější silniční stavba v ČR??

+15/−2
19.12.2012 10:16

M44i98c25h46a22l 74N81o46v54á84k 1604497622344

Hlavně když budou omezovat provoz na D1 kvůli rekonstrukci, tak by se tudy mohla "odlít" část provozu do Ostravy či Olomouce, z Prahy je to zhruba stejně daleko; nemluvě třeba o Liberci apod.

.

Osobně ale ještě dost postrádám dálnici na ČeBud.

+2/0
19.12.2012 10:38

P45e71t71r 71V93l78c42e57k 5442655725577

z Olomouce do Prahy je to po D1 dále než přes Mohelnici

+4/0
19.12.2012 11:00

J93a14n 32Č97e26k66a52l 7779665814764

přesně tak, spíš než řešit rozšiřování D1 o centimetry, aby se pak vešly 4 úzké pruhy do jednoho směru apod, což musí ty opravy dost prodražovat, tak mohla být mezitím hotová R/D35, a mohly se opravy D1 dělat mnohem razantněji, protože by mohla po nouzové trase Pha-HK-Olomouc-Brno jet i tranzitní doprava směr D2...

+2/0
19.12.2012 11:18

J48a79n 63S52o16u46k22u13p 1634174506615

Odklonění tranzitu je důvodem plánování R35, navíc po dokončení D1 a patrčiném zkapacitnění R48 ten už jenom poroste.

0/0
19.12.2012 12:44

L68u83c62i12a83n 32P12a50p79a80z49i26a86n 5414327851445

Ano, ale úsek Liberec - Hradec vůbec důležitý není a pokud ano, tak jižní varianta by vystačila, zvláště když by úsek Jičín - Hradec byl postaven. Úsek Turnov - Jičín není vůbec nutností, pokud bude dálnice vést jižní variantou, kdy velká část úseků je téměř hotova, stačí jen trochu rozšířit, upravit  a dodělat. Ale to raději bagry necháme zakousnout do klenotu Česka, do srdce Českého ráje, do rezervace UNESCO, jen když si stavební lobby přijde na své. A pan Liška si může sobě zatleskat, však kamarádovi z Liberce, panu Sobotkovi ze Synerlandu udělá radost, tak jako i stranickému ministru dopravy z ODS, vždyť jsme jedna parta a musíme si pomáhat!

0/−2
19.12.2012 11:23

K82a20r55e78l 89S93t32r24ž25a89n51o97v53s69k93ý 1868635695

Hranice Českého ráje kopíruje současnou silnici a dálnice se plánuje severně od této silnice. Tak jaképak zakusování se do Českého ráje?

+3/0
19.12.2012 11:29
Foto

J38i41ř14í 49Š92r43á78m35e67k 3988247359281

Promiňte, ale co to plácáte za nesmysly, fanatiku? Plánovaná trasa neprotíná, ale obchází CHKO.

0/0
19.12.2012 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.