Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena se na procházce připletla mezi myslivce. Nemusí hlásit, kde střílejí

Žena z Machova na Náchodsku si stěžuje, že se nečekaně ocitla na lovu mezi střelci. Turisty ani obyvatele takřka nic nechrání, aby se omylem nepřipletli do rány myslivcům. O lovu se totiž nijak nedozvědí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T63e49r67e41z37a 46H62a60j88k51o25v76a 5487282924800

Drmota je padly na hlavu. POkud srovnava strileni nekde na turisticke stezce o vikendu s provozem na silnicich. To myslel fakt vazne, ze muze jako nekoho zastrelit a prohlasit, je to jako na silnici? Vzdyt ti turisti  by tam vubec nesli.

0/0
22.12.2012 8:53

R19a71d39i54m 94P19o74l29á46š35e13k 9646873399199

Hm, turistická stezka nic neznamená. S největší pravděpodobností tato stezka v katastru nemovitostí není, tudíž to s největší pravděpodobností bude soukromý pozemek, les nebo pole, na kterém zrovna probíhal jakýsi určitý výkon myslivosti. K střílení se nevyjadřuji, ale předpisy, jak zajistit bezpečnost nezúčastněných lidí, kteří se k tomuto výkonu myslivosti přichmýtnou, tady jsou. A pak je pouze jedna otázka. Jestli ty předpisy , které mají zajistit bezpečnost náhodně se vyskytujících lidí u výkonu myslivosti byly naplněny nebo ne.

0/0
22.12.2012 13:11

P20a35v57e43l 31J30o55n84á28š 5261705629225

Je to stejně zajímavé, kolik je v naší republice expertů na myslivost, kteří se realizují na diskusích. Škoda jen, že jako experti o myslivosti "vědí" jen to, že ožralý myslivec střílí po všem, co se hne a má doma nacpaný mrazák. Pokud by věděli a ještě lépe zažili, o čem myslivost je, možná by psali jinak. Bojím se, že v mnoha případech je vyloučeno, aby tohoto poznání dosáhli. Něco jiného je plkat na internetu a něco jiného dělat myslivost. Ona je totiž především o práci, ne jen o běhání s puškou. Tak a teď do mě....:-)

+7/0
21.12.2012 20:19

M46i62r39o77s21l84a12v 49U86r68b40a91n 1226897201589

Mate pravdu a presne z tohodle duvodu, ktery rikate, muj tchan po mnoha letech z mysliveckeho spolku vystoupil, protoze kdyz se jednalo o lovy, tak to byla ucast hojna, kdyz se jednalo o zimni rozvoz / roznos sena, byla uz ucast o poznani mensi. A posledni kapkou bylo, kdyz nejakej jouda vystrelil po kacerovi na vode po odtroubeni.

+5/0
21.12.2012 20:21

P94a11v21e15l 46J37o92n44á47š 5681885269545

Já se toho účastnil ne jako myslivec, ale jen tou prací a byl to docela fajn pocit, když to tam v tom sněhu dotáhl. Fakt je, že někteří takylovci přezdívaní masáci byli na výlety s krmením opatrní a moc se nenamohli. Nakonec pijavičky existují v každém oboru lidské činnosti. Jo a za tu kachnu by neměl snad ani platit flašku, ale asi flaškou dostat.

+1/0
21.12.2012 20:34

M35i77r47o21s16l10a72v 72U86r75b54a16n 1896337651279

Z nejakeho duvodu ho cely hon nosil pod pazi, nepamatuji se uz presne proc, pak bylo odtroubeni lovu, pustil kacera na vodu, ozvala se rana a bylo. tak co by clovek takovemu vemenu rekl..

0/0
21.12.2012 20:54

P51a19v39e44l 35J32o25n58á56š 5741195699945

To je pomalu jak z nějaké hodně blbé komedie.

+2/0
21.12.2012 20:56

J40a52n 95N85o94v60á89k 3915793156899

zapomínáte na to že spousta lidí má z myslivci osobní zkušenosti a ty jsou povětšinou negativní, pokud si myslivci neudělají pořádek mezi sebou, nemůžou čekat v zlepšení svého obrazu v očích veřejnosti...

a když už jste tak pěkně načal plkání na internetu, kolikpak myslivců by u myslivosti zůstalo kdyby si nemohli zastřílet po zvěři? protože to je odměnou za tu tvrdou celoroční práci že :)

+3/0
21.12.2012 21:36

P47a85v18e34l 66J98o55n14á36š 5261955589585

Někdo ano, někdo ne. Nakonec i to střílení je někdy docela dřina. A pokud se týká negativních zkušeností, máte zcela pravdu. Jen by se to nemělo omezovat jen na nemysliveckou veřejnost. Zažil jsem opravu jen tak z plezíru zničeného krmelce nebo opravu poražené nově postavené kazatelny. Taky žádný hodnotný zážitek. Takže bych řekl, že máslo na hlavě nemusí mít jen myslivci, ale jako fackovací panáci jsou pro mnoho lidí vyhovující.

0/0
22.12.2012 7:05

R80a28d13i62m 87P64o41l89á13š77e55k 9326573309949

U nás to jsou "takypejskaři". To se přijde dopoledne s rodinkou a Azorem k vodě, rozvalí se na deku a Azorovi se dá až do večera volno. Půl kilometru až kilometr kolem dokola v lesích je pro zvěř mrtvá zóna, kde tito psi všechno vyplaší a v první polovině léta případná mláďata zadáví.

+1/0
22.12.2012 11:34

J71a75n 34N70o13v49á96k 3495243906919

a druhý pohled je na myslivce který střílí po jakémkoli psovi kterého uvidí, což jak víme nesmí...a to nemluvím o chráněných druzích zvěře, u evidentně toulavého psiska jsem schopen to pochopit ale....

0/0
22.12.2012 13:47

R57a29d15i42m 77P44o92l47á14š75e57k 9376133259739

Protože ty pozitivní dneska nejsou vidět. Dřív byli myslivci v první řadě chápání jako poměrně spolehlivý zdroj zvěřiny pro místní. A do místních lesů chodili převážně místní lidí a to převážně za prací, takže si s  myslivci nijak nepřekáželi.

Dneska myslivci z více důvodů zdroj zvěřiny pro místní prakticky nejsou .A lesy jsou místními lidmi a i všelijakými turisty využívány mnohem víc a to převážně pro všelijakou rekreační a zájmovou činnost, která s myslivostí často dost tvrdě koliduje.

+2/0
22.12.2012 10:28

P98ř44e17m61y11s19l 78H59e41i60n90z 8344553195829

A jaké z toho plyne ponaučení? Nechoďte do lesa, nepotkáte myslivce!  ;-):-P

0/0
21.12.2012 18:41

A78l88e70n95a 16F22i84r69s98t 9215389203256

Jistě, lov má svá rizika - s tím by se dalo souhlasit, ale pouze ve vztahu lovec-lovec. Když jdu jako lovec na hon, musím počítat s tím, že mě ožralý kolega lovec odstřelí, protože si mě spletl se srnou.

Ale jako chodec na turistické cestě s tím počítat nemusím a nesmím. To aby se člověk opravdu bál vystrčit nos do přírody.

+8/0
21.12.2012 17:38

P29a23v48e30l 54N38o49v62o41t61n88ý 6825786688726

přesně tak, když jdu přes přechod pro chodce, tak taky počítat nemusím a nesmím s tím, že mě nějaký dement v autě porazí....

+1/−1
21.12.2012 22:08

T81e85r20e47z37a 30H95a68j65k17o18v61a 5247732174500

8-o

0/0
22.12.2012 8:54

A71l97e62n40a 27F22i69r78s27t 9685309473366

Lov má svá rizika jako vše ostatní. I řidič, když sedá za volant, riskuje nehodu, byť bude sebeopatrnější.

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/myslivci-nemusi-oznamovat-kde-lovi-d6e-/hradec-zpravy.aspx?c=A121221_1869408_hradec-zpravy_kvi

To co tenhle pán prohlásil, je jedna z největších zhovadilostí, kterou jsem měla v poslední době možnost číst. Tomu by měli okamžitě sebrat jak zbraň, tak i oprávnění.

To jako kdyby řidič při sedání do auta musel počítat, že se mu v jednosměrce přiřítí v protisměru jiné auto, protože tam z druhé strany nikdo nedal upozornění označení, protože s tím přeci musí někdo počítat.

+7/0
21.12.2012 17:36

J81o23s37e53f 21V87o23r11a90c81e93k 4334544817

Pan vrahounek říká!!

Myslím, že je to dvousečná zbraň. Když si o chystaném lovu někde přečtou třináctiletí kluci, bál bych se, že se někde schovají ve křoví, aby se mohli8-o  podívat. Proto ani zákonodárci takovou povinnost nestanovili na okres i policii oznamujeme pouze hony uvedl předseda!! A já k tomu dodávám právě pro téměř nemožnou kontrolu chodte si práskat na střelnici jako vojáci a policie

+4/−4
21.12.2012 16:48

H23o46n76z35a 88V33r21á26n83a 5251377544691

No, ten příměr s 13-ti letejma klukama je fakt kravina. To by v podstatě nemusel platit žádný zákon, aby mladý kluky to nenapadlo dělat. Nevím, jak se příhoda popsaná v článku stala doopravdy - jsou jsou tam dva celkem odlišné popisy, nicméně myslivci by měli mít za povinnost před začátkem honu na každém vstupu do honitby (min.turistické stezky) vyvěsit cetlík o honu. To by přece nebylo zas tak moc práce ni?

+3/0
21.12.2012 16:59

R25a40d30i68m 10P58o41l83á93š80e18k 9126843939499

Já myslím, že s některými lidmi ja tady marné diskutovat.

Myslivost znají podle toho, co o tom řekl Karel Gott nebo jiná celebrita, která si myslí, že o tom může mluvit, protože jezdí na chalupu u lesa, les považují akorát za vhodné místo k přivazování ke stromům, když je třeba protestovat proti kácení, že by něco k tomu nastudovali, třeba něco o životě lovné zvěře v přírodě či obecně o lesním a polním biotopu, to nehrozí a že by trochu prostudovali nebo aspoň přečetli Zákon o myslivosti, aby o tom měli aspoň trochu ponětí, tak to už vůbec ne.

Ale hlavně že mají pod nosem klávesnici a můžo tady žvanit do diskuze pořád stejné nesmysly a bláboly......;-D

+8/−9
21.12.2012 16:45

P79a26v67e17l 71J39o56n42á49š 5431405239255

Gratuluji k vysokému počtu minusů, zdá se, že potrefené husy umějí pracovat s myší.

+1/0
21.12.2012 20:21
Foto

P64ř38e21m25y66s28l 96Č69e70j23p 8938737238976

Jo to znám. Jsme u vody a najednou z roští vylítne bažant, co letí kolem nás a za ním se ozve, nestřílej, nestřílej, jsou tam nějaký lidi, uf ...

+8/0
21.12.2012 16:32

R29a64d67i32m 13P39o70l46á66š56e30k 9816393679979

Pro zajímavost, co jste u té vody dělali?

0/0
22.12.2012 10:30
Foto

P79ř34e68m44y26s29l 64Č68e92j45p 8658957788196

Byli na rybách a to v pohybu (přívlač), takže žádnej opilej rybář ležící v křoví, tak jak si mnozí rybáře představují. Hodněkrát se mi stalo, že stojím u vody, ticho klid a najednou rány do kachen, a nebudeš tomu věřit, ale mnohdy na vodě. Nikdy nikdo mi nepřišel říci, že se na rybníku koná odstřel kachen, natož nějaký cedulky dopředu.

+1/0
22.12.2012 10:46

R13a73d42i58m 41P37o77l81á21š37e83k 9536283719639

O kachnách nevím, za jakých podmínek se dají legálně střílet. Ono i pro myslivce to je dost nová věc, dříve bylo kachen málo, teprve nyní se začínají množit , protože se dost zvýšila čistota řek. A myslivci si na ně budou muset zvykat.

Může to být ještě dost zajímavé, když se nyní kachny soustřeďují kolem řek a často ve městech.... Až se ještě namnoží a až mezi nimi třeba propukne ptačí chřipka. Kvůli které například budou muset být vybíjeny místní chovy drůbeže......

0/0
22.12.2012 11:18

P93e83t88r 38K71o90l87á34ř 2398967784631

Je čas tuhle komunistickou zábavu pro jezeďáky zakázat! Vlastníci lesa si to dokáží vyřešit sami.

+10/−8
21.12.2012 16:21

Š94t74e85f46a43n 90B36r63š82t87i33a97k 7406307960239

Další demagog. Víte vůbec kdy vznikla myslivost? S komunismem to nemá nic společného. poslední dobou, když se objeví někde někdo s IQ tykve, tak když neví co říct, tak se začne ohánět komunisty.:-DD

+9/−6
21.12.2012 16:23

P41e60t71r 10K92o14l97á61ř 2768667174271

Za první republiky se po mých lesích proháněli jezeďáci s flintama bez mého dovolení?

+3/−5
21.12.2012 16:25

Š24t48e13f61a62n 72B81r16š34t89i50a61k 7906177800169

Tak za první republiky žádné JZD nefungovalo. Ano i za první republiky se vykonávalo právo myslivosti a dokonce ještě před tím. A mimoto v té době patřili lesy jiným lidem než lidem jako jste vy.

+8/−3
21.12.2012 16:28

M60a89r97e51k 92Z73e92l78e35n77y 1706896758343

to se seredne mylite, lidi bezne vlastnili lesy, ale pak prisli JZDaci jako vy a mysleli si, ze jim patri vsechno a dodnes si to myslej

+1/−4
21.12.2012 16:52

R68a75d83i18m 49P43o83l70á45š66e47k 9896883519209

Za první republiky byly vedle panských takzvané selské honitby. Kde právo myslivosti vykonávali majitelé těch pozemků, sedláci. Jenomže ty honitby měly běžně rozlohy pár hektarů. Srnec běžně šel za pastvou přes 2 - 3 honitby a zase se přes ty 2 - 3 honitby vracel zpátky. A milí sedláci tak čekali, až bude ten srnec na jejich kousku lesa a potom ho vždy střelili. Zatímco přikrmovat v zimě, starat se, aby srnčí mělo v lese nějaká křoví jako kryt třeba před studeným větrem v zimě, to měl udělat vždy ten druhý. A tak byly tyto honitby věčně vystřílené a bez zvěře, jejich majitelé potom jenom čekali, až z nějaké sousední velké, obvykle panské honitby přitáhne nějaká zvěř , aby ji hned zastřelili, dokud je ještě na jejich.

A práve proto se dneska podle Mysliveckého zákona maji majitelé pozemků sdružit v honebním společenstvu, aby dohromady dali tu rozlohu minimálně 600 hektarů honitby.

+5/−2
21.12.2012 17:04

J19a19n 85N33o90v11á86k 4678658343496

Nevím, pane Polášku, kolik lesa vlastníte vy. Já jako majitel lesa o rozloze menší než povinných 600 ha. tvrdím, že srnčí a černá zvěř je přemnožená, že v lese páchá značné škody a že myslivci v selských lesích jsou spíš ke škodě než k užitku. Ono je roztomilé pozorovat zvěř do okamžiku, než vám poničí nový porost, nebo do okamžiku kdy kvůli přemnožené zvěři přijde na silnici o život někdo z vašich blízkých!!!!!!

+3/−4
21.12.2012 17:45

R55a33d36i83m 12P90o40l98á30š73e77k 9816673469319

Hm, našim myslivcům těch nařízených 20 kusů srnčíhpo  na 1200 hektarů honitby stačí.

A pokud máte hodně hektarů lesa, máte zajista v honebním společenstvu hodně hlasů a tak nemáte problém prohlasovat to, co potřebujete a tak myslivce zaúkolovat.

+3/−1
21.12.2012 18:39

R88a54d40i13m 12P84o50l68á25š68e84k 9666843339819

A co se týká myslivců v selských lesích, dneska vám nikdo nebrání udělat příslušné myslivecké zkoušky, vstoupit k myslivcům a starat se o ten les sám. Nebo rovnou dát dohromady celé myslivecké sdružení  a vzít tu honitbu do pronájmu.

+1/−1
21.12.2012 18:42

M17a28r83e98k 87Z60e44l60e63n55y 1596886318453

Tak v nasi rodine byl les, ale ze by tam nekdo cekal az prijde z panskeho srnec to teda opravdu ne. To jsou pribehy barona prasila

+1/−2
21.12.2012 17:49

P41a36v28e85l 68N21o41v37o61t32n64ý 6145646208256

ano, jistější bylo vykrmit prasátko ;-D

0/0
21.12.2012 22:17

R27a34d55i75m 47P65o58l97á67š58e70k 9536933759569

Ano, naše  cca 1200 hektarová honitba má v honebním společenstvu asi 300 vlastníků pozemků. Většina z toho má tak půl hektaru, jeden hektar. Nad 100 hektarů  má myslím jen jeden vlastník. Nad 40 hektarů jsou asi 4 .

Už vidím, jak majitel půl hektaru nebo hektaru lesa nebo pole bude dělat myslivecké zkoušky, které ze zákona pro výkon myslivosti mít musí a bude investovat do zbraně. A pak bude na tom svém půl hektaru pole uprostřed lánu čekat s flintou, až něco na jeho půlhektar přijde. aby měla mamina na neděli do trouby maso. O přikrmování zvěře a o další nelovecké péči o zvěř ani nemluvě.

0/0
22.12.2012 11:28

M51a94r29e32k 83Z41e66l80e25n21y 1506796668613

Kdyz vjedu na silnici tak predpokladam, ze tam budou ridici. Kdyz vlezu do lesa tak jeste nutne nemusim predpokladat, ze tam bude magor s puskou.

+14/−7
21.12.2012 15:31

Š44t82e94f33a44n 46B31r14š23t82i78a81k 7386597360979

Za prvé proč magor? Proč urážíte, když ani nevíte co je to za člověka? podle mě je magor člověk co plodí takové myšlenky jako vy.

+6/−11
21.12.2012 15:44

K66a47r60e14l 79P68o84d42h36o82r60s52k39y 3635963852915

Treba ja uz nejakou tu zkusenost bohuzel mam, prinejmensim o jejich pricetnosti by se dalo vetsinou pochybovat. Dokonce jsem jednou mel to stesti jet s jednim takovym autem, silena jizda, predjizdeni do zatacky byl jeden z tech rozvaznejsich manevru, celou cestu mlel o tom jak vezme flintu a vyrazi na posed, po tydnu na cestach uz to fakt nemohl vydrzet.

+5/−3
21.12.2012 15:59

Š46t33e75f75a30n 58B39r35š46t81i45a52k 7116137160539

Vsadím se , že do očí jste mu to neřekl a zmohl jste se jen na jakousi ubohou pomluvu na místě kde vás nikdo nevidí. To o něčem vypovídá pokud je pravda to co si myslím. A jak jsem psal níže, to že se řidič saniky vybourá znamená, že se jsou nezodpovědní všichni?

+1/−4
21.12.2012 16:13

M26a53r13e29k 61Z80e75l97e62n95y 1616846778743

asi mu to nerekl, ja bych ozbrojenymu silenci taky nerikal, ze je silenec

+3/−2
21.12.2012 16:17

Š58t85e92f89a90n 36B59r31š46t87i30a78k 7436857480889

Tto je opravdu ubohé. To je celý váš argument?

+2/−3
21.12.2012 16:19

M35a78r53e98k 23Z20e93l65e39n64y 1576776238333

Jaky argument jste cekal? Ze je spravne ozbrojenemu psychopatovi rikat, ze je psychopat? To jste cekal?

+3/−2
21.12.2012 16:21

Š96t53e56f71a33n 59B59r20š22t79i93a93k 7166247980829

Jste ubohý. Proč by ten člověk měl být psychopat? Protože dělá myslivost? Měl by jste se jít léčit. pokud máte takovéto bludné představy. To je stíha.

+1/−5
21.12.2012 16:24

M47a88r58e72k 70Z81e41l78e60n48y 1906376598353

choval se jako psychopat, tak asi bude psychopat, nebo vy tu diskuzi nectete?

+1/0
21.12.2012 16:50

K78a81r18e23l 90P75o31d70h62o87r39s24k66y 3735143282135

Jednak se na muj nazor neptal, druhak jeho nazory byly tak vyhranene, ze by to stejne tezko pochopil, tretak jsem o nem rekl pouze to, ze jel silene, to je proste popis situace.

+1/0
21.12.2012 16:37

T78h66o56m27a67s 28P49a62u25l22s76e20n 7839676318592

Nebudu reagovat na vase tendencni prispevky o myslivcich, ale jen to co jste psal o ridicich sanitek. Opravdu je situace takova, ze prevazna vetsina ridicu sanitek jsou vysoce nezodpodvedni jedinci, kteri pri jizde (casto bez pacienta ani k pacicentu) ohrozuji ostatni ucastniky silnicniho provozu. Tragicke nehody z posledni doby to potvrzuji. Stejne to bohuzel je i s myslivci.

0/0
22.12.2012 8:34

M85a11r21e85k 92Z33e32l60e76n35y 1696436558243

vy nectete zpravy jak po sobe myslivci palej jak u Verdunu?

+2/−2
21.12.2012 15:59

Š66t73e42f44a22n 69B13r18š20t62i68a60k 7756637530599

V týdnu jsem viděl u kauflandu vybouranou sanitku. vypovídá to něco o všech řidičích sanitek?

+2/0
21.12.2012 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.