Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skipas je služba, ne chleba, hájí nová pravidla šéf areálu ve Špindlu

Se čtenáři iDNES.cz debatoval nový šéf Skiareálu ve Špindlerově Mlýně Čeněk Jílek. Otázky se točily kolem nových přísnějších pravidel, která mají zabránit přeprodávání skipasů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28o69s25e34f 36H66o94f15f67e44j 8440793602962

Naštěsti nepodporuju tyhle sněhové lupiče.Soudný člověk radši zajede do Alp,kde si zákazníka hýčkaji a nedělaji z něho automat na prachy.

0/0
7.2.2013 10:09

P78a79v65e33l 66N21o59v21á88k 6711166429531

PROČ NEJEDU DO ŠPINDLU .........

700kč za permici  - a co to nabízí ?? - buď budete celý den hoblovat Medvědín , kde je 1 lanovka a 2 vleky , nebo Hromovku + Svatý Petr = 3 lanovky a 1 vlek , kde jsou  pověstné ,, plotny "  .........atd .

Na jeden den ještě možná , ale týden v Kitzbühelu je o něčem jiném  - bydleli jsme v penzionu 25eur/den , 186km propojených sjezdovek ........ ale to hlavní  - máte pocit , že areál je tam pro vás a nejste tam otrokem různých nařízení , omezení , drahoty ....

Loni jsem byl ve Špindlu ve všední den - typický Čecháčkov - auto s Českou SPZ v hodnotě pod mega aby člověk na parkovišti hledal a nejvíce se mi líbila super kočka co se plácala v super výstroji na Pláních aby ji všichni viděli a potom jela dolů lanovkou ;-D;-D

0/0
4.2.2013 16:43

P93e43t47r 56M80a46r38š26á75l 1856944892210

Ve Špindlerově Mlýně je výborné jídlo v některých restauracích a celé středisko má svoji atmosféru, ale tím to končí. Upravenost sjezdovek je ve srovnání třeba s Dolomity opravdu špatná, fronty na vlek dlouhé a další pozitiva se mi také těžko hledají. Když neumějí upravit sjezdovky a rozšířit je tak, aby tam nebyly půlhodinové fronty, měli by vracet penízeRv

+1/0
3.2.2013 22:40

J98i68ř21í 23N21o89v68á81k 3703679808443

Ale jinak Špindl hrůza byl jsem tam po 7 letech strávených v Alpách a bohužel tam zase dalších pár let nepojedu. Jestli někdo říká že Špindl je levnější než Alpy tak ať se probere. Ubytování jsem nesehnal pod 1000 Kč/rodina den bez jídla. 5ze7 3125 Kč pivo na svahu 50Kč a minijídlo na svahu 200 Kč. A to všechno za 5 km sjezdovek protože tahat díte někam skibusem v 5 hvězdičkovém středisku to by se mi v Alpách opravdu nestalo. Vedlejší sezona zmizela z nabídky. Dopolení 630Kč odpolední 600 celodenní 700 Kč. Vloni Saalbach 179 Euro za 6 denní ski-pass 220 km propojených sjezdovek díte do 15 let zdarma pivo na svahu 2,5 Eur jídlo 7,99 menu. vyhřívané sedačky a kabinky. Ubytování 1600 Kč osoba týden 5 km od sjezdovek. Sory za rok zase Alpy. Ski-pass jsme si s manželkou půjčovali jak bylo libo. Ať si dělaj opatření jaký chtěj.   ŠPINDL RvRvRv Alespoň podle mě.

+4/0
3.2.2013 9:52

J66i67ř19í 17N80o53v28á93k 3233119718303

Ve Špindlu jsme byl 3.týden v lednu s manželkou jsme si střídali ski pas 5ze7 a klidně i dopoledne a odpoledne někdo jiný s děckem a nikdo se nás na nic neptal ani žádnej náznak. Takže přesně ani nevím jak by ten systém měl fungovat. Myslím tím Medvědín. Takže zas tak horké to nebude. Každopádně bych ski pass z kapsy nevyndal ani kdyby si to přál Yeti takže asi tak.

+1/0
3.2.2013 9:39

P87e63t42r 31J79a13n92o70š 6430547225891

Dalsi diskuze o nicem. Podvodnik zustava podvodnikem, i kdyz se tu bude vsemozne obhajovat. Ono ani v Rakousku to preprodavat nejde, jen jste si to nikdo nedokazal zjistit:-/

0/0
2.2.2013 0:13

P98e74t59r 25J72a70n33o74š 6650217235771

Hochkar

Celodenní jízdenky a skipasy jsou nepřenosné. Za ztracené skipasy není poskytována náhrada. Špatné počasí, přerušení provozu, uzavření sjezdovek, nepředpokládaný odjezd atd. nezakládají nárok na vrácení či prodloužení. Při pokusu o zneužití či při prokázaném zneužití bude karta bez náhrady odebrána resp. musí být uhrazena částka stanovená provozovatelem lanovky.

Peníze za skipas se vrací pouze v případě úrazu nebo onemocnění (lékařský doklad). Skipas musí být vrácen na hlavní pokladnu do 10 hodin dopoledne. Členům rodiny, kteří se zraněným předčasně odjíždí, nelze uhrazenou částku vrátit. Jako dny používání platí dny počítané od vystavení po uložení na pokladně. V případě celodenních a hodinových jízdenek se částka nevrací!

0/0
2.2.2013 0:13

P29e18t94r 42J76a94n97o97š 6960907355571

Kaprun

Exchanges, transfers to other persons,

extensions or postponements of validity

are not permitted.

0/0
2.2.2013 0:14

M56i46r11o66s73l20a10v 22F55r28i18š 8153929127302

Ono to není jen o pravidlech skipasu, ale celkové úrovni. Pro mě je Špindl jen symbol VIP střediska, kam si celebrity jezdí ukazovat své značkové oblečky. Se sportem a požitkem z lyžování to tam nemá nic společného. Řídi se heslem "Odevzdej peněženku a vypadni"

+1/0
2.2.2013 9:11

J51i76ř95í 63N75o49v63á12k 3713179608933

On to ani tak už nikdo nechce přeprodávat toto opatření 630 dopolední, 600 odpolední 700 celodenní zabralo dokonale ,ale proč ho podle pravidel nemůžu půjčit manželce to nechápu. Hlavně to ani nemá právní základ má to cenu asi jako když někdo v hospodě napíše že za odložené věci neručí taky blbost ručí jen si myslí že jsou lidi tak blbý a skočej nato.

0/0
3.2.2013 17:38

J47i56r24i 92K18m49o12t68r 4354692651111

jen víc a tvrději. Třeba si i další lidé přikloní k mojemu názoru, Špindl už 6 let ne:-)

+4/0
1.2.2013 11:26
Foto

L55u21b11o32m10í10r 89D48u73f74e56k 8305103364581

souhlas, Špindl jen na turistiku, na lyže Stuhleck

0/0
1.2.2013 17:44

P18e91t44r 38J58a23n25o62š 6640417345981

http://www.stuhleck.at

Všechny uvedené skipasy, kromě bodových lístků, lístků na sáňkování a tubing jsou nepřenosné a není dovoleno je předávat dalším osobám!Prosím vezměte na vědomí, že v souladu s našimi tarifními ustanoveními používáme na turniketech kamery pro kontrolu lístků.

0/0
2.2.2013 0:05

V64á90c42l94a80v 21Z94e17l64i47n41k11a 2712270213302

To se mi snad zdá. Pan ředitel je typickou ukázkou toho, pro co se například mezi techniky začíná šířit označení excelmanažer. Prostě se udělá jednoduchá tabulka s primitivním násobením hodnot, ze které samozřejmě vychází, že čím víc budu zvětšovat hodnoty v jednotlivých sloupcích, tím výšší hodnotu budu dostávat ve sloupci s výsledky a jedeme. Že to v praxi chodí občas trochu jinak a není výjimkou, že když zvýšení jedné proměnné přestřelím, tak se mi jiná může razantně propadnout, to už je nad chápání takovýchto manažerů.

V dotazech padlo například srovnání s rakouským střediskem Hochzeiger-Pitztal, které je přitom kapánek o nečem jiném než celý slavný Špindl. Celková délka sjezdovek skoro 50 kilometrů. Střední nadmořská výška kolem 2000m, takže i podmínky o něčem jiném. Srovnání vychází pro Špindl naprosto tristně, ale pan ředitel si prostě mele svou. Zaplaťte 80% ceny porovnávaného zahraničního střediska za s bídou 20-30% nabízených služeb co do úrovně a rozsahu a držte hubu.

Člověk si po kontaktu s takovouto arogancí může přát jen to, aby tito "podnikatelé" skončili s prázdnýma sjezdovkama a v bankrotu.

+9/0
31.1.2013 21:31

P72a10v92e91l 80R89o93s75e90c40k16ý 6876405571459

Jezdil jsem na lyžích hodně po evropě a zas tak špatně na tom Špindlerův mlýn se službama není. Hodně se tam k lepšímu změnilo. Jiná věc je s cenou. Poměr cena výkon ideální opravdu není.

0/0
3.2.2013 6:55

J90i75ř10í 34H57o40r78á74k 9198155281

V odpovědích v diskuzi ředitel mimo jiné zdůvodňuje celodenní skipasy upravenou a ne úplně plnou sjezdovkou i v 10 a 11 hodin. Skutečnost je taková, že kvalita upravenosti sjezdovek se oproti loňsku znatelně zhoršila. Když jedete ráno v 8:30 červenou sjezdovku, tak není vůbec rovná a v 10 hodin je to jedna ledová plocha. Divím se návštěvníkům, že skipas nevrací na pokladně za plnou cenu.

0/0
31.1.2013 18:20

B93o69h60u42s66l41a11v 94K88r64á47l41í27k 2741950659146

Laicky bych si myslel, že si majitelé skiareálu tou akurátností spíš škodí. To sdílení skipasů jim přiláká zákazníky navíc (podobně jako to jiní dělají všelijakými slevovými kupóny atd. A co ušetří na skipase, o to víc si na nich provozovatel může vzít na ostatních službách (kdo nelyžuje celý den, tak o to víc času stráví v občerstvení nebo na dalších atrakcích).

+6/0
31.1.2013 18:00

P50a14v17e76l 16R11o49s35e70c92k62ý 6886925341829

Přesně tak. Navíc přirovnání skipasu k lístku do kina stím, že ten přece také neprodávám, poněkud kulhá. Běžně jsem kdysi lístky do kina prodával, když mi někdo nepřišel, anebo ho před pokladnou zas od někoho kupoval. A půlka představení a půlka neprojetého dne je trochu rozdíl.

0/0
3.2.2013 7:00

M86i61c94h34a25l 57P72a74v85l44á67t 9793533434819

Pravidla nastavuje provozovatel sluzby. Berte nebo nechte byt. (V oboru jsou bezna pro zakaznika priznivejsi pravidla, takze.. reknete Spindlu pa, pa..)

+7/0
31.1.2013 17:52

B59o61h73u74s33l15a97v 51K87r67á21l17í94k 2471480159956

Tak tak. Nastavuje pravidla a tím si vytváří svou image. Provozovatel má právo nastavovat pravidla a klienti mají právo si o něm myslet a říkat, že je to nehoráznej vydřiduch (a nemusejí kvůli tomu dávat Špindlu pa pa).

0/0
31.1.2013 18:03

K40a63r54e64l 78Ž71a50l56o76u38d30e41k 1474304952900

Tak to já jsem valé dal.

Stačilo okusit Rakousko.

Reagovat pouze "napučenou" myšlenkou na vydřiduchy mi přišlo málo.:-)

+4/0
31.1.2013 18:05

B87o43h11u24s28l10a77v 87K20r17á65l14í49k 2771370469396

To já už se léta věnuju jen běžkaření. Sjezdové lyžování v posledních desetiletích tak znáročnělo, že tuto luxusní zábavu rád ponechám pravicovým prezidentům atd. Jako malý jsem ještě zažil týdenní lyžařský pobyt na místě, kde u sjezdovky vůbec nebyl vlek. To si té jízdy člověk jinak vážil, když si ten kopec musel sám vyšlapat!

+2/0
31.1.2013 18:12

K71a49r88e87l 27Ž79a88l33o28u56d75e76k 1194504462250

Dříve narození tak začínali všichni. Já též šlapal a pak sjížděl a tak dokola pod bedlivým dohledem otce - mentora, instruktora a drába v jedné osobě. Dodnes mu děkuji za trpělivost s jakou to do mne "natloukl".

Běžky jsou super a též je hojně využíváme - Šumava a Jizerky, jsou takové naše malé ráje na zemi. Sněžnice doporučuji též vyzkoušet. Zejména, když jsou děti tak malé, že je nosíte na zádech, jsou nejlepším řešením, protože můžete jen na procházku a to kam vás nohy zanesou.

Otázka příjmů a výdajů se musí kloubit s plánováním. Všechno jde, jen se musí volit správná intenzita a délka. Zkrátka u všeho, co člověk dělá by měl používat hlavu - proto ji má na krku.

+1/0
31.1.2013 18:21

B25o16h13u46s90l77a39v 85K65r54á71l16í45k 2161980119826

Ale tak jistěže bych peníze na lyžovačku dohromady dal, ale prostě už mi ta finanční náročnost dnes nepřijde úměrná tomu zážitku. Mám pocit, že se tytéž peníze dají využít efektivněji. Občas se mi sice po lyžování zasteskne, ale stačí si poslechnout, co se kolem toho děje, a přejde mě to.

+4/0
31.1.2013 18:26

K12a74r80e16l 13Ž70a62l21o90u10d53e11k 1214114652280

Používáte to, co máte na krku jak se sluší!R^

+1/0
31.1.2013 18:27

D88a33n70i33e10l 47K93r20a12u32s 4721183822864

Jo, to byly doby. První skupina dostala jízdu nahoru zdarma, ale znamenalo to sešlapat sjezdovku dolů, aby ostatní měli lepší terén. Rolby byly jen ve velkých střediscích, takže co zbývalo.

+1/0
31.1.2013 18:30

D21a57n74i92e16l 75K65r18a22u45s 4501353982774

Jenže to není recept pro víkendové lyžaře. Notabene s rodinou.

0/0
31.1.2013 18:21

K84a84r54e52l 15Ž86a56l82o37u77d82e63k 1794694132790

Víkendy s rodinou prostě jinde, než ve Špindlu. Možnosti jsou, kilometrů zase tolik navíc člověk nenajede. Anebo se smířit s podmínkami. Nic jiného mne nenapadá.

+1/0
31.1.2013 18:35

D97a54n38i13e87l 95K36r28a93u89s 4621803202354

Když bydlíte pod horama, tak se zmlsáte. Žádné ubytovávání, ráno vyjedete, večer se vrátíte a pokud máte náladu, v neděli to otočíte znovu. No a uznáte, tady je rodíl 200km dost znát a to nemluvím ani o Alpách.

0/0
31.1.2013 19:04

M82a73r47e26k 35S27e77i29d12l 2953408379304

Skipas je místo na vleku nebo na lanovce. Nic víc. A je jedno kdo tam sedí. To místo je prostě prodané na určitý časový úsek. Chápu vlekaře, že by nejraději prodali každé místo pětkrát a ideálně aby pak na vleku nikdo nejezdil, aby se neopotřeboval(odposlechnuto na veletrhu:-)).

+9/−1
31.1.2013 17:41

P96e19t51r 94V95a14n41e46c94e96k 1953880887577

A mohu se optat, proc jste si ten skipas kupoval, kdyz jste dopredu vedel, ze je neprenesitelny? Proste nekdo neco nabizi a nabizi to za nakych podminek. Vy budto berte nebo nechte byt. Mate plne pravo poslat navrh na zmeny majitelum arealu, ale to je asi vse. To je jako kdybych si ja koupil nekde auto a pak si zacal stezovat, ze se mi nelibi podminky, za kterych jsem to auto koupil.

+1/−7
31.1.2013 17:44

D36a57n25i34e75l 71K11r93a18u26s 4631443852124

Neuvádějte nesrovnatelné příklady. Budete za hlupáka.

+6/−1
31.1.2013 17:49

B77o52h41u72s59l74a38v 18K52r94á65l75í77k 2881860769516

Chtěl jste říct, že to je jako kdybyste si někde koupil auto a pak ho půjčoval manželce, bratrovi a kamarádovi, ačkoliv techničák je psaný na vás?

+6/0
31.1.2013 17:53

D37a45n68i50e70l 85K71r63a65u28s 4121103352404

Stejně hloupé přirovnání.

0/−1
31.1.2013 17:59

B61o28h39u67s51l64a32v 38K23r29á27l15í30k 2671980929226

Tak jistěže při koupi auta nikomu neslibujete, že ho budete používat jen sám pro sebe. Ale z hlediska té logiky, že když už si nějakou věc nebo nějaké právo koupíte, tak se snažíte je sdílet tak, aby byly co nejefektivněji využity, tam přece jen nějaká analogie je.

0/0
31.1.2013 18:09

D17a40n73i36e97l 26K60r17a65u69s 4181933562364

Není. Možná by se to dalo vzdáleně přirovnat k jízdenky na HD. Taky je v obecných podmínkách napsáno, že lístek je nepřenostný, ale pokud pojedete namísto hodiny a půl jen 45 minut a pak za desetikačku prodáte ten lístek někomu dalšímu, mohli by ho vyloučit z přepravy, kdyby mu to dokázali. Jenže jde o kačkové položky a to nikdo neřeší. Na druhou stranu dovedete si představit ten humbuk, kdyby to někdo dělal a dopravci se takhle začali bránit?

+1/−1
31.1.2013 18:27

M17a26r63e14k 57S48e30i44d22l 2293978319494

Tak bych to auto třeba prodal. Za poloviční cenu, jako ten skipas v poledne;-D

0/0
31.1.2013 19:29

K33a64r65e13l 64Ž71a16l94o68u61d14e62k 1124774602850

Naší rodinu ve Špindlu v sezoně nikdo neuvidí. Do Rakous je to sice dál, ale nikdo tam neřeší, komu dáte svůj pas, když opouštíte svah, všude je čisto, polévka je polévka a svařené je svařené. O kopcích asi nemá cenu se rozepisovat.

Kalkulace oproti týdnu ve Špindlu vychází cca o 2,5 tisíce výše....není co řešit.

+6/0
31.1.2013 16:51

K93a23r44e66l 92Ž20a88l65o62u51d54e90k 1714284542370

PS: k tomu lístku v kině....kdybych někoho, kdo ho koupí našel, tak bych ho prodal. Třeba už 1. polovinu viděl.

Skipas je vstupenka s vyznačenou dobou platnosti, pokud mne paměť neklame. Její nepřenosnost je pouze vyčuranost a snaha vytáhnout z lidí další peníze.

Doporučuji prostě Špindl ignorovat.

+9/0
31.1.2013 16:54

P76e75t37r 51V10a66n53e32c49e41k 1473640597517

Ano, to je spravne reseni. Pokud se vam podminky za kterych neco muzete koupit nelibi, nekupujte to. Nadavky a rev na idnes nebo na provozovatele arealu vam moc nepomohou.

+2/−2
31.1.2013 16:56

K55a70r68e58l 28Ž15a63l63o56u22d75e98k 1504234272240

Přesně tak. Jen jsem tu chtěl ostatním sdělit, že možnosti jsou!;-)

+3/0
31.1.2013 17:01

P32e50t17r 75V84a35n49e19c84e36k 1693210277607

Bohuzel v CR maji lide pocit, ze se kazdy musi chovat tak jak chteji ONI. A jeste tomu rikaji demokracie.

0/0
31.1.2013 17:02

K71a34r16e21l 94Ž82a32l22o98u48d72e22k 1294244742100

Přání je otcem myšlenky...každý je nějaký a časem se to prostě vyčistí na obou stranách. Jen nevím, kolik toho času bude potřeba.

0/0
31.1.2013 17:10

P26e39t14r 35V18a95n57e82c65e30k 1313590727917

Videl bych to tak jeste minimalne na jednu generaci. Lidem jeste asi plne nedoslo, ze dneska hraje kazdy sam za sebe. Uz to neni rezim, ktery nas vede za rucicku. Uz neplati, ze se mame vsichni vice mene stejne spatne. Nekdo se ma extreme lepe.....nekdo se ma zase logicky extreme hure. Ale v drtive vetsine pripadu je to jen zasluhou danych jedincu, jak se maji. Ted nemluvim o lidech nemocnych, po tezkych urazech atd. Lide si stezuji, jak neni prace - uznavam, ze v mnoha mestech CR to plati, ale kdyz jsem nedavno debatoval na tema, ze treba callcentra stale hledaji nove lidi, tak jsem se dozvedel, ze je to prace pod urovni vetsiny debatujicich. Co je na te praci spatneho? To je snad lepsi byti na pracaku a zit z dani lidi, kteri takto pokrytecni nejsou a tu praci "pod urovni" vemou?

+1/−2
31.1.2013 17:21

K44a51r46e94l 50Ž51a92l39o27u44d91e19k 1514674132720

To bude déle, než generaci. Nezapomínejme, že mladá generace přebírá zvyky té starší...tzv. příklady táhnou. Jenže dnes se dostáváme do takového paradoxu, že extremně dobře se mají ti, kteří to většinou nedovedou ani obhájit. To jsou ty mediální příklady. Vynechme podnikatele s obratem několik milionů ročně. Ti se mají co ohánět a sem tam i švindlovat, aby podnikání udrželi v chodu. Jestli si při tom přilepší nějakým "šikovným" způsobem, tak se nemáme čemu divit, neb máme vládu a zákony, jaké sami volíme...

Jsem příznivcem progresivní daně a sociálního soucitu (byl jsem několikrát ve Švédsku, mám tam přátele a jejich morál se s tím, co máme tady vůbec nedá srovnávat). To se vytrácí a argumentace některých "žraloků" je skutečně až odporná.

Souhlasím, že každý je strůjce svého štěstí a na sociální podporu má nárok jen ten, kdo do systému též přispěl nějakou troškou.

To je dlouhou rozpravu, která se nehodí pod článek o skipasech.

K tomu call centru...nějakou dobu jsem měl možnost jeden takový provoz sledovat, hodnotit a optimalizovat procesy. Řeknu vám, že je to tedy dost děsná práce. Je s podivem, kolik lidí se hodnotí daleko výše, než na co ve skutečnosti mají. Ale pokud bude sociální systém štědrý na špatných místech, nic se nezmění. Systém musí lidi motivovat pracovat, ne natahovat ruce po jistotách, na které nepřispěli. Služby pak musí motivovat k ochotě platit daně, byť progresivní. Švédi tolik neremcají a rovná daň u nich vyvolává úsměvy....:-)

0/−1
31.1.2013 17:35

P15e34t43r 84V20a39n17e90c52e75k 1763330547747

Take souhlasim s progresivni dani. Ale na druhe stranu bych rad videl i snahu o oklesteni socialniho systemu tam, kde je to potreba. Zneuzivaci davek a ruznych parazitu je tu vice nez dost. Jinak nemam nic proti tomu, aby stat opravdu tem co se o sebe NEMOHOU postarat zajistil vse potrebne. Od bydleni, po osetreni, ozdravne pobyty atd. Ale ostatni at proste jdou pracovat. Klidne at je stat nazene nekam uklizet, ale at neco delaji. Jinak ma prvni prace byla na callcentu u TO2 za 11.500 hrubeho :)

0/−2
31.1.2013 17:39
Foto

M60a72r49t17i14n 31V75á33c73l33a17v 3854228693430

Zlatá slova!!

0/0
5.2.2013 8:34

P97e53t88r 78J92a24n96o25š 6870807145441

Jedte radeji do spindlu. V 90 letech byly v Rakousku ceske cedule nekradte nam tu, ted tam bude nekseftujte nam tu se skypasy. Ono totiz i tam to neni prenosne, napr. na Kaprun je denni permanentka pouze na 1 vyjezd do strediska. Pokud v poledne sjedes na parkoviste a nekomu prodas listek, tak ho tam uz nevyvezou a jinak se k vlekum neda dostat. Takze cim vic takovych, tak to zacnou resit i tam. Nevim proc bych se zase musel sydet ze jsem cech:-(

+1/0
1.2.2013 23:46

S54i52l74v73i68e 83K51o82v29á69ř44o62v80á 1967816591195

Machrujete a neumíte napsat skipasRv

0/0
2.2.2013 17:05

P76e33t27r 46J57a53n31o86š 6530607605631

a zkusil jste si precist v Rakousku podminky?

Exchanges, transfers to other persons,

extensions or postponements of validity

are not permitted.

On i tam bude problem kdyz na to prijdou ze listek preprodavate.

0/0
2.2.2013 0:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.