Diskuze

Česko-polské příhraničí získá z EU nejvíc, dostane čtvrt miliardy

Nelehkému živobytí lidí v pohraničí trochu pomůže Evropská unie. Na rozvoj česko-polského pomezí letos pošle přes čtvrt miliardy korun. Královéhradeckému kraji se ze všech regionů dařilo čerpat nejvíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mne vadí, že mnoho lokálních silniček, které jsou využívány auty jsou metr před hranicí změněny na cyklostezku, aby po metru to byla opět silnička i pro automobilní provoz. Nebo je silnička zprivatizována jako privátní, kdy po ní mohou jet jen auta z poslední české vesničky a z první polské vesničky, ostatní mají smůlu a to včetně toiik skloňovaného cestovního ruchu. Tyto kroky nejsou na podporu turistiky, ale naopak to od cesty do pohraničí odrazuje. Když se ptám, jak se to dodržuje v praxi, tak mi je řečeno, že se jezdí načerno, že policie v rámci úsporných opatření tam stejně není, ale náhoda je blbec a proč to dělat poloilegálně, když by to mělo jít legálně? Někde totiž na opravu a propojení historiské spojnice se použili prostředky z programu cyklostezky ač všichni ví, že to je silnička vedoucí přes hranici jako automobilní, dokonce při slavnostním otevření to také tak bylo označené tabulemi. Ale hle dnes, zákaz vjezdu pro automobily "metr" před hranicí, protože po dobu pěti let zde musí jezdit jen kola, jinak by se dotace musela vracet. Proč se švindlovalo a tvrdilo, že asfalta pro auta bude cyklostezkou? Proč nyní kvůli tomu nemůžeme jako hosté penzionu z vedlejší vesničky přejet k sousedům na návštěvu a dělat 25km objížďku? Co to je? Z množství, kde by se při dobré vůli a malých investic daly zprovoznit cesty pro lokální turistický ruch včetně dnešních kočárů, aut, která mají katalizátory a minimální splodiny výfuků je v této části hranice velké množství a považuji tuto situaci zde za nejhorší z celého úseku česko-polské hranice, proto o nějakém velkém úspěchu zde nemohu hovořit. Mizérie je srovnatelná jen s Frýdlantským výběžkem, ale tam se situace lepší, ale tady se šlape na místě. Proto by pan hejtman měl brzdit své nadšení a naopak více vykonat pro skutečné zlepšení situace zde, kdy silnice druhé třídy kvůli pár metrů končí na Broumovsku v lese ač po pár metrech je polská silnice vedoucí historicky nejkratší cestou mezi Prahou a Vratislaví. Smutné!

0 0
možnosti

V této oblasti nám nejvíce chybí propojení pro cyklisty mezi Vraními horami-Bečkov a Adršpachem přes Okrzeszyn.

Celá tato oblast se musí objíždět buď severní cestou (Lubawka,Chelmsko Slaskie,Libná) nebo jižní cestou (z Bernartic se musí až do Trutnova a pak teprve Petříkov,Chvaleč,Adršpach). A přitom to je z Bečkova do Adršpachu kousek.

1 0
možnosti