Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krkonoše by mohly křižovat koleje. S vlaky počítá projekt za miliardu

Zastaralá železniční doprava v Krkonoších může ohrozit turistický ruch. Zachránit to má miliardový projekt Express Úpa, který by do roku 2020 propojil kolejemi Pec pod Sněžkou, Karpacz i Špindlerův Mlýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i22c82h46a55l 36K29o52n55e68č11n21ý 8979322452421

Nejvíc se mi líbí trasa Pec - Karpacz. Nejpřímější cesta vede Obřím dolem a přes vrchol Sněžky.

0/0
3.6.2013 20:48

L10e77o20š 30P56á34l96e79n24í50č29e61k 9299635299164

v době kdy není na zalepení výtluků, kdy rath a kraje kradou až se Brusel odwrací tak se bude bonmotovat o železnici do Pece nebo plavbě Labe-Dunaj.

+2/0
27.5.2013 12:51

J46a82n96a 47M80o34l15á71k53o34v79á 7397556736314

Takze napriklad : Rokytnice nad Jizerou. Trat hezka. Jede zde JEDEN vlak denne a to celkem k veceru. Rano nic, dopoledne nic, odpoledne nic. Takze nevim nevim stavet dalsi lokalky v podobnych lokalitach.

0/0
27.5.2013 11:09

J21a25n 18Z40e85l52e16n89k40a 2256136328145

Smysl to má, protože dnes je nádraží v Rokytnici tak 3km od města v odlehlé poloze. Kdyby se postavilo už léta plánované prodloužení do Harrachova (což si vyžádá docela dlouhé tunely), tak by mohlo být nádraží městu blíž a celá trať by se stala daleko atraktivnějším dopravním prostředkem. Pak logicky dojde k redukci autobusů a k objednání většího počtu vlaků.

0/0
27.5.2013 12:17

R16a66d32e90k 48J93a73n24a35t97a 9605746724482

Když už jste tak šikovná, tak se zkuste se do toho jízdního řádu podívat ještě jednou. Vlaků totiž jede denně 9. Akorát nejedou až na to rokytnické nádraží někde v lese, ale logicky skončí už kousek odsud, v Jablonci.

0/0
27.5.2013 12:27

J75a31n53a 66M33o49l28á18k46o20v32á 7437626406924

Mluvim o Rokytnickem nadrazi. Nikoli o Jablonci pokud neumite cist.

0/0
27.5.2013 13:43

R65a31d77e12k 10J65a86n12a87t89a 9615106174842

Já umím číst. Ovšem vy si neuvědomujete, že "Rokytnické nádraží" není v Rokytnici, ale v někde lese u řeky. Proto tam skoro nikdo nejezdil a vlaky teď končí už v Jablonci.

Z toho, že nikdo nejezdí na nesmyslně umístěné nádraží (ono se totiž kdysi nestavělo kvůli lidem, ale kvůli průmyslu) prostě nemůžete usoudit to, co jste usoudila ve svém prvním příspevku, když na aktuální konečnou o pouhé 2km vedle vlaky i lidé jezdí.

+1/0
27.5.2013 14:29

J26a57n64a 23M14o39l68á85k57o79v81á 7857966296214

Mam tam chatu, znam to tam. Ale ja psala fakt, ze proste do Rokytnice jezdi jeden vlak denne. Tecka.

0/−1
27.5.2013 18:48

J68i15r40k43a 31H69o75n82c72ů 2714824881288

Dva. :-)

0/0
27.5.2013 22:01

J65i76r71k49a 21D32v29o62ř66á30k 4585110333788

Ne. Psala jste, že se nemají stavět lokálky do míst, kde to má smysl a snažila jste se to odůvodnit nějakým nesmyslem v lese.

0/0
28.5.2013 15:58

J72a96n29a 24M67o66l89á28k84o30v65á 7847256506734

Jasne a ty novy lokalky budou mit nadrazi uprostred mesta. Je to nerealizovatelny projekt.

0/0
28.5.2013 16:12

D91a50v31i49d 49P30l80i17s42k73a 6747987584122

Blbosti, na to idnes užije. Vsadím se, že pokud by idnes.cz fungovalo už na přelomu 19. a 20. století, s halasem by informoval o záměrech postavit tramvajovou trať z Brna přes Jedovnice do Sloupu, či podobné trati z Blanska do Jedovnic. A ani poslední nápad Bořka stavitele – tramvaji z Blanska ke Skalnímu mlýnu dosud nebyl realizován a téměř určitě ani nikdy nebude.

0/−4
27.5.2013 6:44

L83u81c42i96a90n 12P84a53p56a24z32i38a46n 5914507821365

Už dávno mělo být, EU dávno mohla toto podpořit, kdyby Češi s Poláky nezaspali dobu.

+8/−1
26.5.2013 18:30
Foto

J17a78n 87B74r78a36u60n 1838578913895

Miliarda se rozkrade a my budeme stejně jezdit do hor auty.

+1/−7
26.5.2013 17:17

J85i50r92k66a 41D26v10o48ř33á86k 4345470883478

Jako ta miliarda, za kterou by se jinak mohlo postavit prodloužení lokálky a podstatně zrychlit ta část, která už stojí?

0/0
28.5.2013 16:00

L93e16o27š 21P82á88l65e59n47í66č30e69k 9369155549804

S vlaky počítá projekt za miliardu -  prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČ) SOUDRUHU za miliardu to nebude ani ze Svobody  do Horního Maršova a ani za deset let

+3/−3
26.5.2013 16:33

J23a42n 20D94l66o15u31h64ý 8956290903120

za miliardu je ten projekt, ne stavba ;-D

+4/0
27.5.2013 8:50

J58i48r82k40a 97D36v83o29ř42á71k 4745120333368

;-D

0/0
28.5.2013 16:01

L13e35o45š 70P89á94l92e51n73í90č37e93k 9809885849624

Nové železniční trasyby se propojila Svoboda nad Úpou s Pecí pod Sněžkou, státními hranicemi a horským střediskem Karpacz," prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČM). TYPICKY blabol jako od Virozy Owarové o plavbe Labe-Dunaj = staát rozkradenej, oranžové kraje mají platit stamiliony pokud a budou žwastat o megaprojektech - za Svobodou n/U vše soukromé, údolí uzké a nyní hurá železnice - téma na týden a bude ticho po pěšině

0/−7
26.5.2013 16:20

J25a63n 96D63l10o98u83h89ý 8706980303340

Copak o to, projekty na propojení těchto tří středisek jsou léta, vlak je jedna z levněnších variant. ;-)

+1/0
27.5.2013 8:52

R48o50b67i18n 71M39a12n94a 6287340397

Zajímavý je, že se teď mluví o zavádění dálkových vlakových spojů do nejzazších možných horských stanic, když zejména konec 20. a první desetiletí 21. století bylo ve znamení jejich rušení, čili zvýšením počtu přestupů. Pamatuji si ještě na přímá spojení Praha - Svoboda nad Úpou nebo Rakovník - Praha - Martinice v Krokonoších - Kunčice nad Labem - Hostinné - Trutnov či Praha - Náchod - Teplice nad Metují - Meziměstí. Jasně, byla to vždycky zdlouhavá cesta, ale člověk natahal bágly, lyže, cokoli a jelo se téměř až na místo určení....

+11/0
26.5.2013 15:29

P95e19t16r 73N90e13c14h55a94n44i78c56k20ý 7153696368130

Zde byl hlavní problém v tom, že takový vlak jel třeba jednou nebo dvakrát za den a to často jen v pátek nebo neděli

+1/0
26.5.2013 21:04

J51a55n10a 89M73o67l13á32k33o29v32á 7507856896434

Zkuste spojeni Praha- Rokynice nad Jizerou. Vlakem. Do Rokytnice jede jeden vlak denne. To neni moc.

0/0
27.5.2013 11:05

P89e33t10r 53N92e34c91h85a65n53i35c89k68ý 7923566128110

To není zrovna dobrý příklad, když každé 2h jede vlak do 1km vzdáleného Jablonečku, kvůli lepší přístupnosti autobusů. Ostatně to nádraží v Rokytnici moc pro Rokytnici nebylo

0/0
27.5.2013 11:07

J13a97n53a 71M34o49l32á51k13o50v66á 7837816156184

To ne, ale proste jeden vlak denne? I kdyz to nadrazi je dost blbym miste, s tim souhlasim. Nic,ene si to pamatuju z lyzaku, ze jsme tam jeli vlakem. Uz to bude pres 20 let.

0/0
27.5.2013 11:11

R54a45d65e86k 14J25a43n78a58t68a 9435466484762

Ten jeden vlak denně tam jezdí nejspíš jen proto, aby někdo neukradl koleje, kdyby byly náhodou ještě někdy potřeba.

Pro cestu do Rokytnice (která je od nádraží několik kilometrů daleko) stejně potřebujete přestoupit na místní bus. A to můžete udělat už v tom Jablonci, kam vlaky jezdí ...

0/0
27.5.2013 14:31

J43i39r76k26a 30D46v87o45ř70á65k 4835770123888

To by mohl být námět na další projekt: Prodloužení trati do Rokytnice nad Jizerou, která žádné nádraží nemá. ;-)

0/0
28.5.2013 16:08

P83e35t12r 83N47e26c45h33a37n69i97c85k69ý 7293936138890

Nemusíme kopat nějaké megatunely, stačí vyřešit existující infrastrukturu a provést několik přeložek. Prvně vyřeišit spojení Liberckého kraje s Prahou a Hradeckem (což znamená Milovickou spojku a tunel pod Jeřmanicemi a pravděpodobně optimalizaci trati přes Český ráj), tamní region je dost zajímavý a navazuje i na Krkonoše, takže to spolu dost souvisí. Pak modernizace trati Praha - Hradec a protažení drátů do Svobody urychlí cestování natolik, že přestup na přímé Skibusy a Cyklobusy ve Svobodě by moc nebolel a možná by to celkově bylo pohodlnější. Se zrychlením Praha - Liberec a Liberec - Hradec souvisí pak i úsek Praha - Turnov, kudy by po vybudování přeložky v Bělé u Staré paky mohly jezdit i severní rychlíky Praha - Martinice - Vrchlabí (Kunčice) - Trutnov s přímými vozy z Liberecka.  Úsek Turnov - Stará Paka již teď má traťovou rychlost místy i 100km/h, takže zde nebude problém.  Na lokálce Martinice - Rokytnice, předělat přejezdy, posunout zastávky (hlavně v Jablonečku k náměstí s návazností na busy) a udělat dálkové ovládání bez zdržujícího volání D3.

+15/0
26.5.2013 15:20

R13a83d73e68k 21J89a66n61a67t30a 9185736104122

Ano, v prvé řadě je třeba něco udělat s tratěmi, kterou do těch hor vedou. ALe k tomu si ti politici kupodvu moc nemají.

Dokud sem budou lidé přijíždět hlavně autem, tak to, že se pak navíc mezi středisky projedou vláčkem tam a zpátky, životnímu prostředí v horách nepomůže.

+1/−1
26.5.2013 20:48

J36i23r53k94a 33D65v59o97ř32á40k 4205110173278

Někdo by asi argumentoval, že nejdřív je potřeba se vypořádat se zaostalostí páteřních tratí, než se přejde na regionální co míří k těmhle lokálkám. Myslím si ale, že je to spíš otázka vhodných proporcí.

 

No, v poslední době se v tom smyslu přecijen něco maličko v něčích hlavách událo.

http://ekonomika.idnes.cz/revitalizace-trati-vlaky-zrychly-drf-/eko-doprava.aspx?c=A130327_194355_eko-doprava_brm

0/0
28.5.2013 16:28

J43a76n 68K51o67h74l 4803937371304

Mě se to líbí. Vizualizace trati do Pece tady tuším proběhla cca nějaké ty tři roky zpátky, tak snad se toho ještě dožiju. Taky prodloužení tratě do Pece a do SM z Vrchlabí smysl dává, to ostatní už moc ne. To už se můžou rovnou prokopat skrz Rokytnici k železnici v Harachově, miliarda sem nebo tam.. :-) Nejdřív bych ale řešil tu nejdůležitější věc, a to je zkrácení času cestování. Silnici i železnici by slušelo víc tunelů od Hradce i od Liberce..

Jinak s parkováním problém nemám, ale to bude nejspíš tím že tam jezdím jenom v létě. :-P

+5/0
26.5.2013 14:57

M71i44c44h31a79l 94C37i59p37e66l 3719711261335

Nedožijete se. Neberte to zle, ale železnici do Pece pod Sněžkou a dál do Karpacze plánovali už za císaře pána. Za vlády rudé gardy to utichlo a téma se znovu vynořilo v roce 1990. Od té doby se oprašuje, jen se na desky lepí nová jména nových radních, kteří to vytáhli z archivu. A protože to není ekonomické, tak to tak i zůstane, dokud někdo nebude chtít udělat pořádný tunel na evropské fondy.

0/0
29.5.2013 22:48

V69l46a40d14i60m43í58r 19N81o49v27á89k 3612654156341

Proč ne.Vypadá ten projekt sice snílkovsky,,je těžko v této době proveditelný,ale určitě je užitečný.Snad se v budoucnu povede.Milí automibiloví závisláci,neříkejte,že v tom Špindlu nebo Úpě nemáte potíže s parkováním a obě horská střediska nejsou nafukovací.Nebo chcete,aby Krkonoše byly jedno velké parkoviště?

+6/0
26.5.2013 14:27

J30i42ř85í 33B32a87u30e37r 4274366138600

Tak asi proto se rušej některé vlakové zastávky v Podkrkonoší.Bydlím v Podkrkonoší,do Krkonoš to mám 22 km a vlakem a autobusem do Pece mi to trvá dvě a půl hodiny.

+12/0
26.5.2013 14:02

R73a49d55e70k 60J44a80n31a43t75a 9425936704612

Co přesně se ruší?

0/0
26.5.2013 14:23

J62i94ř13í 88B42a70u53e12r 4464396858920

Bohuslavice nad Úpou zrušeno úplně,Suchovršice staví pouze tři vlaky.

+4/0
26.5.2013 16:24

J11i80ř25í 13B85a34u39e97r 4444416938560

Lhota u Trutnova zrekonstrouvali zastávku a teď tam nic nestaví.

+5/0
26.5.2013 16:33

R39a27d83e82k 89J53a98n91a61t69a 9355356344382

Sice jsem tam nikdy nebyl, ale stačí mi pohled na mapu. Taková zastávka by neměla existovat vůbec, protože kolem ní nikdo nebydlí.

A pokud opravdu byla opravena, je to tragédie místních zastupitelstev, že si nedokázali za ty peníze (které zřejmě jsou) vyjednat neco jiného. Například novou zastávku v centru Petříkovic.

+1/−2
26.5.2013 17:47

J92i41ř16í 71B13a25u84e67r 4424986168400

Jseš tak chytrej jako ty co vše rušej.

+3/0
26.5.2013 22:18
Foto

L88a18d63i72s27l30a11v 56S58t25r85n69a22d 7914391934408

A co na to ekoeko? Co když v místě kde by se mělo stavět žije křeček Emil, jeho rodina a spolek brouků Potemníků (Potemnicus Ecobursicus ekoterosisticus)??? ;-D

+7/−11
26.5.2013 13:50

F40r55a88n78t57i40š96e91k 72S38c77h70l71i83c84h76t58s 9635902371885

Stranické pokladny strádají víc než Kerkonoše. Je zapotřebí je naplnit! Delfinárium na Lipně, Splavnění Vltavy, Kanál Odra-Labe-Dunaj, Vysokohorská železnice z Pece do Rokytnice jedním Vrzem Tunelem, atd.

+6/−4
26.5.2013 13:47

P52e14t34r 76V78e77s55e45l59ý 2219848903366

Vy byste se měl už konečně léčit.

+2/0
26.5.2013 20:31

R12a53d26e61k 41J77a66n79a54t91a 9325846864402

Kdo tvořil ten nadpis? Za miliardu dva 7-8 km tunely nikdo nepostaví.

To by nestačilo ani na to prodloužení trati ze Svobody do Pece.

+6/0
26.5.2013 13:44

L11u92k62á37š 48V66e51s87e51l64ý 7114773615513

Dokazu si zde predstavit podobnou zeleznicku jako je v Tatrach.

+4/0
26.5.2013 13:39

P56a23v26e92l 79D44e81u40t60s96c32h 8232709181979

Ta tatranská "električka" by v Krkonoších nebyl až tak blbý nápad, na výstavbu byly menší nároky, podobně jako u místních úzkorozchodných drážek. Dneska by to už ale asi nikdo nepovolil. :-/

+4/−1
26.5.2013 15:12

P90e91t47r 53H51r95o82m46á34d84k24a 1119602605638

Kolikátý projekt už to je? Realizovat se nebude nic, ale to nikomu nevadí :-).

+3/−3
26.5.2013 13:07

B25o25h33u40m74i39l 15M51á58c69a 5411642156353

Pak to bude národní železniční park. A davy turistů budou jezdit superexpresem ze Špindlu do Pece za 5 vteřin..

0/−6
26.5.2013 12:56

M95i42l89o39s62l19a85v 24M96l14a26d43y 1553551594672

Nehorázné vyhazování peněz za marginální železnici, když se nám rozpadají mosty a silnice.

+7/−16
26.5.2013 12:29

T38o98m46á67š 96K54a83ň66k45a 2717852499876

Zní to zajímavě, ale my se toho s jistotou nedožijeme.

+13/0
26.5.2013 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.