Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krkonoše by mohly křižovat koleje. S vlaky počítá projekt za miliardu

Zastaralá železniční doprava v Krkonoších může ohrozit turistický ruch. Zachránit to má miliardový projekt Express Úpa, který by do roku 2020 propojil kolejemi Pec pod Sněžkou, Karpacz i Špindlerův Mlýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i40c37h27a70l 37K13o33n27e93č81n20ý 8339252142871

Nejvíc se mi líbí trasa Pec - Karpacz. Nejpřímější cesta vede Obřím dolem a přes vrchol Sněžky.

0/0
3.6.2013 20:48

L13e32o57š 49P45á31l72e14n94í25č67e47k 9239485319704

v době kdy není na zalepení výtluků, kdy rath a kraje kradou až se Brusel odwrací tak se bude bonmotovat o železnici do Pece nebo plavbě Labe-Dunaj.

+2/0
27.5.2013 12:51

J20a89n10a 83M65o83l16á27k12o52v51á 7797646686334

Takze napriklad : Rokytnice nad Jizerou. Trat hezka. Jede zde JEDEN vlak denne a to celkem k veceru. Rano nic, dopoledne nic, odpoledne nic. Takze nevim nevim stavet dalsi lokalky v podobnych lokalitach.

0/0
27.5.2013 11:09

J33a33n 54Z69e85l59e77n51k58a 2366426128135

Smysl to má, protože dnes je nádraží v Rokytnici tak 3km od města v odlehlé poloze. Kdyby se postavilo už léta plánované prodloužení do Harrachova (což si vyžádá docela dlouhé tunely), tak by mohlo být nádraží městu blíž a celá trať by se stala daleko atraktivnějším dopravním prostředkem. Pak logicky dojde k redukci autobusů a k objednání většího počtu vlaků.

0/0
27.5.2013 12:17

R89a88d84e95k 32J70a30n33a41t48a 9135956154552

Když už jste tak šikovná, tak se zkuste se do toho jízdního řádu podívat ještě jednou. Vlaků totiž jede denně 9. Akorát nejedou až na to rokytnické nádraží někde v lese, ale logicky skončí už kousek odsud, v Jablonci.

0/0
27.5.2013 12:27

J96a93n50a 18M44o70l90á43k91o53v61á 7717916676404

Mluvim o Rokytnickem nadrazi. Nikoli o Jablonci pokud neumite cist.

0/0
27.5.2013 13:43

R73a51d63e80k 26J37a26n55a28t18a 9435456914842

Já umím číst. Ovšem vy si neuvědomujete, že "Rokytnické nádraží" není v Rokytnici, ale v někde lese u řeky. Proto tam skoro nikdo nejezdil a vlaky teď končí už v Jablonci.

Z toho, že nikdo nejezdí na nesmyslně umístěné nádraží (ono se totiž kdysi nestavělo kvůli lidem, ale kvůli průmyslu) prostě nemůžete usoudit to, co jste usoudila ve svém prvním příspevku, když na aktuální konečnou o pouhé 2km vedle vlaky i lidé jezdí.

+1/0
27.5.2013 14:29

J30a58n63a 40M62o83l11á50k90o70v20á 7687966456334

Mam tam chatu, znam to tam. Ale ja psala fakt, ze proste do Rokytnice jezdi jeden vlak denne. Tecka.

0/−1
27.5.2013 18:48

J33i40r13k89a 59H89o83n31c79ů 2774384501748

Dva. :-)

0/0
27.5.2013 22:01

J41i73r98k78a 15D23v43o88ř31á19k 4175660883818

Ne. Psala jste, že se nemají stavět lokálky do míst, kde to má smysl a snažila jste se to odůvodnit nějakým nesmyslem v lese.

0/0
28.5.2013 15:58

J79a52n22a 28M91o92l32á86k15o53v84á 7127106976774

Jasne a ty novy lokalky budou mit nadrazi uprostred mesta. Je to nerealizovatelny projekt.

0/0
28.5.2013 16:12

D85a11v21i19d 68P76l90i90s14k54a 6637557114232

Blbosti, na to idnes užije. Vsadím se, že pokud by idnes.cz fungovalo už na přelomu 19. a 20. století, s halasem by informoval o záměrech postavit tramvajovou trať z Brna přes Jedovnice do Sloupu, či podobné trati z Blanska do Jedovnic. A ani poslední nápad Bořka stavitele – tramvaji z Blanska ke Skalnímu mlýnu dosud nebyl realizován a téměř určitě ani nikdy nebude.

0/−4
27.5.2013 6:44

L32u46c10i76a19n 41P19a60p84a45z27i86a36n 5294237761155

Už dávno mělo být, EU dávno mohla toto podpořit, kdyby Češi s Poláky nezaspali dobu.

+8/−1
26.5.2013 18:30
Foto

J25a64n 13B30r96a97u96n 1218908883475

Miliarda se rozkrade a my budeme stejně jezdit do hor auty.

+1/−7
26.5.2013 17:17

J66i63r46k90a 19D64v68o52ř18á92k 4685880263108

Jako ta miliarda, za kterou by se jinak mohlo postavit prodloužení lokálky a podstatně zrychlit ta část, která už stojí?

0/0
28.5.2013 16:00

L65e93o31š 42P57á76l23e98n39í98č51e80k 9259345489874

S vlaky počítá projekt za miliardu -  prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČ) SOUDRUHU za miliardu to nebude ani ze Svobody  do Horního Maršova a ani za deset let

+3/−3
26.5.2013 16:33

J85a29n 92D52l96o48u53h18ý 8326660753150

za miliardu je ten projekt, ne stavba ;-D

+4/0
27.5.2013 8:50

J83i46r36k47a 12D64v13o75ř64á63k 4235740473368

;-D

0/0
28.5.2013 16:01

L63e93o20š 92P39á29l64e31n72í74č45e29k 9619215859984

Nové železniční trasyby se propojila Svoboda nad Úpou s Pecí pod Sněžkou, státními hranicemi a horským střediskem Karpacz," prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČM). TYPICKY blabol jako od Virozy Owarové o plavbe Labe-Dunaj = staát rozkradenej, oranžové kraje mají platit stamiliony pokud a budou žwastat o megaprojektech - za Svobodou n/U vše soukromé, údolí uzké a nyní hurá železnice - téma na týden a bude ticho po pěšině

0/−7
26.5.2013 16:20

J74a80n 70D39l62o13u61h49ý 8266220573830

Copak o to, projekty na propojení těchto tří středisek jsou léta, vlak je jedna z levněnších variant. ;-)

+1/0
27.5.2013 8:52

R34o72b54i55n 25M42a54n42a 6247910467

Zajímavý je, že se teď mluví o zavádění dálkových vlakových spojů do nejzazších možných horských stanic, když zejména konec 20. a první desetiletí 21. století bylo ve znamení jejich rušení, čili zvýšením počtu přestupů. Pamatuji si ještě na přímá spojení Praha - Svoboda nad Úpou nebo Rakovník - Praha - Martinice v Krokonoších - Kunčice nad Labem - Hostinné - Trutnov či Praha - Náchod - Teplice nad Metují - Meziměstí. Jasně, byla to vždycky zdlouhavá cesta, ale člověk natahal bágly, lyže, cokoli a jelo se téměř až na místo určení....

+11/0
26.5.2013 15:29

P21e83t21r 71N89e28c50h52a26n76i88c81k51ý 7453846338120

Zde byl hlavní problém v tom, že takový vlak jel třeba jednou nebo dvakrát za den a to často jen v pátek nebo neděli

+1/0
26.5.2013 21:04

J53a92n80a 81M45o39l58á28k28o30v85á 7167786716164

Zkuste spojeni Praha- Rokynice nad Jizerou. Vlakem. Do Rokytnice jede jeden vlak denne. To neni moc.

0/0
27.5.2013 11:05

P37e69t86r 28N90e23c43h97a73n94i79c93k51ý 7303186698910

To není zrovna dobrý příklad, když každé 2h jede vlak do 1km vzdáleného Jablonečku, kvůli lepší přístupnosti autobusů. Ostatně to nádraží v Rokytnici moc pro Rokytnici nebylo

0/0
27.5.2013 11:07

J40a10n48a 43M20o11l80á34k91o52v69á 7417446726544

To ne, ale proste jeden vlak denne? I kdyz to nadrazi je dost blbym miste, s tim souhlasim. Nic,ene si to pamatuju z lyzaku, ze jsme tam jeli vlakem. Uz to bude pres 20 let.

0/0
27.5.2013 11:11

R70a60d22e63k 27J93a19n68a55t29a 9845116504872

Ten jeden vlak denně tam jezdí nejspíš jen proto, aby někdo neukradl koleje, kdyby byly náhodou ještě někdy potřeba.

Pro cestu do Rokytnice (která je od nádraží několik kilometrů daleko) stejně potřebujete přestoupit na místní bus. A to můžete udělat už v tom Jablonci, kam vlaky jezdí ...

0/0
27.5.2013 14:31

J38i19r58k37a 55D15v39o37ř95á36k 4875620353488

To by mohl být námět na další projekt: Prodloužení trati do Rokytnice nad Jizerou, která žádné nádraží nemá. ;-)

0/0
28.5.2013 16:08

P53e11t63r 10N50e19c43h38a65n90i75c81k70ý 7543296578180

Nemusíme kopat nějaké megatunely, stačí vyřešit existující infrastrukturu a provést několik přeložek. Prvně vyřeišit spojení Liberckého kraje s Prahou a Hradeckem (což znamená Milovickou spojku a tunel pod Jeřmanicemi a pravděpodobně optimalizaci trati přes Český ráj), tamní region je dost zajímavý a navazuje i na Krkonoše, takže to spolu dost souvisí. Pak modernizace trati Praha - Hradec a protažení drátů do Svobody urychlí cestování natolik, že přestup na přímé Skibusy a Cyklobusy ve Svobodě by moc nebolel a možná by to celkově bylo pohodlnější. Se zrychlením Praha - Liberec a Liberec - Hradec souvisí pak i úsek Praha - Turnov, kudy by po vybudování přeložky v Bělé u Staré paky mohly jezdit i severní rychlíky Praha - Martinice - Vrchlabí (Kunčice) - Trutnov s přímými vozy z Liberecka.  Úsek Turnov - Stará Paka již teď má traťovou rychlost místy i 100km/h, takže zde nebude problém.  Na lokálce Martinice - Rokytnice, předělat přejezdy, posunout zastávky (hlavně v Jablonečku k náměstí s návazností na busy) a udělat dálkové ovládání bez zdržujícího volání D3.

+15/0
26.5.2013 15:20

R59a92d95e82k 92J41a84n38a43t26a 9745346334112

Ano, v prvé řadě je třeba něco udělat s tratěmi, kterou do těch hor vedou. ALe k tomu si ti politici kupodvu moc nemají.

Dokud sem budou lidé přijíždět hlavně autem, tak to, že se pak navíc mezi středisky projedou vláčkem tam a zpátky, životnímu prostředí v horách nepomůže.

+1/−1
26.5.2013 20:48

J90i55r65k66a 91D28v44o91ř17á58k 4715270823548

Někdo by asi argumentoval, že nejdřív je potřeba se vypořádat se zaostalostí páteřních tratí, než se přejde na regionální co míří k těmhle lokálkám. Myslím si ale, že je to spíš otázka vhodných proporcí.

 

No, v poslední době se v tom smyslu přecijen něco maličko v něčích hlavách událo.

http://ekonomika.idnes.cz/revitalizace-trati-vlaky-zrychly-drf-/eko-doprava.aspx?c=A130327_194355_eko-doprava_brm

0/0
28.5.2013 16:28

J83a60n 19K78o86h75l 4943657521544

Mě se to líbí. Vizualizace trati do Pece tady tuším proběhla cca nějaké ty tři roky zpátky, tak snad se toho ještě dožiju. Taky prodloužení tratě do Pece a do SM z Vrchlabí smysl dává, to ostatní už moc ne. To už se můžou rovnou prokopat skrz Rokytnici k železnici v Harachově, miliarda sem nebo tam.. :-) Nejdřív bych ale řešil tu nejdůležitější věc, a to je zkrácení času cestování. Silnici i železnici by slušelo víc tunelů od Hradce i od Liberce..

Jinak s parkováním problém nemám, ale to bude nejspíš tím že tam jezdím jenom v létě. :-P

+5/0
26.5.2013 14:57

M21i25c34h66a33l 43C18i15p64e98l 3309261131625

Nedožijete se. Neberte to zle, ale železnici do Pece pod Sněžkou a dál do Karpacze plánovali už za císaře pána. Za vlády rudé gardy to utichlo a téma se znovu vynořilo v roce 1990. Od té doby se oprašuje, jen se na desky lepí nová jména nových radních, kteří to vytáhli z archivu. A protože to není ekonomické, tak to tak i zůstane, dokud někdo nebude chtít udělat pořádný tunel na evropské fondy.

0/0
29.5.2013 22:48

V11l23a25d52i43m34í64r 20N85o11v76á34k 3472864586381

Proč ne.Vypadá ten projekt sice snílkovsky,,je těžko v této době proveditelný,ale určitě je užitečný.Snad se v budoucnu povede.Milí automibiloví závisláci,neříkejte,že v tom Špindlu nebo Úpě nemáte potíže s parkováním a obě horská střediska nejsou nafukovací.Nebo chcete,aby Krkonoše byly jedno velké parkoviště?

+6/0
26.5.2013 14:27

J44i48ř10í 53B51a66u61e21r 4574976538160

Tak asi proto se rušej některé vlakové zastávky v Podkrkonoší.Bydlím v Podkrkonoší,do Krkonoš to mám 22 km a vlakem a autobusem do Pece mi to trvá dvě a půl hodiny.

+12/0
26.5.2013 14:02

R28a62d37e80k 97J18a65n70a32t60a 9415866434342

Co přesně se ruší?

0/0
26.5.2013 14:23

J24i57ř41í 84B55a59u75e29r 4604296718610

Bohuslavice nad Úpou zrušeno úplně,Suchovršice staví pouze tři vlaky.

+4/0
26.5.2013 16:24

J95i48ř11í 66B53a89u27e46r 4574576298780

Lhota u Trutnova zrekonstrouvali zastávku a teď tam nic nestaví.

+5/0
26.5.2013 16:33

R25a80d25e35k 76J12a60n65a28t36a 9185296354112

Sice jsem tam nikdy nebyl, ale stačí mi pohled na mapu. Taková zastávka by neměla existovat vůbec, protože kolem ní nikdo nebydlí.

A pokud opravdu byla opravena, je to tragédie místních zastupitelstev, že si nedokázali za ty peníze (které zřejmě jsou) vyjednat neco jiného. Například novou zastávku v centru Petříkovic.

+1/−2
26.5.2013 17:47

J66i42ř65í 28B12a69u63e14r 4774696248500

Jseš tak chytrej jako ty co vše rušej.

+3/0
26.5.2013 22:18
Foto

L85a75d93i77s26l14a40v 34S97t27r98n62a53d 7344861284758

A co na to ekoeko? Co když v místě kde by se mělo stavět žije křeček Emil, jeho rodina a spolek brouků Potemníků (Potemnicus Ecobursicus ekoterosisticus)??? ;-D

+7/−11
26.5.2013 13:50

F31r70a23n77t68i66š79e21k 93S24c50h87l48i71c57h83t71s 9715822921115

Stranické pokladny strádají víc než Kerkonoše. Je zapotřebí je naplnit! Delfinárium na Lipně, Splavnění Vltavy, Kanál Odra-Labe-Dunaj, Vysokohorská železnice z Pece do Rokytnice jedním Vrzem Tunelem, atd.

+6/−4
26.5.2013 13:47

P70e86t28r 76V90e39s89e81l11ý 2919568253546

Vy byste se měl už konečně léčit.

+2/0
26.5.2013 20:31

R92a91d43e70k 21J43a80n16a61t14a 9385726834582

Kdo tvořil ten nadpis? Za miliardu dva 7-8 km tunely nikdo nepostaví.

To by nestačilo ani na to prodloužení trati ze Svobody do Pece.

+6/0
26.5.2013 13:44

L13u47k18á67š 47V38e42s43e52l46ý 7864393765963

Dokazu si zde predstavit podobnou zeleznicku jako je v Tatrach.

+4/0
26.5.2013 13:39

P20a11v67e35l 42D54e79u23t23s59c37h 8122869481659

Ta tatranská "električka" by v Krkonoších nebyl až tak blbý nápad, na výstavbu byly menší nároky, podobně jako u místních úzkorozchodných drážek. Dneska by to už ale asi nikdo nepovolil. :-/

+4/−1
26.5.2013 15:12

P57e54t91r 41H36r51o73m42á53d27k82a 1209502545568

Kolikátý projekt už to je? Realizovat se nebude nic, ale to nikomu nevadí :-).

+3/−3
26.5.2013 13:07

B40o43h45u69m15i93l 78M94á28c13a 5451882866793

Pak to bude národní železniční park. A davy turistů budou jezdit superexpresem ze Špindlu do Pece za 5 vteřin..

0/−6
26.5.2013 12:56

M65i60l88o76s84l97a53v 54M13l35a32d76y 1563491524322

Nehorázné vyhazování peněz za marginální železnici, když se nám rozpadají mosty a silnice.

+7/−16
26.5.2013 12:29

T34o65m82á25š 90K42a80ň54k85a 2617362889956

Zní to zajímavě, ale my se toho s jistotou nedožijeme.

+13/0
26.5.2013 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.