Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krkonoše by mohly křižovat koleje. S vlaky počítá projekt za miliardu

Zastaralá železniční doprava v Krkonoších může ohrozit turistický ruch. Zachránit to má miliardový projekt Express Úpa, který by do roku 2020 propojil kolejemi Pec pod Sněžkou, Karpacz i Špindlerův Mlýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i50c31h25a77l 75K47o73n11e77č63n36ý 8879942272531

Nejvíc se mi líbí trasa Pec - Karpacz. Nejpřímější cesta vede Obřím dolem a přes vrchol Sněžky.

0/0
3.6.2013 20:48

L18e59o41š 80P51á46l44e94n84í48č21e93k 9359285489324

v době kdy není na zalepení výtluků, kdy rath a kraje kradou až se Brusel odwrací tak se bude bonmotovat o železnici do Pece nebo plavbě Labe-Dunaj.

+2/0
27.5.2013 12:51

J44a47n87a 76M12o95l75á21k57o55v24á 7327316706474

Takze napriklad : Rokytnice nad Jizerou. Trat hezka. Jede zde JEDEN vlak denne a to celkem k veceru. Rano nic, dopoledne nic, odpoledne nic. Takze nevim nevim stavet dalsi lokalky v podobnych lokalitach.

0/0
27.5.2013 11:09

J56a21n 58Z23e23l34e79n84k56a 2166356408395

Smysl to má, protože dnes je nádraží v Rokytnici tak 3km od města v odlehlé poloze. Kdyby se postavilo už léta plánované prodloužení do Harrachova (což si vyžádá docela dlouhé tunely), tak by mohlo být nádraží městu blíž a celá trať by se stala daleko atraktivnějším dopravním prostředkem. Pak logicky dojde k redukci autobusů a k objednání většího počtu vlaků.

0/0
27.5.2013 12:17

R63a52d47e81k 39J41a90n49a17t49a 9515216824292

Když už jste tak šikovná, tak se zkuste se do toho jízdního řádu podívat ještě jednou. Vlaků totiž jede denně 9. Akorát nejedou až na to rokytnické nádraží někde v lese, ale logicky skončí už kousek odsud, v Jablonci.

0/0
27.5.2013 12:27

J33a94n31a 21M73o24l10á63k82o76v14á 7357976646624

Mluvim o Rokytnickem nadrazi. Nikoli o Jablonci pokud neumite cist.

0/0
27.5.2013 13:43

R40a70d75e65k 46J56a14n17a42t91a 9885786964482

Já umím číst. Ovšem vy si neuvědomujete, že "Rokytnické nádraží" není v Rokytnici, ale v někde lese u řeky. Proto tam skoro nikdo nejezdil a vlaky teď končí už v Jablonci.

Z toho, že nikdo nejezdí na nesmyslně umístěné nádraží (ono se totiž kdysi nestavělo kvůli lidem, ale kvůli průmyslu) prostě nemůžete usoudit to, co jste usoudila ve svém prvním příspevku, když na aktuální konečnou o pouhé 2km vedle vlaky i lidé jezdí.

+1/0
27.5.2013 14:29

J70a16n12a 39M14o55l89á35k93o61v26á 7387986696704

Mam tam chatu, znam to tam. Ale ja psala fakt, ze proste do Rokytnice jezdi jeden vlak denne. Tecka.

0/−1
27.5.2013 18:48

J77i14r43k36a 86H76o78n75c55ů 2464724281878

Dva. :-)

0/0
27.5.2013 22:01

J88i28r84k44a 13D25v22o69ř12á94k 4935180713158

Ne. Psala jste, že se nemají stavět lokálky do míst, kde to má smysl a snažila jste se to odůvodnit nějakým nesmyslem v lese.

0/0
28.5.2013 15:58

J76a24n49a 17M56o44l45á64k87o55v51á 7197716906404

Jasne a ty novy lokalky budou mit nadrazi uprostred mesta. Je to nerealizovatelny projekt.

0/0
28.5.2013 16:12

D55a91v40i36d 12P45l74i76s80k35a 6837567114742

Blbosti, na to idnes užije. Vsadím se, že pokud by idnes.cz fungovalo už na přelomu 19. a 20. století, s halasem by informoval o záměrech postavit tramvajovou trať z Brna přes Jedovnice do Sloupu, či podobné trati z Blanska do Jedovnic. A ani poslední nápad Bořka stavitele – tramvaji z Blanska ke Skalnímu mlýnu dosud nebyl realizován a téměř určitě ani nikdy nebude.

0/−4
27.5.2013 6:44

L18u49c27i25a70n 12P60a16p38a25z83i51a34n 5404387921925

Už dávno mělo být, EU dávno mohla toto podpořit, kdyby Češi s Poláky nezaspali dobu.

+8/−1
26.5.2013 18:30
Foto

J52a30n 39B55r12a62u80n 1698688113475

Miliarda se rozkrade a my budeme stejně jezdit do hor auty.

+1/−7
26.5.2013 17:17

J67i80r71k86a 44D88v78o15ř33á93k 4105880783498

Jako ta miliarda, za kterou by se jinak mohlo postavit prodloužení lokálky a podstatně zrychlit ta část, která už stojí?

0/0
28.5.2013 16:00

L63e25o52š 59P21á44l47e86n41í41č36e70k 9289155869454

S vlaky počítá projekt za miliardu -  prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČ) SOUDRUHU za miliardu to nebude ani ze Svobody  do Horního Maršova a ani za deset let

+3/−3
26.5.2013 16:33

J54a12n 10D23l47o56u52h96ý 8176440603330

za miliardu je ten projekt, ne stavba ;-D

+4/0
27.5.2013 8:50

J68i98r51k41a 60D16v48o46ř38á20k 4575650103798

;-D

0/0
28.5.2013 16:01

L49e40o59š 72P70á72l28e86n48í97č87e64k 9119165719544

Nové železniční trasyby se propojila Svoboda nad Úpou s Pecí pod Sněžkou, státními hranicemi a horským střediskem Karpacz," prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČM). TYPICKY blabol jako od Virozy Owarové o plavbe Labe-Dunaj = staát rozkradenej, oranžové kraje mají platit stamiliony pokud a budou žwastat o megaprojektech - za Svobodou n/U vše soukromé, údolí uzké a nyní hurá železnice - téma na týden a bude ticho po pěšině

0/−7
26.5.2013 16:20

J52a76n 82D23l28o42u88h94ý 8206220653490

Copak o to, projekty na propojení těchto tří středisek jsou léta, vlak je jedna z levněnších variant. ;-)

+1/0
27.5.2013 8:52

R17o44b54i43n 23M66a17n22a 6467430737

Zajímavý je, že se teď mluví o zavádění dálkových vlakových spojů do nejzazších možných horských stanic, když zejména konec 20. a první desetiletí 21. století bylo ve znamení jejich rušení, čili zvýšením počtu přestupů. Pamatuji si ještě na přímá spojení Praha - Svoboda nad Úpou nebo Rakovník - Praha - Martinice v Krokonoších - Kunčice nad Labem - Hostinné - Trutnov či Praha - Náchod - Teplice nad Metují - Meziměstí. Jasně, byla to vždycky zdlouhavá cesta, ale člověk natahal bágly, lyže, cokoli a jelo se téměř až na místo určení....

+11/0
26.5.2013 15:29

P86e14t80r 59N53e52c94h14a42n74i83c66k80ý 7823856618160

Zde byl hlavní problém v tom, že takový vlak jel třeba jednou nebo dvakrát za den a to často jen v pátek nebo neděli

+1/0
26.5.2013 21:04

J50a64n62a 58M17o78l79á14k52o53v51á 7447976596174

Zkuste spojeni Praha- Rokynice nad Jizerou. Vlakem. Do Rokytnice jede jeden vlak denne. To neni moc.

0/0
27.5.2013 11:05

P18e12t94r 19N47e82c44h51a24n17i32c74k33ý 7763736608360

To není zrovna dobrý příklad, když každé 2h jede vlak do 1km vzdáleného Jablonečku, kvůli lepší přístupnosti autobusů. Ostatně to nádraží v Rokytnici moc pro Rokytnici nebylo

0/0
27.5.2013 11:07

J15a11n70a 81M79o25l79á35k10o54v10á 7987526696444

To ne, ale proste jeden vlak denne? I kdyz to nadrazi je dost blbym miste, s tim souhlasim. Nic,ene si to pamatuju z lyzaku, ze jsme tam jeli vlakem. Uz to bude pres 20 let.

0/0
27.5.2013 11:11

R25a75d58e77k 86J75a23n33a16t22a 9485506834132

Ten jeden vlak denně tam jezdí nejspíš jen proto, aby někdo neukradl koleje, kdyby byly náhodou ještě někdy potřeba.

Pro cestu do Rokytnice (která je od nádraží několik kilometrů daleko) stejně potřebujete přestoupit na místní bus. A to můžete udělat už v tom Jablonci, kam vlaky jezdí ...

0/0
27.5.2013 14:31

J92i24r39k96a 87D35v38o86ř24á83k 4465370433528

To by mohl být námět na další projekt: Prodloužení trati do Rokytnice nad Jizerou, která žádné nádraží nemá. ;-)

0/0
28.5.2013 16:08

P70e47t87r 59N56e28c94h72a60n90i76c64k68ý 7413736958310

Nemusíme kopat nějaké megatunely, stačí vyřešit existující infrastrukturu a provést několik přeložek. Prvně vyřeišit spojení Liberckého kraje s Prahou a Hradeckem (což znamená Milovickou spojku a tunel pod Jeřmanicemi a pravděpodobně optimalizaci trati přes Český ráj), tamní region je dost zajímavý a navazuje i na Krkonoše, takže to spolu dost souvisí. Pak modernizace trati Praha - Hradec a protažení drátů do Svobody urychlí cestování natolik, že přestup na přímé Skibusy a Cyklobusy ve Svobodě by moc nebolel a možná by to celkově bylo pohodlnější. Se zrychlením Praha - Liberec a Liberec - Hradec souvisí pak i úsek Praha - Turnov, kudy by po vybudování přeložky v Bělé u Staré paky mohly jezdit i severní rychlíky Praha - Martinice - Vrchlabí (Kunčice) - Trutnov s přímými vozy z Liberecka.  Úsek Turnov - Stará Paka již teď má traťovou rychlost místy i 100km/h, takže zde nebude problém.  Na lokálce Martinice - Rokytnice, předělat přejezdy, posunout zastávky (hlavně v Jablonečku k náměstí s návazností na busy) a udělat dálkové ovládání bez zdržujícího volání D3.

+15/0
26.5.2013 15:20

R53a27d31e15k 38J39a47n36a50t29a 9895726914762

Ano, v prvé řadě je třeba něco udělat s tratěmi, kterou do těch hor vedou. ALe k tomu si ti politici kupodvu moc nemají.

Dokud sem budou lidé přijíždět hlavně autem, tak to, že se pak navíc mezi středisky projedou vláčkem tam a zpátky, životnímu prostředí v horách nepomůže.

+1/−1
26.5.2013 20:48

J95i71r69k76a 13D94v53o98ř18á82k 4295630483298

Někdo by asi argumentoval, že nejdřív je potřeba se vypořádat se zaostalostí páteřních tratí, než se přejde na regionální co míří k těmhle lokálkám. Myslím si ale, že je to spíš otázka vhodných proporcí.

 

No, v poslední době se v tom smyslu přecijen něco maličko v něčích hlavách událo.

http://ekonomika.idnes.cz/revitalizace-trati-vlaky-zrychly-drf-/eko-doprava.aspx?c=A130327_194355_eko-doprava_brm

0/0
28.5.2013 16:28

J32a65n 96K22o28h62l 4913197221464

Mě se to líbí. Vizualizace trati do Pece tady tuším proběhla cca nějaké ty tři roky zpátky, tak snad se toho ještě dožiju. Taky prodloužení tratě do Pece a do SM z Vrchlabí smysl dává, to ostatní už moc ne. To už se můžou rovnou prokopat skrz Rokytnici k železnici v Harachově, miliarda sem nebo tam.. :-) Nejdřív bych ale řešil tu nejdůležitější věc, a to je zkrácení času cestování. Silnici i železnici by slušelo víc tunelů od Hradce i od Liberce..

Jinak s parkováním problém nemám, ale to bude nejspíš tím že tam jezdím jenom v létě. :-P

+5/0
26.5.2013 14:57

M42i17c49h32a16l 97C14i10p67e23l 3809921971635

Nedožijete se. Neberte to zle, ale železnici do Pece pod Sněžkou a dál do Karpacze plánovali už za císaře pána. Za vlády rudé gardy to utichlo a téma se znovu vynořilo v roce 1990. Od té doby se oprašuje, jen se na desky lepí nová jména nových radních, kteří to vytáhli z archivu. A protože to není ekonomické, tak to tak i zůstane, dokud někdo nebude chtít udělat pořádný tunel na evropské fondy.

0/0
29.5.2013 22:48

V70l10a76d54i18m47í85r 73N90o28v14á83k 3322774536391

Proč ne.Vypadá ten projekt sice snílkovsky,,je těžko v této době proveditelný,ale určitě je užitečný.Snad se v budoucnu povede.Milí automibiloví závisláci,neříkejte,že v tom Špindlu nebo Úpě nemáte potíže s parkováním a obě horská střediska nejsou nafukovací.Nebo chcete,aby Krkonoše byly jedno velké parkoviště?

+6/0
26.5.2013 14:27

J83i85ř58í 32B44a94u54e31r 4914206778290

Tak asi proto se rušej některé vlakové zastávky v Podkrkonoší.Bydlím v Podkrkonoší,do Krkonoš to mám 22 km a vlakem a autobusem do Pece mi to trvá dvě a půl hodiny.

+12/0
26.5.2013 14:02

R34a47d39e66k 42J51a27n84a47t11a 9745606684262

Co přesně se ruší?

0/0
26.5.2013 14:23

J31i27ř32í 75B36a55u38e38r 4944436758290

Bohuslavice nad Úpou zrušeno úplně,Suchovršice staví pouze tři vlaky.

+4/0
26.5.2013 16:24

J74i54ř55í 61B97a68u66e77r 4654796748260

Lhota u Trutnova zrekonstrouvali zastávku a teď tam nic nestaví.

+5/0
26.5.2013 16:33

R88a35d36e53k 46J84a83n71a75t78a 9335136694432

Sice jsem tam nikdy nebyl, ale stačí mi pohled na mapu. Taková zastávka by neměla existovat vůbec, protože kolem ní nikdo nebydlí.

A pokud opravdu byla opravena, je to tragédie místních zastupitelstev, že si nedokázali za ty peníze (které zřejmě jsou) vyjednat neco jiného. Například novou zastávku v centru Petříkovic.

+1/−2
26.5.2013 17:47

J51i72ř66í 94B52a94u90e23r 4754716398840

Jseš tak chytrej jako ty co vše rušej.

+3/0
26.5.2013 22:18
Foto

L12a15d93i89s59l50a52v 15S85t11r29n84a91d 7194581134538

A co na to ekoeko? Co když v místě kde by se mělo stavět žije křeček Emil, jeho rodina a spolek brouků Potemníků (Potemnicus Ecobursicus ekoterosisticus)??? ;-D

+7/−11
26.5.2013 13:50

F95r31a51n91t63i27š92e20k 69S37c78h34l75i58c63h24t61s 9815782771845

Stranické pokladny strádají víc než Kerkonoše. Je zapotřebí je naplnit! Delfinárium na Lipně, Splavnění Vltavy, Kanál Odra-Labe-Dunaj, Vysokohorská železnice z Pece do Rokytnice jedním Vrzem Tunelem, atd.

+6/−4
26.5.2013 13:47

P28e81t59r 63V57e50s53e81l13ý 2429458873696

Vy byste se měl už konečně léčit.

+2/0
26.5.2013 20:31

R79a50d86e91k 48J87a11n79a89t23a 9725796204512

Kdo tvořil ten nadpis? Za miliardu dva 7-8 km tunely nikdo nepostaví.

To by nestačilo ani na to prodloužení trati ze Svobody do Pece.

+6/0
26.5.2013 13:44

L64u69k39á37š 79V34e67s77e49l90ý 7374163765483

Dokazu si zde predstavit podobnou zeleznicku jako je v Tatrach.

+4/0
26.5.2013 13:39

P38a66v93e42l 46D16e78u23t36s68c43h 8902769151389

Ta tatranská "električka" by v Krkonoších nebyl až tak blbý nápad, na výstavbu byly menší nároky, podobně jako u místních úzkorozchodných drážek. Dneska by to už ale asi nikdo nepovolil. :-/

+4/−1
26.5.2013 15:12

P67e86t82r 46H97r88o21m72á15d65k62a 1119122115948

Kolikátý projekt už to je? Realizovat se nebude nic, ale to nikomu nevadí :-).

+3/−3
26.5.2013 13:07

B63o41h20u62m50i33l 29M40á43c14a 5711512436703

Pak to bude národní železniční park. A davy turistů budou jezdit superexpresem ze Špindlu do Pece za 5 vteřin..

0/−6
26.5.2013 12:56

M92i88l57o62s48l80a14v 54M68l77a58d26y 1923881764822

Nehorázné vyhazování peněz za marginální železnici, když se nám rozpadají mosty a silnice.

+7/−16
26.5.2013 12:29

T14o76m21á40š 14K12a79ň24k63a 2157482569496

Zní to zajímavě, ale my se toho s jistotou nedožijeme.

+13/0
26.5.2013 12:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.