- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejvíc se mi líbí trasa Pec - Karpacz. Nejpřímější cesta vede Obřím dolem a přes vrchol Sněžky.
v době kdy není na zalepení výtluků, kdy rath a kraje kradou až se Brusel odwrací tak se bude bonmotovat o železnici do Pece nebo plavbě Labe-Dunaj.
Takze napriklad : Rokytnice nad Jizerou. Trat hezka. Jede zde JEDEN vlak denne a to celkem k veceru. Rano nic, dopoledne nic, odpoledne nic. Takze nevim nevim stavet dalsi lokalky v podobnych lokalitach.
Smysl to má, protože dnes je nádraží v Rokytnici tak 3km od města v odlehlé poloze. Kdyby se postavilo už léta plánované prodloužení do Harrachova (což si vyžádá docela dlouhé tunely), tak by mohlo být nádraží městu blíž a celá trať by se stala daleko atraktivnějším dopravním prostředkem. Pak logicky dojde k redukci autobusů a k objednání většího počtu vlaků.
Blbosti, na to idnes užije. Vsadím se, že pokud by idnes.cz fungovalo už na přelomu 19. a 20. století, s halasem by informoval o záměrech postavit tramvajovou trať z Brna přes Jedovnice do Sloupu, či podobné trati z Blanska do Jedovnic. A ani poslední nápad Bořka stavitele – tramvaji z Blanska ke Skalnímu mlýnu dosud nebyl realizován a téměř určitě ani nikdy nebude.
Už dávno mělo být, EU dávno mohla toto podpořit, kdyby Češi s Poláky nezaspali dobu.
Miliarda se rozkrade a my budeme stejně jezdit do hor auty.
Jako ta miliarda, za kterou by se jinak mohlo postavit prodloužení lokálky a podstatně zrychlit ta část, která už stojí?
S vlaky počítá projekt za miliardu - prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČ) SOUDRUHU za miliardu to nebude ani ze Svobody do Horního Maršova a ani za deset let
Nové železniční trasyby se propojila Svoboda nad Úpou s Pecí pod Sněžkou, státními hranicemi a horským střediskem Karpacz," prozradil náměstek hejtmana pro rozvoj regionu Otakar Ruml (KSČM). TYPICKY blabol jako od Virozy Owarové o plavbe Labe-Dunaj = staát rozkradenej, oranžové kraje mají platit stamiliony pokud a budou žwastat o megaprojektech - za Svobodou n/U vše soukromé, údolí uzké a nyní hurá železnice - téma na týden a bude ticho po pěšině
Copak o to, projekty na propojení těchto tří středisek jsou léta, vlak je jedna z levněnších variant.
Zajímavý je, že se teď mluví o zavádění dálkových vlakových spojů do nejzazších možných horských stanic, když zejména konec 20. a první desetiletí 21. století bylo ve znamení jejich rušení, čili zvýšením počtu přestupů. Pamatuji si ještě na přímá spojení Praha - Svoboda nad Úpou nebo Rakovník - Praha - Martinice v Krokonoších - Kunčice nad Labem - Hostinné - Trutnov či Praha - Náchod - Teplice nad Metují - Meziměstí. Jasně, byla to vždycky zdlouhavá cesta, ale člověk natahal bágly, lyže, cokoli a jelo se téměř až na místo určení....
Zde byl hlavní problém v tom, že takový vlak jel třeba jednou nebo dvakrát za den a to často jen v pátek nebo neděli
Nemusíme kopat nějaké megatunely, stačí vyřešit existující infrastrukturu a provést několik přeložek. Prvně vyřeišit spojení Liberckého kraje s Prahou a Hradeckem (což znamená Milovickou spojku a tunel pod Jeřmanicemi a pravděpodobně optimalizaci trati přes Český ráj), tamní region je dost zajímavý a navazuje i na Krkonoše, takže to spolu dost souvisí. Pak modernizace trati Praha - Hradec a protažení drátů do Svobody urychlí cestování natolik, že přestup na přímé Skibusy a Cyklobusy ve Svobodě by moc nebolel a možná by to celkově bylo pohodlnější. Se zrychlením Praha - Liberec a Liberec - Hradec souvisí pak i úsek Praha - Turnov, kudy by po vybudování přeložky v Bělé u Staré paky mohly jezdit i severní rychlíky Praha - Martinice - Vrchlabí (Kunčice) - Trutnov s přímými vozy z Liberecka. Úsek Turnov - Stará Paka již teď má traťovou rychlost místy i 100km/h, takže zde nebude problém. Na lokálce Martinice - Rokytnice, předělat přejezdy, posunout zastávky (hlavně v Jablonečku k náměstí s návazností na busy) a udělat dálkové ovládání bez zdržujícího volání D3.
Ano, v prvé řadě je třeba něco udělat s tratěmi, kterou do těch hor vedou. ALe k tomu si ti politici kupodvu moc nemají.
Dokud sem budou lidé přijíždět hlavně autem, tak to, že se pak navíc mezi středisky projedou vláčkem tam a zpátky, životnímu prostředí v horách nepomůže.