Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za vraždu a zmrzačení dělníků u fóliovníku dostal střelec 18 let

S brokovnicí v ruce bránil Ladislav Šubr v Tetíně na Jičínsku majetek na pozemku, který už mu kvůli exekuci dlouho nepatřil. Za to, že zabil dělníka rozebírajícího fóliovník a dalšího zmrzačil, dostal u hradeckého krajského soudu osmnáct let vězení. Zaplatit má 2,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i45l34o84š 71B48é77m 6484449412843

Společnost by především měla stát na nějakých filosofických základech jako je například právo člověka na život, či právo vlastnit majetek. Z toho by pak mohl vyplývat jak moc je, či není, legitimní zastřelit tchýni, nebo nutit někoho platit nějaké rádoby pojištění.

+2/−1
10.7.2013 17:43

M92i77l22o72š 78B97é79m 6464749352383

Blbne Vám to, redakce. To měla být reakce na pana Vrbu. :-/

+1/0
10.7.2013 17:44

Z22d54e59n24e20k 12V25r14b23a 8689415553257

Upřímně to se posouváme někam k Shakespearovi - já jsem praktický člověk, filozofování mi nikdy moc nešlo. Jenom se domnívám, že rádoby pojištění zrovna zdravotní pojištění není.(Narozdíl od sociálního, které jsou nuceni platit i lidé (zejména starší cizinci), kteří za něj pak prokazatelně vůbec nic nedostanou...) Můžeme o tom plkat, ale s rakovinou poběžíme do nemocnice a budeme vděčni že za nás pojišťovna zaplatí operaci a budeme přežívat o nějaký ten rok déle. (O jiných chronických chorobách (např. selhání ledvin) raději nemluvit) U těch důchodů se dostáváme bohužel do situace, že nakonec dostaneme všichni stejné hov*, protože stát si nebude moci dovolit nechat důchodce pochcípat hlady. Takže ti co si spořili (v oficiálním systému) dostanou svoje a ty co ne, těm to dorovná stát. Rozdíly samozřejmě budou (aby se neřeklo) ale zcela neodpovídající vynaloženým prostředkům. Bohužel. Ono se to vlastně děje už dnes - kdo vydělal za svůj život 3x více peněz rozhodně nebere ani dvojnásobný důchod... Ale to už odbíháme od tématu.

0/0
10.7.2013 18:05

M63i50l70o61š 75B57é45m 6664239542413

To co zveme zdravotní pojištění je nějakej hybrid mezi pojištěním a daní. Kdyby to bylo opravdové pojištění, tak tomu pánovi nikdo nebude roztloukat foliovník, když se rozhodne, že ho nechce.

0/0
10.7.2013 18:10

Z49d95e14n59e32k 52V82r31b27a 8839895743707

Ono pokud POVINNE pojištění nazýváte hybridem mezi daní a pojištěním tak to tak klidně můžete brát. Bohužel v této zemi je nutno některá pojištění stanovit za povinná, protože většina lidí není schopna posoudit důsledky svých činů. Navíc bychom se dostali do situace, že mnozí by si pojištění neplatili, protože jejich finanční situace by jim umožňovala si o své zdraví pečovat ve vlastní režii a došlo by tak nutně k růstu ceny pojištění pro ty ostatní. Spravedlnost v tom nehledejme - tento systém nikdy spravedlivý nebude. Koneckonců, pokud vám to vadí, můžete se odstěhovat kamkoli jinam, kde zdravotní a jiné daně nemají. Od státu tak vlastně nic nepožadujete a teoreticky vás tu nic nedrží.

0/0
10.7.2013 18:35

P61e46t62r 43S31v71o53b46o62d58a 9310188459134

Nemate pravdu, odstehovanim se toho vypalneho nezbavite. Po mne chteli potvrzeni, ze jsem zdravotne pojisteny jinde. Rekl jsem  jim, ze v zemi kde ziji, nic takoveho jako zdravotni pojisteni neni a ze mi na nikdo zadne potvrzeni neda. Urednice mi tedy oznamila, ze pojisteni platit musim, poslal jsem ji nekam a nic neplatim.

0/0
10.7.2013 19:32

Z88d38e67n24e67k 22V19r27b15a 8519915613407

Ale jistě že mám. Není totiž vůbec podstatné co si myslí nějaká úřednice. Zdravotní pojištění je povinné pouze pro všechny osoby s trvalým pobytem na území ČR - nebo - pro osoby, které na území ČR trvalý pobyt nemají, pokud jsou zaměstnány u zaměstnavatele, který má sídlo nebo trvalý pobyt na území ČR a ze sjednaného pracovněprávního vztahu vyplývá platit zdravotní pojištění. (Bez ohledu na státní příslušnost)

Pokud však máte na území ČR trvalý pobyt a jste dlouhodobě v zahraničí (>6 měsíců) můžete požádat o vynětí z českého systému zdravotního pojištění, pak ale musíte doložit, že jste po dobu pobytu byl zdravotně pojištěn jinak. (jinak musíte pojištění doplatit)

Takže pokud se odstěhujete kamkoliv mimo ČR a zrušíte v české republice trvalý pobyt (musíte odevzdat občanský průkaz) vaše povinnost platit pojistné zaniká.

0/0
10.7.2013 22:37

S46e24i71d34l 87P78e18t25r 1221231245934

Zajímavé, že tam ty konstrukce stojí dodnes. Asi jejich demontáž nebyla až tak nezbytnou prioritou nového majitele pozemku ...:-/ Nebo už nesehnal nové dělníky?

Jinak "zdravotní pojištění" není žádné pojištění ale další normální  daň.

Pojištění si sjednávají subjekty dobrovolně nikoli pod hrozbou exekuce ...

+3/−3
10.7.2013 15:53

K69a17r78e90l 73N94a24s28t62o53u62p12i26l 3770651520551

i z dobrovolného pojištění na tebe číhá exekuce... a zdravotní pojištění se jmenuje tak jak je uvedeno v zákoně, takže nevím co vymýšlíš za nesmyslné konstrukce..

+7/0
10.7.2013 16:06

P94e69t81r 90R34u38m74p37l69i51k 4989307899753

doufám, že si podají exekutora, že mu nevzal tu zbran.

0/0
10.7.2013 15:38

P24a73v54e59l 43N27o53v19o37t73n97ý 6855836218546

je si to byl nějaký krám za pár tisícovek, tak se to nevyplatilo

0/0
10.7.2013 15:56

M56a32r36e62k 30H51r41u33b68y 6407422511318

Kdyby byl dost opalenej, zadnej dluh by mu nikdy nevznikl..

+3/−2
10.7.2013 15:34

M31i95r92e38k 86T38u88r57e65č43e47k 4973452660952

V jednom mel pravdu. Povinne platby na tzv. "zdravotní pojištění" je nejvetsi podvod v historii Ceske Republiky. Rv

+2/−2
10.7.2013 15:28

K82a14r50e26l 29N80a46s25t46o10u47p43i90l 3140231270911

pokud je to podle tebe podvod, tak bys to měl nahlásit na policii, jinak můžeš být nařčen ze zatajení protizákonného jednání....

0/0
10.7.2013 16:07

J94o31s23e43f 44V21o57m94á63č88k22a 5843374263624

Je rozdíl mezi "podvodem" a "trestným činem podvodu". Jsou to množiny, které se protínají, ale nejsou identické.

+1/0
10.7.2013 16:48
Foto

J55a57n 28B28a23č23o70v84č16i59n 1912904525465

Fotka vraha Subra ano,fotka vraha OLAHA nikolív.Hm proc asi?

+10/−1
10.7.2013 15:14

K83r43y48š51t51o75f 31L33a61n71í56k 1549620405675

a treba videl vezeni jako jedno z reseni svych problemu.

0/0
10.7.2013 14:56

M60i86l29o47š 91F85i71a84l98a 2140311207252

Bohužel nestřílel na toho správného. Ti dělníci asi opravdu za nic nemohli. Když už to takhle pojal, tak svoje měl asi dostat exekutor, možná ten kdo to koupil, protože tito paraziti jsou většinou s exekutory a často i soudci dohodnuti předem.. Ale takhle je to opravdu vražda nevinného.

+4/−6
10.7.2013 14:46

K63a50r53e67l 20N21a29s49t69o42u61p94i38l 3920851710731

a to že neplatil zákonné pojištění, to je jedno co? exekutor za to opravdu na 99 procent nemuze, zrovna tak jako kupec jeho pozemku...

+17/−1
10.7.2013 14:51

J60i81ř12í 33P28a39u54l 3976665747972

Jistě máte pravdu, ale když si to shrneme - jeden mrtvý, jeden na vozíku, kterému budeme platit invalidní důchod a jeden, kterého budeme živit v kriminále 18 let. A věřitel se zaplacení svých pohledávek stejně nedočká.

+3/0
10.7.2013 14:57

K43a44r30e41l 60N67a81s17t14o45u43p42i89l 3960281350341

nechápu kam tím míříš, tohle všechno způsobil ten střelec, kterého - a to je to co nechápu - tady všichni obhajují jakožto skoro chudáčka proti zlovůli státu... kdyby byl náš systém co k čemu, tak ty veškeré náklady, které svým činem způsobil odpracuje, třeba někde v kamenolomu...

+3/0
10.7.2013 15:01

J18i97ř10í 10P21a48u31l 3286865957332

Já nikoho neobhajuji, jen jsem zrekapituloval jeden příběh, který nemá pro žádného z aktérů dobrý konec.

0/0
10.7.2013 15:18

M95i54r10e45k 22T85u14r48e11č10e36k 4563842810352

K certu s 'věřitelem'.

Byt 'věřitelem' je investice a je to riziko stejne jako jine investovani penez na vysoky risk. Na konci nemusite mit nejenom vubec zadny zisk, ale ztratit dokonce investovane penize...

0/0
10.7.2013 15:33

Z39d28e90n14e15k 92V15r45b98a 8669735863947

Exekutor je jen úředník s pravomocí, který má vykonat exekuci. Můžeme diskutovat o způsobu provedení a o odměně, ale nic to nemění na tom, že dlužník by měl přijít o majetek ve prospěch věřitele. Zabavený majetek se prodává ve veřejné dražbě, která musí být centrálně veřejně registrována. Každý si může všechny dražby najít a účastnit se. Soud by se kvůli nicotnému pozemku podplácet nenechal - malý zisk, obrovské riziko a díky transparentnosti dražeb nejistý výsledek. Navíc dlužník se může odvolat i když připouštím, že v zemi, kde si musíte spravedlnost zaplatit to nemusí již být pro některé jednoduchá situace. Vaše konstrukce jsou mimo. Jestli někoho střílet tak poslance, kteří podléhají lobby a navrhují a schvalují zákony, které jdou proti občanům této země, místo toho, aby je chránili. Stávající stav, kdy dlužník nese veškeré náklady a věřitel vůbec nic neriskuje je špatný. Řada "vyčůránků" tak půjčuje lidem na lichvářské úroky s vědomím, že ti lidé je nikdy nezaplatí a nakonec se hojí ze státního rozpočtu formou exekuovaných sociálních dávek. (Platíme tak z daní cizí dluhy). Profitují z toho vymahačské agentury, které z 20kč nedoplatku z Pardubické nemocnice dokáží vytěžit desetitisíce na fiktivních právních službách. A tak by se dalo pokračovat...

+1/0
10.7.2013 18:25

O23n12d53ř63e43j 85Š61r13u10b30a56ř 1855571265346

mel poprve vystrelit do vzduchu.

Jinak je otazka, nakolik mel ty dluhy opravnene. Vubec bych se nedivil, kdyby mu naskocili nejakou administrativni chybou

+2/−2
10.7.2013 14:44

K96a61r22e27l 73N80a30s39t23o81u13p27i59l 3540431700351

podlem čeho tak usuzuješ, dost bych se divil, kdyby díky administrativní chybě mu dojely dluhy za zdravotní pojištění až do exekuce, to je opravdu hodně naivní představa...

+7/−1
10.7.2013 14:49

O89n90d46ř56e46j 92Š69r32u78b34a18ř 1705151565876

usuzuju tak z toho, ze pan Subrt svuj dluh neuznal. Plus z toho, ze pro tyhle organizace je clovek jen cislo a cisla se mohou poplest.

+1/−3
10.7.2013 14:52

K67a18r83e86l 48N10a15s74t83o87u71p59i25l 3360171680391

jaky tyhle organizace, dle dostupnych informaci neplatil zakonne zdravotni pojisteni, proste proto ze se tak rozhodl. to se jako má treba firma rozhodnout ze nebude platit dane a taky to ma byt v poradku? Ono od dluhu k exekuci je docela dlouha cesta, pres soud atd, ktery dotycny ocividne taky musel ignorovat...

+4/−1
10.7.2013 14:55

O94n65d94ř21e69j 86Š13r90u88b48a48ř 1725581335666

jo mate pravdu, ted jsem si poradne precetl, ze neplatil z vlastni vule.

Ale taky, ze jeho stiznosti vsichni ignorovali

+1/0
10.7.2013 15:02

K92a44r19e74l 67N93a69s30t25o16u57p83i86l 3760431250191

sorry, ale pokud si ani nepřečteš základní informace, proč se vůbec do takové diskuze pouštíš?

+1/−1
10.7.2013 15:04

O94n23d15ř20e44j 28Š80r14u91b96a98ř 1615411265596

protoze pravdu se v clanku casto nedovim, tak proc ho vubec cist

+1/−4
10.7.2013 15:11

K31a77r24e16l 60N48a73s68t74o50u87p62i84l 3100361570731

proc diskutovat o necem o cem nic nevis?

+3/−1
10.7.2013 15:23

P39a53v58e52l 23N31o74v63o14t81n70ý 6945186878986

protože si rád plácne do větru a je vůbec rád, že ho někdo "poslouchá" ;-D

+3/0
10.7.2013 15:58

K56a36r15e71l 70N81a76s44t35o47u63p32i81l 3420801770441

nojo, to máš vlastně pravdu ;-D

0/0
10.7.2013 16:08

F33r69a17n81t72i46s98e13k 60M11r77z76e78n60a 3855515418369

Ja pred lety u jedne pojistovny neplatil a presel pak k jine. Na ten dluh jsem se uplne vykaslal. Po 10 letech pojistovna vymahala asi 10tis, celou situaci jsem zacal resit a doslo k udpusteni nejakych penale a nakonec jsem platil asi 3 tis. Tak asi system drti jen toho, kdo to necha vyhnit dokonce.

0/0
10.7.2013 15:06

Z78d38e64n74e95k 93V27r21b88a 8909495413827

Já bych nepovažoval za naivní představu, stát by se to klidně mohlo. Jsou lidé, kteří se neumí bránit a některé amorální organizace na to přímo spoléhají (např. ČKP a většina tzv. vymahačských společností, které klidně vymáhají pohledávky po splatnosti) . I soudy nižších stupňů zpravidla neřeší podstatu věci a rozhodují ve prospěch "organizace". Většinou z neodbornosti, strachu a zažitých zvyklostí. (Např. výše zmiňovaná ČKP proto dělí pohledávky pod hranici bagatelního sporu, takže se nelze odvolat k vyšší instanci) Celá řada sporů, kdy občan "nevyměkl" a odvolával se až k nejvyšší instanci bylo zakončeno zcela opačným rozsudkem. (a šlo právě o spory typu poplatky za "střežení"odtažených vozidel atp, které časem narostly do šílených částek) A mnohdy se při čtení zdůvodnění člověk diví, co vlastně ty soudy nižších stupnů dělaly. Ale v tomhle případě je situace asi jasná...

+1/0
10.7.2013 16:21

P35e46t47r 34S10v15o35b19o36d12a 9200688139984

Jednal bych stejne jako jako pan Subrt.

+5/−20
10.7.2013 14:36

K64a74r60e22l 89N55a63s52t23o69u36p74i89l 3700831550591

nojo, neplatiči, jeden jak druhej....neplatit své závazky a po exekuci bránit, co prošustrovali...

+12/0
10.7.2013 14:48

M70i77l74o41š 39B54é59m 6804259312103

Je otázka, jak legitimní je závazek, který mi vznikl neplacením něčeho, co nechci, ale někdo mě to platit nutí... :-P

+2/−9
10.7.2013 14:50

K75a27r94e70l 95N38a52s59t75o10u93p77i40l 3220761210581

myslíš jako se kompletně postavit právnímu systému a zákonům? to by tady byl opravdu pěkný bordel...

+11/−1
10.7.2013 14:52

M20i43l51o63š 75B41é41m 6924719692203

Pokud právní systém a zákony, místo toho, aby od násilí chránily, mě naopak pod pohružkou násilí do něčeho nutí...

0/−6
10.7.2013 14:55

K24a79r96e68l 54N86a34s27t97o39u46p46i21l 3170551650921

pockej, on ho nekdo pod pohruzkou nasili nutil platit zdravotni pojisteni? ja furt nechapu kam smerujes...a jako stat ho ma chranit pred tim aby od nej ten samej stat nemohl vybrat zakonne pojisteni? no to mi ho teda urvi, ale to tvoje mysleni me fakt dostava...

+6/0
10.7.2013 14:57

M47i62l63o28š 94B49é47m 6724669332443

No asi by se dalo začít tím, že ho vybírat přestane. ;-D

0/−2
10.7.2013 14:58

K84a12r97e35l 27N37a78s78t40o48u89p15i94l 3770801220721

bože ty jsi vážně hňup. Ano, jde to, změnou zákona, kompletní změnou zdravotního systému, ale určitě ne tak, že se prostě někdo rozhodně najednou neplatit to co mu ukládá zákon, se kterým vždycky bude někdo nesouhlasit, ale od toho tu snad není pravěk, aby se dodržoval...

+4/0
10.7.2013 15:03

M31i44l18o19š 47B93é40m 6184519252743

Až na toho hňupa souhlas.

0/0
10.7.2013 15:08

K42a33r11e31l 52N48a25s98t14o28u18p42i38l 3240271120421

nojo, tak nemuzeme se shodnout na vsem, co by to bylo za diskuzi ;-)

+2/0
10.7.2013 15:25

J66o84s46e82f 76V25o38m58á23č95k90a 5703894833124

Samozřejmě, že ho stát nutí pod pohrůžkou násilí platit zdravotní pojištění - prostě se nemohl rozhodnout, že ho platit bez následků přestane. I kdyby nakrásně nikdy k doktorovi nepáchnul, pořád ho bude muset platit. A když nebude, pojišťovna jako oprávněný mu sebere majetek se státem v zádech. Když se bude bránit, přijede policie a majetek sebrat pomůže. Teď tedy přijela pozdě, odnesli to bohužel dva nevinní.

Tím Šubrta nijak nebráním, nicméně pan Bém má z tou pohrůžkou násilí prostě pravdu. Stát si dodržování zákonů (tedy vůli většiny a lobbistů) vynucuje silou.

+1/0
10.7.2013 16:56

O62n46d54ř38e26j 47Š65r79u77b76a93ř 1635881155926

ten uz tady je, zakony plati jen pro nekoho, na jine jsou kratke. To uz je lepsi anarchie

0/−1
10.7.2013 14:55

K91a45r61e73l 32N14a42s96t26o94u52p17i55l 3560531190301

ty chodis tak nekam do 5-6 třídy ZŠ? jinak si to tvoje myšlení nedokážu vysvětlit...

+1/0
10.7.2013 14:58

Z25d55e94n83e84k 10V64r75b85a 8169695883227

Otázkou je jak legitimní je v tomhle kontextu trest pro člověka, který zastřelil svoji tchýni. Vždyť všem akorát otravovala život a nikdo ji nechtěl... Společnost stojí na zákonech a bohatí a schopní jsou vždy okrádáni na úkor neschopných a chudých. I čistě procentní daň je nerovnou daní (protože bohatý zaplatí víc adostane stejnou službu) a daňová progrese je jen další okrádání schopných. Ale solidární společnost je na takovém principu postavena - nic nestojí zadarmo. Někdo musí zaplatit tu lékařskou péči pro ty, kteří na to nemají. Otázkou ovšem je, zda musíme živit určité jedince, které již po generace nikdy nepracovali a jejichž děti nikdy taky nejspíše pracovat nebudou, Jedince, kteří společnosti nikdy nic nedali a nejspíše ani nedají, kromě nevzdělaných potomků, které budou opět jen parazitovat na společnosti tak, jak  to vidí a neučili je jejich rodiče. Solidární systém bez brzd je špatný systém, protože kdekoliv v přírodě pak paraziti zpravidla hostitele sežerou.

0/0
10.7.2013 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.