- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Byl jsem se podívat na celostátním kole Středoškolské Odborné Činnosti a teda klobouk dolů :). Musím uznat, že to je opravdu skvělý nápad. Sám vím, čím jsem si musel projít a říkám si, že kdybych měl v prváku tuhle učebnici, tak bych neměl z matiky čtyřku, ale třeba dvojku nebo jedničku ;).. Zajímavé je, že učebnici kritizuje spousta lidí, kteří neměli problémy s matematikou, nebo dokáží pouze negativně kritizovat a sami si nic nezkusili :/... Když jsem ji ukazoval spolužákům, valili oči... Fakt Marku, dobrá práce, jen tak dál! Sice tvou učebnici asi už nevyužiju, a i když vím, že jsem jeden ze spousty tvých obdivovatelů, přispěju ti alespoň finančně na tvém Hithitu :)) (https://www.hithit.com/cs/project/148/matematika-nejen-pro-gymnazia/contributors). Myslím si, že by to nemělo zůstat jen tak, chápu, že to je finančně náročné, ale pomůže to nám všem
Nejde jen o to matematiku chápat, rozumět si s ní. Super je snažit se, aby ji chápali a rozuměli si s ní i jiní. Já ti moc fandím, hlavně do budoucna. Doufám, že o tobě ještě uslyšíme. A moc ráda bych tvoji učebnici četla.
Důležité je jestli to studenti chápou, ne jestli je tam moc jakože ! Já před ním smekám i kdyby učebnice letěla do koše je to schopnej kluk který to někam dotáhne.
a malá že potřebuje něco vytisknout. Říkám ji, že nemám barvy v tiskárně a hned začla bulet, že nepůjde do školy když to nebude mít. Nová ajFonova generace, ale když má spočítat 6x17 začně shánět dotykáč
Prý jazykem studentů? ... No to teda nevím, do jazyka studentů se bohužel vloudilo to šílené slovo JAKOBY (jakože, jako) - nejlépe skoro za každým druhým či třetím slovem ... Osobně takové vyjadřování považuji za přesný opak toho, jak by si člověk mluvený projev studovaných lidí představoval... Je to příšerné, strašné, trhá to uši.
Doufám, že díky podobnému osvícenci z řad studentů vznikne nějaké (studentské) hnutí za odstranění těchto vycpávek ze studentského jazyka! (protože od nás, starších, vy mladí, žádné rady a doporučení přijímat NECHCETE).
Víte problém je řekl bych v každé generaci která se nechce učit od svých starších , dnes ještě navíc zatížených komunismem - nebo chcete li reálným socialismem.
PS : všechny mladí kdykoliv procházejí stavem kdy se chtějí vymanit ze společnosti a jít si vlastní cestou , a je tomu stejně dnes jako tomu bylo před 100 lety.
btw, ten server se jmenuje NASPRTEJ.CZ
a inzerovaná učebnice - původně sbírka vyřešených úloh - z něj bohužel zmizela.
Zbyl tam jen starý známý Běloun, ze kterého jsem se učili před třiceti lety, podle všeho moc dobře.
tudíž pravděpodobný výsledek původně zajímavého počinu: o samizdaty nebude zájem. student či jeho rodina se tedy pokusí najít vydavatele. Je možné, že se mu to podaří a učebnice se vydá v nákladu... řekněme 5000 ks. Student za to dostane pár korun. Kniha bude v distribuci asi rok. Pak se bude doprodávat ve slevněných knihách za polovinu, zbytek se skartuje. Tímto zmizí z trhu a bude z něj na dalších 70 let v důsledku autorských práv, která si nakladatelství velmi dobře pojistí, vyřazena. Dotisk už nikdy nebude. cca 4000 kusů možná zajímavé a užitečné knihy se tak stane hrstkou soli hozenou do jezera. a pokud bude tak kniha fakt dobrá, tak ji nějaký šikula, co věří na sdílení, ne na zuřivou ochranu autorských práv, oskenuje a umístí na ulozto.cz, odkud si ji budou studenti zdarma stahovat, jako to donedávnoa dělali z nasprtej.cz. a toto kolečko potrvá tak... čtyři, pět let.
Chyba. Sedmdesát let po smrti autora. Takže spíš za sto let. Velmi pěkná ukázka absurdity AZ.
učebnice určitě super - ráda bych se na ni mrkla, kdyby to bylo možné.
k článku samotnému: logický oblouk je sklenut zcela špatně.
spojení dvou tezí: "mnozí se ptají, jak ke možné, že se děcka v matice tak zhoršila" a "je třeba učebnice, díky níž bude matiky děti bavit", je úvaha, která sama sebe vyvrací.
Dřívější generace - má generace - nebyla vyučována tak, aby ji "něco bavilo". Cílem školy bylo nás něco naučit a prostředkem byl dril. Z nějakého důvodu dril matematice prospíval. Možná tato metoda ve vyšší míře odhalila matematické talenty, nevím. Pokračování v měkké cestě, jakkoliv je mi sympatická, asi k výsledku nepovede.
Řekl bych že s vámi nesouhlasím, já osobně jsem ročník 78 a upřímš matematika mě bavila asi nejspíše proto že jsem měl dobré učitele kteří dokázali tzv. vtáhnout do tématu. Nejvíce mě bavila na gymnáziu kde jsme mohli svobodně vstát a opravovat učitele pokud udělal chybu. Souhlasím se zmíněným žákem že to co učebnicím chybí je srozumitelnost a to velice.
zatímco podmínky se mění učebnice zůstávají ano to by mohl být jeden z důvodů dnešního neutěšeného stavu - bohužel