Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velká elektrická revoluce v MHD, Hradec chce jezdit ekologicky

Hradec Králové touží po nejekologičtější městské dopravě v Česku. Kompletně obměnil vozový park trolejbusů a podle výsledků prázdninového testu chce po vzoru Ostravy pořídit až 20 nových elektrobusů. Plánuje i další trolejbusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š98t51ě24p31á27n 54D94o21l12e21ž76a51l 3722151858135

Asi jsem naivní, ale stále si myslím, že v roce 2013 by klimatizace měla být samozřejmost, procestoval jsem docela dost zemí, které na tom nejsou ekonomicky buhví jak,ale veřejnou dopravu měly klimatizovanou, tak proč to nejde u nás?

0/0
24.6.2013 9:42

P48e21t50r 42V61e84s72e70l84ý 2159228973736

To se jim to modernizuje, když maj jen 32 vozidel ;-D.

+2/−1
21.6.2013 19:52

T90o73m62á69š 47R62e25k38t34o50r 1488894527649

"Nové trolejbusy spotřebují o polovinu méně energie než ty starší" Hmm tohle bych měl rád něčím podložené (někde nějaké relevantní informace?) , protože pokud vím, fyzikální zákony se za 15 let nezměnily....

+2/−4
21.6.2013 19:00

R12a53d72o16s62l29a19v 70K75l53a55u23d24a 5774528454212

Rekuperace, lehčí slitiny ze kterých je vyroben.... nic?

+3/0
21.6.2013 19:30

P42e95t47r 21V47e24s81e35l51ý 2699748233696

Nic. To rozhodně nesníží spotřebu o 50%. Navíc chybí srovnání s konkrétním typem, tohle je typický marketingový krasožvást.

Výkon dnešního Trollina 12 od Solarisu je 165-175kW, stará dobrá škodovácká 14Tr měla výkon 100-120kW. Nějak nevidím to snížení o 50%. Regulace výkonu byla už polovodičová, to maximálně ušetříte nějaké to procento.

A rozhodně vám nikdo nebude dělat karosérii a rám trolejbusu z hliníku, to jste opravdu pobavil. Naiopak, Trollino važí necelých 12 tun, 14Tr vážila max 9,5 tuny.

0/−1
21.6.2013 19:47

H12o51n19z30a 69Š27l22e98z58i77n64g30r 8979181233342

a) Vyšší výkon nemusí mít nic společného se spotřebou, naopak, vyšší výkon může znamanat rychlejší akceleraci, což může snížit spotřebu.

b) Rekuperace elektrické energie, ta může v městském provozu přinést obrovské úspory

c) Mnohem účinnější pomocné pohony mohou mít velký vliv na spotřebu. Jakou účinnost asi má u 14Tr ten zdroj hluku vpředu, soustrojí "motor 600V-alternátor24V-hydročerpadlo"?

d) Jednostupňová náprava s vyšší účinností

+3/0
21.6.2013 21:17

M48i46c84h88a39l 15P93í15c52h64a 4385903791206

vam asi slova inovace a modernizace moc nerikaji, co?

+1/0
21.6.2013 19:40

Z59d44e56n15ě51k 14H14r92u18b35ý 5325228821276

No, ono to musíte vnímat trochu komplexněji. Nejde jen o samotnou spotřebu energie trolejbusem, kde prim zřejmě bude hrát možnost rekuperace, ale také příležitosti v organizaci dopravy, kterou nový typ přináší. Například vyšší obsaditelnost vozidla nebo třeba jedny dveře navíc, které vám mohou ušetřit třeba jeden vůz na lince.

0/0
21.6.2013 20:40

M81i89c48h15a67l 11P13í33c88h34a 4405953571136

nechapu na co si hradecaci stezujou, napr. v Usti se jezdi za 535 mesicne, trolejbusy jsou tu jeste mnohem starsi(ne vsechny, ale starych je tu porad hodne) a o klimatizaci si muzeme taky nechat jen zdat. A myslim si ze nrjsme jediny, kdo takto jezdi MHD. Postezovat si jak je zase vsechno spatne a jeste je to drahy, je uz asi nas narodni sport

+1/0
21.6.2013 18:58

R76a14d87e31k 28J47a28n30a73t91a 9655196294552

A co takhle pánové zaintegrovat konečně hradeckou MHD do krajského integrovaného systému IREDO, jako je to normální v jiných krajích?

Takto si musí někdo, kdo přijíždí do Hradce vlakem nebo busem, na MHD pořizovat další jízdenku. To je zbytečně drahé a složité - takže raději jede autem rovnou.

+5/−1
21.6.2013 18:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.