Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velká elektrická revoluce v MHD, Hradec chce jezdit ekologicky

Hradec Králové touží po nejekologičtější městské dopravě v Česku. Kompletně obměnil vozový park trolejbusů a podle výsledků prázdninového testu chce po vzoru Ostravy pořídit až 20 nových elektrobusů. Plánuje i další trolejbusové linky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š91t36ě87p62á76n 34D13o79l25e31ž14a56l 3632791308725

Asi jsem naivní, ale stále si myslím, že v roce 2013 by klimatizace měla být samozřejmost, procestoval jsem docela dost zemí, které na tom nejsou ekonomicky buhví jak,ale veřejnou dopravu měly klimatizovanou, tak proč to nejde u nás?

0/0
24.6.2013 9:42

P74e26t13r 96V30e34s19e86l40ý 2819528393506

To se jim to modernizuje, když maj jen 32 vozidel ;-D.

+2/−1
21.6.2013 19:52

T69o89m26á26š 26R48e45k96t95o69r 1858524577649

"Nové trolejbusy spotřebují o polovinu méně energie než ty starší" Hmm tohle bych měl rád něčím podložené (někde nějaké relevantní informace?) , protože pokud vím, fyzikální zákony se za 15 let nezměnily....

+2/−4
21.6.2013 19:00

R15a79d96o89s67l18a68v 89K41l65a73u92d71a 5114778744462

Rekuperace, lehčí slitiny ze kterých je vyroben.... nic?

+3/0
21.6.2013 19:30

P51e60t49r 73V61e23s39e46l62ý 2809378773296

Nic. To rozhodně nesníží spotřebu o 50%. Navíc chybí srovnání s konkrétním typem, tohle je typický marketingový krasožvást.

Výkon dnešního Trollina 12 od Solarisu je 165-175kW, stará dobrá škodovácká 14Tr měla výkon 100-120kW. Nějak nevidím to snížení o 50%. Regulace výkonu byla už polovodičová, to maximálně ušetříte nějaké to procento.

A rozhodně vám nikdo nebude dělat karosérii a rám trolejbusu z hliníku, to jste opravdu pobavil. Naiopak, Trollino važí necelých 12 tun, 14Tr vážila max 9,5 tuny.

0/−1
21.6.2013 19:47

H42o20n76z76a 54Š80l59e84z62i71n41g11r 8109831603522

a) Vyšší výkon nemusí mít nic společného se spotřebou, naopak, vyšší výkon může znamanat rychlejší akceleraci, což může snížit spotřebu.

b) Rekuperace elektrické energie, ta může v městském provozu přinést obrovské úspory

c) Mnohem účinnější pomocné pohony mohou mít velký vliv na spotřebu. Jakou účinnost asi má u 14Tr ten zdroj hluku vpředu, soustrojí "motor 600V-alternátor24V-hydročerpadlo"?

d) Jednostupňová náprava s vyšší účinností

+3/0
21.6.2013 21:17

M54i73c94h27a94l 49P11í96c24h40a 4285823591306

vam asi slova inovace a modernizace moc nerikaji, co?

+1/0
21.6.2013 19:40

Z55d86e62n63ě45k 40H82r93u34b33ý 5925868651966

No, ono to musíte vnímat trochu komplexněji. Nejde jen o samotnou spotřebu energie trolejbusem, kde prim zřejmě bude hrát možnost rekuperace, ale také příležitosti v organizaci dopravy, kterou nový typ přináší. Například vyšší obsaditelnost vozidla nebo třeba jedny dveře navíc, které vám mohou ušetřit třeba jeden vůz na lince.

0/0
21.6.2013 20:40

M77i42c60h23a55l 85P20í36c62h81a 4115473701756

nechapu na co si hradecaci stezujou, napr. v Usti se jezdi za 535 mesicne, trolejbusy jsou tu jeste mnohem starsi(ne vsechny, ale starych je tu porad hodne) a o klimatizaci si muzeme taky nechat jen zdat. A myslim si ze nrjsme jediny, kdo takto jezdi MHD. Postezovat si jak je zase vsechno spatne a jeste je to drahy, je uz asi nas narodni sport

+1/0
21.6.2013 18:58

R78a40d50e40k 12J12a51n85a24t46a 9305246214712

A co takhle pánové zaintegrovat konečně hradeckou MHD do krajského integrovaného systému IREDO, jako je to normální v jiných krajích?

Takto si musí někdo, kdo přijíždí do Hradce vlakem nebo busem, na MHD pořizovat další jízdenku. To je zbytečně drahé a složité - takže raději jede autem rovnou.

+5/−1
21.6.2013 18:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.