Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen převodovky vyrábět nestačí, bojí se pracovníci vrchlabské Škodovky

Zaměstnanci automobilového závodu Škoda ve Vrchlabí se strachují o práci. Vrásky jim prohlubuje úzké zaměření továrny. Bojí se, že by mohli velmi tvrdě pocítit případný propad odbytu automobilů, pro které vyrábějí převodovku DQ200. Jde totiž o jediný výrobní produkt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B87e84n 59P93a68v78k63a 1857693797151

Hmmm... převodovky se dělají ještě v Německu... hmmm... Neměli by se spíše být Němečtí montéři?

0/0
24.9.2013 19:17

B47e20n 21P83a15v87k65a 1777263207641

teda "bát"

0/0
24.9.2013 19:17

M41i71c28h65a77l 50Z12e61t62e36k 3468892790407

Chtělo by to ještě vyrábět nějaký Multitronic pro Audi. Ty jsou tak poruchové, že jen pro autoservisy je odbyt více než zaručen:-P

0/0
24.9.2013 14:19

P93e85t34r 34S73p75á68l43e83n58k43a 2783282255187

Jak může být automatická převodovka poruchová, když funguje sama?

0/0
24.9.2013 14:42

M87i36c98h10a72l 75Z71e66t69e77k 3898192970237

To byste se divil. Speciálně multitronicům odcházely oběžná kola variátoru. Koupit např. Audinu s touhle převodovkou jako ojetinu znamená nachystat si min. 100 tis CZK na výměnu.

0/0
24.9.2013 15:02

J44i68ř29í 12E84r91b52e95n 1573244346727

To je argument ve stylu "nepotřebujeme elektrárnu, v zásuvce je proudu dost" ;-D

+1/0
24.9.2013 19:36

K88a74r69e50l 52K76o22š85ť91á84l 8937231670535

Ceny aut s touhle převodovkou se uměle udržují příliš vysoko. Třeba do Fabie ji za tučný příplatek (32.000Kč)nabízejí výhradně s nejdražším motorem 1,2 TSI 77kW, ale tuto kombinaci zásadně nenabízejí do akčních modelů. Přitom zájem o auta s automaty roste. Odboráři pak brečí do médií, že by mohli vyrábět více, ale nemůžou. Co se na tohle dá říct a nepřijít přitom o dukáty.

0/0
24.9.2013 12:40

J12a11n 40M21i16l31l66e42r 7536472371577

Patrně netušíte, co všechno musí být v autě jinak a jak moc se liší robotizovaná dvojspojková 7st převodovka od klasické 5st manuální. 32 000 je adekvátních.

+1/0
24.9.2013 12:57

K61a81r63e50l 98K51o48š89ť21á30l 8677271390105

Patrně jste nepochopil podstatu mého příspěvku. Příplatek za tu převodovku je sotva polovina problému, i když někteří konkurenti si za automat účtují jen 20.000Kč.

Do VW Polo ji dávají téměř ke každému motoru včetně dieselů s vyjímkou tříválce 1,2. Taky auta s ní jsou běžně zahrnuté do prodejních akcí. Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům, dělají z ní nesmyslně luxusní zboží a tomu odpovídají prodeje. Fabrika pak nemůže vyrábět na plnou kapacitu a jednotková cena je tím ještě vyšší.

0/0
25.9.2013 9:52

J96a76n 54M27i38l29l14e18r 7476352671387

"Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům" - ne, ve Škodovce ji nedávají jen k nejdražším benzínovým motorům. Je běžně k mání i k jiné než nejdražší verzi benzínu a je k mání i k dieselům.

0/0
25.9.2013 14:23

K19a26r35e62l 17K41o41š36ť51á59l 8787601520675

OK, opět se chytáte slovíček, od počátku jsem psal o Škodě Fabii/Roomsteru vs. VW Polo, kde bylo DSG od počátku i pro 1,4 16V, nyní i pro TSI 63kW. Ale když se dívám na Rapid, je to stejné - automat k dispozici pouze pro nejdražší benzín 1,4TSI, novinka je, že je k dispozici i pro 1,6TDi, což je docela pokrok. U Oktávek se tradičně mohly automaty dávat téměř ke každému motoru, včetně 1,6MPi, nyní až od 1,4TSI, takže krok zpět. Technický důvod tam není, VW ho k 1,2TSI dává i do kombíkového Golfu.

Prostě pokud někdo chce do Škodovky automat, musí sáhnout pořádně hluboko do peněženky, přitom fabrika na ty převodovky jede sotva na 66% své kapacity.

0/0
25.9.2013 19:18

J70a17n 74M50i57l71l50e97r 7556262841817

Odbory hovoří do obchodního rozhodování soukromé společnosti...

;-(8-oRv

0/0
24.9.2013 12:35

B96e39n 12P45a96v81k52a 1687493137921

No otázkou je, jestli je někdo poslouchá. Ne jestli hovoří.

0/0
24.9.2013 19:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.