Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen převodovky vyrábět nestačí, bojí se pracovníci vrchlabské Škodovky

Zaměstnanci automobilového závodu Škoda ve Vrchlabí se strachují o práci. Vrásky jim prohlubuje úzké zaměření továrny. Bojí se, že by mohli velmi tvrdě pocítit případný propad odbytu automobilů, pro které vyrábějí převodovku DQ200. Jde totiž o jediný výrobní produkt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B38e92n 26P11a17v74k40a 1357483857771

Hmmm... převodovky se dělají ještě v Německu... hmmm... Neměli by se spíše být Němečtí montéři?

0/0
24.9.2013 19:17

B29e87n 30P79a45v24k46a 1507243427561

teda "bát"

0/0
24.9.2013 19:17

M85i97c77h98a87l 14Z27e66t85e63k 3388352430507

Chtělo by to ještě vyrábět nějaký Multitronic pro Audi. Ty jsou tak poruchové, že jen pro autoservisy je odbyt více než zaručen:-P

0/0
24.9.2013 14:19

P33e17t66r 59S53p74á67l61e80n98k60a 2273632655357

Jak může být automatická převodovka poruchová, když funguje sama?

0/0
24.9.2013 14:42

M54i26c88h31a81l 17Z28e33t17e86k 3358182800107

To byste se divil. Speciálně multitronicům odcházely oběžná kola variátoru. Koupit např. Audinu s touhle převodovkou jako ojetinu znamená nachystat si min. 100 tis CZK na výměnu.

0/0
24.9.2013 15:02

J23i89ř62í 86E38r21b17e79n 1903704676877

To je argument ve stylu "nepotřebujeme elektrárnu, v zásuvce je proudu dost" ;-D

+1/0
24.9.2013 19:36

K34a26r77e47l 70K49o61š40ť40á47l 8497141600435

Ceny aut s touhle převodovkou se uměle udržují příliš vysoko. Třeba do Fabie ji za tučný příplatek (32.000Kč)nabízejí výhradně s nejdražším motorem 1,2 TSI 77kW, ale tuto kombinaci zásadně nenabízejí do akčních modelů. Přitom zájem o auta s automaty roste. Odboráři pak brečí do médií, že by mohli vyrábět více, ale nemůžou. Co se na tohle dá říct a nepřijít přitom o dukáty.

0/0
24.9.2013 12:40
Foto

J15a83n 58M71i27l66l86e60r 7666192971407

Patrně netušíte, co všechno musí být v autě jinak a jak moc se liší robotizovaná dvojspojková 7st převodovka od klasické 5st manuální. 32 000 je adekvátních.

+1/0
24.9.2013 12:57

K28a62r93e82l 11K54o68š25ť85á56l 8507691750505

Patrně jste nepochopil podstatu mého příspěvku. Příplatek za tu převodovku je sotva polovina problému, i když někteří konkurenti si za automat účtují jen 20.000Kč.

Do VW Polo ji dávají téměř ke každému motoru včetně dieselů s vyjímkou tříválce 1,2. Taky auta s ní jsou běžně zahrnuté do prodejních akcí. Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům, dělají z ní nesmyslně luxusní zboží a tomu odpovídají prodeje. Fabrika pak nemůže vyrábět na plnou kapacitu a jednotková cena je tím ještě vyšší.

0/0
25.9.2013 9:52
Foto

J57a35n 94M16i32l30l28e52r 7116112721597

"Pokud ji ve Škodovce dávají jen k nejdražším benzínovým mototorům" - ne, ve Škodovce ji nedávají jen k nejdražším benzínovým motorům. Je běžně k mání i k jiné než nejdražší verzi benzínu a je k mání i k dieselům.

0/0
25.9.2013 14:23

K68a49r40e24l 17K21o64š21ť30á50l 8657601130385

OK, opět se chytáte slovíček, od počátku jsem psal o Škodě Fabii/Roomsteru vs. VW Polo, kde bylo DSG od počátku i pro 1,4 16V, nyní i pro TSI 63kW. Ale když se dívám na Rapid, je to stejné - automat k dispozici pouze pro nejdražší benzín 1,4TSI, novinka je, že je k dispozici i pro 1,6TDi, což je docela pokrok. U Oktávek se tradičně mohly automaty dávat téměř ke každému motoru, včetně 1,6MPi, nyní až od 1,4TSI, takže krok zpět. Technický důvod tam není, VW ho k 1,2TSI dává i do kombíkového Golfu.

Prostě pokud někdo chce do Škodovky automat, musí sáhnout pořádně hluboko do peněženky, přitom fabrika na ty převodovky jede sotva na 66% své kapacity.

0/0
25.9.2013 19:18
Foto

J88a56n 41M19i45l89l89e67r 7496142391477

Odbory hovoří do obchodního rozhodování soukromé společnosti...

;-(8-oRv

0/0
24.9.2013 12:35

B94e54n 17P75a61v92k19a 1517853287841

No otázkou je, jestli je někdo poslouchá. Ne jestli hovoří.

0/0
24.9.2013 19:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.