Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách

Hradec Králové by jednou mohl předčít Pardubice coby dopravní uzel. Přes Hradec by totiž mohla vést strategická větev vysokorychlostní tratě z Prahy do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i80ř19í 24V93o54s15e44č72e91k 8190229720701

Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf

https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf

https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf

0/0
4.10.2013 12:49

J83i76ř37í 61H15o67v73o17r95k54a 8217846642565

Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...

+1/0
4.10.2013 7:44

J38i43ř85í 36H10o23v48o55r44k66a 8847716892955

Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod. 

1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod), 

2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod). 

3. odklonění dvou  tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu). 

4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod). 

5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu).  6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod).  Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo!! Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.

+2/0
4.10.2013 7:28

J91a65r28o54s35l17a31v 98J37o29n90á94š 4408544832635

Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.

0/−1
4.10.2013 18:12

A12l19e89x58a16n38d16r 82K22o59s32t38k41a 5709766429766

Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.

+3/0
4.10.2013 6:19

V58l57a35d38i16m66í44r 14F81i93b71i79g63e74r 5814411891624

Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky;-(

+2/0
4.10.2013 7:24

M58í45l42a 74P84i92š66t65ě52l58á27k 7623397523

V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.

+1/0
3.10.2013 23:47

J37a45r59o42s32l77a32v 49J48o17n77á38š 4668614162115

Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.

0/−1
4.10.2013 18:17

J60a45r86o60s81l89a33v 82J71o42n70á50š 4248844862285

Doplním: Pokud by šlo o evropský rychlovlak Mnichov - Plzeň - Praha - Hradec Králové - Wroclaw - Varšava, pak by možná měl význam, ale nikterak by neovlivnil vnitrostátní přepravu. Zvýhodnil by spojení Plzeň - Praha - Hradec (jinde by nestavěl), ale nevím, kolika lidem se hodinová úspora času vyplatí za výrazně zvýšené jízdné.

0/−1
4.10.2013 18:24

P63a28v52e28l 25M49a18r22e40š 6180967356967

Pro železnici byly  vždy  důležitější Pardubice. Je to již sto let významný  železniční uzel, stejně  jako na Moravě  Česká  Třebová. Mechovaci se můžou  stavět  třeba na hlavu,  ale i kvůli  návaznosti  na vnitrostátní dopravu by bylo  logické  vést VTR přes Pardubice.

Ale než  se rychlodráha postaví,  stejně  už  to bude   Prdec nebo Hradubice;-D

+2/−4
3.10.2013 21:22

J56a35n 15M58o50l97n80á75r 1778705464224

a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel;-D

+1/0
4.10.2013 17:20

J76a69r89o16s81l35a62v 30J58o73n48á19š 4878854202375

To je ale radosti!! Nechápu, proč mají Hradečáci z Pardubic takové mindráky.

0/−1
4.10.2013 18:27

J73a29n 72M92o97l84n25á16r 1648905724864

mindráky mají oni;-D

0/0
4.10.2013 22:46

J15a52n 84M56a15t16ú47š 5787280155586

Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.

+2/0
3.10.2013 19:53

J82a43k14u48b 81K86a95m70e64n86i53c12k58ý 4979532237906

jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)

0/−1
3.10.2013 19:53

R53a82d51e89k 62J75a24n16a87t90a 9135816474402

Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.

Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.

+1/0
3.10.2013 20:02

P19a68v70e88l 58M92a46r43e28š 6670297176987

Jestli myslíte  novou Tišnovku,tak to je spíše přeložka , nepočítal bych ji jako novostavby trati

Poslední  opravdu nová  trať byla postavena ještě za C.K. Monarchie, blahé paměti.

Ano za toho nenáviděného Rakouska,jenž  Čechy utlacovalo...

+3/0
3.10.2013 20:50

J61i49ř36í 57V61o91s56e35č44e63k 8670309670891

Je to víc věci dohromady. Po ne příliš nákladných úpravách by mnohe úseky koridoru mohly poskytnout víc než 160. Nakladbým problémem jsou přejezdy. Bohužel směrové poměry by bez naklápěcích souprav málokde umožnily souvislejsi úsek třeba na 200.

+1/0
4.10.2013 12:53

R42a93d94o91s88l27a55v 44K42l86a19u93d30a 5544208634822

Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy. :-P

+4/0
3.10.2013 19:36

J69a54n 75M62o65l60n43á51r 1888895154734

perník ostrouhá;-)

0/0
3.10.2013 19:33

V15l12a68d90i13m13í48r 32F75i40b89i53g27e16r 5484481671714

Za 7 let bude 2020 a 10 let a 450mld náklady to nejde dohromady, navíc tu není tolik stavebníků aby to zvládli a stavět bychom potřebovali spíš teď když není práce než za 7 let to už může být pozdě.

+1/0
3.10.2013 18:54
Foto

T12o25m80á79š 96K74i90r36o76v 1425618505987

Něco no tom je. V tomhle státě je možné "všechno" a ničemu se už nedivím.

0/0
3.10.2013 18:58

R36a50d69e37k 84J49a12n26a50t70a 9405176394642

Stavebních firem je tu dost a momentálně nemají do čeho píchnout. Novostavba vysokorychlostní tratě není dražší než stavba dálnice a těch už jsme taky pár set km postavili.

+2/0
3.10.2013 19:19
Foto

T32o45m58á22š 94K83i27r87o89v 1925348145937

Ale za jakou cenu? Kilometr dálnice u nás je jeden z nejdražších v celé Evropě

0/0
3.10.2013 19:33
Foto

A98l75a36n 16Ř70e34p41k62a 4135566

A nezaměstnaných je ještě více, ale stejně na ty stavby nakonec naberou ukrajince, poláky apod. Češi budou dál pobírat soc.dávky a vymlouvat se, že není práce:-P

0/0
3.10.2013 19:40
Foto

T78o63m97á64š 54K60i53r49o72v 1675198685897

AmenR^

0/0
3.10.2013 20:33

V27l30a66d65i80m48í59r 76F13i80b55i13g50e24r 5634691811964

Firem možná je dost ale stavba probíhá pomalu, nechápu jak je možné že oprava 500m ulice trvá 2 roky;-(

+1/−1
4.10.2013 7:06
Foto

T12o29m87á79š 57K95i29r72o37v 1455538615457

Co nebo kdo je "Svaz Cestujících Ve Veřejné Dopravě"?8-o Dokud jsem jezdil tzv, "sockou", tak se mne nikdo neptal, zdali chci někde (nebo nějak) zastupovat:-P Já vždy jezdím sám za sebe a nemusí (ani nechci) mne nikdo zastupovat:-)

+1/−3
3.10.2013 18:50

R83a40d84e18k 85J14a67n59a24t52a 9795746824522

Občanské sdružení, jako spousta jiných. Nestudoval jsem to, ale myslím, že byste k nim klidně mohl vstoupit, pokud vás veřejná doprava zajímá.

Ale soudím, že nezajímá, tak nevím, proč to řešíte. Já taky neřeším sdružení např. včelařů.

+4/0
3.10.2013 19:17

T61o14m45a88s 78N89o70v17o49t12n47y 3711706468189

To jsou takoví vlakoví ekoteroristé. Je to vidět i z jejich odpovědí - všichni kritici jsou proti nic, je to automobilová lobby, letecká lobby atd. Argumentovat byznys cestujícími je úplně zcestné - kolik jich asi tak denně bude a kolik vlaků v průběhu dne vytíží. Vždyť dneska se nezaplní ani 1. třída Pendolina nebo Premium u Lea a to má pár sedaček.

+2/−2
3.10.2013 19:27
Foto

T21o24m32á51š 44K70i72r64o16v 1775658235477

Vy klikači mínusů, co kdyby jste napsali názor (jako zde pan Janata, děkuji), dříve, než kliknete na MÍNUS?

0/−3
3.10.2013 19:36
Foto

T86o75m18á14š 74K52i67r68o90v 1555738705747

Pane RADKO KŘIVÁNKU, umíte se vyjádřit slovy, nebo umíte jen klikat na MÍNUS jako ZBĚSILÝ?

0/0
3.10.2013 20:35

M75i89r82o69s24l42a31v 50S13t37u56d33á47n81k88a 9490399216229

Pokud nic jineho, tak by to melo vetsi smysl, nez Zemanuv kanal...

+8/0
3.10.2013 18:40

J76a33r29o72s92l42a95v 27J78o49n29á67š 4578804692935

U nás je možné všechno. Třeba třípatrová křižovatka na křížení dvou silnic (R 35 a I/37) u Opatovic. Jestli si to nějaká stavební lobby uplatí, tak budeme mít navíc šikanzen za 450 miliard, po kterém budou jezdit čtyři prodělečné spoje denně. Nebo je snad poptávka po jízdenkách z Prahy do Walbrzychu či Wroclawi větší? 8-o Ale Svaz cestujících ve veřejné dopravě to jistě myslí dobře! :-)

+2/−2
3.10.2013 18:09

V80l45a63d32i91m95í83r 48F61i80b36i70g77e28r 5614441611924

Tyto tratě jednou budou alternativou letecké dopravě. Rychlostně to vyjde nastejno.

+4/0
3.10.2013 18:56

T51o56m27a89s 37N27o25v51o11t82n69y 3971516778869

A cenově tu bude stát 2x víc než letadlo

0/−4
3.10.2013 19:28

R16a67d93e56k 89J84a36n44a34t41a 9615686564102

Proč myslíte? Tam, kde už je po Evropě VRT je v provozu, naopak cestující letadlům úspěšně přebírá (třeba Paříž-Londýn). Což by se asi nedařilo, pokud by to stálo 2x více.

+1/0
3.10.2013 20:04

J30a67r33o95s86l28a47v 64J89o18n45á17š 4508944112785

No tak Paříž a Londýn, to není Praha a Wroclav. Dokonce ani Mnichov - Varšava.

0/−1
4.10.2013 18:32

V62l38a58d82i71m60í66r 86F70i18b24i21g92e58r 5754571671504

Než lowcost asi ano ale s klasickou leteckou společností to bude vyrovnané, navíc nebudete musech procházet celotělovým skenem a bude tam víc místa. Hlavní problém vídím v tom jak zabránit hrdinům aby lezli přes koleje. On stačí regionální vlak a pár lidí se nechá přejet zvlášť na tomhle srazit 100 kilo v rychlosti 350km to by bylo asi hodně nebezpečné i pro ty ve vlaku.

+1/−1
4.10.2013 7:10

R79a24d45e11k 64J59a48n51a77t85a 9205816444412

VRT v západní Evropě bývají oplocené.

+1/0
4.10.2013 9:30

P43a55v77e32l 20M72a38r69e10š 6460347786137

Možná .Ale nemá smysl řešit, kde v ČR budou stavět, protože  je jasné, že kromě Prahy nikde.Rychlovlak má smysl v kontinentální dopravě na střední vzdálenosti ne v našem malém dolicku mezi Zemanovem  nad Vltavou a Mechovem .

Pokud  snad někdy přes HK povede rychlovlak , jen  prosviští kolem. Ono když  bude  stavět v Praze , tak možná někde u Chlumce dosáhne  cestovní  rychlosti.

0/−2
3.10.2013 21:04

V36l70a41d41i87m48í98r 24F85i42b61i73g98e44r 5294811801754

Nevím jak jsou ty vlaky konstruovány jestli jezdí ještě po kolejích nebo po magnetu ale pokud po kolejích bude jistě ta trať využitelná i pro dopravu mezi kraji. Ale to je jen představa jestli to tu někdy bude obávám se že my se toho už nedožijeme a dnešní děti možná někdy v důchodu. Rozjezd problémem až tak není to spíš zastavení a doufám že tu trať pokud ji budou dělat udělají dobře ne jako že se koridorová trať kříží se silnicí, ale že to udělají všude mimoúrovňově a nejlépe v betonovém tunelu aby tam nikdo nevlezl.

+1/0
4.10.2013 7:14

J88a73r82o76s47l79a52v 47J94o22n19á24š 4988754852555

Tak ono se dá vlézt i do tunelu. A pokud by se na každém křížení se silnicí musel stavět silniční podjezd, tak by se to pěkně prodražilo.

+1/−1
4.10.2013 18:36

P22e79t45r 53M32a42r44š26o57u22n 5265588206386

a jak byste chtěl to křížení vyřešit? ta třípatrovost zase není až taková hovadina, neboť se kříží dvě 4 proudovky, a do toho potřebujete pár odboček nejen mezi nima ale taky nejen do blízké vesnice, a to z obou směrů obou silnic... takové klasické sjezdy s podjezdem nebo nadjezdem jedné i druhé silnice silnice o kousek dál (na dvou místech tedy) by rozhodně nevyšel levněji. tady je prostě kruháč, a najedete pohodlně na jednom místě tam tam i tam... nebo snad měl být kruháč přímo na těch 4 proudech?...

+3/0
3.10.2013 20:49

J18a86r28o69s45l14a30v 58J33o60n88á49š 4538864152715

Tam jsou dvě čtyřproudovky a odbočka do Opatovic a druhá do elektrárny, přičemž od Opatovic není zapotřebí navázání na směr Hradec Králové a od elektrárny není zapotřebí připojení na Pardubice. Stačily by klasické nájezdy na mimoúrovňovou křižovatku. Určitě by se našlo levnější řešení než třípatrové betonové monstrum.

0/−1
4.10.2013 18:07

P42a84v86e52l 31M49a45r37e52š 6550387656297

Ma to jednu chybu.V Hradci by ten rychlovlak nezastavoval(nebo v Praze, coz by ale bylo trochu divne, nestavet v hlavnim meste. )

Vzdalenost obou mest je pro rychlovlak prilis mala .

Cistokrevny rychlovlak by mohl v CR stavet tak maximalne Praha a Ostrava,mensi vzdalenost zastavek nez 150 km nena smysl

+1/−3
3.10.2013 17:26

R34a63d93e36k 65J13a32n94a39t40a 9805346624552

Neteoretizujte. Samozřejmě, že by zastavoval.

Podívejte se, jaká je frekvence zastávek ICE v Německu. Zastavení po 100 km je tam dost často, pokud se jedná o dostatečně velké město. Například ICE München-Köln zastavuje na své trase dlouhé 417 km ve 4 městech.

+7/0
3.10.2013 17:39

V84o64j82t87ě57c21h 84R78e40m70e67š 1165683506908

Jenže u nás by to nemělo opodstatnění, protože v porovnání s těmi německými městy je Hradec, při vší úctě k Hradečákům, díra. Kolik asi tak lidí dá 500 Kč za jízdenku Praha - Hradec? A třeba do Mnichova jede denně z Hradce pár lidí.

+1/−5
3.10.2013 18:52

R26a88d74e64k 38J98a96n93a23t86a 9825816764132

Tak ještě jednou. Zmíněné ICE staví např. v Aschaffenburgu (70 tisíc) nebo v Ingolstadtu (120 tisíc.). Tedy města zhruba velikosti Hradce.

A není žádný důvod, proč by jízdenka měla stát 500 Kč. Třeba v Itálii stojí běžná jízdenka beze slev na 500 km kolem 50 EUR. Takže cena kolem 10 EUR je zcela reálná, nejspíš i nižší (máme tu nižší mzdy než v Itálii). Což je méně než cena benzínu, ale cesta uběhne oproti autu 3x rychleji.

Navíc náklady na jízdu vlaku po vysokorychlostní trati nejsou výrazně vyšší než po klasické trati (souprave je mírně dražší, spotřeba energie taky, ale je to vyváženo tím, že těch souprav potřebujete k převezení stejného počtu lidí méně, prootže lidi vozíte rychleji).

+4/0
3.10.2013 19:30

J54a16r28o67s92l60a72v 69J66o80n54á43š 4548324332685

A v jakém horizontu počítáte návratnost 500 miliardové investice? Nebo s její návratností není počítáno?

0/−1
4.10.2013 18:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.