Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách

Hradec Králové by jednou mohl předčít Pardubice coby dopravní uzel. Přes Hradec by totiž mohla vést strategická větev vysokorychlostní tratě z Prahy do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i16ř60í 69V72o59s75e23č88e79k 8900799390461

Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf

https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf

https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf

0/0
4.10.2013 12:49

J30i98ř91í 12H86o61v32o31r38k47a 8887466822125

Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...

+1/0
4.10.2013 7:44

J70i82ř19í 11H64o24v90o64r22k51a 8757106332505

Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod. 

1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod), 

2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod). 

3. odklonění dvou  tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu). 

4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod). 

5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu).  6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod).  Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo!! Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.

+2/0
4.10.2013 7:28

J12a91r17o28s49l64a87v 95J91o49n69á86š 4418764232795

Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.

0/−1
4.10.2013 18:12

A36l76e72x54a27n96d80r 77K73o31s38t44k78a 5599206609976

Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.

+3/0
4.10.2013 6:19

V79l36a55d81i28m42í47r 80F73i90b69i41g77e82r 5234501421254

Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky;-(

+2/0
4.10.2013 7:24

M98í37l78a 33P14i20š39t53ě27l35á52k 7273417383

V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.

+1/0
3.10.2013 23:47

J18a87r60o50s67l97a17v 44J35o72n52á16š 4218454942485

Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.

0/−1
4.10.2013 18:17

J25a92r46o43s21l33a28v 55J31o44n51á73š 4248214372565

Doplním: Pokud by šlo o evropský rychlovlak Mnichov - Plzeň - Praha - Hradec Králové - Wroclaw - Varšava, pak by možná měl význam, ale nikterak by neovlivnil vnitrostátní přepravu. Zvýhodnil by spojení Plzeň - Praha - Hradec (jinde by nestavěl), ale nevím, kolika lidem se hodinová úspora času vyplatí za výrazně zvýšené jízdné.

0/−1
4.10.2013 18:24

P58a40v32e88l 31M72a82r43e18š 6640117166807

Pro železnici byly  vždy  důležitější Pardubice. Je to již sto let významný  železniční uzel, stejně  jako na Moravě  Česká  Třebová. Mechovaci se můžou  stavět  třeba na hlavu,  ale i kvůli  návaznosti  na vnitrostátní dopravu by bylo  logické  vést VTR přes Pardubice.

Ale než  se rychlodráha postaví,  stejně  už  to bude   Prdec nebo Hradubice;-D

+2/−4
3.10.2013 21:22

J97a97n 92M57o77l20n58á79r 1968275844684

a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel;-D

+1/0
4.10.2013 17:20

J15a28r32o55s43l29a23v 44J94o56n79á22š 4158274512205

To je ale radosti!! Nechápu, proč mají Hradečáci z Pardubic takové mindráky.

0/−1
4.10.2013 18:27

J13a35n 56M31o22l74n33á45r 1578255454104

mindráky mají oni;-D

0/0
4.10.2013 22:46

J78a76n 61M23a47t30ú26š 5537590865736

Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.

+2/0
3.10.2013 19:53

J44a87k70u84b 51K27a79m51e60n67i47c75k70ý 4699622567396

jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)

0/−1
3.10.2013 19:53

R94a85d96e27k 82J22a65n28a94t66a 9735846114962

Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.

Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.

+1/0
3.10.2013 20:02

P59a25v61e21l 43M50a89r80e27š 6760727846417

Jestli myslíte  novou Tišnovku,tak to je spíše přeložka , nepočítal bych ji jako novostavby trati

Poslední  opravdu nová  trať byla postavena ještě za C.K. Monarchie, blahé paměti.

Ano za toho nenáviděného Rakouska,jenž  Čechy utlacovalo...

+3/0
3.10.2013 20:50

J40i10ř89í 52V84o72s85e58č72e88k 8550619740151

Je to víc věci dohromady. Po ne příliš nákladných úpravách by mnohe úseky koridoru mohly poskytnout víc než 160. Nakladbým problémem jsou přejezdy. Bohužel směrové poměry by bez naklápěcích souprav málokde umožnily souvislejsi úsek třeba na 200.

+1/0
4.10.2013 12:53

R66a56d60o16s66l58a69v 87K60l19a58u29d15a 5494238684292

Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy. :-P

+4/0
3.10.2013 19:36

J54a97n 80M34o27l14n23á88r 1218245484864

perník ostrouhá;-)

0/0
3.10.2013 19:33

V36l15a59d68i44m32í34r 66F70i16b35i70g52e49r 5794931651664

Za 7 let bude 2020 a 10 let a 450mld náklady to nejde dohromady, navíc tu není tolik stavebníků aby to zvládli a stavět bychom potřebovali spíš teď když není práce než za 7 let to už může být pozdě.

+1/0
3.10.2013 18:54
Foto

T46o44m14á68š 11K62i93r79o48v 1515478265547

Něco no tom je. V tomhle státě je možné "všechno" a ničemu se už nedivím.

0/0
3.10.2013 18:58

R44a31d11e33k 14J97a60n69a26t87a 9115586474712

Stavebních firem je tu dost a momentálně nemají do čeho píchnout. Novostavba vysokorychlostní tratě není dražší než stavba dálnice a těch už jsme taky pár set km postavili.

+2/0
3.10.2013 19:19
Foto

T19o81m77á34š 28K33i54r77o13v 1815668135957

Ale za jakou cenu? Kilometr dálnice u nás je jeden z nejdražších v celé Evropě

0/0
3.10.2013 19:33

A73l64a82n 82Ř29e54p61k90a 4495516

A nezaměstnaných je ještě více, ale stejně na ty stavby nakonec naberou ukrajince, poláky apod. Češi budou dál pobírat soc.dávky a vymlouvat se, že není práce:-P

0/0
3.10.2013 19:40
Foto

T25o74m95á15š 96K29i56r13o20v 1635898845977

AmenR^

0/0
3.10.2013 20:33

V70l27a28d92i10m65í27r 28F66i11b11i85g15e42r 5154811131854

Firem možná je dost ale stavba probíhá pomalu, nechápu jak je možné že oprava 500m ulice trvá 2 roky;-(

+1/−1
4.10.2013 7:06
Foto

T80o68m40á61š 58K32i27r56o57v 1565788565497

Co nebo kdo je "Svaz Cestujících Ve Veřejné Dopravě"?8-o Dokud jsem jezdil tzv, "sockou", tak se mne nikdo neptal, zdali chci někde (nebo nějak) zastupovat:-P Já vždy jezdím sám za sebe a nemusí (ani nechci) mne nikdo zastupovat:-)

+1/−3
3.10.2013 18:50

R16a88d66e22k 64J10a60n61a34t31a 9325586734932

Občanské sdružení, jako spousta jiných. Nestudoval jsem to, ale myslím, že byste k nim klidně mohl vstoupit, pokud vás veřejná doprava zajímá.

Ale soudím, že nezajímá, tak nevím, proč to řešíte. Já taky neřeším sdružení např. včelařů.

+4/0
3.10.2013 19:17

T29o90m86a50s 30N16o77v19o25t66n18y 3681956748529

To jsou takoví vlakoví ekoteroristé. Je to vidět i z jejich odpovědí - všichni kritici jsou proti nic, je to automobilová lobby, letecká lobby atd. Argumentovat byznys cestujícími je úplně zcestné - kolik jich asi tak denně bude a kolik vlaků v průběhu dne vytíží. Vždyť dneska se nezaplní ani 1. třída Pendolina nebo Premium u Lea a to má pár sedaček.

+2/−2
3.10.2013 19:27
Foto

T18o70m49á20š 61K94i95r48o30v 1495818525347

Vy klikači mínusů, co kdyby jste napsali názor (jako zde pan Janata, děkuji), dříve, než kliknete na MÍNUS?

0/−3
3.10.2013 19:36
Foto

T56o46m18á13š 83K37i97r65o70v 1155578495707

Pane RADKO KŘIVÁNKU, umíte se vyjádřit slovy, nebo umíte jen klikat na MÍNUS jako ZBĚSILÝ?

0/0
3.10.2013 20:35

M95i72r98o13s95l13a84v 18S25t60u81d47á22n98k32a 9520659106489

Pokud nic jineho, tak by to melo vetsi smysl, nez Zemanuv kanal...

+8/0
3.10.2013 18:40

J63a52r61o77s58l14a83v 68J76o85n47á64š 4908704892975

U nás je možné všechno. Třeba třípatrová křižovatka na křížení dvou silnic (R 35 a I/37) u Opatovic. Jestli si to nějaká stavební lobby uplatí, tak budeme mít navíc šikanzen za 450 miliard, po kterém budou jezdit čtyři prodělečné spoje denně. Nebo je snad poptávka po jízdenkách z Prahy do Walbrzychu či Wroclawi větší? 8-o Ale Svaz cestujících ve veřejné dopravě to jistě myslí dobře! :-)

+2/−2
3.10.2013 18:09

V33l49a26d53i77m66í25r 40F85i35b65i71g38e75r 5234141151194

Tyto tratě jednou budou alternativou letecké dopravě. Rychlostně to vyjde nastejno.

+4/0
3.10.2013 18:56

T84o27m44a93s 49N98o22v44o18t32n77y 3941906768319

A cenově tu bude stát 2x víc než letadlo

0/−4
3.10.2013 19:28

R10a98d12e49k 56J69a96n37a30t91a 9335486214402

Proč myslíte? Tam, kde už je po Evropě VRT je v provozu, naopak cestující letadlům úspěšně přebírá (třeba Paříž-Londýn). Což by se asi nedařilo, pokud by to stálo 2x více.

+1/0
3.10.2013 20:04

J11a72r42o59s80l84a71v 63J38o98n27á40š 4428574922625

No tak Paříž a Londýn, to není Praha a Wroclav. Dokonce ani Mnichov - Varšava.

0/−1
4.10.2013 18:32

V89l44a87d49i37m76í20r 64F58i48b86i89g23e12r 5264591101144

Než lowcost asi ano ale s klasickou leteckou společností to bude vyrovnané, navíc nebudete musech procházet celotělovým skenem a bude tam víc místa. Hlavní problém vídím v tom jak zabránit hrdinům aby lezli přes koleje. On stačí regionální vlak a pár lidí se nechá přejet zvlášť na tomhle srazit 100 kilo v rychlosti 350km to by bylo asi hodně nebezpečné i pro ty ve vlaku.

+1/−1
4.10.2013 7:10

R58a44d45e19k 91J59a46n69a13t31a 9255366484442

VRT v západní Evropě bývají oplocené.

+1/0
4.10.2013 9:30

P67a12v88e60l 70M12a33r61e77š 6110427966817

Možná .Ale nemá smysl řešit, kde v ČR budou stavět, protože  je jasné, že kromě Prahy nikde.Rychlovlak má smysl v kontinentální dopravě na střední vzdálenosti ne v našem malém dolicku mezi Zemanovem  nad Vltavou a Mechovem .

Pokud  snad někdy přes HK povede rychlovlak , jen  prosviští kolem. Ono když  bude  stavět v Praze , tak možná někde u Chlumce dosáhne  cestovní  rychlosti.

0/−2
3.10.2013 21:04

V49l36a81d67i39m38í50r 43F27i53b35i95g89e89r 5164161421424

Nevím jak jsou ty vlaky konstruovány jestli jezdí ještě po kolejích nebo po magnetu ale pokud po kolejích bude jistě ta trať využitelná i pro dopravu mezi kraji. Ale to je jen představa jestli to tu někdy bude obávám se že my se toho už nedožijeme a dnešní děti možná někdy v důchodu. Rozjezd problémem až tak není to spíš zastavení a doufám že tu trať pokud ji budou dělat udělají dobře ne jako že se koridorová trať kříží se silnicí, ale že to udělají všude mimoúrovňově a nejlépe v betonovém tunelu aby tam nikdo nevlezl.

+1/0
4.10.2013 7:14

J22a47r54o54s10l37a98v 38J11o82n95á66š 4448764932775

Tak ono se dá vlézt i do tunelu. A pokud by se na každém křížení se silnicí musel stavět silniční podjezd, tak by se to pěkně prodražilo.

+1/−1
4.10.2013 18:36

P95e43t30r 63M84a97r97š10o50u57n 5625648806226

a jak byste chtěl to křížení vyřešit? ta třípatrovost zase není až taková hovadina, neboť se kříží dvě 4 proudovky, a do toho potřebujete pár odboček nejen mezi nima ale taky nejen do blízké vesnice, a to z obou směrů obou silnic... takové klasické sjezdy s podjezdem nebo nadjezdem jedné i druhé silnice silnice o kousek dál (na dvou místech tedy) by rozhodně nevyšel levněji. tady je prostě kruháč, a najedete pohodlně na jednom místě tam tam i tam... nebo snad měl být kruháč přímo na těch 4 proudech?...

+3/0
3.10.2013 20:49

J27a55r44o67s29l58a36v 93J36o54n67á10š 4378664462595

Tam jsou dvě čtyřproudovky a odbočka do Opatovic a druhá do elektrárny, přičemž od Opatovic není zapotřebí navázání na směr Hradec Králové a od elektrárny není zapotřebí připojení na Pardubice. Stačily by klasické nájezdy na mimoúrovňovou křižovatku. Určitě by se našlo levnější řešení než třípatrové betonové monstrum.

0/−1
4.10.2013 18:07

P18a58v11e21l 93M71a84r77e56š 6230497536147

Ma to jednu chybu.V Hradci by ten rychlovlak nezastavoval(nebo v Praze, coz by ale bylo trochu divne, nestavet v hlavnim meste. )

Vzdalenost obou mest je pro rychlovlak prilis mala .

Cistokrevny rychlovlak by mohl v CR stavet tak maximalne Praha a Ostrava,mensi vzdalenost zastavek nez 150 km nena smysl

+1/−3
3.10.2013 17:26

R51a73d44e57k 88J65a50n32a76t56a 9445516114172

Neteoretizujte. Samozřejmě, že by zastavoval.

Podívejte se, jaká je frekvence zastávek ICE v Německu. Zastavení po 100 km je tam dost často, pokud se jedná o dostatečně velké město. Například ICE München-Köln zastavuje na své trase dlouhé 417 km ve 4 městech.

+7/0
3.10.2013 17:39

V75o94j83t70ě40c62h 89R48e14m62e69š 1275543696658

Jenže u nás by to nemělo opodstatnění, protože v porovnání s těmi německými městy je Hradec, při vší úctě k Hradečákům, díra. Kolik asi tak lidí dá 500 Kč za jízdenku Praha - Hradec? A třeba do Mnichova jede denně z Hradce pár lidí.

+1/−5
3.10.2013 18:52

R20a16d19e81k 88J83a80n33a52t47a 9115956364412

Tak ještě jednou. Zmíněné ICE staví např. v Aschaffenburgu (70 tisíc) nebo v Ingolstadtu (120 tisíc.). Tedy města zhruba velikosti Hradce.

A není žádný důvod, proč by jízdenka měla stát 500 Kč. Třeba v Itálii stojí běžná jízdenka beze slev na 500 km kolem 50 EUR. Takže cena kolem 10 EUR je zcela reálná, nejspíš i nižší (máme tu nižší mzdy než v Itálii). Což je méně než cena benzínu, ale cesta uběhne oproti autu 3x rychleji.

Navíc náklady na jízdu vlaku po vysokorychlostní trati nejsou výrazně vyšší než po klasické trati (souprave je mírně dražší, spotřeba energie taky, ale je to vyváženo tím, že těch souprav potřebujete k převezení stejného počtu lidí méně, prootže lidi vozíte rychleji).

+4/0
3.10.2013 19:30

J12a66r69o91s64l19a82v 72J52o18n89á23š 4138684802865

A v jakém horizontu počítáte návratnost 500 miliardové investice? Nebo s její návratností není počítáno?

0/−1
4.10.2013 18:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.