Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách

Hradec Králové by jednou mohl předčít Pardubice coby dopravní uzel. Přes Hradec by totiž mohla vést strategická větev vysokorychlostní tratě z Prahy do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i63ř95í 48V47o74s67e55č15e79k 8300349530311

Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf

https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf

https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf

0/0
4.10.2013 12:49

J26i66ř10í 74H70o21v44o17r61k88a 8947666282565

Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...

+1/0
4.10.2013 7:44

J51i23ř45í 82H87o67v93o59r60k14a 8157846632695

Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod. 

1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod), 

2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod). 

3. odklonění dvou  tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu). 

4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod). 

5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu).  6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod).  Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo!! Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.

+2/0
4.10.2013 7:28

J61a69r95o31s60l71a14v 95J81o54n17á39š 4238214562445

Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.

0/−1
4.10.2013 18:12

A59l52e18x48a98n63d65r 83K50o64s63t31k16a 5499696659366

Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.

+3/0
4.10.2013 6:19

V80l47a98d28i97m44í67r 84F46i26b62i37g80e37r 5804481141684

Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky;-(

+2/0
4.10.2013 7:24

M54í42l54a 30P62i16š40t46ě19l17á50k 7743747153

V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.

+1/0
3.10.2013 23:47

J47a73r85o40s18l45a41v 53J73o79n23á27š 4498314232835

Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.

0/−1
4.10.2013 18:17

J35a50r67o44s10l20a93v 35J26o45n21á67š 4968584772945

Doplním: Pokud by šlo o evropský rychlovlak Mnichov - Plzeň - Praha - Hradec Králové - Wroclaw - Varšava, pak by možná měl význam, ale nikterak by neovlivnil vnitrostátní přepravu. Zvýhodnil by spojení Plzeň - Praha - Hradec (jinde by nestavěl), ale nevím, kolika lidem se hodinová úspora času vyplatí za výrazně zvýšené jízdné.

0/−1
4.10.2013 18:24

P51a87v32e42l 62M93a17r94e33š 6230877806507

Pro železnici byly  vždy  důležitější Pardubice. Je to již sto let významný  železniční uzel, stejně  jako na Moravě  Česká  Třebová. Mechovaci se můžou  stavět  třeba na hlavu,  ale i kvůli  návaznosti  na vnitrostátní dopravu by bylo  logické  vést VTR přes Pardubice.

Ale než  se rychlodráha postaví,  stejně  už  to bude   Prdec nebo Hradubice;-D

+2/−4
3.10.2013 21:22

J49a88n 90M25o95l32n24á33r 1178695464624

a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel;-D

+1/0
4.10.2013 17:20

J91a15r91o10s29l85a75v 31J45o31n96á43š 4908504712555

To je ale radosti!! Nechápu, proč mají Hradečáci z Pardubic takové mindráky.

0/−1
4.10.2013 18:27

J49a76n 96M16o53l74n95á32r 1768805624544

mindráky mají oni;-D

0/0
4.10.2013 22:46

J79a28n 79M61a95t10ú12š 5127120335926

Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.

+2/0
3.10.2013 19:53

J12a15k28u13b 66K92a81m15e81n52i76c57k30ý 4699652857606

jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)

0/−1
3.10.2013 19:53

R27a13d96e19k 93J68a89n51a78t62a 9385536714532

Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.

Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.

+1/0
3.10.2013 20:02

P56a46v52e13l 13M48a55r91e65š 6820977566717

Jestli myslíte  novou Tišnovku,tak to je spíše přeložka , nepočítal bych ji jako novostavby trati

Poslední  opravdu nová  trať byla postavena ještě za C.K. Monarchie, blahé paměti.

Ano za toho nenáviděného Rakouska,jenž  Čechy utlacovalo...

+3/0
3.10.2013 20:50

J37i50ř32í 40V35o44s26e51č84e29k 8950929200591

Je to víc věci dohromady. Po ne příliš nákladných úpravách by mnohe úseky koridoru mohly poskytnout víc než 160. Nakladbým problémem jsou přejezdy. Bohužel směrové poměry by bez naklápěcích souprav málokde umožnily souvislejsi úsek třeba na 200.

+1/0
4.10.2013 12:53

R22a24d24o29s75l38a79v 33K10l83a26u61d81a 5214708214412

Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy. :-P

+4/0
3.10.2013 19:36

J35a95n 21M28o24l38n40á97r 1278375364144

perník ostrouhá;-)

0/0
3.10.2013 19:33

V60l33a17d20i38m95í78r 50F68i78b80i43g56e26r 5314551191814

Za 7 let bude 2020 a 10 let a 450mld náklady to nejde dohromady, navíc tu není tolik stavebníků aby to zvládli a stavět bychom potřebovali spíš teď když není práce než za 7 let to už může být pozdě.

+1/0
3.10.2013 18:54
Foto

T43o40m24á17š 64K66i23r47o93v 1105858875767

Něco no tom je. V tomhle státě je možné "všechno" a ničemu se už nedivím.

0/0
3.10.2013 18:58

R20a52d95e95k 32J92a54n70a81t73a 9425896664262

Stavebních firem je tu dost a momentálně nemají do čeho píchnout. Novostavba vysokorychlostní tratě není dražší než stavba dálnice a těch už jsme taky pár set km postavili.

+2/0
3.10.2013 19:19
Foto

T39o83m66á21š 19K51i18r54o91v 1735468255517

Ale za jakou cenu? Kilometr dálnice u nás je jeden z nejdražších v celé Evropě

0/0
3.10.2013 19:33
Foto

A53l24a57n 83Ř49e81p89k14a 4335146

A nezaměstnaných je ještě více, ale stejně na ty stavby nakonec naberou ukrajince, poláky apod. Češi budou dál pobírat soc.dávky a vymlouvat se, že není práce:-P

0/0
3.10.2013 19:40
Foto

T29o34m33á25š 36K72i57r50o74v 1735988965187

AmenR^

0/0
3.10.2013 20:33

V19l43a73d78i34m11í96r 13F31i85b77i12g26e66r 5264571501834

Firem možná je dost ale stavba probíhá pomalu, nechápu jak je možné že oprava 500m ulice trvá 2 roky;-(

+1/−1
4.10.2013 7:06
Foto

T35o35m60á61š 91K83i28r92o27v 1295268945497

Co nebo kdo je "Svaz Cestujících Ve Veřejné Dopravě"?8-o Dokud jsem jezdil tzv, "sockou", tak se mne nikdo neptal, zdali chci někde (nebo nějak) zastupovat:-P Já vždy jezdím sám za sebe a nemusí (ani nechci) mne nikdo zastupovat:-)

+1/−3
3.10.2013 18:50

R77a53d27e49k 74J15a18n21a78t31a 9165256134462

Občanské sdružení, jako spousta jiných. Nestudoval jsem to, ale myslím, že byste k nim klidně mohl vstoupit, pokud vás veřejná doprava zajímá.

Ale soudím, že nezajímá, tak nevím, proč to řešíte. Já taky neřeším sdružení např. včelařů.

+4/0
3.10.2013 19:17

T46o33m55a89s 33N27o32v25o70t82n57y 3811816948159

To jsou takoví vlakoví ekoteroristé. Je to vidět i z jejich odpovědí - všichni kritici jsou proti nic, je to automobilová lobby, letecká lobby atd. Argumentovat byznys cestujícími je úplně zcestné - kolik jich asi tak denně bude a kolik vlaků v průběhu dne vytíží. Vždyť dneska se nezaplní ani 1. třída Pendolina nebo Premium u Lea a to má pár sedaček.

+2/−2
3.10.2013 19:27
Foto

T18o78m83á14š 89K38i34r72o49v 1755818445757

Vy klikači mínusů, co kdyby jste napsali názor (jako zde pan Janata, děkuji), dříve, než kliknete na MÍNUS?

0/−3
3.10.2013 19:36
Foto

T24o55m39á54š 75K79i81r55o92v 1725358705317

Pane RADKO KŘIVÁNKU, umíte se vyjádřit slovy, nebo umíte jen klikat na MÍNUS jako ZBĚSILÝ?

0/0
3.10.2013 20:35

M54i38r56o66s26l33a35v 25S72t23u36d41á97n55k18a 9980829506579

Pokud nic jineho, tak by to melo vetsi smysl, nez Zemanuv kanal...

+8/0
3.10.2013 18:40

J44a87r48o55s36l28a36v 16J24o33n61á85š 4208784282165

U nás je možné všechno. Třeba třípatrová křižovatka na křížení dvou silnic (R 35 a I/37) u Opatovic. Jestli si to nějaká stavební lobby uplatí, tak budeme mít navíc šikanzen za 450 miliard, po kterém budou jezdit čtyři prodělečné spoje denně. Nebo je snad poptávka po jízdenkách z Prahy do Walbrzychu či Wroclawi větší? 8-o Ale Svaz cestujících ve veřejné dopravě to jistě myslí dobře! :-)

+2/−2
3.10.2013 18:09

V79l44a91d19i65m21í49r 97F81i25b27i43g80e36r 5474931891844

Tyto tratě jednou budou alternativou letecké dopravě. Rychlostně to vyjde nastejno.

+4/0
3.10.2013 18:56

T23o85m66a88s 11N39o96v96o29t11n49y 3611506308299

A cenově tu bude stát 2x víc než letadlo

0/−4
3.10.2013 19:28

R36a11d29e47k 58J47a78n76a98t56a 9545136184712

Proč myslíte? Tam, kde už je po Evropě VRT je v provozu, naopak cestující letadlům úspěšně přebírá (třeba Paříž-Londýn). Což by se asi nedařilo, pokud by to stálo 2x více.

+1/0
3.10.2013 20:04

J42a96r23o90s29l92a15v 29J23o54n90á79š 4678234292965

No tak Paříž a Londýn, to není Praha a Wroclav. Dokonce ani Mnichov - Varšava.

0/−1
4.10.2013 18:32

V42l63a76d22i61m98í45r 74F51i36b75i17g89e89r 5534841931874

Než lowcost asi ano ale s klasickou leteckou společností to bude vyrovnané, navíc nebudete musech procházet celotělovým skenem a bude tam víc místa. Hlavní problém vídím v tom jak zabránit hrdinům aby lezli přes koleje. On stačí regionální vlak a pár lidí se nechá přejet zvlášť na tomhle srazit 100 kilo v rychlosti 350km to by bylo asi hodně nebezpečné i pro ty ve vlaku.

+1/−1
4.10.2013 7:10

R57a67d52e47k 58J11a35n31a80t15a 9925666664202

VRT v západní Evropě bývají oplocené.

+1/0
4.10.2013 9:30

P62a78v58e21l 48M41a58r80e96š 6760267776667

Možná .Ale nemá smysl řešit, kde v ČR budou stavět, protože  je jasné, že kromě Prahy nikde.Rychlovlak má smysl v kontinentální dopravě na střední vzdálenosti ne v našem malém dolicku mezi Zemanovem  nad Vltavou a Mechovem .

Pokud  snad někdy přes HK povede rychlovlak , jen  prosviští kolem. Ono když  bude  stavět v Praze , tak možná někde u Chlumce dosáhne  cestovní  rychlosti.

0/−2
3.10.2013 21:04

V38l22a33d64i46m94í73r 35F71i38b88i25g27e21r 5354771631684

Nevím jak jsou ty vlaky konstruovány jestli jezdí ještě po kolejích nebo po magnetu ale pokud po kolejích bude jistě ta trať využitelná i pro dopravu mezi kraji. Ale to je jen představa jestli to tu někdy bude obávám se že my se toho už nedožijeme a dnešní děti možná někdy v důchodu. Rozjezd problémem až tak není to spíš zastavení a doufám že tu trať pokud ji budou dělat udělají dobře ne jako že se koridorová trať kříží se silnicí, ale že to udělají všude mimoúrovňově a nejlépe v betonovém tunelu aby tam nikdo nevlezl.

+1/0
4.10.2013 7:14

J58a68r18o95s36l20a93v 72J54o56n97á86š 4558694422325

Tak ono se dá vlézt i do tunelu. A pokud by se na každém křížení se silnicí musel stavět silniční podjezd, tak by se to pěkně prodražilo.

+1/−1
4.10.2013 18:36

P67e91t68r 81M37a30r71š46o36u16n 5305318326236

a jak byste chtěl to křížení vyřešit? ta třípatrovost zase není až taková hovadina, neboť se kříží dvě 4 proudovky, a do toho potřebujete pár odboček nejen mezi nima ale taky nejen do blízké vesnice, a to z obou směrů obou silnic... takové klasické sjezdy s podjezdem nebo nadjezdem jedné i druhé silnice silnice o kousek dál (na dvou místech tedy) by rozhodně nevyšel levněji. tady je prostě kruháč, a najedete pohodlně na jednom místě tam tam i tam... nebo snad měl být kruháč přímo na těch 4 proudech?...

+3/0
3.10.2013 20:49

J46a54r28o22s57l28a97v 29J26o95n53á51š 4318284782725

Tam jsou dvě čtyřproudovky a odbočka do Opatovic a druhá do elektrárny, přičemž od Opatovic není zapotřebí navázání na směr Hradec Králové a od elektrárny není zapotřebí připojení na Pardubice. Stačily by klasické nájezdy na mimoúrovňovou křižovatku. Určitě by se našlo levnější řešení než třípatrové betonové monstrum.

0/−1
4.10.2013 18:07

P50a43v54e84l 87M66a84r94e85š 6300487466587

Ma to jednu chybu.V Hradci by ten rychlovlak nezastavoval(nebo v Praze, coz by ale bylo trochu divne, nestavet v hlavnim meste. )

Vzdalenost obou mest je pro rychlovlak prilis mala .

Cistokrevny rychlovlak by mohl v CR stavet tak maximalne Praha a Ostrava,mensi vzdalenost zastavek nez 150 km nena smysl

+1/−3
3.10.2013 17:26

R98a13d73e50k 31J42a61n42a36t57a 9845146694712

Neteoretizujte. Samozřejmě, že by zastavoval.

Podívejte se, jaká je frekvence zastávek ICE v Německu. Zastavení po 100 km je tam dost často, pokud se jedná o dostatečně velké město. Například ICE München-Köln zastavuje na své trase dlouhé 417 km ve 4 městech.

+7/0
3.10.2013 17:39

V52o85j82t77ě49c27h 57R43e78m87e76š 1385573866428

Jenže u nás by to nemělo opodstatnění, protože v porovnání s těmi německými městy je Hradec, při vší úctě k Hradečákům, díra. Kolik asi tak lidí dá 500 Kč za jízdenku Praha - Hradec? A třeba do Mnichova jede denně z Hradce pár lidí.

+1/−5
3.10.2013 18:52

R27a70d96e58k 82J66a95n49a77t80a 9955456214182

Tak ještě jednou. Zmíněné ICE staví např. v Aschaffenburgu (70 tisíc) nebo v Ingolstadtu (120 tisíc.). Tedy města zhruba velikosti Hradce.

A není žádný důvod, proč by jízdenka měla stát 500 Kč. Třeba v Itálii stojí běžná jízdenka beze slev na 500 km kolem 50 EUR. Takže cena kolem 10 EUR je zcela reálná, nejspíš i nižší (máme tu nižší mzdy než v Itálii). Což je méně než cena benzínu, ale cesta uběhne oproti autu 3x rychleji.

Navíc náklady na jízdu vlaku po vysokorychlostní trati nejsou výrazně vyšší než po klasické trati (souprave je mírně dražší, spotřeba energie taky, ale je to vyváženo tím, že těch souprav potřebujete k převezení stejného počtu lidí méně, prootže lidi vozíte rychleji).

+4/0
3.10.2013 19:30

J16a96r10o83s96l22a52v 10J46o70n95á41š 4518694942625

A v jakém horizontu počítáte návratnost 500 miliardové investice? Nebo s její návratností není počítáno?

0/−1
4.10.2013 18:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.