Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud poslal čtrnáctiletého vraha z Chlumce do „dětského vězení“

Královéhradecký okresní soud potrestal nejpřísnějším možným způsobem čtrnáctiletého chlapce, který v březnu brutálně zavraždil svou nevlastní matku v Chlumci nad Cidlinou. Vrah není trestně odpovědný, ale do osmnácti let bude zavřený v ústavu v Boleticích na Děčínsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a48r22e97l 84D31v24o87ř77á42k 2824412512444

Pevně věřím, že se těmto humanistům tvrdě vymstí, že tento vrah nedostal doživotí. A že až v 18 vyleze z ústavu, tak někoho opět zavraždí a pak si to konečně odsedí i s těmito humanisty.

0/0
22.12.2013 14:05

K50a74r86e35l 90B69a21r69t38á68č29e25k 9302799682715

Vrahove se maji posilat na sibenici.....

+4/0
22.12.2013 6:52

K21a41r62e22l 59D98v32o23ř35á55k 2504422462814

V demokratickém státě jistě, ale toto není demokracie, ale skryté pokračování komunismu.

0/−2
22.12.2013 14:06

K67a13r72e26l 98P59f37e60i10f59f63e23r 6195535773684

Nesouhlasím s čistým trestním rejstříkem - v 18. létech už nikdo nebude vědět, že mu nedělalo problém zabodnout nůž do živého člověka. Apropo - to je důsledek ethno-byznysu, kdy se pěstounství stalo výnosným podnikem. A po novu - kdo adoptuje nezletilé dítě, které už je rodičem, tak adoptuje i jeho děti. Tomu se říká hromadné pěstounství za účelem zisku dávek. Pak se nelze divit takové výchově. Pěstoun by měl být rovněž trestně odpovědný za své svěřence.

+8/0
21.12.2013 17:10

G28a15b31r51i78e39l 83P50a52l72o10c44h28o78v32á 6561104258518

Naprostý souhlas. Chybí mi navíc u tohoto článku foto otce, jméno, příjmení, lokalita, počet dětí, národnost ..... prostě všechno to, co se zveřejňuje u necikánů.

+4/−1
21.12.2013 17:18

Z14d80e19ň44k60a 40V13e58s46e88l78á 8449655547150

Pletete dohromady pěstounství a adopci, přitom to jsou dvě odlišné věci.

+1/0
22.12.2013 16:14

T41o60m26á34š 43V41e57r17n63e59r 6649401837906

Utratit ksindla...

+8/0
21.12.2013 14:21

O62t52a62k26a96r 63K19e69s70s20l75e80r 7476608737381

adoptujte si cenzurovano, dopadnete stejne.

0/−1
21.12.2013 12:56

P64e90t95r 82K90a18s71z 6327117804104

Vždycky mě fascinuje, jak někteří dospělí dokáží být vůči dětem tvrdí a nekompromisní.

Mladý člověk se teprve učí poznávat sám sebe, svoje pocity, agresivitu, i svoji sexualitu. Myslím si, že věková hranice trestní odpovědnosti je nastavena správně. Nesouhlasím s tím, když dítě udělá něco, byť se může jednat o sebezávažnější trestný čin, aby dotyčný v tak mladém věku již nedostal druhou šanci. Sami víte, co znamená, když má někdo záznam v rejstříku trestu. Je rozdíl, když vraždí dospělý života znalý 30letý muž a 14letý klučina. Podle mě za to, když vraždí 14letý nebo mladší, nese vinu společnost.

Jsem učitel, s dětmi pracuji. I když jsou mezi nimi někdy sígři, pořád jsou to děti, kteří se teprve učí žít, a některé věci jim plně nedocházejí. Jsem proti zavírání dětí do věznic. Jako dostatečný důvod pro tento můj postoj vidím např. následující článek (v angličtině) o chlapci, který v 11ti letech sáhl své 4leté sestře mezi nohy. Byl dán na registr sexuálních násilníků, nesměl žít se svou rodinou (protože měl soudem nařízeno, že se nesmí přibližovat ke své nezletié sestře), a v jeho 18ti letech se zápis zveřejnil. Článek popisuje, jak mu toto jedno šáhnutí mezi nohy naprosto neadekvátně zkomplikovalo (možná se nemusím bát říct zničilo) život. http://www.hrw.org/node/115168/section/2

Dospělí ať si jsou za své činy zodpovědní. Děti se zodpovědnosti teprve učí. U nás takovéhle praktiky, typu zavírání dětí do věznic, nechci.

+2/−14
21.12.2013 12:37

A74l71e73x54a36n35d81r 48K57o51s14t70k89a 5169586619936

Ano, váš příklad je drastický, tam o nic nešlo. Jenže ZDE JDE o VRAHA. Nikoliv náhodou, prostě spáchal úmyslnou vraždu.

+16/0
21.12.2013 12:48

P96e43t35r 25K74a27s29z 6107667684704

Lidé zde požadují, aby s dětmi bylo zacházeno jako s dospělými co se týče trestní odpovědnosti. Předložil jsem ten příklad právě proto, aby bylo vidět, že zacházet s dětmi jako s dospělými je zvěrstvo, a je mi jedno, zda to dítě spáchalo pohlavní zneužití a nebo vraždu. 

Zdá se mi, že některým přijde normální na děti dělat ťuťu ňuňu do čtyř let a od pěti aby byly (lhostejno, že jen za některé trestné činy) plně trestně odpovědní, protože přece "i pětileté dítě ví, že se do jiných lidí nebodá nožem", jak zde píše jeden z diskutujících.

+3/−8
21.12.2013 14:23

A18l34e41x17a88n69d45r 13K16o91s33t47k55a 5949426709606

To, že se nemají ostatní děti fackovat, nebo holčičkám sahat mezi nohy je možná maličké opomenutí ve výchově. Ale to, že se lidé nezabíjí ví normálně odhadem tak pětileté děcko.

+5/0
21.12.2013 15:40

K29a16r76e41l 55J76a34r67o55s84l10a54v 54P54r69o66c20h40á32z19k95a 7816296702554

Jsem vděčný za Váš názor a hluboce si ho vážím. Jste zřejmě dobrý učitel. Až dosud jste měl štěstí na samé dobré žáky, a i ti sígři měli dobré jádro. Zažil jsem totiž něco co se dnes nazývá šikana. A ani po desítkách let nezapomínám jak děti (některé) dovedou být kruté. Proto bych viděl jedno řešení, adoptujte toho chlapce a tím bude problém alespoň částečně eliminován, časem pravděpodobně i s Vaší vlastní osobou.

+4/0
21.12.2013 14:32

M55i12r72o94s78l30a42v 55K67o80r60d90u39l61a 2577168486423

Tohle je něco jiného. Pokud čtrnáctiletý dokáže naplánovat vraždu, dokáže si sám ublížit, aby to vypadalo jako přepadení... není to až takové dítě.

Ten gauner z Krupky... další dítě co si zaslouží šanci? Dítě, které má dost rozumu aby rasisticky napadlo jiného... má dost rozumu, aby se na něm dopustilo sexuálního násilí... dítě, které Xkrát uteklo s pasťáku...

pro takové by druhá šance být neměla. S takovým se to táhne celý život a jsou z nich 15x trestaní recidivisté a doplácejí na to ostatní. Vždy ho pustí a on někoho okrade, napadane, znásilní, zmlátí nebo zabije.

Díky o takové lidi na svobodě na veřejnosti nemám zájem.

+8/0
21.12.2013 14:59

J44a57n 61Z46e63l79e44n63k19a 2606636468855

Upřímně řečeno, jenom to dokazuje, jak pitomý a formalistický právní systém mají v USA (popisovaný případ je nepochybně z USA). Oni jsou pro tu svou falešnou pokryteckou morálku schopni opravdu zničit lidem život. Člověk v registru "sexuálních násilníků" totiž nejen nenajde práci, ale nevezmou ho ani na vysokou školu, a má velké problémy si i najít bydlení, protože se samozřejmě nikdo neptá, proč v registru jste, ale každému formálně "stačí", že tam jste. A to se tam podle některých zpráv můžete dostat i kvůli takové kravině jako políbení spolužačky nebo močení na veřejnosti... Opravdu bych se nedivil, kdyby si takový justicí postižený člověk v 18 letech koupil zbraň a šel tomu soudci, který takový nesmyslný rozsudek vydal, prostřelit hlavu...

+3/0
22.12.2013 9:26
Foto

F16r85a10n74t60i71š75e64k 66K98l85á73s19e75k 4801773737139

Zavřít na doživotí a nebrat žádné ohledy na věk.

+8/0
21.12.2013 12:36

L56u48b45o35š 96M92a64r19e24k 1442655326931

Nic bych nedal za to, že bude mít lepší a bohatší vánoce, než kterékoli ditě v chudších rodinách.;-€

+5/0
21.12.2013 12:06

V14l43a74d83i52m61í82r 55Š76t66ě29r76b57a 2752721542147

V Boleticích má vycházky 2x, 3x denně, nebo nepřetržitě?

+1/0
21.12.2013 11:42

A62l84e45x57a16n96d49r 80K88o17s20t51k57a 5419976449156

Kdykoliv se mu zachce, úroveň zabezpečení nula.

+5/−1
21.12.2013 11:43

K80a39r44e90l 38J26a90r57o79s81l25a57v 48P26r90o64c20h80á80z86k45a 7966466342134

Položme si otázku, jaký má smysl to odsouzení, ten trest. Na prvním místě je bezprostřední ochrana společnosti - umístění osoby do uzavřeného prostoru. Na druhém místě je pohled do budoucnosti, zabezpečení společnosti v tomto případě na desítky let dopředu - tedy jednak převýchova tak aby pachatel svůj čin neopakoval, a protože to bohužel nikdy nelze vyloučit, je zde ještě rejstřík trestů jehož smyslem je informace, co také lze od dané osoby očekávat.

Každý odsouzený by měl mít právo i na opakované periodické revize - přešetření činu a přezkoumání soudního procesu tak, aby bylo co nejpečlivěji zabráněno trestání nevinných osob na místo skutečných pachatelů.

Co na tomto případu vidíme. Ochrana společnosti na pouhé 4 roky je výsměchem, převýchova rovněž. Informační povinnost je pak dokonce zanedbána úplně.

Je naprosto správné oddělovat mladistvé osoby od ostatních kriminálníků. Na druhé straně je věkové omezení trestní odpovědnosti naprostým nesmyslem. I šestiletý vrah se (pokud nezemře) dožije dospělosti, a je jedno jak je a bude stanovena, spíše bych se u pachatelů závažných trestních činů klonil ke hranici 20 až 30 let. Do této doby by byl držen v "dětském" výchovném zařízení. Tehdy by pachatel teprve nastupoval trest, a to trest v plné výši.

Zápis v trestním rejstříku by mu samozřejmě zůstával již po celý život. Po 20 až 25 letech spořádaného života by měl možnost požádat o uzamčení zápisu, nikoli o jeho výmaz. Při jakémkoliv následujícím přestupku by se záznam opět aktivoval.

Provozováné stávající praxe je samo o sobě velice závažným trestným činem, a osoby které pro její uzákonění vytvářely podklady, zpracovávaly formulaci zákona a pro zákon hlasovaly by měly být postiženy jak pokutou, tak i vězením! Diskuze pokládám za přínosné. Samozřejmostí omezující publikování na cizí jméno by mělo být automatické odeslání vloženého textu na vlastní e-mailovou adresu. Chybí možnost nastavit jeho odeslání i na adresy příslušných institucí, které by měly možnost věci změnit!

+2/0
21.12.2013 9:58

Z63d54e72n13ě29k 35H31u42d52e93c 8421205238

Chybí mi odpovědnost rodičů. Matka je mrtvá, ale do vězení by měl jít i otec. Chybí mi foto rodiče, jméno, příjmení a adresa a hlavně počet dětí. Zveřejnění je obvyklé u přizpůsobivých občanů obvykle bílé pleti. Mám podezření, že trestný čin se stal v lokalitě ohrožené vybydlením, kde se topí naše daně a naše dotace z EU. Zákony jsou dělány - mám zase takové podezření - hlavně pro ty, co bydlí v takových lokalitách, kde "občané" dostávají příspěvek na bydlení, doplatek na bydlení (bydlí zdarma), oblečení ze sociálky, doplatek na energie (vše zdarma), co dva roky nové bílé zboží (pračka, chladnička+mrazák, sušička, televize - nelze zabavit exekutorem) - viz nový občanský zákoník, kde se píše, že osvojí si osvojitel nezletilé dítě, které je rovněž rodičem, automaticky si osvojuje i jeho děti ... lidé, to je přece nemožné, co ti naši zákonodárci vymysleli, aby osvojení bylo možné provést i hromadně. Nedivím se, že děti to poznají, že je adoptovali pro peníze. Mohlo to vypadat klidně takto: Erže, dajaj mi penize na pivo a na cigaro. Erže  - matka - na to : nic, spratku, v noci jsi donesl málo železa a do sběrny jsi přišel pozdě ... A syn : tož Erže, máš nůž v krku .....

+6/−5
21.12.2013 9:56

J34i68r53i 10K36n25o34t33e49k 2899288868479

Nechapu tyhle vekove hranice. Pokud clovek promyslene zabije, pak pro me neni dite, ale vrah. Bud vrah nebo trpi psychickou poruchou. Pokud neni psychicky nemocny, pak ma byt odsouzen podle platneho prava bez ohledu na vek. Jinak internovam v psychiatricke lecebne. ''Klukovinou'' muze byt nazvana drobna kradez v obchode nebo cmarani po zdech. Prepadani, loupeze, vrazdy nelze omlouvat vekem!

+9/0
21.12.2013 9:45

A59l27e57x68a83n92d20r 86K74o71s28t53k60a 5569936249946

Jestli úmyslně nebo z důvodu psychické poruchy by mělo hrát roli jen na výběru zařízení, kde bude umístěn. Každopádně prvním (a hlavně nezbytným) krokem je oddělení od společnosti, od možnosti udělat to znovu. Jedno jestli v trvale vypolštářované cele nebo v cele s holými zdmi.

+5/0
21.12.2013 11:21

J32i57ř53í 95N55e21u42m45e70i31s98t79e23r 2632535263811

To je ten ústav, co z něj už asi šestkrát utekl ten Bady? Tak to je opravdu neobyčejně přísný trest a společnost se před podobnými individui může cítit zcela bezpečně.

+9/0
21.12.2013 9:19
Foto

K74a13r83e83l 20P49l10a35c58h96ý 6356566744679

Kdyz je nekdo schopen spachat nasilny trestny cin, tak je i schopen nest za to zodpovednost, i kdyz mu je třeba jen 12 let.

+12/0
21.12.2013 9:00

J40i18n53d67ř69i42c50h 13Š15k24o33p22e71k 4205171600175

v normálním státě by tomu tak bylo

+8/0
21.12.2013 9:30

A73l36e78x80a89n40d21r 21K18o53s69t96k24a 5179876959626

Základní chybou je u násliných trestných činů vůbec mít nějakou věkovou hranici. TO, že se do jinách lidí nebodá nožem ví i pětileté dítě.

+14/0
21.12.2013 8:01

L68i70b69o95r 82F83o40l70t97ý69n59e97k 2776885277964

Nevlastní otec na něho nezanevřel... asi je to cynické, ale napadá mě, nejede v tom taky? Byl by to téměř dokonalý zločin, kluk si celkem v pohodě "odsedí"  4 roky a pak mají oba klid...

+6/−1
21.12.2013 7:26

R88o60m29a94n 86N49o77v41ý 8552615870794

taky mě to napadlo , jestli ještě není ten otec nakonec rád....

+2/0
21.12.2013 7:44

J17a44n 25L18i50b45i90c20h 9902528485193

Jasná ukázka totální bezradnosti takzvaných demokratických zákonů naší společnosti, které chrání gaunery, zločince, podvodníky a vrahy. Nejspravedlivější zákony byly beztak ty Ašurbanipalovy v Mezopotámii, kdy bylo oko za oko, zub za zub apod.

+6/−1
21.12.2013 6:23

J90a69n 61K23o39r63e52j98s 5351563687109

tyto zákony byly zavedeny hlavně proto aby někdo něchtěl za oko 10x oko, takže také ke zmírnění tehdy běžné praxe

+1/−1
21.12.2013 6:50

M74o29n92i37k50a 30R95o60l63l18o61v24á 5813682486805

Stačilo by oko za oko,nikdo to nechce 10x,stačí 1x.

+2/−1
21.12.2013 7:17

J16a78n 69L76i56b76i57c17h 9792428325333

No tak jde o to, že se to otočilo naopak, práva vraha jsou často více chráněná než obětí a pozůstalých.

+5/0
21.12.2013 8:41

R37o17m64a60n 75K25o42n31e52č63n69ý 4694558873

Nejvyssi mozny trest-4 roky v detskym vezeni,super,bych mu polamal hnaty a poslal pekne ke starym,at si uzije

+8/−1
21.12.2013 5:38

A82n17t46o41n69í25n 70K92o55n85e90č52n97ý 1700857564176

To by byla ale megahloupost.

Jedním ze smyslu trestu je převýchova. Kdyby trest tuhle hodnotu neměl, bylo by lepší zločince masově popravovat, i kdyby tak vznikalo riziko zneužití trestu smrti. Zcela jistě by tenhle mladistvá vrah měl být vymiškován. Žádné další potomky. Vymazat gen.

Adopce tohoto typu je naivní blbost, děti jsou kompletně určené okamžikem početí, žádný vliv prostředí neexistuje, to je sockomunistický levičácký výmysl. Neexistuje nic jako omezené vzdělávání, sociální vyloučení a podobné žvásty, to jsou jenom důsledky jejich vlastního způsobu života. (Proto taky staletá snaha nikam nevede a nepovede.)

+1/−1
21.12.2013 8:13

M97a71r32t56i53n 11P48u65c36h26e38r51n19a 9987300689317

;-D;-D;-D Pan Konecny ma konecne reseni... .. Argumentace jak bolsevik v gulaku...

+1/−1
21.12.2013 8:32

J74a98n 42Z11e61l18e66n24k18a 2736836718445

Vymazat gen.... typické nacistické řešení. Jděte už s touhle "eugenikou" do řiti. Od různých pošuků to tady čtu poslední dobou čím dál častěji. Genetici moc dobře vědí, že aby se nějaký gen rozvinul, je k tomu třeba silný vliv prostředí. A ten vliv je zpravidla mnohem silnější, než ta genetická výbava.

0/−1
21.12.2013 10:39

M60i65c16h61a71e83l 64M97e38n16s97i74k 8431976410502

Já se teda nechci vyjadřovat, zda ano či ne návrh Antonína Konečného,

ale Vaše věta "Genetici... vědí, že aby se gen rozvinul, je potřeba... " mne pobavila.

"Čo vy si také predstavujetě pod pojmom GEN, Kefalín?";-D

Gen je něco, co máte v každé buňce. Ten buď je, nebo není. Predispozice. Rozvíjet se může onemocnění, ale gen ne.

+2/0
21.12.2013 11:01

J46a86n70a 83V75y94s85k24o16č45i63l65o42v44á 8377638939904

R^

0/0
22.12.2013 8:13

M65i71r44o56s37l46a14v 33K45o92r44d36u28l19a 2347728706853

Možná by se měl už někdo zamyslet....

Snížit hranici trestní odpovědnosti. Ano, mladiství a nezletilí mají poloviční tresty. U něčeho to může být výchovné... krádeže, apod. Ale u takových činů jako je tento určitě ne. Takového ... izolovat od společnosti na dlouhou dobu. A kdo vymyslel, že mají v osmnácti čistý rejstřík? To je na přesdržku. Toto také změnit.

Nechápu proč to nikdo z politiků nechce řešit. Měli by mít jako hlavní zájem ochranu společnosti. A ještě by z toho vytřískali politické body.

+21/0
21.12.2013 2:35

Z23d86e67n65ě79k 91G55l35a29s 7988658928775

Možná bude mít čistý výpis z registru trestů, ale záznam by tam měl mít.  A ten se používá jako opis u soudu, pokud v budoucnu něco provede.

+6/0
21.12.2013 5:41

S43t79a51n42i68s15l89a58v 33B79a52c58í92l78e79k 3279536409689

Oni nemají poloviční tresty, oni nemají žádné tresty. Nelze potrestat osobu pod 15.

+1/0
21.12.2013 11:41

J73o51s50e16f 32Š10e91m52e11l12í26k 7149661510257

Proč to nemůžeme řešit jako v Anglii?

Kdyz je takový tvor natolik zralý, že je schopný takového činu, měl by být dost zralý i na to, aby nesl odpovídající následky.

+25/0
21.12.2013 1:37

L11i55b75o76r 65F66o80l37t88ý17n25e16k 2856235747184

Souhlas. Jedna věc je udělat nějakou pubertální blbost a nedomyslet následky, ale někoho plánovaně zabít, to prostě nejde omluvit nezralostí.

+8/0
21.12.2013 7:27

J75a67n 95Z29e36l92e72n29k41a 2756626878565

Jako v Anglii... A myslíte, že se tím něco vyřeší? Ano, v Anglii mají sice tresty přísnější, nicméně nemám pocit, že by tam těch případů bylo nějak méně, je jich spíše mnohem více než u nás. Kriminalita je tam obecně vyšší. Kolika vražd se v Čechách dopustily osoby mladší 15 let? Někdy jedné, někdy dvou, maximálně tak čtyř, pěti ročně. To je meziroční statistika, která zůstává víceméně stejná už řadu let, takže žádné drama.

0/−2
21.12.2013 10:45

K17a74r84e16l 77J77a33r51o76s74l11a92v 24P60r98o16c92h16á39z35k93a 7506466692324

Zpracoval už proboha někdo studii dejme tomu za posledních 50 let, jak se tyto osoby chovaly ve svém dalším životě? Výsledky takové studie by hovořily v každém případě za všechno. A je mi úplně jedno jaké výsledky by to byly. Pokud vedli(y) příkladný život a vychovali(y) dítě které bylo přínosem pro naši společnost, dobře. Naopak v případě, že se z nich stali(y) třeba masoví vrazi, taky dobře. Konečně by přestalo mlácení prázdné slámy, a problém by se konečně začal řešit ve prospěch celé společnosti. Domnívám se, že by na takovou studii bylo možné získat i peníze z EU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
21.12.2013 15:34

K88a17r81e56l 44J88a14r91o79s80l41a40v 98P18r44o50c65h97á92z94k36a 7226416732224

Mimochodem, nemusí to snad vždycky být jenom vražda - to co tady řešíme. Jedná se tu ve skutečnosti o stovky případů, a ne jen těch pět nejkřiklavějších, které tady bagatelizujete.

0/0
21.12.2013 15:38

J48o69s33e62f 62H66a38n24y83á88š 2694519943

Neberte absolutní počet případů, ale pokud máte přesné informace o množství takových případů v Anglii, počítejte v % s ohledem počet obyvatel. Mimochodem já osobně jsem pro snížení věkové hranice trestní odpovědnosti na 14 let.

0/0
23.12.2013 10:10
Foto

M42i85r96o10s43l78a66v 75S93t96e93i83n37e51r 1525745948763

Ten vrah má pravděpodobně dědičné zatížení, pobyt v pasťáku může skončit jako nezdařený pokus o socializaci. S tímto etnikem jsou už přes 500 roků problémy. Zatím však jiné cesty není.

+10/0
21.12.2013 1:16

M75i17c43h95a28e79l 39M26e24n13s26i25k 8291746980702

Do "dětského vězení"? Nebylo by vhodnější nějaké jiné "dětské" řešení?

 

Třeba tady mají hezkou kombinaci:

http://hrackyhracky.cz/content/catalog/16000880_l_fzirc.jpg

a http://hrackyhracky.cz/content/catalog/zt-zdd-008.jpg

+3/0
21.12.2013 0:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.