Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarovaná lanovka měla povolení na pět roků, jezdila ale skoro 35 let

Zřícená nákladní lanovka v Přední Labské u Špindlerova Mlýna zřejmě sloužila téměř třicet let bez povolení. Podle Drážní inspekce lanovka získala kolaudaci jen jako dočasná stavba na pět let provozu, další dokumenty zatím scházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G10u26s57t14a67v 47K62u64č53e46r22a 8266205491915

Já na bráchu bratr na ?

0/0
16.1.2014 21:13

J69a73n 52F49i55a54l31a 7454367925819

Tak odborníci měsíce zkoumají, jestli je to lanovka a majitel neodborník to měl vědět? Jak má člověk neznalý vědět, že na to, co dělá někdo vymyslel povolení?

Můžu například tahat dítě na saních, nebo potřebuji povolení na přepravu osob v přípojném nemotorovém vozidle?

0/0
16.1.2014 12:37

J68o28s71e98f 87N55o12v77á22k 6981271120108

tak pokutovat by meli hlavne toho mrtvyho, kdyz do toho vlezl i s celou rodinou, vzdyt tam nebyl poprvy, tak musel vedet, v jakym je to stavu.

+1/0
16.1.2014 8:12

P46e40t80r 17S46t97r87a47k91a 9847297515693

Osobne nejsem odbornik na hodnoceni technickeho stavu lanovek. Takze bych asi take nic nepoznal. Kdyby me do toho majitel posadil, asi bych mu i duveroval. Loni jsem jel lanovkou na Snezku z polske strany a jeji stav mi take nepripadal moc koser. Mel jsem si snad vyzadat potvrzeni od zkusebny? Ne. Za jeji provoz plne odpovida provozovatel - majitel. Je na nem, aby zarizeni splnovalo vsechny nalezitosti.

+1/0
16.1.2014 8:39

V70a10c71l78a79v 30P20e84r77o44u92t54k57a 6658247424371

a byla to také nákladní?

+1/0
16.1.2014 9:48

M92a51r70t51i13n24a 72M24o98u37d15r44á 7760423516569

klidně se vsadím, že před nástupem do nákladní lanovky byste minimálně zaváhal. Vypadá totiž jinak než ta na přepravu osob. (Např. takhle: http://1url.cz/BBIk)

0/0
16.1.2014 10:05

Ř28e84h12o15ř 42V29l96a90s25á67k 2944864621886

Když si tak čtu o té byrokracii, je mi z tohoto státu tak trochu zle.

I v mediálně sledovaném případě bude inspektorům trvat měsíce, než zjistí, do které jim to spadá kolonky? Kdyby majitel před těmi třiceti lety chtěl povolení prodloužit, tak se na jeho žádost možná někde dodnes někde práší. Jak se má v takovém státě podnikat, jak se tu má vůbec žít, když by člověk měl čekat měsíce jenom na to, aby se úřad rozhodl, zda to vůbec spadá pod jeho pravomoc.8-o

Takže všichni si různé svoje "lanovky" zprovozňujeme do měsíce a pak je to jen na úřednících a médiích, koho si vyberou, aby se na něm povozili, že se chová nelegálně ..... protože jinak se tu žít nedá.

+1/−1
16.1.2014 0:29

P42e73t15r 63N91i76v79n27i67c84k97ý 3632804915157

Jde o to, že to NIKDY nemělo sloužit jako doprava pro lidi. Pak by po něm ani pes neštěkl.

+1/0
16.1.2014 7:55

A50n10n12a 50B97o38r80o21v36c93o72v54á 3793352441288

Majitel si opravdu koleduje o problém, že to znovu zprovoznil. Ne kvůli drážní inspekci, ale kvůli tomu, že když ji nebyl schopen napoprvé zabezpečit proti tomu, aby do toho vlezli lidé, tak silně pochybuji, že je tomu schopen zabránit nyní.

 

Je možné, že dokonce namísto aby zabezpečil, že se tím nepřepravují lidé, k tomu dokonce některé nabádal. 

Ti lidé tam mohli vlézt na jeho výzvu, z důvodu nedorozumění či nedostatečného varování majitele. I když to od nich nebylo zrovna chytré, lidi běžně nebezpečí podceňují a je na zodpovědnosti majitele zabezpečit zařízení tak, aby nedošlo k nesprávnému použití. 

Ten majitel je stejný blbec jako ten, kdo nechá nabitou zbraň bez dozoru v přítomnosti batolete. 

Jasně, většina lidí by do takového zařízení nevlezla, ale utahaný člověk v noci, kdy je už všude tma lehce přehlédne typ zařízení a může se domnívat, že zařízení i když pochybné, běžně k takovéto přepravě lidí slouží. A pokud sloužilo dobře řadu let, tak bude i nyní.  Místo polemik, zda je nebo není toto lanovka a zda měla nebo neměla povolení, by mě daleko více zajímalo vyjádření zraněných žen, proč do toho vstoupily a zda byly nějak varovány či naopak nabádány k takovému využití lanovky majitelem. Podobně zásadní by bylo svědectví jiných hostů ohledně toho, jak byla lanovka zabezpečena, aby do ní nevstoupili lidé a zda jim nebyl nabídnut odvoz lanovkou.

+3/0
15.1.2014 23:59

F84i60l19i94p 40H39r22b49e74k 2754110276260

Obávám se, že zodpovězení Vašich posledních otázek by vneslo do případu jasno, a proto se to nikdy nedovíme a budeme spekulovat a zkoumat, zda lanovka byla lanovkou nebo ne ;-(

+3/0
16.1.2014 0:16

J16i77n48d14ř84i74c67h 92Š46k64o59p61e61k 4775691290315

hele do cizího se neleze, to je základ a není třeba kvůli tomu kolem každýho zařízení dělat plot

Nebo dle tebe se musí např. každý stroj oplotit, aby na něj někdo nevlezl a nespad z něj ? ;-D

+1/−1
16.1.2014 7:00

J10a90k32u65b 22Š13a70f96a73n21d87a 7625757311371

Takže zavřeme dálnice protože ŘSD (nebo jiný orgán) není schopen zajistit aby tam nikdo nevlezl pěšky. Může se mu tam pak něco stát. To samé třeba tratě.

0/0
16.1.2014 8:25
Foto

P62a93v30e25l 34M49a93r60t76i35n48e95k 9595435781603

Obycejny  vratek. To, ze prepravoval lidi je blbost a mel by za to zaplatit. Minimalne za to, ze nema v hlave mozek, ale seno. Resit kazde natazene lano s vlastnim pohonem, tak si zednici podavaji cihly do patra z ruky do ruky az nahoru.

+6/0
15.1.2014 21:54

F52i29l53i74p 19H93r60b92e74k 2774170206620

Pokud měl v hlavě seno, pak bylo vše v pořádku. Byla to "lehká lesní dráha pro přepravu dřeva a sena".

+4/0
15.1.2014 23:10

P78ř40e69m42e32k 97P66a57v53k93a 8818162408551

35 let sloužila a dalších 35 mohla, kdyby lidi nedělali blbosti

+15/−1
15.1.2014 21:19

L40i73b16o21r 62T94e59s45a42ř 9327566273682

rusáci tu byli také dočasně...

+4/−1
15.1.2014 20:47

M43i36l49a56n 41Č82e97r96n93ý 5773639369442

Běžný socialistický šlendrián, který přežil až do dnešní doby a pouze se transformoval do jiné podoby, holt lidé se nezměnili... Jen se divím, že to v současnosti prošlo přes všechny evropské normy a nařízení.

To je jasné, že nalézt do nákladní lanovky (notabene 30 let staré) je stejný hazard se zdravím a životem, jako vlézt do korby Tatrovky plné kamení či třeba na střechu vlaku. Přesto se takoví kandidáti na Darwinovu cenu občas najdou.Rv

+3/−9
15.1.2014 20:03

T22o12m97á35š 70V68e78s47e29l29ý 5685658530259

proč šlendrián? Prostě nákladní "lanovka", jakých je spousta a u které o nic nejde. Když to nepřetížíš nespadne to a když už to spadne s bagáží, nic se neděje. Místo neznám, ale podle fotek mi nepřijde že by pod tím vedla silnice nebo tak něco.

A když do toho někdo vleze, nesmí se pak divit.

+16/−1
15.1.2014 20:20
Foto

J12a43n 96K47u85k15l39a 4328314134

A kdyby Vám to s bagáží spadlo na hlavu?

0/−5
15.1.2014 20:43

P46a49v32e42l 58O45b94d51r83ž28á82l56e46k 6176604868482

Hned na úvodní fotce je varovná cedule se zákazem vstupu pod nosné lano...

+9/0
15.1.2014 20:45

P30e23t16r 80S89k86á67c94e63l 2969402767317

To je ale pro dnešní ovečky strašně málo jenom nějaká cedulka. Je třeba každého osobně a hlavně prokazatelně seznámit, že někam nesmí chodit,  a potvrdit vše podpisem, nejlépe notářsky ověřeným.

+7/0
15.1.2014 20:54

J15a88r80o93s87l31a45v 46B88r83ü34m26m81e35r 7424543956

Dnad člověk má oči a vidí, jestli nad ním něco jede, nebo ne.

+1/0
15.1.2014 20:51

M89i86l98a65n 19Č19e24r32n56ý 5613649469942

Šlendrián je, že provozovali lanovku i 30 let po skončení jejího povolení.

+2/0
15.1.2014 21:51

J48a64k74u62b 22Š93a75f51a28n38d50a 7125407391811

No právě se vede diskuse zda je to lanovka.

0/0
16.1.2014 8:38

P63a18v61e34l 49O66b16d52r77ž64á94l79e66k 6716414698802

Jaký šlendrián? Mělo to povolení i kolaudaci ... a že na to dnešní Drážní úřad nemá ve formulářích kolonku, je jeho problém.

Nebylo to zkolaudované jako lanovka, tak se na to žádné normy o lanovkách (ani působnost Drážního úřadu) nemohou vztahovat.

+4/−4
15.1.2014 20:48

M98a93r44i69e 51M28a22l48u78š54k71o58v57á 2639778783

Tak to rozhodně nesouhlasím - úvaha "nemá to papír, že je to lanovka, tak to lanovka není", je špatná - od čeho by pak byl správní delikt "provozování dráhy bez úředního povolení", kdyby nic, co nemá úřední povolení, nemohla být dráha?

+2/−3
15.1.2014 21:42

B42ř68e47t98i39s96l37a42v 21Š95í97m27a 9234181792

Nemáte pravdu ani jeden, nemá-li lanovku Drážní úřad v evidenci, není to dráha.

0/−1
15.1.2014 23:36

B85ř67e68t12i45s93l22a21v 89Š48í85m69a 9224441922

Mělo to povolení i kolaudaci na pět let, to už je dávno pryč.

Není to problém Drážního úřadu, při jeho vzniku a novém zákonu o drahách se musel každý vlastník dráhy zaregistrovat a pro provozování požádat o úřední povolení.

Takže je to lanovka na černo, osoby přepravovat nesmí, jak to pro náklady na nějakém zařízení, které oficielně není lanovkou, to nevím.

+1/0
15.1.2014 23:34

P30e11t27r 10S34t13r93a69k50a 9117667125573

Mohu se vas zeptat, jak jako bezny turista vite, jak je lanovka stara, jestli ma potrebna povoleni, kolaudaci a atesty? Nebo jsou toto dokumenty, ktere si ma clovek vyzadat treba pri lyzovani na horach u kazde lanovky aby mel jistotu? Pokud je tam nechal majitel - provozovatel nastoupit, je to jen a jen jeho boj, protoze on je ten, kdo ma za provoz odpovednost a mel by nest plne nasledky. Pokud vedel, ze tam jsou lide a vedome je prepravil, mel by byt za vznikle nasledky potrestan at jiz se jedna o jakykoliv typ zarizeni. Ani v jednom pripade to nesplnovalo podminky.

0/0
16.1.2014 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.