Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarovaná lanovka měla povolení na pět roků, jezdila ale skoro 35 let

Zřícená nákladní lanovka v Přední Labské u Špindlerova Mlýna zřejmě sloužila téměř třicet let bez povolení. Podle Drážní inspekce lanovka získala kolaudaci jen jako dočasná stavba na pět let provozu, další dokumenty zatím scházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G68u65s79t78a22v 47K75u39č69e66r20a 8496445791955

Já na bráchu bratr na ?

0/0
16.1.2014 21:13

J41a91n 26F80i84a75l30a 7294297875309

Tak odborníci měsíce zkoumají, jestli je to lanovka a majitel neodborník to měl vědět? Jak má člověk neznalý vědět, že na to, co dělá někdo vymyslel povolení?

Můžu například tahat dítě na saních, nebo potřebuji povolení na přepravu osob v přípojném nemotorovém vozidle?

0/0
16.1.2014 12:37

J57o42s25e75f 53N72o97v72á48k 6601481240658

tak pokutovat by meli hlavne toho mrtvyho, kdyz do toho vlezl i s celou rodinou, vzdyt tam nebyl poprvy, tak musel vedet, v jakym je to stavu.

+1/0
16.1.2014 8:12

P45e84t81r 81S55t90r38a10k58a 9157587745963

Osobne nejsem odbornik na hodnoceni technickeho stavu lanovek. Takze bych asi take nic nepoznal. Kdyby me do toho majitel posadil, asi bych mu i duveroval. Loni jsem jel lanovkou na Snezku z polske strany a jeji stav mi take nepripadal moc koser. Mel jsem si snad vyzadat potvrzeni od zkusebny? Ne. Za jeji provoz plne odpovida provozovatel - majitel. Je na nem, aby zarizeni splnovalo vsechny nalezitosti.

+1/0
16.1.2014 8:39

V34a45c60l48a45v 59P90e91r88o42u24t93k23a 6478507714411

a byla to také nákladní?

+1/0
16.1.2014 9:48

M44a91r76t59i45n10a 93M47o72u38d58r30á 7980373656119

klidně se vsadím, že před nástupem do nákladní lanovky byste minimálně zaváhal. Vypadá totiž jinak než ta na přepravu osob. (Např. takhle: http://1url.cz/BBIk)

0/0
16.1.2014 10:05

Ř55e47h61o21ř 98V24l87a33s73á55k 2514664871426

Když si tak čtu o té byrokracii, je mi z tohoto státu tak trochu zle.

I v mediálně sledovaném případě bude inspektorům trvat měsíce, než zjistí, do které jim to spadá kolonky? Kdyby majitel před těmi třiceti lety chtěl povolení prodloužit, tak se na jeho žádost možná někde dodnes někde práší. Jak se má v takovém státě podnikat, jak se tu má vůbec žít, když by člověk měl čekat měsíce jenom na to, aby se úřad rozhodl, zda to vůbec spadá pod jeho pravomoc.8-o

Takže všichni si různé svoje "lanovky" zprovozňujeme do měsíce a pak je to jen na úřednících a médiích, koho si vyberou, aby se na něm povozili, že se chová nelegálně ..... protože jinak se tu žít nedá.

+1/−1
16.1.2014 0:29

P52e86t37r 26N69i66v96n47i88c45k66ý 3112714315417

Jde o to, že to NIKDY nemělo sloužit jako doprava pro lidi. Pak by po něm ani pes neštěkl.

+1/0
16.1.2014 7:55

A70n88n15a 57B92o66r98o87v59c41o30v13á 3533842881578

Majitel si opravdu koleduje o problém, že to znovu zprovoznil. Ne kvůli drážní inspekci, ale kvůli tomu, že když ji nebyl schopen napoprvé zabezpečit proti tomu, aby do toho vlezli lidé, tak silně pochybuji, že je tomu schopen zabránit nyní.

 

Je možné, že dokonce namísto aby zabezpečil, že se tím nepřepravují lidé, k tomu dokonce některé nabádal. 

Ti lidé tam mohli vlézt na jeho výzvu, z důvodu nedorozumění či nedostatečného varování majitele. I když to od nich nebylo zrovna chytré, lidi běžně nebezpečí podceňují a je na zodpovědnosti majitele zabezpečit zařízení tak, aby nedošlo k nesprávnému použití. 

Ten majitel je stejný blbec jako ten, kdo nechá nabitou zbraň bez dozoru v přítomnosti batolete. 

Jasně, většina lidí by do takového zařízení nevlezla, ale utahaný člověk v noci, kdy je už všude tma lehce přehlédne typ zařízení a může se domnívat, že zařízení i když pochybné, běžně k takovéto přepravě lidí slouží. A pokud sloužilo dobře řadu let, tak bude i nyní.  Místo polemik, zda je nebo není toto lanovka a zda měla nebo neměla povolení, by mě daleko více zajímalo vyjádření zraněných žen, proč do toho vstoupily a zda byly nějak varovány či naopak nabádány k takovému využití lanovky majitelem. Podobně zásadní by bylo svědectví jiných hostů ohledně toho, jak byla lanovka zabezpečena, aby do ní nevstoupili lidé a zda jim nebyl nabídnut odvoz lanovkou.

+3/0
15.1.2014 23:59

F36i58l40i84p 71H91r82b66e98k 2134180586260

Obávám se, že zodpovězení Vašich posledních otázek by vneslo do případu jasno, a proto se to nikdy nedovíme a budeme spekulovat a zkoumat, zda lanovka byla lanovkou nebo ne ;-(

+3/0
16.1.2014 0:16

J54i97n52d66ř90i13c66h 45Š19k94o74p53e98k 4765841490625

hele do cizího se neleze, to je základ a není třeba kvůli tomu kolem každýho zařízení dělat plot

Nebo dle tebe se musí např. každý stroj oplotit, aby na něj někdo nevlezl a nespad z něj ? ;-D

+1/−1
16.1.2014 7:00

J53a61k10u87b 39Š51a40f45a69n77d16a 7485587881571

Takže zavřeme dálnice protože ŘSD (nebo jiný orgán) není schopen zajistit aby tam nikdo nevlezl pěšky. Může se mu tam pak něco stát. To samé třeba tratě.

0/0
16.1.2014 8:25
Foto

P50a71v15e42l 76M46a61r81t32i21n27e63k 9645415711243

Obycejny  vratek. To, ze prepravoval lidi je blbost a mel by za to zaplatit. Minimalne za to, ze nema v hlave mozek, ale seno. Resit kazde natazene lano s vlastnim pohonem, tak si zednici podavaji cihly do patra z ruky do ruky az nahoru.

+6/0
15.1.2014 21:54

F96i27l45i58p 56H57r38b24e56k 2214300316340

Pokud měl v hlavě seno, pak bylo vše v pořádku. Byla to "lehká lesní dráha pro přepravu dřeva a sena".

+4/0
15.1.2014 23:10

P59ř96e59m15e27k 12P37a71v51k71a 8268912788771

35 let sloužila a dalších 35 mohla, kdyby lidi nedělali blbosti

+15/−1
15.1.2014 21:19

L75i22b86o75r 14T96e63s18a30ř 9227406113912

rusáci tu byli také dočasně...

+4/−1
15.1.2014 20:47

M42i90l85a65n 25Č40e57r71n23ý 5663589479382

Běžný socialistický šlendrián, který přežil až do dnešní doby a pouze se transformoval do jiné podoby, holt lidé se nezměnili... Jen se divím, že to v současnosti prošlo přes všechny evropské normy a nařízení.

To je jasné, že nalézt do nákladní lanovky (notabene 30 let staré) je stejný hazard se zdravím a životem, jako vlézt do korby Tatrovky plné kamení či třeba na střechu vlaku. Přesto se takoví kandidáti na Darwinovu cenu občas najdou.Rv

+3/−9
15.1.2014 20:03

T44o52m54á55š 29V66e76s79e61l11ý 5695458260339

proč šlendrián? Prostě nákladní "lanovka", jakých je spousta a u které o nic nejde. Když to nepřetížíš nespadne to a když už to spadne s bagáží, nic se neděje. Místo neznám, ale podle fotek mi nepřijde že by pod tím vedla silnice nebo tak něco.

A když do toho někdo vleze, nesmí se pak divit.

+16/−1
15.1.2014 20:20
Foto

J70a51n 76K47u74k26l19a 4938794654

A kdyby Vám to s bagáží spadlo na hlavu?

0/−5
15.1.2014 20:43

P15a11v60e31l 15O61b54d37r37ž74á62l20e62k 6736924728332

Hned na úvodní fotce je varovná cedule se zákazem vstupu pod nosné lano...

+9/0
15.1.2014 20:45

P22e79t88r 25S30k98á17c86e30l 2469292837317

To je ale pro dnešní ovečky strašně málo jenom nějaká cedulka. Je třeba každého osobně a hlavně prokazatelně seznámit, že někam nesmí chodit,  a potvrdit vše podpisem, nejlépe notářsky ověřeným.

+7/0
15.1.2014 20:54

J28a49r71o88s49l28a16v 55B74r10ü56m41m17e50r 7694593876

Dnad člověk má oči a vidí, jestli nad ním něco jede, nebo ne.

+1/0
15.1.2014 20:51

M12i53l11a91n 96Č23e89r49n84ý 5123539449842

Šlendrián je, že provozovali lanovku i 30 let po skončení jejího povolení.

+2/0
15.1.2014 21:51

J25a34k53u16b 55Š22a47f73a33n74d66a 7765477791421

No právě se vede diskuse zda je to lanovka.

0/0
16.1.2014 8:38

P83a22v57e46l 36O41b43d75r81ž38á31l36e80k 6486644258612

Jaký šlendrián? Mělo to povolení i kolaudaci ... a že na to dnešní Drážní úřad nemá ve formulářích kolonku, je jeho problém.

Nebylo to zkolaudované jako lanovka, tak se na to žádné normy o lanovkách (ani působnost Drážního úřadu) nemohou vztahovat.

+4/−4
15.1.2014 20:48

M21a88r83i31e 87M10a93l56u21š23k77o78v44á 2249598423

Tak to rozhodně nesouhlasím - úvaha "nemá to papír, že je to lanovka, tak to lanovka není", je špatná - od čeho by pak byl správní delikt "provozování dráhy bez úředního povolení", kdyby nic, co nemá úřední povolení, nemohla být dráha?

+2/−3
15.1.2014 21:42

B57ř65e71t53i16s17l52a80v 58Š70í77m34a 9854661352

Nemáte pravdu ani jeden, nemá-li lanovku Drážní úřad v evidenci, není to dráha.

0/−1
15.1.2014 23:36

B68ř58e14t65i57s94l21a94v 22Š62í89m24a 9274641952

Mělo to povolení i kolaudaci na pět let, to už je dávno pryč.

Není to problém Drážního úřadu, při jeho vzniku a novém zákonu o drahách se musel každý vlastník dráhy zaregistrovat a pro provozování požádat o úřední povolení.

Takže je to lanovka na černo, osoby přepravovat nesmí, jak to pro náklady na nějakém zařízení, které oficielně není lanovkou, to nevím.

+1/0
15.1.2014 23:34

P46e23t70r 92S33t81r91a71k54a 9137457125713

Mohu se vas zeptat, jak jako bezny turista vite, jak je lanovka stara, jestli ma potrebna povoleni, kolaudaci a atesty? Nebo jsou toto dokumenty, ktere si ma clovek vyzadat treba pri lyzovani na horach u kazde lanovky aby mel jistotu? Pokud je tam nechal majitel - provozovatel nastoupit, je to jen a jen jeho boj, protoze on je ten, kdo ma za provoz odpovednost a mel by nest plne nasledky. Pokud vedel, ze tam jsou lide a vedome je prepravil, mel by byt za vznikle nasledky potrestan at jiz se jedna o jakykoliv typ zarizeni. Ani v jednom pripade to nesplnovalo podminky.

0/0
16.1.2014 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.