Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarovaná lanovka měla povolení na pět roků, jezdila ale skoro 35 let

Zřícená nákladní lanovka v Přední Labské u Špindlerova Mlýna zřejmě sloužila téměř třicet let bez povolení. Podle Drážní inspekce lanovka získala kolaudaci jen jako dočasná stavba na pět let provozu, další dokumenty zatím scházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G44u94s38t73a40v 48K66u38č69e67r26a 8346135881735

Já na bráchu bratr na ?

0/0
16.1.2014 21:13

J52a35n 25F94i32a11l20a 7574867165269

Tak odborníci měsíce zkoumají, jestli je to lanovka a majitel neodborník to měl vědět? Jak má člověk neznalý vědět, že na to, co dělá někdo vymyslel povolení?

Můžu například tahat dítě na saních, nebo potřebuji povolení na přepravu osob v přípojném nemotorovém vozidle?

0/0
16.1.2014 12:37

J42o40s17e50f 94N23o40v14á45k 6651581940478

tak pokutovat by meli hlavne toho mrtvyho, kdyz do toho vlezl i s celou rodinou, vzdyt tam nebyl poprvy, tak musel vedet, v jakym je to stavu.

+1/0
16.1.2014 8:12

P48e53t41r 33S15t17r80a58k24a 9227697975463

Osobne nejsem odbornik na hodnoceni technickeho stavu lanovek. Takze bych asi take nic nepoznal. Kdyby me do toho majitel posadil, asi bych mu i duveroval. Loni jsem jel lanovkou na Snezku z polske strany a jeji stav mi take nepripadal moc koser. Mel jsem si snad vyzadat potvrzeni od zkusebny? Ne. Za jeji provoz plne odpovida provozovatel - majitel. Je na nem, aby zarizeni splnovalo vsechny nalezitosti.

+1/0
16.1.2014 8:39

V34a47c51l66a23v 16P35e30r28o71u13t92k97a 6528177934401

a byla to také nákladní?

+1/0
16.1.2014 9:48

M76a55r77t68i86n52a 78M34o67u28d27r46á 7520583916489

klidně se vsadím, že před nástupem do nákladní lanovky byste minimálně zaváhal. Vypadá totiž jinak než ta na přepravu osob. (Např. takhle: http://1url.cz/BBIk)

0/0
16.1.2014 10:05

Ř87e21h28o16ř 37V33l42a28s21á14k 2424144871606

Když si tak čtu o té byrokracii, je mi z tohoto státu tak trochu zle.

I v mediálně sledovaném případě bude inspektorům trvat měsíce, než zjistí, do které jim to spadá kolonky? Kdyby majitel před těmi třiceti lety chtěl povolení prodloužit, tak se na jeho žádost možná někde dodnes někde práší. Jak se má v takovém státě podnikat, jak se tu má vůbec žít, když by člověk měl čekat měsíce jenom na to, aby se úřad rozhodl, zda to vůbec spadá pod jeho pravomoc.8-o

Takže všichni si různé svoje "lanovky" zprovozňujeme do měsíce a pak je to jen na úřednících a médiích, koho si vyberou, aby se na něm povozili, že se chová nelegálně ..... protože jinak se tu žít nedá.

+1/−1
16.1.2014 0:29

P70e15t74r 67N68i73v24n57i47c94k71ý 3422554865187

Jde o to, že to NIKDY nemělo sloužit jako doprava pro lidi. Pak by po něm ani pes neštěkl.

+1/0
16.1.2014 7:55

A82n75n22a 21B54o20r41o88v87c12o53v22á 3593562811198

Majitel si opravdu koleduje o problém, že to znovu zprovoznil. Ne kvůli drážní inspekci, ale kvůli tomu, že když ji nebyl schopen napoprvé zabezpečit proti tomu, aby do toho vlezli lidé, tak silně pochybuji, že je tomu schopen zabránit nyní.

 

Je možné, že dokonce namísto aby zabezpečil, že se tím nepřepravují lidé, k tomu dokonce některé nabádal. 

Ti lidé tam mohli vlézt na jeho výzvu, z důvodu nedorozumění či nedostatečného varování majitele. I když to od nich nebylo zrovna chytré, lidi běžně nebezpečí podceňují a je na zodpovědnosti majitele zabezpečit zařízení tak, aby nedošlo k nesprávnému použití. 

Ten majitel je stejný blbec jako ten, kdo nechá nabitou zbraň bez dozoru v přítomnosti batolete. 

Jasně, většina lidí by do takového zařízení nevlezla, ale utahaný člověk v noci, kdy je už všude tma lehce přehlédne typ zařízení a může se domnívat, že zařízení i když pochybné, běžně k takovéto přepravě lidí slouží. A pokud sloužilo dobře řadu let, tak bude i nyní.  Místo polemik, zda je nebo není toto lanovka a zda měla nebo neměla povolení, by mě daleko více zajímalo vyjádření zraněných žen, proč do toho vstoupily a zda byly nějak varovány či naopak nabádány k takovému využití lanovky majitelem. Podobně zásadní by bylo svědectví jiných hostů ohledně toho, jak byla lanovka zabezpečena, aby do ní nevstoupili lidé a zda jim nebyl nabídnut odvoz lanovkou.

+3/0
15.1.2014 23:59

F74i46l17i56p 22H70r84b89e27k 2334390736330

Obávám se, že zodpovězení Vašich posledních otázek by vneslo do případu jasno, a proto se to nikdy nedovíme a budeme spekulovat a zkoumat, zda lanovka byla lanovkou nebo ne ;-(

+3/0
16.1.2014 0:16

J44i94n77d54ř19i37c38h 29Š92k43o49p39e26k 4865641250615

hele do cizího se neleze, to je základ a není třeba kvůli tomu kolem každýho zařízení dělat plot

Nebo dle tebe se musí např. každý stroj oplotit, aby na něj někdo nevlezl a nespad z něj ? ;-D

+1/−1
16.1.2014 7:00

J63a10k64u84b 95Š95a48f40a95n22d90a 7325927301791

Takže zavřeme dálnice protože ŘSD (nebo jiný orgán) není schopen zajistit aby tam nikdo nevlezl pěšky. Může se mu tam pak něco stát. To samé třeba tratě.

0/0
16.1.2014 8:25
Foto

P67a64v53e17l 74M67a49r29t53i88n81e12k 9665275941833

Obycejny  vratek. To, ze prepravoval lidi je blbost a mel by za to zaplatit. Minimalne za to, ze nema v hlave mozek, ale seno. Resit kazde natazene lano s vlastnim pohonem, tak si zednici podavaji cihly do patra z ruky do ruky az nahoru.

+6/0
15.1.2014 21:54

F39i18l48i47p 98H38r24b23e25k 2464960986230

Pokud měl v hlavě seno, pak bylo vše v pořádku. Byla to "lehká lesní dráha pro přepravu dřeva a sena".

+4/0
15.1.2014 23:10

P71ř60e43m57e49k 92P23a80v21k94a 8238922808221

35 let sloužila a dalších 35 mohla, kdyby lidi nedělali blbosti

+15/−1
15.1.2014 21:19

L10i38b70o58r 37T60e50s58a26ř 9157186453522

rusáci tu byli také dočasně...

+4/−1
15.1.2014 20:47

M36i14l16a91n 82Č88e96r55n43ý 5493719339712

Běžný socialistický šlendrián, který přežil až do dnešní doby a pouze se transformoval do jiné podoby, holt lidé se nezměnili... Jen se divím, že to v současnosti prošlo přes všechny evropské normy a nařízení.

To je jasné, že nalézt do nákladní lanovky (notabene 30 let staré) je stejný hazard se zdravím a životem, jako vlézt do korby Tatrovky plné kamení či třeba na střechu vlaku. Přesto se takoví kandidáti na Darwinovu cenu občas najdou.Rv

+3/−9
15.1.2014 20:03

T55o58m95á52š 33V15e57s12e22l86ý 5755478710629

proč šlendrián? Prostě nákladní "lanovka", jakých je spousta a u které o nic nejde. Když to nepřetížíš nespadne to a když už to spadne s bagáží, nic se neděje. Místo neznám, ale podle fotek mi nepřijde že by pod tím vedla silnice nebo tak něco.

A když do toho někdo vleze, nesmí se pak divit.

+16/−1
15.1.2014 20:20
Foto

J28a22n 44K37u49k13l50a 4868754154

A kdyby Vám to s bagáží spadlo na hlavu?

0/−5
15.1.2014 20:43

P13a40v14e82l 65O65b87d98r34ž64á14l91e62k 6736814128872

Hned na úvodní fotce je varovná cedule se zákazem vstupu pod nosné lano...

+9/0
15.1.2014 20:45

P50e23t26r 40S53k21á36c78e43l 2989212327297

To je ale pro dnešní ovečky strašně málo jenom nějaká cedulka. Je třeba každého osobně a hlavně prokazatelně seznámit, že někam nesmí chodit,  a potvrdit vše podpisem, nejlépe notářsky ověřeným.

+7/0
15.1.2014 20:54

J31a67r81o90s48l92a11v 73B45r56ü97m76m23e16r 7574353596

Dnad člověk má oči a vidí, jestli nad ním něco jede, nebo ne.

+1/0
15.1.2014 20:51

M70i55l46a25n 10Č73e58r74n59ý 5293769149322

Šlendrián je, že provozovali lanovku i 30 let po skončení jejího povolení.

+2/0
15.1.2014 21:51

J65a75k75u14b 43Š46a20f70a34n87d10a 7245157651281

No právě se vede diskuse zda je to lanovka.

0/0
16.1.2014 8:38

P63a40v14e78l 52O83b38d64r84ž14á30l93e32k 6266884728342

Jaký šlendrián? Mělo to povolení i kolaudaci ... a že na to dnešní Drážní úřad nemá ve formulářích kolonku, je jeho problém.

Nebylo to zkolaudované jako lanovka, tak se na to žádné normy o lanovkách (ani působnost Drážního úřadu) nemohou vztahovat.

+4/−4
15.1.2014 20:48

M68a22r89i31e 10M18a71l20u25š87k45o66v45á 2119948173

Tak to rozhodně nesouhlasím - úvaha "nemá to papír, že je to lanovka, tak to lanovka není", je špatná - od čeho by pak byl správní delikt "provozování dráhy bez úředního povolení", kdyby nic, co nemá úřední povolení, nemohla být dráha?

+2/−3
15.1.2014 21:42

B20ř28e24t97i60s48l37a20v 89Š98í22m51a 9864541452

Nemáte pravdu ani jeden, nemá-li lanovku Drážní úřad v evidenci, není to dráha.

0/−1
15.1.2014 23:36

B25ř75e54t91i75s95l62a31v 41Š67í37m95a 9924971482

Mělo to povolení i kolaudaci na pět let, to už je dávno pryč.

Není to problém Drážního úřadu, při jeho vzniku a novém zákonu o drahách se musel každý vlastník dráhy zaregistrovat a pro provozování požádat o úřední povolení.

Takže je to lanovka na černo, osoby přepravovat nesmí, jak to pro náklady na nějakém zařízení, které oficielně není lanovkou, to nevím.

+1/0
15.1.2014 23:34

P13e35t85r 90S15t69r58a35k17a 9737627205193

Mohu se vas zeptat, jak jako bezny turista vite, jak je lanovka stara, jestli ma potrebna povoleni, kolaudaci a atesty? Nebo jsou toto dokumenty, ktere si ma clovek vyzadat treba pri lyzovani na horach u kazde lanovky aby mel jistotu? Pokud je tam nechal majitel - provozovatel nastoupit, je to jen a jen jeho boj, protoze on je ten, kdo ma za provoz odpovednost a mel by nest plne nasledky. Pokud vedel, ze tam jsou lide a vedome je prepravil, mel by byt za vznikle nasledky potrestan at jiz se jedna o jakykoliv typ zarizeni. Ani v jednom pripade to nesplnovalo podminky.

0/0
16.1.2014 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.