Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte nám železnici, žádá třicet starostů z Orlických hor

Starostové vytáhli do boje za zachování a další rozvoj železniční dopravy v Orlických horách a podhůří. Memorandum podepsalo třicet obcí. Vlakové spoje postupně mizí, ale kraj tvrdí, že tratě rušit nehodlá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31a71d75i72s15l72a78v 26T12u77m95a 4415273751863

Pardubicky kraj je do sebe zahledeny a sobecky utvar a OREDu o rozumnou dopravu lidi nejde. Rozhozeni pripoju kombinovane s rusenim spoju - tak to zacalo na trati pres Chornice, nakonec se trat pro osobni dopravu zrusila, OREDO na rok jezdilo po nesmyslne trase bez navaznosti. Dnes uz ani to. Takze z jihozapdniho okraje Olomouckeho kraje se na Pardubicko a pak na Prahu musime vracet desitky kilometru pres Hanou a patricne si priplatit jizdne, na Boskovicko, kam se vlakem objel kopec se jede sto km vic pres Brno. Do prace bez auta na tomto pomezi kraju se muze zapomenout.

+4/0
18.1.2014 11:31
Foto

P19e67t36r 58S11m98e37j55k43a19l 5381954487256

podpořte zachování vlaků... 

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-zachovani-zeleznicni-dopravy-v-orlickych-horach.html

+3/−1
17.1.2014 12:22

M54i58l55a71n 14M42a33c52h 8250576671938

Leda po zavedení soukromých přepravců a volné soutěže, nevím proč bych měl podporovat nehorázné požadavky ČD.

+1/−4
17.1.2014 12:26

J92i66ř18í 20H68o88v89o40r19k61a 8807646452785

Až budou jezdit ty vlaky narvané (nebo cca 1000 osob/den/jeden směr)... Pak to má smysl....

0/−4
17.1.2014 13:05

J29i71ř47í 26E70r62b50e30n 1633624506827

Argument ve stylu: tužku nedostaneš, dokud se nenaučíš psát Rv

0/0
20.1.2014 11:18

J70i13ř82í 76H44o82v43o53r41k43a 8627766112285

Zásadní problém - desetileté smlouvy. Kraj tak platí za malý motorák naprosto stejně jako za několikavozový vlak.

Druhý problém - počty cestujících. Ať občané začnou přeplňovat stávající vlaky (zpravidla vozící vzduch). Potom nebude problém přidání dalších spojů (ztráta nebude tak vysoká)

Třetí problém - tarifní politika kraje. Koalice ČSSD a KSČM zrušila přestupní integrovaný tarif pro nemalé procento cestujících ve veřejné dopravě. Jediný existující přestupní tarif nyní nabízejí ČD !!

Jinak stávající průměrné dotace: vlak 137 Kč/km, autobus 14 Kč/km.

Navrhuji tak nejdříve zavést autobusy. Bude-li jejich vytížení dostatečné, lze zvažovat o převedení na železnici. Domnívám se ale, že výsledkem bude pouze mírné zvýšení počtu lidí, které zavedení vlaků neobhájí.

+3/−3
17.1.2014 12:10

M36a58r34e23k 48V93y90m49a96z53a33l 5528196502320

[>-]Ty dotace vlak/autobus jsou zkreslené....a přestupní jízdneky nezrušila koalice, ale firma OREDO, která si tím vynutila pořízení čipových karet od každého cestujícího za 150Kč pokud chce nadále využívat přestupní tarif. Nic jiného v tom není, jen okrádání lidí soukromou firmou.Ale pravda je, že koalice mlčí...Buďme rádi, že aspoň ČD funguje jak má...jestli se i železnice rozpadne, bude mít každý auto a bude konec s plynulou dopravou

+5/−1
17.1.2014 20:22

J39i26ř87í 55H16o47v16o68r15k77a 8147306612455

A kdo je vlastníkem Oreda? No přeci kraj. Kdo dozírá? Dosažení lidé z kraje. Kdo odsouhlasuje náplň činnosti? Kraj. 

Silně mi to připomíná argumentaci řeků na škrty - my nic, to stát. Zde je to trochu upraveno: my nic, to Oredo.

Jak mohou být údaje zkreslené? Vše se posílá v hláškách na MD ČR. Stačí si ty materiály otevřít.

Úbytek cestujících z důvodu zavedení karet bude. Přijde cestující jednou k pokladně a chce lístek na konkrétní místo. Nelze prodat. Pořiďte si kartu (která převyšuje 2x cenu jízdenky). Takový člověk už nikdy nepřijde a raději se domluví se sousedem, že si půjčí auto/sveze ho. Tím kraj přijde o část cestujících, kteří by snižovali ztrátu. O to více bude muse přisypat kraj. A na vlaky tuplem nezbyde...

+1/0
18.1.2014 7:46

M75a39r14e63k 93V61y31m92a14z37a36l 5438766222420

[>-] Pokud vím, tak firma OREDO je soukromá a s krajem uzavírá pouze smlouvy o dopravní obslužnosti. Tím je nechci hájit....jsou to lumpovéRv

0/0
18.1.2014 13:10

R79e89n59é 89F44l89á20š32a59r 5234710304

Vaše údaje jsou zkreslené, pane Hovorko, dráhy platí SŽDC za každý vůz zvlášť, proto nemůže jezdit malý motorák za stejné peníze, jako několika vozový vlak... A mimochodem jezdit autobusem je naprostá šílenost. Nepohodlí, nemožnost zajít na WC, málo místa, neochotní řidiči. Pokud mi někde zruší vlak, přesednu do auta, nikoliv do autobusu...

0/0
20.1.2014 14:49

M20i28l53a43n 25M86a29c44h 8180576221158

Kdyby tam pustili konkurenci, mohly být vlaky konkurenceschopné autobusům. Jenže ČSSD zajistila ČD desetiletý monopol! Tak teď to mají. Podepsání té smlouvy bylo totální diletantství nebo trestný čin.

0/−2
17.1.2014 11:35

M86a38r77e93k 93V51y77m21a71z91a91l 5448336392120

Pane Mach, konkurenci? Na lokálce? Já tam jezdím a nikdo ze soukromníků nepůjde do něčeho, co nevydělává. Už, to začíná být ohraná písnička, o tom jak konkurence vše na železnici vyřeší. Na hlavním tahu je 3 roky a soukromníci prodělávají oba. Je otázka času, kdy to skončí. Železnice je drahá, ale ekologická. Na to přišli vlády na západě.Proto dotují železnici miliardami. U nás se každá vláda obrací k železnici jen zády. Pod nátlakem automobilové lobby ustupuje. Nebyl by problém z větší části zase vozit zboží po železnici, ale kde není vůle....

+6/0
17.1.2014 20:29

M54i41l48a92n 40M44a48c58h 8710936191828

To jsou jen řeči mající dát bohulibý háv hanebnejm zájmům. Na tom západě ti soukromníci jezdí. Je otázka jesti dotovat, ale když už tak vysoutěženého dopravce vzešlého z konkurenční soutěže. Těmito řečmi nás krmili u telefonů, elektřiny, nájmů televizního vysílání. ... Bylo stokrát dokázáno, že jsou to bohapusté lži, ale lidé na to vždy a znovu skáčí. Pak vznikají blbosti jako třeba fotovolaické elektrárny a lidi se děsně diví, že se zdražuje a stoupá nezaměstnanost.

0/0
18.1.2014 15:51

R10e60n35é 23F44l80á11š76a38r 5134810544

Pane Machu, to nejsou jen řeči. Na lokálce nemůžete mít konkurenci, maximálně vysoutěženého dopravce, který bude jezdit za cenu podobnou té, za kterou jezdí České dráhy. potíž je totiž především v poplatcích pro SŽDC, které musí dopravci platit a jež jsou v tuto chvíli nehorázně vysoké. a jsme zase u těch politiků, kteří by měli říci, že poplatky sníží, třeba na úroveň tomu, co platí státu za využívání silnic autobusoví a kamionoví dopravci...

0/0
20.1.2014 14:45

M64i28l30a51n 98M55a60c50h 8800626881428

A pokud mi dáte 90Kč za km jsem první kdo se hlásí.

0/0
18.1.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.