Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte nám železnici, žádá třicet starostů z Orlických hor

Starostové vytáhli do boje za zachování a další rozvoj železniční dopravy v Orlických horách a podhůří. Memorandum podepsalo třicet obcí. Vlakové spoje postupně mizí, ale kraj tvrdí, že tratě rušit nehodlá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21a17d96i98s13l34a72v 26T40u88m57a 4335843911303

Pardubicky kraj je do sebe zahledeny a sobecky utvar a OREDu o rozumnou dopravu lidi nejde. Rozhozeni pripoju kombinovane s rusenim spoju - tak to zacalo na trati pres Chornice, nakonec se trat pro osobni dopravu zrusila, OREDO na rok jezdilo po nesmyslne trase bez navaznosti. Dnes uz ani to. Takze z jihozapdniho okraje Olomouckeho kraje se na Pardubicko a pak na Prahu musime vracet desitky kilometru pres Hanou a patricne si priplatit jizdne, na Boskovicko, kam se vlakem objel kopec se jede sto km vic pres Brno. Do prace bez auta na tomto pomezi kraju se muze zapomenout.

+4/0
18.1.2014 11:31
Foto

P18e30t17r 48S89m13e34j63k90a98l 5451624287536

podpořte zachování vlaků... 

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-zachovani-zeleznicni-dopravy-v-orlickych-horach.html

+3/−1
17.1.2014 12:22

M70i74l84a80n 47M73a89c95h 8700696151508

Leda po zavedení soukromých přepravců a volné soutěže, nevím proč bych měl podporovat nehorázné požadavky ČD.

+1/−4
17.1.2014 12:26

J56i43ř37í 63H86o74v16o78r41k65a 8787366622945

Až budou jezdit ty vlaky narvané (nebo cca 1000 osob/den/jeden směr)... Pak to má smysl....

0/−4
17.1.2014 13:05

J85i53ř15í 98E67r71b54e72n 1683244726517

Argument ve stylu: tužku nedostaneš, dokud se nenaučíš psát Rv

0/0
20.1.2014 11:18

J46i28ř40í 22H59o47v43o49r56k90a 8357376222695

Zásadní problém - desetileté smlouvy. Kraj tak platí za malý motorák naprosto stejně jako za několikavozový vlak.

Druhý problém - počty cestujících. Ať občané začnou přeplňovat stávající vlaky (zpravidla vozící vzduch). Potom nebude problém přidání dalších spojů (ztráta nebude tak vysoká)

Třetí problém - tarifní politika kraje. Koalice ČSSD a KSČM zrušila přestupní integrovaný tarif pro nemalé procento cestujících ve veřejné dopravě. Jediný existující přestupní tarif nyní nabízejí ČD !!

Jinak stávající průměrné dotace: vlak 137 Kč/km, autobus 14 Kč/km.

Navrhuji tak nejdříve zavést autobusy. Bude-li jejich vytížení dostatečné, lze zvažovat o převedení na železnici. Domnívám se ale, že výsledkem bude pouze mírné zvýšení počtu lidí, které zavedení vlaků neobhájí.

+3/−3
17.1.2014 12:10

M55a49r21e15k 95V57y28m52a87z46a90l 5708126422950

[>-]Ty dotace vlak/autobus jsou zkreslené....a přestupní jízdneky nezrušila koalice, ale firma OREDO, která si tím vynutila pořízení čipových karet od každého cestujícího za 150Kč pokud chce nadále využívat přestupní tarif. Nic jiného v tom není, jen okrádání lidí soukromou firmou.Ale pravda je, že koalice mlčí...Buďme rádi, že aspoň ČD funguje jak má...jestli se i železnice rozpadne, bude mít každý auto a bude konec s plynulou dopravou

+5/−1
17.1.2014 20:22

J82i73ř23í 89H44o38v87o48r29k15a 8417926222475

A kdo je vlastníkem Oreda? No přeci kraj. Kdo dozírá? Dosažení lidé z kraje. Kdo odsouhlasuje náplň činnosti? Kraj. 

Silně mi to připomíná argumentaci řeků na škrty - my nic, to stát. Zde je to trochu upraveno: my nic, to Oredo.

Jak mohou být údaje zkreslené? Vše se posílá v hláškách na MD ČR. Stačí si ty materiály otevřít.

Úbytek cestujících z důvodu zavedení karet bude. Přijde cestující jednou k pokladně a chce lístek na konkrétní místo. Nelze prodat. Pořiďte si kartu (která převyšuje 2x cenu jízdenky). Takový člověk už nikdy nepřijde a raději se domluví se sousedem, že si půjčí auto/sveze ho. Tím kraj přijde o část cestujících, kteří by snižovali ztrátu. O to více bude muse přisypat kraj. A na vlaky tuplem nezbyde...

+1/0
18.1.2014 7:46

M94a27r77e86k 96V25y15m61a63z27a24l 5338926392930

[>-] Pokud vím, tak firma OREDO je soukromá a s krajem uzavírá pouze smlouvy o dopravní obslužnosti. Tím je nechci hájit....jsou to lumpovéRv

0/0
18.1.2014 13:10

R31e88n44é 10F53l73á26š22a46r 5774410674

Vaše údaje jsou zkreslené, pane Hovorko, dráhy platí SŽDC za každý vůz zvlášť, proto nemůže jezdit malý motorák za stejné peníze, jako několika vozový vlak... A mimochodem jezdit autobusem je naprostá šílenost. Nepohodlí, nemožnost zajít na WC, málo místa, neochotní řidiči. Pokud mi někde zruší vlak, přesednu do auta, nikoliv do autobusu...

0/0
20.1.2014 14:49

M11i90l98a64n 64M15a15c91h 8280226831158

Kdyby tam pustili konkurenci, mohly být vlaky konkurenceschopné autobusům. Jenže ČSSD zajistila ČD desetiletý monopol! Tak teď to mají. Podepsání té smlouvy bylo totální diletantství nebo trestný čin.

0/−2
17.1.2014 11:35

M26a90r30e19k 94V75y20m44a57z53a97l 5268956912680

Pane Mach, konkurenci? Na lokálce? Já tam jezdím a nikdo ze soukromníků nepůjde do něčeho, co nevydělává. Už, to začíná být ohraná písnička, o tom jak konkurence vše na železnici vyřeší. Na hlavním tahu je 3 roky a soukromníci prodělávají oba. Je otázka času, kdy to skončí. Železnice je drahá, ale ekologická. Na to přišli vlády na západě.Proto dotují železnici miliardami. U nás se každá vláda obrací k železnici jen zády. Pod nátlakem automobilové lobby ustupuje. Nebyl by problém z větší části zase vozit zboží po železnici, ale kde není vůle....

+6/0
17.1.2014 20:29

M73i77l14a41n 19M64a56c14h 8700636621598

To jsou jen řeči mající dát bohulibý háv hanebnejm zájmům. Na tom západě ti soukromníci jezdí. Je otázka jesti dotovat, ale když už tak vysoutěženého dopravce vzešlého z konkurenční soutěže. Těmito řečmi nás krmili u telefonů, elektřiny, nájmů televizního vysílání. ... Bylo stokrát dokázáno, že jsou to bohapusté lži, ale lidé na to vždy a znovu skáčí. Pak vznikají blbosti jako třeba fotovolaické elektrárny a lidi se děsně diví, že se zdražuje a stoupá nezaměstnanost.

0/0
18.1.2014 15:51

R28e86n47é 74F18l15á39š82a62r 5524170264

Pane Machu, to nejsou jen řeči. Na lokálce nemůžete mít konkurenci, maximálně vysoutěženého dopravce, který bude jezdit za cenu podobnou té, za kterou jezdí České dráhy. potíž je totiž především v poplatcích pro SŽDC, které musí dopravci platit a jež jsou v tuto chvíli nehorázně vysoké. a jsme zase u těch politiků, kteří by měli říci, že poplatky sníží, třeba na úroveň tomu, co platí státu za využívání silnic autobusoví a kamionoví dopravci...

0/0
20.1.2014 14:45

M69i66l95a20n 56M91a82c67h 8710456411248

A pokud mi dáte 90Kč za km jsem první kdo se hlásí.

0/0
18.1.2014 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.