Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte nám železnici, žádá třicet starostů z Orlických hor

Starostové vytáhli do boje za zachování a další rozvoj železniční dopravy v Orlických horách a podhůří. Memorandum podepsalo třicet obcí. Vlakové spoje postupně mizí, ale kraj tvrdí, že tratě rušit nehodlá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88a13d29i37s75l60a17v 53T34u50m15a 4475833421273

Pardubicky kraj je do sebe zahledeny a sobecky utvar a OREDu o rozumnou dopravu lidi nejde. Rozhozeni pripoju kombinovane s rusenim spoju - tak to zacalo na trati pres Chornice, nakonec se trat pro osobni dopravu zrusila, OREDO na rok jezdilo po nesmyslne trase bez navaznosti. Dnes uz ani to. Takze z jihozapdniho okraje Olomouckeho kraje se na Pardubicko a pak na Prahu musime vracet desitky kilometru pres Hanou a patricne si priplatit jizdne, na Boskovicko, kam se vlakem objel kopec se jede sto km vic pres Brno. Do prace bez auta na tomto pomezi kraju se muze zapomenout.

+4/0
18.1.2014 11:31
Foto

P68e40t91r 45S69m97e23j42k76a82l 5131524927806

podpořte zachování vlaků... 

http://e-petice.cz/petitions/petice-za-zachovani-zeleznicni-dopravy-v-orlickych-horach.html

+3/−1
17.1.2014 12:22

M49i57l42a75n 41M89a24c53h 8270126301278

Leda po zavedení soukromých přepravců a volné soutěže, nevím proč bych měl podporovat nehorázné požadavky ČD.

+1/−4
17.1.2014 12:26

J31i38ř83í 64H38o16v51o70r63k28a 8497986682895

Až budou jezdit ty vlaky narvané (nebo cca 1000 osob/den/jeden směr)... Pak to má smysl....

0/−4
17.1.2014 13:05

J75i70ř51í 53E72r18b23e71n 1843914716717

Argument ve stylu: tužku nedostaneš, dokud se nenaučíš psát Rv

0/0
20.1.2014 11:18

J51i51ř12í 24H22o89v25o52r76k84a 8587226542955

Zásadní problém - desetileté smlouvy. Kraj tak platí za malý motorák naprosto stejně jako za několikavozový vlak.

Druhý problém - počty cestujících. Ať občané začnou přeplňovat stávající vlaky (zpravidla vozící vzduch). Potom nebude problém přidání dalších spojů (ztráta nebude tak vysoká)

Třetí problém - tarifní politika kraje. Koalice ČSSD a KSČM zrušila přestupní integrovaný tarif pro nemalé procento cestujících ve veřejné dopravě. Jediný existující přestupní tarif nyní nabízejí ČD !!

Jinak stávající průměrné dotace: vlak 137 Kč/km, autobus 14 Kč/km.

Navrhuji tak nejdříve zavést autobusy. Bude-li jejich vytížení dostatečné, lze zvažovat o převedení na železnici. Domnívám se ale, že výsledkem bude pouze mírné zvýšení počtu lidí, které zavedení vlaků neobhájí.

+3/−3
17.1.2014 12:10

M10a32r26e30k 17V43y16m50a24z53a11l 5728386212140

[>-]Ty dotace vlak/autobus jsou zkreslené....a přestupní jízdneky nezrušila koalice, ale firma OREDO, která si tím vynutila pořízení čipových karet od každého cestujícího za 150Kč pokud chce nadále využívat přestupní tarif. Nic jiného v tom není, jen okrádání lidí soukromou firmou.Ale pravda je, že koalice mlčí...Buďme rádi, že aspoň ČD funguje jak má...jestli se i železnice rozpadne, bude mít každý auto a bude konec s plynulou dopravou

+5/−1
17.1.2014 20:22

J58i53ř90í 92H66o63v98o67r49k15a 8597836262235

A kdo je vlastníkem Oreda? No přeci kraj. Kdo dozírá? Dosažení lidé z kraje. Kdo odsouhlasuje náplň činnosti? Kraj. 

Silně mi to připomíná argumentaci řeků na škrty - my nic, to stát. Zde je to trochu upraveno: my nic, to Oredo.

Jak mohou být údaje zkreslené? Vše se posílá v hláškách na MD ČR. Stačí si ty materiály otevřít.

Úbytek cestujících z důvodu zavedení karet bude. Přijde cestující jednou k pokladně a chce lístek na konkrétní místo. Nelze prodat. Pořiďte si kartu (která převyšuje 2x cenu jízdenky). Takový člověk už nikdy nepřijde a raději se domluví se sousedem, že si půjčí auto/sveze ho. Tím kraj přijde o část cestujících, kteří by snižovali ztrátu. O to více bude muse přisypat kraj. A na vlaky tuplem nezbyde...

+1/0
18.1.2014 7:46

M90a22r39e98k 75V17y89m54a63z84a37l 5648116372580

[>-] Pokud vím, tak firma OREDO je soukromá a s krajem uzavírá pouze smlouvy o dopravní obslužnosti. Tím je nechci hájit....jsou to lumpovéRv

0/0
18.1.2014 13:10

R22e48n60é 13F47l27á41š66a28r 5864420114

Vaše údaje jsou zkreslené, pane Hovorko, dráhy platí SŽDC za každý vůz zvlášť, proto nemůže jezdit malý motorák za stejné peníze, jako několika vozový vlak... A mimochodem jezdit autobusem je naprostá šílenost. Nepohodlí, nemožnost zajít na WC, málo místa, neochotní řidiči. Pokud mi někde zruší vlak, přesednu do auta, nikoliv do autobusu...

0/0
20.1.2014 14:49

M63i76l24a57n 59M89a36c33h 8400706731628

Kdyby tam pustili konkurenci, mohly být vlaky konkurenceschopné autobusům. Jenže ČSSD zajistila ČD desetiletý monopol! Tak teď to mají. Podepsání té smlouvy bylo totální diletantství nebo trestný čin.

0/−2
17.1.2014 11:35

M14a23r13e88k 16V64y11m62a70z19a36l 5658986792770

Pane Mach, konkurenci? Na lokálce? Já tam jezdím a nikdo ze soukromníků nepůjde do něčeho, co nevydělává. Už, to začíná být ohraná písnička, o tom jak konkurence vše na železnici vyřeší. Na hlavním tahu je 3 roky a soukromníci prodělávají oba. Je otázka času, kdy to skončí. Železnice je drahá, ale ekologická. Na to přišli vlády na západě.Proto dotují železnici miliardami. U nás se každá vláda obrací k železnici jen zády. Pod nátlakem automobilové lobby ustupuje. Nebyl by problém z větší části zase vozit zboží po železnici, ale kde není vůle....

+6/0
17.1.2014 20:29

M95i59l54a21n 21M43a16c36h 8770486361778

To jsou jen řeči mající dát bohulibý háv hanebnejm zájmům. Na tom západě ti soukromníci jezdí. Je otázka jesti dotovat, ale když už tak vysoutěženého dopravce vzešlého z konkurenční soutěže. Těmito řečmi nás krmili u telefonů, elektřiny, nájmů televizního vysílání. ... Bylo stokrát dokázáno, že jsou to bohapusté lži, ale lidé na to vždy a znovu skáčí. Pak vznikají blbosti jako třeba fotovolaické elektrárny a lidi se děsně diví, že se zdražuje a stoupá nezaměstnanost.

0/0
18.1.2014 15:51

R74e73n14é 27F50l74á96š98a34r 5234510604

Pane Machu, to nejsou jen řeči. Na lokálce nemůžete mít konkurenci, maximálně vysoutěženého dopravce, který bude jezdit za cenu podobnou té, za kterou jezdí České dráhy. potíž je totiž především v poplatcích pro SŽDC, které musí dopravci platit a jež jsou v tuto chvíli nehorázně vysoké. a jsme zase u těch politiků, kteří by měli říci, že poplatky sníží, třeba na úroveň tomu, co platí státu za využívání silnic autobusoví a kamionoví dopravci...

0/0
20.1.2014 14:45

M62i84l78a39n 54M50a58c58h 8780216401738

A pokud mi dáte 90Kč za km jsem první kdo se hlásí.

0/0
18.1.2014 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.