Diskuze

Neberte nám železnici, žádá třicet starostů z Orlických hor

Starostové vytáhli do boje za zachování a další rozvoj železniční dopravy v Orlických horách a podhůří. Memorandum podepsalo třicet obcí. Vlakové spoje postupně mizí, ale kraj tvrdí, že tratě rušit nehodlá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pardubicky kraj je do sebe zahledeny a sobecky utvar a OREDu o rozumnou dopravu lidi nejde. Rozhozeni pripoju kombinovane s rusenim spoju - tak to zacalo na trati pres Chornice, nakonec se trat pro osobni dopravu zrusila, OREDO na rok jezdilo po nesmyslne trase bez navaznosti. Dnes uz ani to. Takze z jihozapdniho okraje Olomouckeho kraje se na Pardubicko a pak na Prahu musime vracet desitky kilometru pres Hanou a patricne si priplatit jizdne, na Boskovicko, kam se vlakem objel kopec se jede sto km vic pres Brno. Do prace bez auta na tomto pomezi kraju se muze zapomenout.

4 0
možnosti

M60i44l40a27n 56M36a30c39h

17. 1. 2014 12:26

Leda po zavedení soukromých přepravců a volné soutěže, nevím proč bych měl podporovat nehorázné požadavky ČD.

1 4
možnosti

Zásadní problém - desetileté smlouvy. Kraj tak platí za malý motorák naprosto stejně jako za několikavozový vlak.

Druhý problém - počty cestujících. Ať občané začnou přeplňovat stávající vlaky (zpravidla vozící vzduch). Potom nebude problém přidání dalších spojů (ztráta nebude tak vysoká)

Třetí problém - tarifní politika kraje. Koalice ČSSD a KSČM zrušila přestupní integrovaný tarif pro nemalé procento cestujících ve veřejné dopravě. Jediný existující přestupní tarif nyní nabízejí ČD !!

Jinak stávající průměrné dotace: vlak 137 Kč/km, autobus 14 Kč/km.

Navrhuji tak nejdříve zavést autobusy. Bude-li jejich vytížení dostatečné, lze zvažovat o převedení na železnici. Domnívám se ale, že výsledkem bude pouze mírné zvýšení počtu lidí, které zavedení vlaků neobhájí.

3 3
možnosti

[>-]Ty dotace vlak/autobus jsou zkreslené....a přestupní jízdneky nezrušila koalice, ale firma OREDO, která si tím vynutila pořízení čipových karet od každého cestujícího za 150Kč pokud chce nadále využívat přestupní tarif. Nic jiného v tom není, jen okrádání lidí soukromou firmou.Ale pravda je, že koalice mlčí...Buďme rádi, že aspoň ČD funguje jak má...jestli se i železnice rozpadne, bude mít každý auto a bude konec s plynulou dopravou

5 1
možnosti

M68i84l44a71n 67M11a94c60h

17. 1. 2014 11:35

Kdyby tam pustili konkurenci, mohly být vlaky konkurenceschopné autobusům. Jenže ČSSD zajistila ČD desetiletý monopol! Tak teď to mají. Podepsání té smlouvy bylo totální diletantství nebo trestný čin.

0 2
možnosti

Pane Mach, konkurenci? Na lokálce? Já tam jezdím a nikdo ze soukromníků nepůjde do něčeho, co nevydělává. Už, to začíná být ohraná písnička, o tom jak konkurence vše na železnici vyřeší. Na hlavním tahu je 3 roky a soukromníci prodělávají oba. Je otázka času, kdy to skončí. Železnice je drahá, ale ekologická. Na to přišli vlády na západě.Proto dotují železnici miliardami. U nás se každá vláda obrací k železnici jen zády. Pod nátlakem automobilové lobby ustupuje. Nebyl by problém z větší části zase vozit zboží po železnici, ale kde není vůle....

6 0
možnosti