Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Jičínsku se čelně střetly dvě škodovky, zranilo se pět lidí

Při nehodě dvou osobních aut na Jičínsku se zranilo pět lidí. Jednadvacetiletého vážně zraněného řidiče museli vyprostit hasiči a do hradecké nemocnice ho transportoval vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e55t45r 12M15i76c76h82a35l 2520944861112

Soudě dle fotek šlo Citygo do Oktávky z boku, takže řeči o lepší nové technologii miniauta jsou trochu mimo.

0/0
4.2.2014 20:43

M89a20r98t46i50n 34Š33e84n74k 4112622349649

Škoda, že není Octavia vyfocená z druhé strany aby bylo vdět, jak dopadla deformace karoserie. Na fotce toho přes zvednutou kapotu není moc vidět. I u Citiga by nevadilo vyfocení z druhé strany, přední sloupek tam vypadá dole zdeformovaný, ale i tak si myslim, že dopado nové Citigo oproti mnohem větší ale starší Octavii v této nehodě velice dobře.

0/0
4.2.2014 18:03

M37a10r64t26i27n 85Š39e86n15k 4222892459509

vidět. :-)

0/0
4.2.2014 18:04

J49a66n 59K98r82p62e30c 5406433324752

octavia I je strasne nebezoecnee auto. diky malemu rozvoru a velikemu previsu vzadu (jeste horsi v kombi verzi) je tezko riditelna i v primem smeru na mirne zhorsenem povrchu, na dalnici ji dela obrovske problemy i mirny bocni vitr. je to naprosta automobilova zrudnost ktera nikdy nemela ziskat homologaci.

0/0
3.2.2014 20:38

M94i90l65a22n 74B23r53e81j76c50h49a 3750278184351

Pozor ledovka !!!!

0/0
3.2.2014 15:18

J19i56ř24í 83B96a18u11e10r 4844666348750

Na vině je nebezpečná silnice,to už se dlouho nenapsalo.

+1/0
3.2.2014 11:17

M27a10r14t34i93n 77K88r31a35t30o26c21h90v68i17l 6675985106899

Ty deformační zóny u Citigo pracují celkem pěkně. Jen mě překvapuje ohnutý sloupek u řidiče. To Octavia dopadla o poznání hůře. Jo, technologie jde vpřed.

+4/0
3.2.2014 11:01

J42a89n 57F53r72o25l58í34k 6666930905794

Pěkně ta City tu Ochcávku zbourala. Bratrovražedný boj.:-P

+1/0
3.2.2014 11:27
Foto

I55v50a46n 36K81o72p26t55a 5977382861987

No asi součet rychlostí byl vyšší než u craschtestu.

0/−1
3.2.2014 11:47

T87o40m12á92š 38L11e42k10n84e76r 2915844681

součet rychlostí nehraje žádnou roli - nesčítají se...

0/−1
3.2.2014 13:13
Foto

I56v41a18n 44K52o31p36t44a 5497702691537

Ne, takže když se dva předměty proti sobě pohybují rychlostí 100km/h (každý relativně k povruchu země) tak vůči sobě se nepohybují relativní rychlostí 200kmh?

pokud jeden jede 50 a druhý 60 přímo proti sobě tak realtivní rychlost každédo z nich je 55km. ;-D

Pokud by se nesčítali popíralo by to fyzikální zákony.

0/0
3.2.2014 13:21

T41o35m94á82š 53Ž91i13t13n57ý 6641410221651

Ale následky se nesčítají. Protože je ve hře dvakrát tolik deformační zóny.

0/0
3.2.2014 14:17
Foto

I95v65a61n 89K93o77p57t61a 5667352411177

každé auto má jen tu svoji takže součet rychlostí / 2.

0/0
3.2.2014 14:19

T20o54m16á59š 64L47e69k42n48e95r 2755474271

U následků nehody nesmíte zaměňovat energii s rychlostí. Proto zjednodušeně každému vozidlu, které se srazí s protijedoucím, je úplně jedno, jak jelo druhé vozidlo rychle. Naopak důležitá je kinetická energie, kdy ze zákona o zachování energie (snad si matně vzpomínám ze školy) první vozidlo pohlcuje i část kinetické energie druhého vozidla. Tím se do výhody při střetu dostává například vozidlo hmotnější. Nicméně meritem Vašeho příspěvku bylo sčítání rychlostí a nikoliv energií, takže jste byl mimo...

0/0
3.2.2014 15:08
Foto

I40v84a87n 81K21o91p98t94a 5777562651747

Pokud si pamatuji ze školy tak kinetická (pohybová) energie je dána rychlosti a  vahou předmětu. Půl na půl vzhledem k relativní rychlosti je to velice zjednodušené ale myslím že víceméně správné( uvažujme dvě stejná auta pro zjednodušení.). To částečné pohlcování platí pro obě dvě vozidla - deformují se obě dvě nejen jedno.

0/0
3.2.2014 15:27

P54e55t91r 21I91s74k98r62a 7741437463966

Technologie jsou již zcela jinde a to řadu let. Kdyby ta vozítka byla postavená skutečně pro bezpečí, měla by nějaké deformační zóny. Citigo tam má kolik 40cm, ně narazí na rám? Octavia kdyby měla pořádně řešenou karoserii, tak se řidič nemusel vystřihávat. Jsou starší a bezpečnější vozy, ale ono je to NOVÉ a ONO TO STAČÍ

0/−1
3.2.2014 12:18
Foto

I53v92a26n 71K79o27p98t89a 5237722621927

A kouzlo je v tom aby se těch 40cm řízeně deformovalo tak aby to pohltilo kinetickou energii.

Názorná ukázka na youtube starší Volvo (tuším 940) a Modus - projel volvem jako nůž máslem. A to volvo je, řekněme synonymem bezpečného auta.

0/0
3.2.2014 13:27

P69e78t55r 43I42s22k42r96a 7491837203916

Pokud si pamatuju tento crash test, který nevypovídá prakticky o ničem vzhledem k časové propasti obou modelů, bylo to Volvo 850 což je starší a nižší třída proti 940, které jste jmenoval. Nutno si však připustit skutečné následky takového střetu. 

Modus měl jen zmuchlanou masku do rámu, zbytková kinetická energie jej však odmrštila zpět, tzn nejen zpomalení na nulu, ale ještě zrychlení zpět. Šok pro posádku byl mnohonásobně vyšší než pro posádku Volva, které se sice zmuchlalo, ale prostor posádky zůstal téměř nedotčen a přetížení pro ně bylo mnohonásobně nižší. V případě Modusu by taková nehoda znamenala pro posádku vyšší pravděpodobnost skrytých vnitřních zranění měkkých tkání a orgánů. U Volva by to odskákal spolujezdec patrně zlomenou nohou.

Pokud by však byly srovnány stejné ročníky, jak Volva tak Fordu Modus, onen by neměl šanci.

0/0
3.2.2014 13:40
Foto

I77v30a55n 31K75o83p51t96a 5477902381277

Viděl jste to video? To volvo mělo prostor pro řidiče (pravostrané řízení) prakticky nulový. prostor pro nohy zdeformovaný , posunutý sloupek řízení (střet s hrudníkem, tělo se i v pásech pohybuje kupředu), A sloupek deformovaný atd. To bylo minimálně na velmi těžké zranění, neli smrt na místě. Modus měl prostor pro posádku víceméně bez poškození. Otázka je co je pak horší decelarace a následný pohyb, anebo mechanická zranění vnějšími díly?

0/0
3.2.2014 14:10

P74e36t24r 59I57s74k60r81a 7911977513236

Dohledal jsem si jej a musím se opravit, skutečně se jedná o luxusnější vyšší model 940 a ano je tam pravostranné řízení. Do teď jsem to měl za místo spolujezdce. Konečná vypovídací hodnota "0" stále trvá. Jediné co bylo ohroženo ve Volvu jsou řidičovy nohy. Jak jsem říkal výše, srovnávat auta s takovým odstupem let výroby je jako srovnávat dnešní M1A4 Abrams s Pzkpw VI Tiger, nebo T55, abychom se dostali do podobné osy...

0/0
3.2.2014 14:44

J28a65n 30K62r10p48e56c 5686823334932

anebo ze oktavie to chytla zboku a citygo predkem...

0/0
3.2.2014 20:35
Foto

L59a71d76i24s38l30a65v 55N78á50d37v67o15r96n81í49k 6744335377106

..jj..to je dost široký úsek... kde se dost čast předjíždí tak, že předjíždějící si "vyžádá" uhnutí protijedoucího na krajinici....no a paní v citigu to nemusela pochopit....

+5/0
3.2.2014 10:57
Foto

M78a77r42t12i20n 63G88a95ž98á43k 1695447514425

Bohužel někteří na toto spoléhají a pak se diví.

+4/0
3.2.2014 11:00

J63a87n 80F60r31o60l35í52k 6726710905964

Vezla mě pražanda v dehtovém dvoulitru a před Uh. Hradištěm "požádala" kamion aby jí uhl do odstavného pruhu. My jeli z kopce přes kilo. Naštěstí to udělal. Jinak bych zde dnes nepsal. ;-O

+2/−1
3.2.2014 11:30

P25a64v28o98l 81D45r54o32t24á81r 4380731146

skutečně horší úsek bych viděl JC-HC-HK, zvlášt více HC - HK. Uhnutí na krajnici   denně...

0/0
3.2.2014 11:49
Foto

J74a41n 68B56r44a80u92n 1268718433925

No horší je to v BF, LM, PS a taky VZ.

0/0
3.2.2014 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.