Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Jičínsku se čelně střetly dvě škodovky, zranilo se pět lidí

Při nehodě dvou osobních aut na Jičínsku se zranilo pět lidí. Jednadvacetiletého vážně zraněného řidiče museli vyprostit hasiči a do hradecké nemocnice ho transportoval vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e47t74r 59M70i28c58h90a10l 2840514911162

Soudě dle fotek šlo Citygo do Oktávky z boku, takže řeči o lepší nové technologii miniauta jsou trochu mimo.

0/0
4.2.2014 20:43

M76a24r17t45i12n 92Š46e91n58k 4402222629759

Škoda, že není Octavia vyfocená z druhé strany aby bylo vdět, jak dopadla deformace karoserie. Na fotce toho přes zvednutou kapotu není moc vidět. I u Citiga by nevadilo vyfocení z druhé strany, přední sloupek tam vypadá dole zdeformovaný, ale i tak si myslim, že dopado nové Citigo oproti mnohem větší ale starší Octavii v této nehodě velice dobře.

0/0
4.2.2014 18:03

M31a47r51t64i88n 46Š68e39n32k 4632142389389

vidět. :-)

0/0
4.2.2014 18:04

J97a69n 49K60r33p10e43c 5596773544172

octavia I je strasne nebezoecnee auto. diky malemu rozvoru a velikemu previsu vzadu (jeste horsi v kombi verzi) je tezko riditelna i v primem smeru na mirne zhorsenem povrchu, na dalnici ji dela obrovske problemy i mirny bocni vitr. je to naprosta automobilova zrudnost ktera nikdy nemela ziskat homologaci.

0/0
3.2.2014 20:38

M89i77l75a38n 43B92r16e61j95c93h96a 3210488454951

Pozor ledovka !!!!

0/0
3.2.2014 15:18

J14i33ř75í 53B59a13u17e72r 4944756528960

Na vině je nebezpečná silnice,to už se dlouho nenapsalo.

+1/0
3.2.2014 11:17

M17a21r28t26i53n 91K44r74a20t70o39c94h38v56i51l 6415435106589

Ty deformační zóny u Citigo pracují celkem pěkně. Jen mě překvapuje ohnutý sloupek u řidiče. To Octavia dopadla o poznání hůře. Jo, technologie jde vpřed.

+4/0
3.2.2014 11:01

J10a25n 37F95r19o82l33í93k 6146810145794

Pěkně ta City tu Ochcávku zbourala. Bratrovražedný boj.:-P

+1/0
3.2.2014 11:27
Foto

I98v50a77n 77K52o28p14t69a 5847432931807

No asi součet rychlostí byl vyšší než u craschtestu.

0/−1
3.2.2014 11:47

T25o12m60á75š 39L93e27k51n81e79r 2255184421

součet rychlostí nehraje žádnou roli - nesčítají se...

0/−1
3.2.2014 13:13
Foto

I75v13a43n 57K11o62p64t57a 5397942541517

Ne, takže když se dva předměty proti sobě pohybují rychlostí 100km/h (každý relativně k povruchu země) tak vůči sobě se nepohybují relativní rychlostí 200kmh?

pokud jeden jede 50 a druhý 60 přímo proti sobě tak realtivní rychlost každédo z nich je 55km. ;-D

Pokud by se nesčítali popíralo by to fyzikální zákony.

0/0
3.2.2014 13:21

T61o25m11á18š 91Ž53i16t74n84ý 6451480221281

Ale následky se nesčítají. Protože je ve hře dvakrát tolik deformační zóny.

0/0
3.2.2014 14:17
Foto

I35v69a45n 32K30o73p76t79a 5527282771817

každé auto má jen tu svoji takže součet rychlostí / 2.

0/0
3.2.2014 14:19

T54o58m22á73š 46L86e56k36n38e62r 2925404221

U následků nehody nesmíte zaměňovat energii s rychlostí. Proto zjednodušeně každému vozidlu, které se srazí s protijedoucím, je úplně jedno, jak jelo druhé vozidlo rychle. Naopak důležitá je kinetická energie, kdy ze zákona o zachování energie (snad si matně vzpomínám ze školy) první vozidlo pohlcuje i část kinetické energie druhého vozidla. Tím se do výhody při střetu dostává například vozidlo hmotnější. Nicméně meritem Vašeho příspěvku bylo sčítání rychlostí a nikoliv energií, takže jste byl mimo...

0/0
3.2.2014 15:08
Foto

I15v85a86n 39K15o40p63t30a 5387752911297

Pokud si pamatuji ze školy tak kinetická (pohybová) energie je dána rychlosti a  vahou předmětu. Půl na půl vzhledem k relativní rychlosti je to velice zjednodušené ale myslím že víceméně správné( uvažujme dvě stejná auta pro zjednodušení.). To částečné pohlcování platí pro obě dvě vozidla - deformují se obě dvě nejen jedno.

0/0
3.2.2014 15:27

P35e18t31r 77I70s19k96r33a 7351467933926

Technologie jsou již zcela jinde a to řadu let. Kdyby ta vozítka byla postavená skutečně pro bezpečí, měla by nějaké deformační zóny. Citigo tam má kolik 40cm, ně narazí na rám? Octavia kdyby měla pořádně řešenou karoserii, tak se řidič nemusel vystřihávat. Jsou starší a bezpečnější vozy, ale ono je to NOVÉ a ONO TO STAČÍ

0/−1
3.2.2014 12:18
Foto

I10v48a57n 91K85o89p71t76a 5147202241877

A kouzlo je v tom aby se těch 40cm řízeně deformovalo tak aby to pohltilo kinetickou energii.

Názorná ukázka na youtube starší Volvo (tuším 940) a Modus - projel volvem jako nůž máslem. A to volvo je, řekněme synonymem bezpečného auta.

0/0
3.2.2014 13:27

P88e49t46r 86I23s61k25r82a 7301547213776

Pokud si pamatuju tento crash test, který nevypovídá prakticky o ničem vzhledem k časové propasti obou modelů, bylo to Volvo 850 což je starší a nižší třída proti 940, které jste jmenoval. Nutno si však připustit skutečné následky takového střetu. 

Modus měl jen zmuchlanou masku do rámu, zbytková kinetická energie jej však odmrštila zpět, tzn nejen zpomalení na nulu, ale ještě zrychlení zpět. Šok pro posádku byl mnohonásobně vyšší než pro posádku Volva, které se sice zmuchlalo, ale prostor posádky zůstal téměř nedotčen a přetížení pro ně bylo mnohonásobně nižší. V případě Modusu by taková nehoda znamenala pro posádku vyšší pravděpodobnost skrytých vnitřních zranění měkkých tkání a orgánů. U Volva by to odskákal spolujezdec patrně zlomenou nohou.

Pokud by však byly srovnány stejné ročníky, jak Volva tak Fordu Modus, onen by neměl šanci.

0/0
3.2.2014 13:40
Foto

I35v57a66n 52K95o17p85t67a 5907932391667

Viděl jste to video? To volvo mělo prostor pro řidiče (pravostrané řízení) prakticky nulový. prostor pro nohy zdeformovaný , posunutý sloupek řízení (střet s hrudníkem, tělo se i v pásech pohybuje kupředu), A sloupek deformovaný atd. To bylo minimálně na velmi těžké zranění, neli smrt na místě. Modus měl prostor pro posádku víceméně bez poškození. Otázka je co je pak horší decelarace a následný pohyb, anebo mechanická zranění vnějšími díly?

0/0
3.2.2014 14:10

P81e70t44r 48I13s25k24r25a 7931437873316

Dohledal jsem si jej a musím se opravit, skutečně se jedná o luxusnější vyšší model 940 a ano je tam pravostranné řízení. Do teď jsem to měl za místo spolujezdce. Konečná vypovídací hodnota "0" stále trvá. Jediné co bylo ohroženo ve Volvu jsou řidičovy nohy. Jak jsem říkal výše, srovnávat auta s takovým odstupem let výroby je jako srovnávat dnešní M1A4 Abrams s Pzkpw VI Tiger, nebo T55, abychom se dostali do podobné osy...

0/0
3.2.2014 14:44

J71a19n 20K73r31p21e72c 5546373784662

anebo ze oktavie to chytla zboku a citygo predkem...

0/0
3.2.2014 20:35
Foto

L37a32d29i80s96l33a55v 95N94á20d79v14o51r26n75í78k 6144405957836

..jj..to je dost široký úsek... kde se dost čast předjíždí tak, že předjíždějící si "vyžádá" uhnutí protijedoucího na krajinici....no a paní v citigu to nemusela pochopit....

+5/0
3.2.2014 10:57
Foto

M90a68r44t79i85n 96G21a46ž79á31k 1835387134135

Bohužel někteří na toto spoléhají a pak se diví.

+4/0
3.2.2014 11:00

J16a25n 83F44r27o90l47í46k 6926210905144

Vezla mě pražanda v dehtovém dvoulitru a před Uh. Hradištěm "požádala" kamion aby jí uhl do odstavného pruhu. My jeli z kopce přes kilo. Naštěstí to udělal. Jinak bych zde dnes nepsal. ;-O

+2/−1
3.2.2014 11:30

P67a56v54o41l 67D24r40o93t74á67r 4870481936

skutečně horší úsek bych viděl JC-HC-HK, zvlášt více HC - HK. Uhnutí na krajnici   denně...

0/0
3.2.2014 11:49
Foto

J10a22n 19B25r73a35u51n 1118478203605

No horší je to v BF, LM, PS a taky VZ.

0/0
3.2.2014 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.