Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Jičínsku se čelně střetly dvě škodovky, zranilo se pět lidí

Při nehodě dvou osobních aut na Jičínsku se zranilo pět lidí. Jednadvacetiletého vážně zraněného řidiče museli vyprostit hasiči a do hradecké nemocnice ho transportoval vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e51t98r 81M10i61c46h23a13l 2700384581182

Soudě dle fotek šlo Citygo do Oktávky z boku, takže řeči o lepší nové technologii miniauta jsou trochu mimo.

0/0
4.2.2014 20:43

M35a56r81t88i51n 89Š96e63n65k 4462392849479

Škoda, že není Octavia vyfocená z druhé strany aby bylo vdět, jak dopadla deformace karoserie. Na fotce toho přes zvednutou kapotu není moc vidět. I u Citiga by nevadilo vyfocení z druhé strany, přední sloupek tam vypadá dole zdeformovaný, ale i tak si myslim, že dopado nové Citigo oproti mnohem větší ale starší Octavii v této nehodě velice dobře.

0/0
4.2.2014 18:03

M39a65r20t97i45n 97Š85e45n19k 4232292199579

vidět. :-)

0/0
4.2.2014 18:04

J96a65n 61K58r47p31e13c 5766843474412

octavia I je strasne nebezoecnee auto. diky malemu rozvoru a velikemu previsu vzadu (jeste horsi v kombi verzi) je tezko riditelna i v primem smeru na mirne zhorsenem povrchu, na dalnici ji dela obrovske problemy i mirny bocni vitr. je to naprosta automobilova zrudnost ktera nikdy nemela ziskat homologaci.

0/0
3.2.2014 20:38

M11i64l57a75n 90B23r14e68j95c62h32a 3790138154351

Pozor ledovka !!!!

0/0
3.2.2014 15:18

J40i71ř71í 26B43a61u78e93r 4914416128160

Na vině je nebezpečná silnice,to už se dlouho nenapsalo.

+1/0
3.2.2014 11:17

M98a18r80t70i53n 27K77r95a79t50o20c53h94v18i59l 6235945746849

Ty deformační zóny u Citigo pracují celkem pěkně. Jen mě překvapuje ohnutý sloupek u řidiče. To Octavia dopadla o poznání hůře. Jo, technologie jde vpřed.

+4/0
3.2.2014 11:01

J58a52n 21F89r40o14l68í14k 6796310705654

Pěkně ta City tu Ochcávku zbourala. Bratrovražedný boj.:-P

+1/0
3.2.2014 11:27
Foto

I43v88a17n 15K59o24p90t77a 5617342191547

No asi součet rychlostí byl vyšší než u craschtestu.

0/−1
3.2.2014 11:47

T89o61m27á31š 34L11e65k98n27e55r 2535634861

součet rychlostí nehraje žádnou roli - nesčítají se...

0/−1
3.2.2014 13:13
Foto

I27v50a65n 84K23o97p74t19a 5837752641867

Ne, takže když se dva předměty proti sobě pohybují rychlostí 100km/h (každý relativně k povruchu země) tak vůči sobě se nepohybují relativní rychlostí 200kmh?

pokud jeden jede 50 a druhý 60 přímo proti sobě tak realtivní rychlost každédo z nich je 55km. ;-D

Pokud by se nesčítali popíralo by to fyzikální zákony.

0/0
3.2.2014 13:21

T13o10m97á13š 95Ž32i33t43n66ý 6101780861461

Ale následky se nesčítají. Protože je ve hře dvakrát tolik deformační zóny.

0/0
3.2.2014 14:17
Foto

I79v77a64n 71K47o87p44t52a 5287412731357

každé auto má jen tu svoji takže součet rychlostí / 2.

0/0
3.2.2014 14:19

T92o48m36á44š 45L15e85k62n43e31r 2115674951

U následků nehody nesmíte zaměňovat energii s rychlostí. Proto zjednodušeně každému vozidlu, které se srazí s protijedoucím, je úplně jedno, jak jelo druhé vozidlo rychle. Naopak důležitá je kinetická energie, kdy ze zákona o zachování energie (snad si matně vzpomínám ze školy) první vozidlo pohlcuje i část kinetické energie druhého vozidla. Tím se do výhody při střetu dostává například vozidlo hmotnější. Nicméně meritem Vašeho příspěvku bylo sčítání rychlostí a nikoliv energií, takže jste byl mimo...

0/0
3.2.2014 15:08
Foto

I30v32a30n 29K29o27p70t78a 5487432291197

Pokud si pamatuji ze školy tak kinetická (pohybová) energie je dána rychlosti a  vahou předmětu. Půl na půl vzhledem k relativní rychlosti je to velice zjednodušené ale myslím že víceméně správné( uvažujme dvě stejná auta pro zjednodušení.). To částečné pohlcování platí pro obě dvě vozidla - deformují se obě dvě nejen jedno.

0/0
3.2.2014 15:27

P47e46t87r 29I44s83k67r33a 7761137833956

Technologie jsou již zcela jinde a to řadu let. Kdyby ta vozítka byla postavená skutečně pro bezpečí, měla by nějaké deformační zóny. Citigo tam má kolik 40cm, ně narazí na rám? Octavia kdyby měla pořádně řešenou karoserii, tak se řidič nemusel vystřihávat. Jsou starší a bezpečnější vozy, ale ono je to NOVÉ a ONO TO STAČÍ

0/−1
3.2.2014 12:18
Foto

I98v30a94n 92K33o12p57t75a 5967742271647

A kouzlo je v tom aby se těch 40cm řízeně deformovalo tak aby to pohltilo kinetickou energii.

Názorná ukázka na youtube starší Volvo (tuším 940) a Modus - projel volvem jako nůž máslem. A to volvo je, řekněme synonymem bezpečného auta.

0/0
3.2.2014 13:27

P24e33t97r 24I12s55k53r15a 7171347963686

Pokud si pamatuju tento crash test, který nevypovídá prakticky o ničem vzhledem k časové propasti obou modelů, bylo to Volvo 850 což je starší a nižší třída proti 940, které jste jmenoval. Nutno si však připustit skutečné následky takového střetu. 

Modus měl jen zmuchlanou masku do rámu, zbytková kinetická energie jej však odmrštila zpět, tzn nejen zpomalení na nulu, ale ještě zrychlení zpět. Šok pro posádku byl mnohonásobně vyšší než pro posádku Volva, které se sice zmuchlalo, ale prostor posádky zůstal téměř nedotčen a přetížení pro ně bylo mnohonásobně nižší. V případě Modusu by taková nehoda znamenala pro posádku vyšší pravděpodobnost skrytých vnitřních zranění měkkých tkání a orgánů. U Volva by to odskákal spolujezdec patrně zlomenou nohou.

Pokud by však byly srovnány stejné ročníky, jak Volva tak Fordu Modus, onen by neměl šanci.

0/0
3.2.2014 13:40
Foto

I96v42a98n 46K43o43p28t27a 5487342301977

Viděl jste to video? To volvo mělo prostor pro řidiče (pravostrané řízení) prakticky nulový. prostor pro nohy zdeformovaný , posunutý sloupek řízení (střet s hrudníkem, tělo se i v pásech pohybuje kupředu), A sloupek deformovaný atd. To bylo minimálně na velmi těžké zranění, neli smrt na místě. Modus měl prostor pro posádku víceméně bez poškození. Otázka je co je pak horší decelarace a následný pohyb, anebo mechanická zranění vnějšími díly?

0/0
3.2.2014 14:10

P31e77t54r 46I84s53k21r71a 7281327153206

Dohledal jsem si jej a musím se opravit, skutečně se jedná o luxusnější vyšší model 940 a ano je tam pravostranné řízení. Do teď jsem to měl za místo spolujezdce. Konečná vypovídací hodnota "0" stále trvá. Jediné co bylo ohroženo ve Volvu jsou řidičovy nohy. Jak jsem říkal výše, srovnávat auta s takovým odstupem let výroby je jako srovnávat dnešní M1A4 Abrams s Pzkpw VI Tiger, nebo T55, abychom se dostali do podobné osy...

0/0
3.2.2014 14:44

J84a52n 30K30r58p78e88c 5736333364942

anebo ze oktavie to chytla zboku a citygo predkem...

0/0
3.2.2014 20:35

L90a12d20i41s62l56a98v 26N89á12d98v92o34r11n17í29k 6624235357496

..jj..to je dost široký úsek... kde se dost čast předjíždí tak, že předjíždějící si "vyžádá" uhnutí protijedoucího na krajinici....no a paní v citigu to nemusela pochopit....

+5/0
3.2.2014 10:57
Foto

M74a37r88t60i90n 23G96a67ž68á44k 1555747934825

Bohužel někteří na toto spoléhají a pak se diví.

+4/0
3.2.2014 11:00

J63a43n 73F21r57o25l28í16k 6246170855584

Vezla mě pražanda v dehtovém dvoulitru a před Uh. Hradištěm "požádala" kamion aby jí uhl do odstavného pruhu. My jeli z kopce přes kilo. Naštěstí to udělal. Jinak bych zde dnes nepsal. ;-O

+2/−1
3.2.2014 11:30

P95a29v50o58l 35D60r96o86t29á63r 4230581496

skutečně horší úsek bych viděl JC-HC-HK, zvlášt více HC - HK. Uhnutí na krajnici   denně...

0/0
3.2.2014 11:49
Foto

J49a58n 41B56r54a56u33n 1978508473725

No horší je to v BF, LM, PS a taky VZ.

0/0
3.2.2014 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.