Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapuje mě, že Sněžku nikdo pořádně nezměřil, diví se geodet Hlavsa

Skoro o jeden a čtvrt metru povyrostla Sněžka podle nejnovějšího měření Vladimíra Hlavsy. "Sám jsem byl zvědavý, jak je vlastně vysoká," říká geodet z Vrchlabí. Jeho měření překvapilo nejen posledního krkonošského nosiče, ale například i provozovatele Poštovny na Sněžce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11l30a94s29t84i56m38i71l 37H39a59l71b11i34c20h 8363895636898

Pokud byla výška trigonometrického bodu na Sněžce určena trigonometricky,tak v ní může býti chyba až 15 cm.Pochybuji o tom,že na vrcholu Sněžky je nivelační bod určený velmi přesnou nivelací.

0/0
13.2.2014 10:48
Foto

K11a15r55e57l 94T89o95m63á88š67e13k 7684269507979

Je to kravina. Stačilo by ty kopečky, co jsou nad úrovní triangulačního bodu zplanýrovat a bylo by to zase 1602. Nebo zvětšit ten nejvyšší kopečak na naší straně o pár cm a vrchol bude opět u nás. On to stejně proměřoval k tomu triangulačnímu bodu na Sněžce a kdoví jak ten je vysoko, když hladina moře stoupá. Měl to proměřit vzhledem k Pradědu.

0/0
12.2.2014 14:17
Foto

J52a57n 32B88r73a49u61n 1458388353295

Je to kravina. Celé.

Máte recht.

0/0
12.2.2014 19:18

J82a72n53a 12N97o17v54á52k55o72v10á 5393883928485

nejlepší je šerpa Helmut Hofer ;-D

0/0
12.2.2014 11:45

V34á70c43l31a12v 23R10o82s41e40n11b36e64r93g 6219657632757

Chápu, že facebooku se o tom nepíše, ale kdysi bylo v Krkonoších nosičů docela dost. Byli jak české, tak německé národnosti, protože Krkonoše ležely, jak známo, v Sudetech.

+1/0
12.2.2014 12:12

J26i23ř11í 69E19r94b54e65n 1463524286437

Neležely, leží dosud. Sudety jsou normální zeměpisný pojem, akorát že po II. světové válce se z geopolitických důvodů přestal používat.

+2/0
12.2.2014 14:11

J95i35ř45í 36N74o94v14ý 3264681725

Protože vrchol Sněžky byl nalezen v Polsku, nemůže být Sněžka nejvyšším vrcholem Čech, maximálně tak nejvyšším bodem - takže ve výsledku se nejvyšší vrchol v Čechách nezvýšil o metr, ale naopak snížil na 1556 - Luční hora. Děkujeme.

0/0
12.2.2014 11:36
Foto

P70a69v66e16l 28P86o60k60o43r74n22ý 2216324900332

Tak to mě opravdu zajímá, co se tedy budou děti učit, zda nejvyšší bod či nejvyšší horu... Vždycky to byly přece hory! Ale Wikipedia uvádí nejvyšší body. Závěr, Poláci mají i vyšší hory, nechtěli by nám ten kousek Sněžky s tím největším místem prodat?

+1/0
12.2.2014 11:45

J57i62ř39í 23Z96ý14k10a 9299663461700

stačí jim kus té skály ubourat a rázem bude nejvyšší bod u nás :-)

+1/0
12.2.2014 11:47

V59á58c21l52a51v 40R12o13s76e67n14b85e19r52g 6319837132537

Takže nejvyšší horou Polska nejsou Rysy? Vrchol Rysů totiž leží na Slovensku a má, považte, o celé 3 metry víc, než nejvyšší bod na polské hranici.

0/0
12.2.2014 12:15

Z13d73e70n77ě69k 21Z20a41b56a69v11a 1272664936244

Pořád to je i česká hora, tam problém nevidím. Prostě její český vrchol leží na hraniční čáře - i když v PL ještě o centimetry stoupne. 

Nakonec nejvyšší bod Holandska je asi 3m od trojmezí NL/B/D - a je to něco přes 300mnm. :-)

0/0
12.2.2014 12:30

M71i25c62h98a78l 49S91e97d30m58í88k 3539755306691

Pěkné.

Ovšem kam se hrabe chyba výšky Sněžky o jeden metr na chybu obsahu železa ve špenátu o jeden řád, to se nedá srovnat!

+1/0
12.2.2014 11:24

J75a30r96o75s63l72a10v 80P88o10l42e19n83s42k12y 5586104199

Naopak darkove predmety se spatnou vyskou budou sberatelaske kuriozity. taci chvili pockat :)

0/0
12.2.2014 11:23

A71l46e36n67a 83F33i14r20s75t 9505299793676

a Wikipeida to už také změnila. Bravo.

0/0
12.2.2014 11:02

A43l21e85n93a 79F30i90r40s51t 9715449723986

Wikipedia

0/0
12.2.2014 11:02

V46á39c17l64a28v 98R88o43s14e82n43b17e45r73g 6709527952597

Wikipedia to změnila dávno před tímto článkem - viz historie změn. To měření totiž proběhlo už v listopadu loňského roku.

0/0
12.2.2014 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.