Diskuze

Ministře, nerušte nám speciální školy, volají starostové desítek obcí

Starostové z Chlumce nad Cidlinou a Nového Bydžova v Královéhradeckém kraji žádají ministra, aby nenechal zaniknout speciální školy. Otevřený dopis podepsala i krajská radní a přidávají se desítky obcí a škol z celého Česka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MC

"Integrace" je zločin jak na těch problémových, tak na těch "normálních". Můj syn chodí do třídy s jedním takovým (není to Rom, jen má mentální hendikep) a rozvrací to výuky v celé třídě, přestože mu jedinému platí vesnická škola asistentku. Došlo ke spojení (integraci) celé třídy proti němu a nesnášejí ho. A on jen se vzteká a řve a je agresivní. Nikdy více !

0 0
možnosti
MC

Podotýkám, že asistentka je učitelka s aprobací speciální pedagogiky.

0 0
možnosti
JH

Poslat p. Šimáčka k tomu psychologovi, který zkoumal Patrika.

0 0
možnosti
KD

Ale fuj, to jsem se lekl. Můžete to fotku odstranit. Tito opravdu do školy nikdy nechodí.

1 0
možnosti
FE

To jenom starostové jsou moudří a školské ministerstvo je plné hloupých nezodpovědných lidí?

3 0
možnosti
JC

Speciální školství je projevem humanity.

3 0
možnosti
JZ

Se tady roztrpčujeme, jak ministerstvo škodí dětem tím, že ruší zvláštní školy, ale málokdo pochopí, že tyhle děcka vyučovat nemá smyslu ať je to na normální anebo zvláštní škole.

Ta děcka totiž nejsou vzdělavatelná, jejich výuka je nepřiměřeně nákladná a neefektivní. Vyžaduje práci vysoce kvalifikovaných speciálních pedagogů vyučujících snížený počet dětí. Takže znásobené náklady na žáka a zvýšené náklady na mzdu učitele, vzhledem k vyšším nárokům na jeho kvalifikaci.

Sečteno a podtrženo, nepřiměřené náklady a výsledek? Žák, který se dostane maximálně tak na nenáročný učební obor s výučním listem dostatčujícím maximálně na nějakou chráněnou dílnu.

Z tohoto důvodu se ministerstvo takovému způsobu výuky retardovaných dětí brání. Problém je jinde. Kam s nimi ve věku jejich školní docházky? Zvláštní školy nákladné a neefektivní, v normální škole brzdí spolužáky ve vzdělávání. K této otázce směřujme další diskuzi, aby naše diskutování mělo smysl.

2 4
možnosti
TS

zajímalo by mě, kde byste udělal hranici. Mě i základka přišla trapná a 80% děcek tam být nechtělo a nemělo smysl do nich bušit vědomosti, o které nestojí a které stejně neumí použít. A představte si, co jak by mohlo vypadat školství, kdyby stejné peníze šly jen na 1/5 dětí... Rozumíte?

1 1
možnosti
MR

Unie nařídila: Všem stejná práva! Všichni na VŠ! Jestli absolvent VŠ nezvládá problém, je to problém VŠ. Tak ať se i na VŠ pěkně všichni učí odečítat dvě jablka od čtyř!

S Bruselem za vyrovnanou rovnoprávnou populaci, která se bez eurooběžníku ani nevysmrká! VEUV

10 1
možnosti
JK

Zaveďte pro problémové nultý ročník s internátním ubytováním, ať se oddělí Ti schopnější, kteří potom mohou absolvovat běžnou ZŠ.

Na internátě se naučí základním hygienickým návykům atd. ...

Samozřejmě bez rozdílu rasy.

A aby mne někdo nenařkl z rasismu, znám i bílé problémové obyvatele.

10 0
možnosti
JS

J67a75n 29S18l47a76v17í68k

22. 4. 2014 16:54

A kdo je to tam bude učit?? Jak je tam udržíte??

0 0
možnosti
PN

Kdybych se v problematice trochu nevyznala, tak už po dvou odstavcích nevím, co vlastně chtějí. Základní škola praktická, dříve zvláštní škola, neberte nám speciální školy - tak jaké školy teda kdo chce?

1 0
možnosti
RN

negr - černoch - afroameričan

cikán - rom - ?

zvláštní škola - speciální/praktická

některá slova nám neznějí dost humánně, tak je nahrazují jiná slova, která budou časem také nahrazena ....

7 0
možnosti
JN

J63a11n 51N88o20v61á93k

22. 4. 2014 11:29

Já myslím, že řešení je vcelku snadné. Nechť se děti ve speciálních školách učí to, co se učí na základních školách. A uvidí se, jestli se zvýší jejich zájem o vzdělání a jak ony samy se s učivem popasují.

Myslím, že bude na tento experiment stačit rok, maximálně dva.

1 0
možnosti