- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích v §5 říká: “Řidič je povinen… … s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce vozidlo zastavit.“
Jenže! Ustanovení §54 odst. 3 téhož zákona: “Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem.“
Definice tak hraje proti řidičům, jelikož ti by z výše uvedeného museli přijíždět k přechodu vždy tak pomalou rychlostí, aby v ní byli schopni zastavit vozidlo i kdyby jim tam skočil sebevražedný chodec, podobný této paní z videa.
Předpokládám, že paní dostane pokutu, za to že vstoupila na přechod těsně před přijíždějícím vozidlem a řidič dostane pokutu za to, že nejel rychlostí 5km/h aby na její sebevražedný pokus stačil zareagovat. Naštěstí pro řidiče autobusu, je zde video, které dává jasný důkaz o celé dopravní nehodě. Kdyby toto video nebylo, schytal by to pravděpodobně jen řidič (pokud by neměl nějakého svědka uvnitř vozu).
Je smutné přiznat že máte pravdu, když je to naprosto nespravedlivé... Welcome to Czech Absurdic
Ten šofér nemohl nic dělat. Paní si asi neuvědomila, že autobus není osobák a chvíli mu trvá, než zastaví.
Jsem řidič z povolání a jsem denne svědkem jak se chovají jak řiďiči tak chodci.
Zastavovat každému kdo se motá u přechodu je nesmysl. Spousta chodců si u přechodu vyřizuje tel. hovory a nebudu čekat až ho dokončí.
Jednoduchá rada pro řidiče a pro chodce zní: Navázat oční kontakt. tím si dáme oba najevo že o sobě víme.
Autobus je poměrně nemotorné vozidlo. Není tak hbité, pomaleji se rozjíždí, pomaleji jede, překáží, a to vše je umocněno jeho rozměry, protože každé těleso, čím je rozměrnější, tím opticky pomaleji se pohybuje.
To ale na druhou stranu u spousty lidí vyvolává pocit, že tedy autobus, respektive jeho řidič, je povinen neustále brzdit, uhýbat, hlavně aby se mrštnějším účastníkům provozu klidil z cesty.
Jenomže autobus má na délku cca 13 metrů (kloubák i 18), na šířku přes dva a půl metru (je širší než kamion), a rozvor má i k sedmi metrům. Má vzduchové brzdy, které mají i půl vteřiny prodlevu nástupu účinku (a to mluvím o moderních autobusech, které mají kotoučové brzdy, staré Karosy, kterých je většina, mají bubnové, a tam je to horší). Autobus při zatáčení občas dokáže i to, že stopa zadního vnějšího kola je blíž středu otáčení, než stopa předního vnitřního... Jinými slovy potřebuje i 5 - 6 metrů šířky, aby zatočil...
Navíc v autobuse obvykle cestují cestující (sic!), kteří při prudkém brždění popadají jak hrušky. Mnohdy je tak menší zlo porazit na přechodu jednu nepozornou bábu, která vlítne pod autobus, aniž by se rozhlédla (jako třeba paní na videu), než pomlátit deset i více lidí ve voze.
Všichni, kdož házíte v tomto případě vinu na řidiče autobusu - řekněte upřímně: kolik jste toho s autobusem najezdili, že máte tak jasno?
Vsetci, ktori obhajuju vodica preventivne odovzdat vodicaky skor ako niekoho zabijete. V civilizovanych statoch (a to nie je Cesko, Slovensko, Polsko...) ide vodic tak, aby dokazal zastavit, ak sa chodec rozhodne vstupit na prechod. V Norsku stoja vodici aj ked som este 2 m od prechodu. V tomto pripade uz boli dvaja chodci v strede cesty a sofer autobusu chcel aj tak prejt, myslel si ze ich zastrasi, ale chudak babka spanikarila.
A obhajovat chodce který skočí pod BUS je v pohodě? Připadá ti OK vlézt před několikatunový kolos s tím že na přechodu "máš" jako chodec přednost? Vinu nesou oba a házet ji pouze na řidiče je nesmysl. Každopádně v souboji Chodec vs. auto je ten zranitelnější chodec a měl by se podle toho taky chovat. A co se týče té rychlosti kterou se má řidič přibližovat k přechodu, hezky o tom hodně z vás píše to jo. realita je ale jiná tak že to vypadá tak že teorie je jin než praxe. V mém videu v přispěvku níže máš chování tupého jedince na přechodu se světly i když je zde pár lidi kteří by udělali to smé
Vždy když jako chodec vidím bezmocné staré lidi, kteří stojí před přechodem a čekají, až je auta pustí, suverénně stavím auta a převádím je. Jako řidič automaticky zastavuji před přechodem, i když chodci stojí nebo se přibližují k přechodu.
tak ty jseš jasnej. O co se tady snažíš?
Když vidím někoho před přechodem, automaticky brzdím a zastavuji. A nespekuluji, zda chodec chce nebo nechce přejít. To se řidič autobusu vůbec neobtěžoval.
Už by měli jednou ti policajti projít všechny diskuze k tématu přechody. Všem šílencům, kteří tvrdí, že chodec na přechodu nemá přednost, že musí čekat na chodníku, až auta zastaví, že jim tam skáčou, o berlích obzvlášť záludně, protože je používají jako skokanskou tyč atd. atd. atd., těm by měli sebrat řidičáky. To by se uvolnily silnice! Žádný zácpy, nedostatek parkovacích míst a mnoho jiného. No a dopravní podniky by začaly vydělávat, namísto dotací by do rozpočtů odváděly zisk...
Policajti, zaberte už konečně!
No jo, frajer z MHD, on na prechodu prednost davat nemusi
Nána pitomá si za to může sama. Ještě jí poslat účet za záchranku.
S tím nesouhlasím. Pokud by šlo o úmyslné riskování, tak možná, ale chybu z neopatrnosti může udělat každý.