Diskuze

Hradec touží po elektrobusech, plánuje i nové trolejbusové tratě

Hradec vymýšlí „zelené“ dopravní projekty, na které chce spolu s Pardubicemi čerpat miliony z Evropské unie. Obě města zvažují nejen koupi elektrobusů či stavbu nových trolejbusových tratí, ale rovněž systém parkovacích domů pro kola a dobíjecí elektrostanice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jaká je efektivita stavby trolejbusové trati při dnešním vývoji baterií a tím pádem i elektrobusů? Je to někde spočítané?V

0 0
možnosti

Elektrobus nikdy nenahradí trolejbus, už z toho důvodu, že je v hierarchii MHD pod ním, tedy elektrobus je náhrada autobusu, nikoliv trolejbusu. 

Jinak životnost trolejbusové trati, pokud je správně postavená, udržovaná a pojížděná je cca 40 let, životnost trolejbusu je cca 20 let a autobusu/elektrobusu je cca 15 let a akumulátory mají udávanou životnost cca 5 let. A i když se bude zvětšovat jejich kapacita a zmenšovat rozměry a hmotnost, tak jejich životnost se zvyšovat moc nebude, jelikož budou neustále vybíjeny a nabíjeny, což jim nebude dělat dobře.

0 0
možnosti