Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs. Hlavní tah na Polsko stál

Silnici první třídy v náchodské části Běloves ve středu po 16. hodině zablokovala neobvyklá nehoda. Ukrajinskému kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs a na jeho odstranění nestačil ani speciální hasičský vyprošťovací vůz. Policie odkláněla dopravu až do 23 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i69n85d59ř34i54c59h 20Š47k65o97p55e33k 4735831230695

Sice nepřekročil max. hmotnost návěsu, ale náklad měl být buď podložen, aby se jeho váha rozložila na větší plochu návěsu nebo ho měli naložit více nad nápravy

+1/0
12.9.2014 7:17

J19a26n 56K20r24p52e11c 5956533214802

vsechno bylo v poradku, jen ten naves je nejaky divny...

0/0
11.9.2014 22:58

T28o33m44a69s 50S26v25o88b18o13d32a 5417195575767

tak už jedině zbývá vysvětlení, že ten návěs byl čínský výrobek ...

0/−1
11.9.2014 18:03

V17á39c56l73a70v 98P67o81u31s88t37k47a 3840591692

Těsně vedle, byl český.

0/0
11.9.2014 18:11

J82a84r84o51s48l84a39v 62Č98á27p 4113976280142

Ještě klika, že se mu stalo tady v civilizaci a na přehledném rovném úseku, a ne někde v polských kopcích u Polanice.

0/0
11.9.2014 17:36

M79i86l62a34n 70V58o57t15a92v27a 5194496871572

za deset tisíc mi nevyvařili ani podběhy s blatníkem. prosím o kontakt na toho mechanika co to za deset tisíc opraví ;-)

+5/0
11.9.2014 15:42

V35á83c55l84a90v 76P16o71u35s20t20k16a 3730271892

Tohle nikdo neopraví.

0/0
11.9.2014 16:03

J31a67n 97P35e38r58n33i65k 8680901388586

Berte to tak, návěs byl starý 25let (odhaduji), takže po odečtení amortizace a ceny šrotu vznikla škoda 10 000Kč. Že musí koupit nový za X mega, to je věc jiná s případem naprosto nesouvisející.

0/0
12.9.2014 9:46

M20i30l97a65n 70V17o64t83a94v80a 5794746711702

jenže takhle policie ani řidič škodu na místě nepočítá. to až maximálně pojišťovna

0/0
12.9.2014 11:20
Foto

M33i26r44o65s48l58a31v 12Z57a64p12l40e16t91a29l 3307275698963

Ten návěs je na kotoučích, takže starý není, respektive do deseti let věku.

0/0
12.9.2014 17:08
Foto

F27r11a75n49t22i56š33e66k 57H33r29a57b38a14l 3213599366588

Tak, a teď si to spravte! ;-)

+1/0
11.9.2014 14:41

M95i94r10o68s86l57a45v 48D81i71o89p49a61n 2286969558492

Chtělo to asi kratší návěs. Tento je moc dlouhý a proto nevydržel.

0/0
11.9.2014 14:00

V39á13c95l30a13v 69R61o17s13e81n72b53e76r34g 6599677722717

Je to jedno. U delšího je akorát větší průhyb, ale zatížení (napětí v materiálu) je stejné.

0/−1
11.9.2014 18:53

M70i82r21o12s62l64a96v 74H98ý47l 5735497219709

Slyšel jste něco o páce? 

Zatížení je stejné, ale při větší rozteči podpěr moment síly (napětí v materiálu) narůstá.

+3/0
11.9.2014 22:28

J61a65n 82H16o22r81s54k56ý 2856960947945

Chtěl jsem si původně koupit obyčejný vozejk za osobák, ale vzhledem k ceně (zlomený návěs -10 tis.) půjdu asi do návěsu!;-D

+7/0
11.9.2014 13:43

F64r95a45n79t72i91š62e62k 50N86á68v10a27r62a 4785386531882

ten návěs snad svařovat nemůžou, svár nemůže mít takovou pevnost.

10 tisíc škoda je blbost, nebo se mýlím ?

+1/0
11.9.2014 13:18

D16a24v49i71d 28K57r16á18l 1619916739158

sváry mají povětšinou lepší pevnostní charakteristiky než materiál

+5/0
11.9.2014 13:21

J97a91n 69N56o94v54á49k 9255538314675

ale zase hrozí vnitřní pnutí a trhliny.

0/0
11.9.2014 13:32

E26v69z47e57n 75S23o32u54k20u17p 1877474346768

záleží na použitých elektrodách...

0/0
11.9.2014 15:30

M58a50r79t26i65n 50V10y50s81k46o14c58i93l 3162948285760

tohle varit elektrikou? No nevim nevim...

0/0
11.9.2014 17:25

E77v62z53e80n 24S43o56u90k22u47p 1957544756778

koupit dvě pořádný íčka traverzy a mají vystaráno ;-)

+2/0
11.9.2014 15:31

T76o76m17á27š 73Ž45i76t77n66ý 6791460421351

no jestli právě tenhle už vařenej nebyl :-)

0/0
15.9.2014 17:15

E19v37z79e12n 84S79o26u36k59u70p 1677594566898

Hloupě naložené, chtělo to dát nad nápravy...

+2/−2
11.9.2014 13:05

J13i61ř69í 97K84o33d40ý95d79e22k 7580320586923

Hloupost - kdyby to dal na predni napravy byl by pretizen, kdyby to mel nad zadni napravy, byl by rovnez pretizen a kopci by hrozilo, ze nadzvedne hnaci napravu tahace.

+1/0
11.9.2014 13:15

D64a94v63i48d 97K13r72á35l 1559836529588

takže takhle se mu to akorát rozlomilo vejpůl

+1/0
11.9.2014 13:22

J17i12ř87í 81K57o98d45ý78d19e55k 7390570626243

Videl jsem desitky nadrozmeru - a kazdy byl nalozen tak jako tenhle. Uprostred podvalu.

+1/0
11.9.2014 13:29

T60o31m47á64š 24Ž20i61t12n35ý 6961890641511

jo, ale většinou pod tím byly ještě travrezy které to roznášely na celou plochu návěsu.

A nebo to byl bytelnější návěs.

+1/0
15.9.2014 17:16

V83á39c76l37a19v 90P91o65u38s63t90k80a 3760951282

To je sice pravda, ovšem ten náklad je naložený dobře.

0/−2
11.9.2014 13:30

J85a67n 29N81o15v75á90k 9455958364265

Pokud výrobce návěsu garantuje nosnost 30 tun a neupřesní, jak přesně musí být náklad rozložený, a návěs byl technicky OK, je na vině on.

Pokud tam požadavky na rozložení nákladu jsou a nebyly dodržené, nebo byl návěs poškozený, je na vině řidič.

+3/0
11.9.2014 13:35

E73v47z61e58n 65S27o63u36k13u61p 1457734906358

Ty 3 nápravy vzadu by to měly unést - kdyby nechal 30% hmotnodti k prostředku, tak se ani v kopci nemůže nadzvednout hnaná náprava tahače.... Otázkou je, kolik mají zadní nápravy povolené zatížení...

0/0
11.9.2014 15:28

D70a12v31i17d 60V12a37c75e14k 1989417104804

Evžene, kolik jste s takovýma autama najezdil? Tzv. lehký tahač je na pokutu a popravdě i nebezpečný na mokru, auto nezatáčí, ty 3 tandemový nápravy to drží rovně. Už se takhle vysypalo dost lidí, v létě se ale takhle nakládá, auto má menší spotřebu a líp jede.

Jinak ale, pokud ten náklad byl tak jak zůstal, je to špatně, ale to nejspíš nebyl, je vidět jak tahač sedí na zadku. Těžiště nákladu u většiny 13,5m návěsů vychází na místo kde je pozice 9 hodin na obvodu 1. kola návěsu.

Pokud má náklad 28,5 tuny, je to podle mě hodně na hraně celkové, ale odstrojený návěs by to mohl dát a Renault Premium je lehké auto. I přesto si ale myslím, že je to úplně o fous, naložit to podle předpisů je alchymie, ale jde to.

Ten letitej PANAV návěs na fotkách, to je jedna velká koroze, tyhle typy měly potíže už pár let po uvedení do provozu, mezikrystalická koroze je prevít, taky jsem ho kdysi dávno tahal a trhliny se objevovaly, ačkoliv nebyl moc starej.

R^

+2/0
11.9.2014 16:44

J24i80n26d51ř47i24c67h 89Š16k73o78p51e29k 4985671930545

měli náklad podložit tak, aby se jeho váha rozložila na větší plochu

+1/0
12.9.2014 7:19
Foto

I24v95a71n 10K79o42p47t89a 5167312771527

Vždy se nakládá tak aby to pokud možno bylo mezi nápravama. Oni zas nesmí překročit tlak na nápravu, pneu má také svojí max. nosnost atd.

0/0
11.9.2014 15:04

E56v58z64e31n 62S98o88u81k46u66p 1237864516898

No nevím, ty tři nápravy vzadu by to mohly unést ...

0/0
11.9.2014 15:24

L93u53b42o82š 13B11ř71e88z82i63n76a 2722733200271

Vynikající reklama pro výrobce návěsu firmu Panav ze Senice na Hané.

0/0
11.9.2014 12:58

M70i57r96o90s91l69a73v 28M63e37t55e80l44k16a 5671100134454

Petr Murček sice dává +,ale sám zřejmě o dopravě toho moc neví.

0/0
11.9.2014 12:45

K48a12t63e33ř27i55n63a 47K58o19z73á50k23o79v70á 2628841765488

Už se těším, až se něco takového stane u nás na Bojišti na mostě, který nyní údajně vydrží i jízdu kolony tanků. Jinak je na 7-mistupňové škále na stupni 5, to i ten most ve Vilémově byl na tom líp (ten byl 4-5).

0/0
11.9.2014 12:36

J59o22s42e40f 83B35a79l32o68u32n 4410146105221

Za to určitě taky může Putin,že?;-D

+1/−14
11.9.2014 12:33

L41u16d54ě19k 61N37ě56m84e15c 5785721232554

Tobě hrabe, nebo tě to už na Novinkách nebaví?

+5/0
11.9.2014 12:48

R21a82d35i28m 36H88e69n44e31k 6409577849801

Jestli to nebyl nějaký Ruský atentát na chudáka Ukrajinského šoféra.

0/0
11.9.2014 12:32

M34i39r15o58s97l34a76v 31M53e85t11e63l28k14a 5271420514174

pane jo,dát 28,5 t na PANAV,tak to se ptám,těch policistů,kde přišli na to,že tento návěs může vozit tuto váhu.Sama prázdná souprava musí mít nejméně 13 t.takže počítejte

+2/−1
11.9.2014 11:54

V63á39c38l72a42v 32P17o58u65s41t22k60a 3400361572

Kolik vám to vyšlo?

0/0
11.9.2014 12:10

M42i57r89o93s62l10a75v 73M60e85t50e25l72k33a 5401880314704

no mně,že byl o 1,5 tuny přetížen.Jak jsem se ale mýlil.My máme přece silnice až na 48 tun nákladu,tedy žasnu.Bavíme se samozřejmě o vnitrostátní přepravě.

0/0
11.9.2014 12:41

V55á71c94l35a92v 51P17o24u66s95t67k12a 3330851592

Tak tomuhle opravdu nerozumím.

0/0
11.9.2014 12:52

M53i19r87o93s85l80a27v 50M51e39t93e52l50k77a 5751760584544

mezinárodní přepravy do 40 tun.Pouze vnitro-přepravy s vyjímkou do 48 tun.Informoval jsem se,neb jste mě trošku vykolejili.V okolních zemích je 40.pouze Francie nyni zvedla na 42 t.

0/0
11.9.2014 12:56

V43á20c69l52a28v 34P51o12u78s65t97k82a 3500661172

Ponechme stranou nosnost samotného návěsu, to vyřeší letmý pohled do TP, proč myslíte, že nemůžete vézt víc jak 40 tun na mezinárodní přepravě?

0/0
11.9.2014 13:10

D69a92v43i97d 57V93a78c69e91k 1589607644934

Díval jste se letmo do TP?? Nosnost je daleko vyšší, záleží na váze tahače a kolik pak zbude do celkový. Jinak návěs v se uvádí v TP jen váha pohotovostní (dnes provozní) a pak celková, (dnes nejvyšší dovolená. 3x8 t na nápravu je 24 a 11,5 na zadek návěsu. Pak záleží na tom , jak je posunutá točna, měla by být tak aby se dalo při plné zátěži na zadku tahače dosáhnou maxima i na přední nápravě (7,5t).  V tomto případě, vzhledem k tomu že má sundaný i rezervy bych si vsadil, že nejel ani na výjimku a vešel se do standardu, tedy 40 tun

0/0
11.9.2014 17:34

V29á93c65l91a91v 90P53o14u43s80t72k63a 3790671782

Naprosto s vámi souhlasím, jen jsem reagoval na pana Metelku.

0/0
11.9.2014 18:13

D39a46v32i35d 96V39a62c40e77k 1109867714194

jo, a mám tam chybu, mělo tam být napsáno: ... 11,5 na zadek tahače...

0/0
11.9.2014 20:50

G48a21b86r91i79e95l 18H72o49r39t44e26n 9191759253274

Podle vašeho odhadu by byla ještě půl tuny rezerva.:-)

Jinak mě ale docela překvapuje, že policie neshledala zavinění řidiče, který je za způsob uložení odpovědný - taková těžká potvora patří na traverzy, ne na palety.

+3/0
11.9.2014 12:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.