Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs. Hlavní tah na Polsko stál

Silnici první třídy v náchodské části Běloves ve středu po 16. hodině zablokovala neobvyklá nehoda. Ukrajinskému kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs a na jeho odstranění nestačil ani speciální hasičský vyprošťovací vůz. Policie odkláněla dopravu až do 23 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i93n66d31ř72i98c34h 88Š31k81o38p81e61k 4865971160565

Sice nepřekročil max. hmotnost návěsu, ale náklad měl být buď podložen, aby se jeho váha rozložila na větší plochu návěsu nebo ho měli naložit více nad nápravy

+1/0
12.9.2014 7:17

J78a31n 89K14r56p13e93c 5126593364382

vsechno bylo v poradku, jen ten naves je nejaky divny...

0/0
11.9.2014 22:58

T86o35m62a49s 86S85v25o60b67o11d38a 5887345725767

tak už jedině zbývá vysvětlení, že ten návěs byl čínský výrobek ...

0/−1
11.9.2014 18:03

V24á76c46l84a47v 69P29o84u98s90t20k25a 3830141612

Těsně vedle, byl český.

0/0
11.9.2014 18:11

J73a68r15o31s38l93a52v 51Č56á98p 4473206300402

Ještě klika, že se mu stalo tady v civilizaci a na přehledném rovném úseku, a ne někde v polských kopcích u Polanice.

0/0
11.9.2014 17:36

M27i63l87a75n 67V78o30t35a45v59a 5914126861912

za deset tisíc mi nevyvařili ani podběhy s blatníkem. prosím o kontakt na toho mechanika co to za deset tisíc opraví ;-)

+5/0
11.9.2014 15:42

V29á12c86l34a50v 51P26o34u36s59t14k70a 3910471512

Tohle nikdo neopraví.

0/0
11.9.2014 16:03

J42a95n 23P30e47r88n70i78k 8960301258856

Berte to tak, návěs byl starý 25let (odhaduji), takže po odečtení amortizace a ceny šrotu vznikla škoda 10 000Kč. Že musí koupit nový za X mega, to je věc jiná s případem naprosto nesouvisející.

0/0
12.9.2014 9:46

M16i89l83a95n 91V44o60t49a69v16a 5274176421162

jenže takhle policie ani řidič škodu na místě nepočítá. to až maximálně pojišťovna

0/0
12.9.2014 11:20
Foto

M76i21r70o51s41l28a26v 63Z53a21p50l68e89t78a98l 3647965638703

Ten návěs je na kotoučích, takže starý není, respektive do deseti let věku.

0/0
12.9.2014 17:08
Foto

F54r95a18n50t53i23š85e94k 54H16r81a56b52a23l 3293819376728

Tak, a teď si to spravte! ;-)

+1/0
11.9.2014 14:41

M29i19r53o44s74l70a67v 41D48i32o19p79a79n 2376289528452

Chtělo to asi kratší návěs. Tento je moc dlouhý a proto nevydržel.

0/0
11.9.2014 14:00

V52á16c66l74a42v 89R74o12s76e57n65b43e86r42g 6359847442257

Je to jedno. U delšího je akorát větší průhyb, ale zatížení (napětí v materiálu) je stejné.

0/−1
11.9.2014 18:53

M36i97r34o86s63l16a77v 52H28ý62l 5165837719769

Slyšel jste něco o páce? 

Zatížení je stejné, ale při větší rozteči podpěr moment síly (napětí v materiálu) narůstá.

+3/0
11.9.2014 22:28

J85a11n 38H90o30r23s52k78ý 2116830947645

Chtěl jsem si původně koupit obyčejný vozejk za osobák, ale vzhledem k ceně (zlomený návěs -10 tis.) půjdu asi do návěsu!;-D

+7/0
11.9.2014 13:43

F65r75a91n46t12i42š18e30k 25N18á41v87a77r83a 4955596581932

ten návěs snad svařovat nemůžou, svár nemůže mít takovou pevnost.

10 tisíc škoda je blbost, nebo se mýlím ?

+1/0
11.9.2014 13:18

D83a36v82i67d 29K69r14á15l 1209906329988

sváry mají povětšinou lepší pevnostní charakteristiky než materiál

+5/0
11.9.2014 13:21

J97a14n 15N95o15v26á76k 9805498434745

ale zase hrozí vnitřní pnutí a trhliny.

0/0
11.9.2014 13:32

E43v79z40e31n 53S92o79u12k12u94p 1957444416298

záleží na použitých elektrodách...

0/0
11.9.2014 15:30

M80a35r25t74i65n 74V72y15s33k93o80c94i58l 3582918295210

tohle varit elektrikou? No nevim nevim...

0/0
11.9.2014 17:25

E77v17z54e43n 34S54o35u33k73u88p 1467394296958

koupit dvě pořádný íčka traverzy a mají vystaráno ;-)

+2/0
11.9.2014 15:31

T12o20m98á69š 84Ž56i10t24n27ý 6101760151671

no jestli právě tenhle už vařenej nebyl :-)

0/0
15.9.2014 17:15

E26v30z97e97n 17S53o45u13k25u29p 1517734796818

Hloupě naložené, chtělo to dát nad nápravy...

+2/−2
11.9.2014 13:05

J49i21ř48í 48K40o44d56ý51d74e61k 7560810296503

Hloupost - kdyby to dal na predni napravy byl by pretizen, kdyby to mel nad zadni napravy, byl by rovnez pretizen a kopci by hrozilo, ze nadzvedne hnaci napravu tahace.

+1/0
11.9.2014 13:15

D92a59v54i29d 17K53r58á28l 1169726269408

takže takhle se mu to akorát rozlomilo vejpůl

+1/0
11.9.2014 13:22

J30i88ř57í 74K95o54d64ý15d35e43k 7440590646663

Videl jsem desitky nadrozmeru - a kazdy byl nalozen tak jako tenhle. Uprostred podvalu.

+1/0
11.9.2014 13:29

T29o84m85á51š 56Ž41i90t88n31ý 6951780581231

jo, ale většinou pod tím byly ještě travrezy které to roznášely na celou plochu návěsu.

A nebo to byl bytelnější návěs.

+1/0
15.9.2014 17:16

V35á62c42l67a89v 29P33o70u40s20t54k72a 3970171322

To je sice pravda, ovšem ten náklad je naložený dobře.

0/−2
11.9.2014 13:30

J95a37n 53N28o85v71á92k 9925618854865

Pokud výrobce návěsu garantuje nosnost 30 tun a neupřesní, jak přesně musí být náklad rozložený, a návěs byl technicky OK, je na vině on.

Pokud tam požadavky na rozložení nákladu jsou a nebyly dodržené, nebo byl návěs poškozený, je na vině řidič.

+3/0
11.9.2014 13:35

E40v88z73e56n 66S84o74u57k85u56p 1217174816278

Ty 3 nápravy vzadu by to měly unést - kdyby nechal 30% hmotnodti k prostředku, tak se ani v kopci nemůže nadzvednout hnaná náprava tahače.... Otázkou je, kolik mají zadní nápravy povolené zatížení...

0/0
11.9.2014 15:28

D96a76v98i61d 24V21a46c86e28k 1899237734814

Evžene, kolik jste s takovýma autama najezdil? Tzv. lehký tahač je na pokutu a popravdě i nebezpečný na mokru, auto nezatáčí, ty 3 tandemový nápravy to drží rovně. Už se takhle vysypalo dost lidí, v létě se ale takhle nakládá, auto má menší spotřebu a líp jede.

Jinak ale, pokud ten náklad byl tak jak zůstal, je to špatně, ale to nejspíš nebyl, je vidět jak tahač sedí na zadku. Těžiště nákladu u většiny 13,5m návěsů vychází na místo kde je pozice 9 hodin na obvodu 1. kola návěsu.

Pokud má náklad 28,5 tuny, je to podle mě hodně na hraně celkové, ale odstrojený návěs by to mohl dát a Renault Premium je lehké auto. I přesto si ale myslím, že je to úplně o fous, naložit to podle předpisů je alchymie, ale jde to.

Ten letitej PANAV návěs na fotkách, to je jedna velká koroze, tyhle typy měly potíže už pár let po uvedení do provozu, mezikrystalická koroze je prevít, taky jsem ho kdysi dávno tahal a trhliny se objevovaly, ačkoliv nebyl moc starej.

R^

+2/0
11.9.2014 16:44

J30i69n16d76ř70i73c95h 67Š46k83o98p31e79k 4255411310565

měli náklad podložit tak, aby se jeho váha rozložila na větší plochu

+1/0
12.9.2014 7:19
Foto

I48v50a95n 16K77o88p75t94a 5837862351267

Vždy se nakládá tak aby to pokud možno bylo mezi nápravama. Oni zas nesmí překročit tlak na nápravu, pneu má také svojí max. nosnost atd.

0/0
11.9.2014 15:04

E77v36z69e48n 94S60o83u14k35u51p 1117154556338

No nevím, ty tři nápravy vzadu by to mohly unést ...

0/0
11.9.2014 15:24

L79u41b24o39š 21B25ř16e12z58i91n26a 2432793720101

Vynikající reklama pro výrobce návěsu firmu Panav ze Senice na Hané.

0/0
11.9.2014 12:58

M98i80r96o11s82l59a58v 82M53e52t55e92l35k95a 5631460694634

Petr Murček sice dává +,ale sám zřejmě o dopravě toho moc neví.

0/0
11.9.2014 12:45

K76a83t30e70ř14i54n20a 85K65o21z62á45k45o67v67á 2698551785108

Už se těším, až se něco takového stane u nás na Bojišti na mostě, který nyní údajně vydrží i jízdu kolony tanků. Jinak je na 7-mistupňové škále na stupni 5, to i ten most ve Vilémově byl na tom líp (ten byl 4-5).

0/0
11.9.2014 12:36

J16o73s36e77f 57B63a80l37o70u62n 4560656655291

Za to určitě taky může Putin,že?;-D

+1/−14
11.9.2014 12:33

L78u42d12ě45k 32N96ě76m39e77c 5155471962864

Tobě hrabe, nebo tě to už na Novinkách nebaví?

+5/0
11.9.2014 12:48

R41a91d56i89m 37H95e75n24e84k 6759777559441

Jestli to nebyl nějaký Ruský atentát na chudáka Ukrajinského šoféra.

0/0
11.9.2014 12:32

M36i95r55o14s37l49a10v 88M79e11t47e89l23k75a 5641820754594

pane jo,dát 28,5 t na PANAV,tak to se ptám,těch policistů,kde přišli na to,že tento návěs může vozit tuto váhu.Sama prázdná souprava musí mít nejméně 13 t.takže počítejte

+2/−1
11.9.2014 11:54

V47á79c58l42a40v 83P31o63u18s75t91k82a 3660871592

Kolik vám to vyšlo?

0/0
11.9.2014 12:10

M55i29r30o94s51l18a90v 91M58e90t91e67l19k35a 5581840114194

no mně,že byl o 1,5 tuny přetížen.Jak jsem se ale mýlil.My máme přece silnice až na 48 tun nákladu,tedy žasnu.Bavíme se samozřejmě o vnitrostátní přepravě.

0/0
11.9.2014 12:41

V20á93c78l84a87v 26P96o71u96s65t77k34a 3710351542

Tak tomuhle opravdu nerozumím.

0/0
11.9.2014 12:52

M17i55r87o14s37l56a38v 52M37e50t50e47l34k40a 5711500664654

mezinárodní přepravy do 40 tun.Pouze vnitro-přepravy s vyjímkou do 48 tun.Informoval jsem se,neb jste mě trošku vykolejili.V okolních zemích je 40.pouze Francie nyni zvedla na 42 t.

0/0
11.9.2014 12:56

V34á80c86l50a44v 34P50o19u63s90t93k30a 3610341242

Ponechme stranou nosnost samotného návěsu, to vyřeší letmý pohled do TP, proč myslíte, že nemůžete vézt víc jak 40 tun na mezinárodní přepravě?

0/0
11.9.2014 13:10

D42a47v10i13d 77V54a31c15e66k 1329557444884

Díval jste se letmo do TP?? Nosnost je daleko vyšší, záleží na váze tahače a kolik pak zbude do celkový. Jinak návěs v se uvádí v TP jen váha pohotovostní (dnes provozní) a pak celková, (dnes nejvyšší dovolená. 3x8 t na nápravu je 24 a 11,5 na zadek návěsu. Pak záleží na tom , jak je posunutá točna, měla by být tak aby se dalo při plné zátěži na zadku tahače dosáhnou maxima i na přední nápravě (7,5t).  V tomto případě, vzhledem k tomu že má sundaný i rezervy bych si vsadil, že nejel ani na výjimku a vešel se do standardu, tedy 40 tun

0/0
11.9.2014 17:34

V55á30c58l41a46v 62P30o67u88s82t74k10a 3630911312

Naprosto s vámi souhlasím, jen jsem reagoval na pana Metelku.

0/0
11.9.2014 18:13

D87a43v73i58d 56V27a71c16e57k 1179287654304

jo, a mám tam chybu, mělo tam být napsáno: ... 11,5 na zadek tahače...

0/0
11.9.2014 20:50

G13a42b28r39i67e28l 62H28o12r47t10e13n 9911769783264

Podle vašeho odhadu by byla ještě půl tuny rezerva.:-)

Jinak mě ale docela překvapuje, že policie neshledala zavinění řidiče, který je za způsob uložení odpovědný - taková těžká potvora patří na traverzy, ne na palety.

+3/0
11.9.2014 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.