Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs. Hlavní tah na Polsko stál

Silnici první třídy v náchodské části Běloves ve středu po 16. hodině zablokovala neobvyklá nehoda. Ukrajinskému kamionu se pod tíhou nákladu zlomil návěs a na jeho odstranění nestačil ani speciální hasičský vyprošťovací vůz. Policie odkláněla dopravu až do 23 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i57n63d75ř70i26c59h 46Š62k36o20p61e47k 4255751850855

Sice nepřekročil max. hmotnost návěsu, ale náklad měl být buď podložen, aby se jeho váha rozložila na větší plochu návěsu nebo ho měli naložit více nad nápravy

+1/0
12.9.2014 7:17

J35a88n 62K58r18p19e16c 5846903584232

vsechno bylo v poradku, jen ten naves je nejaky divny...

0/0
11.9.2014 22:58

T36o30m19a73s 85S75v60o11b82o59d43a 5507965105237

tak už jedině zbývá vysvětlení, že ten návěs byl čínský výrobek ...

0/−1
11.9.2014 18:03

V10á14c36l79a16v 11P60o58u73s17t16k94a 3160711712

Těsně vedle, byl český.

0/0
11.9.2014 18:11

J26a57r89o39s36l87a50v 43Č10á46p 4413266510442

Ještě klika, že se mu stalo tady v civilizaci a na přehledném rovném úseku, a ne někde v polských kopcích u Polanice.

0/0
11.9.2014 17:36

M37i88l49a58n 14V82o35t78a88v96a 5634616231132

za deset tisíc mi nevyvařili ani podběhy s blatníkem. prosím o kontakt na toho mechanika co to za deset tisíc opraví ;-)

+5/0
11.9.2014 15:42

V77á79c14l87a83v 35P69o14u23s19t58k78a 3980671942

Tohle nikdo neopraví.

0/0
11.9.2014 16:03

J32a69n 34P58e11r22n80i92k 8820291928376

Berte to tak, návěs byl starý 25let (odhaduji), takže po odečtení amortizace a ceny šrotu vznikla škoda 10 000Kč. Že musí koupit nový za X mega, to je věc jiná s případem naprosto nesouvisející.

0/0
12.9.2014 9:46

M26i33l19a69n 39V21o62t16a56v47a 5304286391692

jenže takhle policie ani řidič škodu na místě nepočítá. to až maximálně pojišťovna

0/0
12.9.2014 11:20
Foto

M58i46r87o70s24l32a73v 93Z37a63p11l65e98t20a15l 3647425418863

Ten návěs je na kotoučích, takže starý není, respektive do deseti let věku.

0/0
12.9.2014 17:08
Foto

F89r98a88n48t86i14š88e16k 25H45r14a39b63a98l 3643349196778

Tak, a teď si to spravte! ;-)

+1/0
11.9.2014 14:41

M59i54r97o10s61l31a53v 70D29i16o97p72a24n 2596399288502

Chtělo to asi kratší návěs. Tento je moc dlouhý a proto nevydržel.

0/0
11.9.2014 14:00

V30á70c41l97a63v 97R85o69s63e72n64b45e40r89g 6429557192437

Je to jedno. U delšího je akorát větší průhyb, ale zatížení (napětí v materiálu) je stejné.

0/−1
11.9.2014 18:53

M41i35r67o55s28l29a80v 16H25ý91l 5655157859889

Slyšel jste něco o páce? 

Zatížení je stejné, ale při větší rozteči podpěr moment síly (napětí v materiálu) narůstá.

+3/0
11.9.2014 22:28

J42a38n 32H35o54r79s72k83ý 2436360967855

Chtěl jsem si původně koupit obyčejný vozejk za osobák, ale vzhledem k ceně (zlomený návěs -10 tis.) půjdu asi do návěsu!;-D

+7/0
11.9.2014 13:43

F22r79a86n60t87i38š82e34k 71N71á32v11a88r35a 4825716421802

ten návěs snad svařovat nemůžou, svár nemůže mít takovou pevnost.

10 tisíc škoda je blbost, nebo se mýlím ?

+1/0
11.9.2014 13:18

D82a74v40i35d 23K15r44á61l 1819346989158

sváry mají povětšinou lepší pevnostní charakteristiky než materiál

+5/0
11.9.2014 13:21

J38a81n 43N47o42v30á27k 9855188414435

ale zase hrozí vnitřní pnutí a trhliny.

0/0
11.9.2014 13:32

E23v66z41e48n 96S52o81u46k91u11p 1687944706718

záleží na použitých elektrodách...

0/0
11.9.2014 15:30

M17a45r34t77i62n 38V76y94s88k38o83c67i68l 3182958635110

tohle varit elektrikou? No nevim nevim...

0/0
11.9.2014 17:25

E46v68z17e97n 85S25o62u62k25u89p 1337404196678

koupit dvě pořádný íčka traverzy a mají vystaráno ;-)

+2/0
11.9.2014 15:31

T19o36m12á18š 52Ž63i57t40n45ý 6531840811721

no jestli právě tenhle už vařenej nebyl :-)

0/0
15.9.2014 17:15

E79v87z55e28n 45S54o41u60k95u83p 1567544826188

Hloupě naložené, chtělo to dát nad nápravy...

+2/−2
11.9.2014 13:05

J87i38ř97í 67K37o78d11ý81d59e25k 7530480326643

Hloupost - kdyby to dal na predni napravy byl by pretizen, kdyby to mel nad zadni napravy, byl by rovnez pretizen a kopci by hrozilo, ze nadzvedne hnaci napravu tahace.

+1/0
11.9.2014 13:15

D92a82v35i35d 16K37r16á43l 1789456919788

takže takhle se mu to akorát rozlomilo vejpůl

+1/0
11.9.2014 13:22

J22i82ř62í 80K28o98d63ý35d58e72k 7180730826983

Videl jsem desitky nadrozmeru - a kazdy byl nalozen tak jako tenhle. Uprostred podvalu.

+1/0
11.9.2014 13:29

T23o63m44á16š 94Ž79i61t57n35ý 6701770281471

jo, ale většinou pod tím byly ještě travrezy které to roznášely na celou plochu návěsu.

A nebo to byl bytelnější návěs.

+1/0
15.9.2014 17:16

V48á39c52l46a29v 54P53o26u30s63t59k60a 3280891592

To je sice pravda, ovšem ten náklad je naložený dobře.

0/−2
11.9.2014 13:30

J56a28n 98N35o22v51á91k 9105478974835

Pokud výrobce návěsu garantuje nosnost 30 tun a neupřesní, jak přesně musí být náklad rozložený, a návěs byl technicky OK, je na vině on.

Pokud tam požadavky na rozložení nákladu jsou a nebyly dodržené, nebo byl návěs poškozený, je na vině řidič.

+3/0
11.9.2014 13:35

E44v52z51e15n 43S43o79u69k21u88p 1397274646578

Ty 3 nápravy vzadu by to měly unést - kdyby nechal 30% hmotnodti k prostředku, tak se ani v kopci nemůže nadzvednout hnaná náprava tahače.... Otázkou je, kolik mají zadní nápravy povolené zatížení...

0/0
11.9.2014 15:28

D62a45v62i13d 26V26a45c33e42k 1579107584354

Evžene, kolik jste s takovýma autama najezdil? Tzv. lehký tahač je na pokutu a popravdě i nebezpečný na mokru, auto nezatáčí, ty 3 tandemový nápravy to drží rovně. Už se takhle vysypalo dost lidí, v létě se ale takhle nakládá, auto má menší spotřebu a líp jede.

Jinak ale, pokud ten náklad byl tak jak zůstal, je to špatně, ale to nejspíš nebyl, je vidět jak tahač sedí na zadku. Těžiště nákladu u většiny 13,5m návěsů vychází na místo kde je pozice 9 hodin na obvodu 1. kola návěsu.

Pokud má náklad 28,5 tuny, je to podle mě hodně na hraně celkové, ale odstrojený návěs by to mohl dát a Renault Premium je lehké auto. I přesto si ale myslím, že je to úplně o fous, naložit to podle předpisů je alchymie, ale jde to.

Ten letitej PANAV návěs na fotkách, to je jedna velká koroze, tyhle typy měly potíže už pár let po uvedení do provozu, mezikrystalická koroze je prevít, taky jsem ho kdysi dávno tahal a trhliny se objevovaly, ačkoliv nebyl moc starej.

R^

+2/0
11.9.2014 16:44

J36i47n11d40ř68i11c75h 13Š47k81o85p82e89k 4485391590415

měli náklad podložit tak, aby se jeho váha rozložila na větší plochu

+1/0
12.9.2014 7:19
Foto

I91v69a46n 89K58o48p75t82a 5117742501867

Vždy se nakládá tak aby to pokud možno bylo mezi nápravama. Oni zas nesmí překročit tlak na nápravu, pneu má také svojí max. nosnost atd.

0/0
11.9.2014 15:04

E52v91z78e17n 95S78o39u52k86u63p 1247264756768

No nevím, ty tři nápravy vzadu by to mohly unést ...

0/0
11.9.2014 15:24

L61u72b63o86š 65B13ř41e72z21i20n10a 2862603630981

Vynikající reklama pro výrobce návěsu firmu Panav ze Senice na Hané.

0/0
11.9.2014 12:58

M64i27r24o32s20l67a74v 89M14e60t95e51l95k27a 5741930694374

Petr Murček sice dává +,ale sám zřejmě o dopravě toho moc neví.

0/0
11.9.2014 12:45

K85a84t88e26ř97i42n76a 75K42o91z91á55k41o79v73á 2348721405138

Už se těším, až se něco takového stane u nás na Bojišti na mostě, který nyní údajně vydrží i jízdu kolony tanků. Jinak je na 7-mistupňové škále na stupni 5, to i ten most ve Vilémově byl na tom líp (ten byl 4-5).

0/0
11.9.2014 12:36

J57o10s85e57f 21B66a44l69o85u65n 4780516815231

Za to určitě taky může Putin,že?;-D

+1/−14
11.9.2014 12:33

L12u71d46ě11k 32N50ě48m89e27c 5755281582344

Tobě hrabe, nebo tě to už na Novinkách nebaví?

+5/0
11.9.2014 12:48

R70a78d65i23m 27H92e82n79e73k 6279537569211

Jestli to nebyl nějaký Ruský atentát na chudáka Ukrajinského šoféra.

0/0
11.9.2014 12:32

M76i97r33o59s78l88a83v 93M77e51t83e34l49k84a 5801810364324

pane jo,dát 28,5 t na PANAV,tak to se ptám,těch policistů,kde přišli na to,že tento návěs může vozit tuto váhu.Sama prázdná souprava musí mít nejméně 13 t.takže počítejte

+2/−1
11.9.2014 11:54

V34á95c65l14a72v 48P85o67u12s48t84k27a 3890881552

Kolik vám to vyšlo?

0/0
11.9.2014 12:10

M52i24r39o48s85l43a63v 55M45e85t53e25l37k45a 5201550564494

no mně,že byl o 1,5 tuny přetížen.Jak jsem se ale mýlil.My máme přece silnice až na 48 tun nákladu,tedy žasnu.Bavíme se samozřejmě o vnitrostátní přepravě.

0/0
11.9.2014 12:41

V30á87c52l48a37v 21P65o57u39s14t65k14a 3880941412

Tak tomuhle opravdu nerozumím.

0/0
11.9.2014 12:52

M19i20r46o93s47l72a75v 88M20e21t87e44l13k74a 5211550984634

mezinárodní přepravy do 40 tun.Pouze vnitro-přepravy s vyjímkou do 48 tun.Informoval jsem se,neb jste mě trošku vykolejili.V okolních zemích je 40.pouze Francie nyni zvedla na 42 t.

0/0
11.9.2014 12:56

V39á46c49l27a40v 57P81o19u80s76t58k66a 3490541432

Ponechme stranou nosnost samotného návěsu, to vyřeší letmý pohled do TP, proč myslíte, že nemůžete vézt víc jak 40 tun na mezinárodní přepravě?

0/0
11.9.2014 13:10

D15a90v50i71d 82V79a60c20e75k 1639147344464

Díval jste se letmo do TP?? Nosnost je daleko vyšší, záleží na váze tahače a kolik pak zbude do celkový. Jinak návěs v se uvádí v TP jen váha pohotovostní (dnes provozní) a pak celková, (dnes nejvyšší dovolená. 3x8 t na nápravu je 24 a 11,5 na zadek návěsu. Pak záleží na tom , jak je posunutá točna, měla by být tak aby se dalo při plné zátěži na zadku tahače dosáhnou maxima i na přední nápravě (7,5t).  V tomto případě, vzhledem k tomu že má sundaný i rezervy bych si vsadil, že nejel ani na výjimku a vešel se do standardu, tedy 40 tun

0/0
11.9.2014 17:34

V53á11c39l50a36v 67P48o77u11s60t37k36a 3230691242

Naprosto s vámi souhlasím, jen jsem reagoval na pana Metelku.

0/0
11.9.2014 18:13

D19a48v65i76d 82V52a61c12e38k 1749487534624

jo, a mám tam chybu, mělo tam být napsáno: ... 11,5 na zadek tahače...

0/0
11.9.2014 20:50

G82a45b92r92i14e79l 79H40o50r90t27e71n 9521829763644

Podle vašeho odhadu by byla ještě půl tuny rezerva.:-)

Jinak mě ale docela překvapuje, že policie neshledala zavinění řidiče, který je za způsob uložení odpovědný - taková těžká potvora patří na traverzy, ne na palety.

+3/0
11.9.2014 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.