Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Speciální vyprošťovací tank pomáhá odklidit vykolejený vlak s uhlím

Speciální tank vyprošťuje nákladní vlak, jenž vykolejil v neděli večer u Převýšova na Královéhradecku. Těžká technika musela být nasazena především na dva vagony, které se při nehodě převrátily na bok. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L66u14b30o82m16í24r 71J51a88n27o16t97a 5466374556265

Tak to snad ne?!?! OBP totálně na háku 8-o

0/0
22.9.2014 10:46

M48i77l72a16n 48K86r32a62t85o81c79h84v60i76l 8914254684118

Idnes, není pravda že během noci transportér jel na míst. Bylo to v 7 hod ráno, když jsem ho potkával na Hradecké dálnici. Ale v Idnes byla asi ještě temná noc....

+2/0
18.9.2014 13:33

P56a10v30e48l 66O51b97d41r39ž28á71l13e76k 6396494468232

Pražák vstává v 8 a pracuje od 9 či později.

Takže 7 hodin je noc;)

+2/0
19.9.2014 8:52

J69o34s36e69f 44M51i43k11i35n 5383214745964

Tohle video by se mělo poslat na Inspektorát bezpečnosti práce.Aby se lidé pohybovali v blízkosti dosahu lana obzvláště při vyprošťování je zločin. Prasklé lano totiž kudy letí tudy " léčí"

+18/−1
18.9.2014 6:49

J11a47k95u89b 36Š34a76f81a36n74d74a 7195677601581

To by pak ale vyprošťovat nešlo vůbec nic. Pokud mají dostatečně naddimenzované lano tak je pravděpodobnost prasknutí mizivá.

+2/−4
18.9.2014 8:12

T19o51m40á48š 46Ž16i66t88n97ý 6661140651291

bohatě by stačilo kdyby se urvalo to za co je to lano uvázané k tomu vraku...

+7/−1
18.9.2014 8:43

P22e37t40r 32T44o37m80a74n 9228490154710

Určitě to nejsou žádní blbci, aby si na konci několika žilového těžkého tankového lana uvázali nějaký drátek, kterým by tahali vagóny. To lano je předimenzované a vydrží mnohem víc. Při povodních jsem viděl, jak vojáci tankama vytrhávali pařezy z mohutných původních kmenů u řeky a neprasklo žádné. A když praskne tak těžké a velké ocelové lano, neodhodí ho to tak, jako jiné, lehké a slabší, které má větší energii. Souhlasím s tím, že video bylo určitě pořázeno ze statívu a z dálky přiblíženo s objektivem, což dneska není žádný problém.

0/0
18.9.2014 17:55

J63i86r94i 59O26s11v82a91l34d 2585944896737

Polemika na tema urzeni je mimo realitu. Lano meli uvazane za hak ktery ma zvladat "cuknuti" celym nalozenym nakladnim vlakem a samotna lana a kladky jsou certifikovane.

0/0
28.9.2014 13:14

J67o39s22e48f 39M84i70k14i63n 5543944515394

Proč by nemělo jít vyprošťovat? Obsluha je chráněna dostatečně a ostatní mají být dostatečně daleko (zde právě nejsou). Proč mají lesácké traktory s navijákem ochranu zadního skla? Protože to lano už spoustu lidí zabilo. Nejde o dostatečně dymenzované lano, ale třeba o to, že se lano může při dané činosti poškodit.

+3/0
18.9.2014 8:43

J81a86k85u46b 68Š46a68f84a59n20d17a 7715957821221

Ale to lano by stejně letělo v ose, ne nikam do boku. Navíc jsou ta lana už méně pružná a tudíž energie v nich uložená není nijak velká. Pravda, prasknout lano jsem viděl jen jednou a nestalo se vůbec nic. Lano nikam neletělo.

+1/−3
18.9.2014 9:00

J70i27ř47í 65E64r15b25e42n 1443364786107

Letělo by v ose? To jste toho v životě ještě moc neviděl.

Lano totiž poletí tam, kam se zamane letět té části s největší energií. Tedy třeba urvanému úchytu...

+5/0
18.9.2014 15:04

V84l55a74d87i79m50í89r 63H60r54u48b80ý 1894731177112

Teleobjektiv velmi zkresluje odhad vzdálenosti v ose záběru a "přibližuje" předměty k sobě. Pak to vypadá, že lidé v oranžových vestách stojí přímo u lana. Natáčení vyprošťování bych tipoval, že probíhalo ze stativu bez přítomnosti lidské obsluhy - např. "výbuch" pražců v 1:37 a kamera se ani nezachvěla, kdyby ji držel člověk, tak by musel mít ocelové nervy, jinak ten připravený stativ je na záběrech taky vidět.

+4/0
18.9.2014 8:28

J56o38s83e63f 11M39i71k91i62n 5133364425404

V prvních pěti sekundách je zachycen pohyb kamerana a poloha stativu. Dále je hezké, jak se lano vymrští a proti kameře vystrelí úlomky pražců

+1/0
18.9.2014 8:39

S68t49a31n40i31s89l80a63v 90P93ř18i43b80y45l 1979948311286

právě na vymrštění a úlomcích je vidět to zkreslení - zdá se to blízko, úlomky letí a ani zdaleka nedoletí

+2/0
18.9.2014 9:21

T32o13m81á12š 80Ž66i31t25n84ý 6211470471191

Taky jsem na to koukal... Kaskadéři...

+3/0
18.9.2014 8:43

P34a51v36e98l 16O66b69d69r42ž16á23l94e30k 6886594128772

Zrovna hasiče SŽDC bych z nedodržování pravidel BOZP nepodezříval. Ti jsou dost akutátní i na jmennou evidenci osob, které pustí na místo události.

Docela mě překvapilo, že snesli bandu novinářů pod nohama.

0/0
19.9.2014 8:54

V53i44k36t93o72r 33N89á88r71o96ž30n67ý 3899612278

Děkuji za rozšíření obzorů , pane Ptačínský..

Právě jsem se dozvěděl , že jednotka síly je 1 tuna.

0/−1
17.9.2014 15:37

M76a20r53t46i11n 61V46y37s19k45o12c79i79l 3872278795530

To nevite? Hmotnost - 1 fabia, objem - 1 podolsky bazen, plocha - fotbalovy stadion ;-)

+9/0
17.9.2014 15:55

J23i51n72d58ř23i24c28h 37Š64k35o94p32e52k 4385711160375

a ještě obsah motoru 1,9 l či váha vozu 1600 kg

+4/0
17.9.2014 19:31

R71a22d28e55k 20V33a87ň91h27a73r16a 2666341110470

Mně se to blbě představuje. Kolik je to slonů?

+6/0
18.9.2014 10:24

J15i41ř51í 46E34r16b88e82n 1713974666877

Plná lednička.

+6/0
18.9.2014 15:05
Foto

D43a40v41i53d 80K56r90á82s17e13n46s45k88ý 7507300887

Svého druhu poněkud zastaralá, ale stále používaná jednotka. Je ekvivalentní tíze tělesa o hmotnosti jedné tuny. Mimochodem brzdná síla železničních vozů a vlaků se také vyjadřuje v tunách - jako "brzdicí hmotnost (váha)" - a nikdo se tomu nediví.

+1/0
17.9.2014 17:11

P76a28v92e30l 94M55a50t47o79u22š56e41k 5950917738944

Sice jsem p. Ptačinského neslyšel (a pouštět si ho nebudu), takže nevím, o čem hovořil, ale tuna se jako jednotka tažné síly v železniční dopravě běžně (samozřejmě postaru) používá (podobně jako se třeba postaru pevnost materiálu hovorově udává v kilech). Každý, kdo o železnici někdy něco slyšel, ví, o co jde. Podobným nesmysle se může zdát udávání i zcela běžné udávání sklonu v procentech nebo v promile.

0/0
18.9.2014 8:22

J76a65n 63S73v37e82t58l90i90k 8437979739169

Jojo, to měli už v Rusku za cara. Jednotka objemu - 1 vůz. Násobná jednotka byla 1 vagón. To je tzv. SIR soustava.

0/−1
18.9.2014 9:49

P48a84v49e22l 64M10a52t82o64u27š32e51k 5400897958774

Dobrá. Tažná síla (např.) lokomotivy se dnes udává v kilonewtonech (kN), dříve se používaly megapondy (Mp) a běžně se jim tuny. Asi jediní, kdo s tím má problémy, jsou někteří zdejší diskutující.

+2/0
18.9.2014 12:04

P94a81v93e94l 69M53a22t39o61u93š27e37k 5120857958814

Pardon, vypadlo mi slovo "říká" (..běžně se jim říká tuny..).

0/0
18.9.2014 12:06

M44a97r94t72i44n 75J94i48r90o39u59s43e21k 7426475865808

Jo, mohl říct, že ten tank tahá silou 882,5985 KN ... nebo 900 metráků.

+1/0
18.9.2014 12:36

J94a18n 49R13o14h61á36č 4552862287479

a mame po ptakach :-/

+1/0
17.9.2014 15:07

J72a50n 95P67i45r86k52l 2453278614114

Tady je zase "odborníků". Tankem bez věže, se odtahovaly vagony vždycky. Měla jej i nehodová jednotka v České Třebové. Pokud jsou vagony na odpis a koleje pod nimi nadranc, tak je to rychlejší. To se dělá u takových nehod běžně. A pak se vagony rozřežou a zdejší diskutéři si mohou odnést na památku třebas nárazník, nebo rozštípaný pražec.Rv

+7/0
17.9.2014 13:23

J10a43n 13R64o19h20á11č 4952242167469

zatim zde vidim jen jedno moudro nize, ostatni to mame spis jako kino;-)

+1/0
17.9.2014 13:25
Foto

L41u92d46ě92k 77K81o71n48o84p26á38č 1319960935701

Několikrát jsem byl s nehodovým vlakem, to, že nás vraceli, protože někdo přehlédl, že je i druhý podvozek na zemi je také fakt, ale tento přenos opravdu nemá chybu. Ti lidé jsou poprvé u nehody??? 8-o

+2/0
17.9.2014 13:23

R24a55d67e96k 30P34a78v94e74l45k47a 5935511349580

Nestačilo jen přestat ty vagóny hlídat a pak si je včetně kolejnic vyzvednout v nejbližší sběrně?

+25/−1
17.9.2014 13:05

J72a21n 10R40o57h58á74č 4662142807959

musi byt bezpecne zajisteny, aby se nikomu propanaja nic nestalo ;-)

+2/0
17.9.2014 13:09

T41o44m72á77š 45Ž18i93t94n63ý 6421970931801

No aby tam neskončil i zdravý zbytek trati...

+1/0
18.9.2014 8:46

P66e46t27r 10H55o83r40s46k89ý 9225153378906

Ty vagóny asi moc nedingají.. :)

0/−1
17.9.2014 12:49

M49a44r95t56i50n 86V11y87s89k16o26c38i37l 3522978865910

Ty "fotky" jsou uzasne, to je focene pastelkama?

+1/0
17.9.2014 12:44

J59i78ř39í 43E93r39b58e28n 1813734436167

Ne, bramborou skrz igelitku (vypůjčil jsem si citaci z cizí diskuse) ;-)

+1/0
18.9.2014 15:07

J28a39n 44R86o95h72á97č 4482232547969

Pochopil sem to dobre, ze je cilem vytahat vagony vedle na pole?

Pak uz staci zmizet.

+2/−1
17.9.2014 12:41

J15a90k60u29b 88Z72a12m85a53z53a39l 4433745938953

Taky to tak začínám chápat. Naštěstí jsou ty vagony vyrobeny z recyklovatelného materiálu. Jeho doba rozkladu při takovém monžství je při zatažené noční obloze cca 1 týden. V severnějších polohách i polovina času..

+14/0
17.9.2014 12:46

J19a85n 76R73o76h53á94č 4692592707399

tak sem si to nejak myslel, musi se to stihnout do konce roku, kvuliva vykupuR^

+1/0
17.9.2014 12:52

J41a63k54u58b 73Z47a62m72a47z82a73l 4503845268953

Čekal jsem souboj těžké techniky a zatím tam ten tank kempí jako nějakej noob. Useless bot!

+2/−1
17.9.2014 12:40

J30a88n 75H84o63r50k89ý 2856856306735

To je nervák... naposledy jsem zažil něco podobného při přímém přenosy závody slimáků. Měli to nechat komentovat Bosáka.

+1/0
17.9.2014 12:31

J45a10n 11H45o41r88k89ý 2566186566365

...u ...u

0/0
17.9.2014 12:31

F78r15a75n69t37i21š32e68k 11V60r77á56n63a 5289832943301

Vedení SŽDC by mělo být odsouzeno za obecné ohrožení, protože stav, v jaké tuto trať s úsměvem nechali, nic jiného není. Takhle totiž mohl klidně vykolejit nějaký rychlík s tisícem cestujících !!

+7/0
17.9.2014 12:28

K48a55r76e34l 84M37a47t61o37u16š92e82k 2923755683

toto není jediné "slabé místo" trati Chlumec - VOsek

0/0
17.9.2014 14:22

P69a50v82e10l 24M36a39t66o27u84š69e95k 5880457818604

Ve většině zemí světa, kde železnice slušně fungují (tím nemám na mysli třeba Albánii), by dobrou polovinu našich tratí zavřeli pro nesjízdnost. Naše železniční tratě (a silnice v podstatě také) jsou učebnicovým příkladem výsledku práce "zlatých českých ručiček". Někdy mám pocit, že Češi jako národ (který má samozřejmě, jako každý jiný, čestné výjimky) umějí víc pomlouvat a zesměšňovat než dělat. I v dnešní době, kdy se skoro vše v lepším případě vyrábí načasované na dvouletou záruční lhůtu, jsou ve světě železnice jednou z mála věcí, které jsou skutečně kvalitní a na kterých se nevyplácí šetřit. Naši ekonomové a manažeři to zřejmě dosud nezjistili.

+1/0
18.9.2014 8:33

J45a68k50u11b 41P32r51o51k67e24š 6423318272483

Otazka zni, jestli to nahodou neni tim, ze v CR mame jeden z nejvetsich postu km zeleznice na obyvatele, takze ty penize na udrzbu se rozlozi a nikde nic.

Do kazde Horni Dolni vede zeleznicni trat a pro 2 babicky jedouci k doktorovi/na nakupy prijede 30 tunova jednotka.

Osobne si myslim, ze by melo zustat par kapacitnich rychlostnich koridoru. Na ty pripojit mesta dejme tomu nad 50 000 obyvatel a zbytek vyresit po silnici.

Proc by babicky k doktorovi nemohl odvezt mistni nezamestnany s nejakym mikrobusem. Zaroven by pak treba vlak vyuzivalo vice lidi, kdyz by cesta Brno -> Praha netrvala vlakem 3,5h, kdyz se pripocte cesta mestskou dopravou z nadrazi a na nadrazi, tak je cestovani vlakem tak strasne casove neefektivni, ze se vyplati prakticky jakakoliv jina alternativa.

+1/0
18.9.2014 9:13

P74a34v91e17l 15M79a28t69o68u89š81e37k 5900647878474

Obávám se, že používáte údaje, které možná platily před 50 lety. V dnešní době je ve spoustě zemí žel. síť hustší než u nás, ať už na rozlohu nebo na počet obyvatel. Rozdíl je v úrovni, kapacitě, obecně kvalitě té které sítě.

+1/0
18.9.2014 12:11

J11a78k75u69b 34P42r91o44k45e27š 6973248842803

Tak jde o informace jake si pamatuji ze zakladni skoly, takze se za ne rozhodne bit nehodlam. Pochazim z Vysociny a pamatuji si vesnice, kde stale jezdil poloprazdny motorak. Prijde mi to jako obrovske plytvani (chapu ze SZDC a CD jsou rozdilne subjekty, ale nekde se ty penize na udrzbu takove trate vzit musi).

+1/0
18.9.2014 13:46

J15i21ř27í 51E60r76b87e82n 1653624906767

Kolik vám je, jestli se smím zeptat? To jsou názory jak od sedmnáctiletého ultrapravicového mamánka, který nezná pojem síťových vazeb...

0/0
18.9.2014 15:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.