Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Speciální vyprošťovací tank pomáhá odklidit vykolejený vlak s uhlím

Speciální tank vyprošťuje nákladní vlak, jenž vykolejil v neděli večer u Převýšova na Královéhradecku. Těžká technika musela být nasazena především na dva vagony, které se při nehodě převrátily na bok. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L67u91b78o20m95í55r 26J14a19n62o31t46a 5646534226335

Tak to snad ne?!?! OBP totálně na háku 8-o

0/0
22.9.2014 10:46

M42i48l82a75n 73K36r89a91t11o84c22h11v12i69l 8804564624828

Idnes, není pravda že během noci transportér jel na míst. Bylo to v 7 hod ráno, když jsem ho potkával na Hradecké dálnici. Ale v Idnes byla asi ještě temná noc....

+2/0
18.9.2014 13:33

P55a88v75e14l 41O45b15d57r35ž51á92l65e13k 6276334658472

Pražák vstává v 8 a pracuje od 9 či později.

Takže 7 hodin je noc;)

+2/0
19.9.2014 8:52

J60o76s13e40f 11M85i18k21i42n 5243114485804

Tohle video by se mělo poslat na Inspektorát bezpečnosti práce.Aby se lidé pohybovali v blízkosti dosahu lana obzvláště při vyprošťování je zločin. Prasklé lano totiž kudy letí tudy " léčí"

+18/−1
18.9.2014 6:49

J73a83k81u96b 32Š56a37f16a46n70d26a 7115487981451

To by pak ale vyprošťovat nešlo vůbec nic. Pokud mají dostatečně naddimenzované lano tak je pravděpodobnost prasknutí mizivá.

+2/−4
18.9.2014 8:12

T80o94m77á45š 31Ž58i95t85n78ý 6241870881951

bohatě by stačilo kdyby se urvalo to za co je to lano uvázané k tomu vraku...

+7/−1
18.9.2014 8:43

P30e13t89r 55T85o69m28a81n 9318290104180

Určitě to nejsou žádní blbci, aby si na konci několika žilového těžkého tankového lana uvázali nějaký drátek, kterým by tahali vagóny. To lano je předimenzované a vydrží mnohem víc. Při povodních jsem viděl, jak vojáci tankama vytrhávali pařezy z mohutných původních kmenů u řeky a neprasklo žádné. A když praskne tak těžké a velké ocelové lano, neodhodí ho to tak, jako jiné, lehké a slabší, které má větší energii. Souhlasím s tím, že video bylo určitě pořázeno ze statívu a z dálky přiblíženo s objektivem, což dneska není žádný problém.

0/0
18.9.2014 17:55

J19i25r23i 15O85s39v62a85l72d 2395474466657

Polemika na tema urzeni je mimo realitu. Lano meli uvazane za hak ktery ma zvladat "cuknuti" celym nalozenym nakladnim vlakem a samotna lana a kladky jsou certifikovane.

0/0
28.9.2014 13:14

J27o32s77e96f 12M82i44k67i41n 5853434795704

Proč by nemělo jít vyprošťovat? Obsluha je chráněna dostatečně a ostatní mají být dostatečně daleko (zde právě nejsou). Proč mají lesácké traktory s navijákem ochranu zadního skla? Protože to lano už spoustu lidí zabilo. Nejde o dostatečně dymenzované lano, ale třeba o to, že se lano může při dané činosti poškodit.

+3/0
18.9.2014 8:43

J24a77k80u63b 59Š74a76f36a22n43d81a 7795927831341

Ale to lano by stejně letělo v ose, ne nikam do boku. Navíc jsou ta lana už méně pružná a tudíž energie v nich uložená není nijak velká. Pravda, prasknout lano jsem viděl jen jednou a nestalo se vůbec nic. Lano nikam neletělo.

+1/−3
18.9.2014 9:00

J12i32ř89í 64E52r89b68e46n 1493834286467

Letělo by v ose? To jste toho v životě ještě moc neviděl.

Lano totiž poletí tam, kam se zamane letět té části s největší energií. Tedy třeba urvanému úchytu...

+5/0
18.9.2014 15:04

V64l50a77d38i78m35í24r 24H84r15u19b79ý 1714681387142

Teleobjektiv velmi zkresluje odhad vzdálenosti v ose záběru a "přibližuje" předměty k sobě. Pak to vypadá, že lidé v oranžových vestách stojí přímo u lana. Natáčení vyprošťování bych tipoval, že probíhalo ze stativu bez přítomnosti lidské obsluhy - např. "výbuch" pražců v 1:37 a kamera se ani nezachvěla, kdyby ji držel člověk, tak by musel mít ocelové nervy, jinak ten připravený stativ je na záběrech taky vidět.

+4/0
18.9.2014 8:28

J88o94s26e19f 97M19i64k18i94n 5773364805554

V prvních pěti sekundách je zachycen pohyb kamerana a poloha stativu. Dále je hezké, jak se lano vymrští a proti kameře vystrelí úlomky pražců

+1/0
18.9.2014 8:39

S40t40a78n40i38s22l85a44v 14P12ř54i77b69y49l 1969238201926

právě na vymrštění a úlomcích je vidět to zkreslení - zdá se to blízko, úlomky letí a ani zdaleka nedoletí

+2/0
18.9.2014 9:21

T82o60m63á57š 54Ž67i19t47n54ý 6841680421111

Taky jsem na to koukal... Kaskadéři...

+3/0
18.9.2014 8:43

P97a43v67e53l 73O40b48d43r56ž51á69l83e91k 6706404388692

Zrovna hasiče SŽDC bych z nedodržování pravidel BOZP nepodezříval. Ti jsou dost akutátní i na jmennou evidenci osob, které pustí na místo události.

Docela mě překvapilo, že snesli bandu novinářů pod nohama.

0/0
19.9.2014 8:54

V67i94k84t84o52r 29N91á82r85o20ž31n89ý 3669112748

Děkuji za rozšíření obzorů , pane Ptačínský..

Právě jsem se dozvěděl , že jednotka síly je 1 tuna.

0/−1
17.9.2014 15:37

M71a11r56t44i11n 95V32y81s71k59o36c19i92l 3732618955780

To nevite? Hmotnost - 1 fabia, objem - 1 podolsky bazen, plocha - fotbalovy stadion ;-)

+9/0
17.9.2014 15:55

J19i84n26d72ř57i25c55h 23Š75k70o87p29e26k 4525891500945

a ještě obsah motoru 1,9 l či váha vozu 1600 kg

+4/0
17.9.2014 19:31

R21a89d24e94k 36V72a45ň22h22a34r26a 2206981190340

Mně se to blbě představuje. Kolik je to slonů?

+6/0
18.9.2014 10:24

J24i52ř79í 80E83r12b24e85n 1113314356357

Plná lednička.

+6/0
18.9.2014 15:05
Foto

D43a62v55i16d 45K68r97á61s70e80n83s82k21ý 7797590447

Svého druhu poněkud zastaralá, ale stále používaná jednotka. Je ekvivalentní tíze tělesa o hmotnosti jedné tuny. Mimochodem brzdná síla železničních vozů a vlaků se také vyjadřuje v tunách - jako "brzdicí hmotnost (váha)" - a nikdo se tomu nediví.

+1/0
17.9.2014 17:11

P89a38v13e76l 61M63a15t73o71u18š65e91k 5960147238724

Sice jsem p. Ptačinského neslyšel (a pouštět si ho nebudu), takže nevím, o čem hovořil, ale tuna se jako jednotka tažné síly v železniční dopravě běžně (samozřejmě postaru) používá (podobně jako se třeba postaru pevnost materiálu hovorově udává v kilech). Každý, kdo o železnici někdy něco slyšel, ví, o co jde. Podobným nesmysle se může zdát udávání i zcela běžné udávání sklonu v procentech nebo v promile.

0/0
18.9.2014 8:22

J11a47n 11S59v66e27t80l50i10k 8577629429689

Jojo, to měli už v Rusku za cara. Jednotka objemu - 1 vůz. Násobná jednotka byla 1 vagón. To je tzv. SIR soustava.

0/−1
18.9.2014 9:49

P96a68v13e51l 78M94a71t28o58u72š79e57k 5800437368124

Dobrá. Tažná síla (např.) lokomotivy se dnes udává v kilonewtonech (kN), dříve se používaly megapondy (Mp) a běžně se jim tuny. Asi jediní, kdo s tím má problémy, jsou někteří zdejší diskutující.

+2/0
18.9.2014 12:04

P63a65v67e20l 80M72a77t10o77u71š57e61k 5750147108714

Pardon, vypadlo mi slovo "říká" (..běžně se jim říká tuny..).

0/0
18.9.2014 12:06

M15a74r49t61i50n 27J19i51r54o52u73s31e12k 7846825535488

Jo, mohl říct, že ten tank tahá silou 882,5985 KN ... nebo 900 metráků.

+1/0
18.9.2014 12:36

J94a92n 95R74o57h26á94č 4352512117329

a mame po ptakach :-/

+1/0
17.9.2014 15:07

J24a66n 81P68i78r84k75l 2683868504644

Tady je zase "odborníků". Tankem bez věže, se odtahovaly vagony vždycky. Měla jej i nehodová jednotka v České Třebové. Pokud jsou vagony na odpis a koleje pod nimi nadranc, tak je to rychlejší. To se dělá u takových nehod běžně. A pak se vagony rozřežou a zdejší diskutéři si mohou odnést na památku třebas nárazník, nebo rozštípaný pražec.Rv

+7/0
17.9.2014 13:23

J45a56n 26R65o37h97á56č 4972912877139

zatim zde vidim jen jedno moudro nize, ostatni to mame spis jako kino;-)

+1/0
17.9.2014 13:25
Foto

L22u80d20ě13k 96K56o57n53o36p97á25č 1859360865691

Několikrát jsem byl s nehodovým vlakem, to, že nás vraceli, protože někdo přehlédl, že je i druhý podvozek na zemi je také fakt, ale tento přenos opravdu nemá chybu. Ti lidé jsou poprvé u nehody??? 8-o

+2/0
17.9.2014 13:23

R15a51d26e18k 24P66a96v39e56l48k57a 5915871959770

Nestačilo jen přestat ty vagóny hlídat a pak si je včetně kolejnic vyzvednout v nejbližší sběrně?

+25/−1
17.9.2014 13:05

J53a19n 43R20o53h11á58č 4752862297209

musi byt bezpecne zajisteny, aby se nikomu propanaja nic nestalo ;-)

+2/0
17.9.2014 13:09

T43o23m65á29š 69Ž88i77t67n92ý 6151800821731

No aby tam neskončil i zdravý zbytek trati...

+1/0
18.9.2014 8:46

P46e25t50r 62H64o48r63s69k56ý 9585543168526

Ty vagóny asi moc nedingají.. :)

0/−1
17.9.2014 12:49

M26a43r68t55i75n 39V88y13s32k83o73c36i77l 3682248305130

Ty "fotky" jsou uzasne, to je focene pastelkama?

+1/0
17.9.2014 12:44

J72i71ř35í 68E72r38b60e94n 1203474646507

Ne, bramborou skrz igelitku (vypůjčil jsem si citaci z cizí diskuse) ;-)

+1/0
18.9.2014 15:07

J86a64n 20R23o27h71á43č 4972472397509

Pochopil sem to dobre, ze je cilem vytahat vagony vedle na pole?

Pak uz staci zmizet.

+2/−1
17.9.2014 12:41

J92a70k23u41b 76Z35a85m79a49z49a52l 4853815798823

Taky to tak začínám chápat. Naštěstí jsou ty vagony vyrobeny z recyklovatelného materiálu. Jeho doba rozkladu při takovém monžství je při zatažené noční obloze cca 1 týden. V severnějších polohách i polovina času..

+14/0
17.9.2014 12:46

J52a15n 18R59o64h91á34č 4622452287629

tak sem si to nejak myslel, musi se to stihnout do konce roku, kvuliva vykupuR^

+1/0
17.9.2014 12:52

J23a60k95u79b 31Z64a42m31a42z97a58l 4963825698343

Čekal jsem souboj těžké techniky a zatím tam ten tank kempí jako nějakej noob. Useless bot!

+2/−1
17.9.2014 12:40

J67a24n 11H43o78r38k42ý 2436296386895

To je nervák... naposledy jsem zažil něco podobného při přímém přenosy závody slimáků. Měli to nechat komentovat Bosáka.

+1/0
17.9.2014 12:31

J86a73n 58H67o18r77k22ý 2246216346825

...u ...u

0/0
17.9.2014 12:31

F69r27a87n52t60i47š84e92k 17V34r89á39n33a 5209602123481

Vedení SŽDC by mělo být odsouzeno za obecné ohrožení, protože stav, v jaké tuto trať s úsměvem nechali, nic jiného není. Takhle totiž mohl klidně vykolejit nějaký rychlík s tisícem cestujících !!

+7/0
17.9.2014 12:28

K34a79r26e76l 51M41a77t68o71u73š88e80k 2833685573

toto není jediné "slabé místo" trati Chlumec - VOsek

0/0
17.9.2014 14:22

P98a83v54e82l 55M36a76t94o58u35š30e65k 5960437348574

Ve většině zemí světa, kde železnice slušně fungují (tím nemám na mysli třeba Albánii), by dobrou polovinu našich tratí zavřeli pro nesjízdnost. Naše železniční tratě (a silnice v podstatě také) jsou učebnicovým příkladem výsledku práce "zlatých českých ručiček". Někdy mám pocit, že Češi jako národ (který má samozřejmě, jako každý jiný, čestné výjimky) umějí víc pomlouvat a zesměšňovat než dělat. I v dnešní době, kdy se skoro vše v lepším případě vyrábí načasované na dvouletou záruční lhůtu, jsou ve světě železnice jednou z mála věcí, které jsou skutečně kvalitní a na kterých se nevyplácí šetřit. Naši ekonomové a manažeři to zřejmě dosud nezjistili.

+1/0
18.9.2014 8:33

J56a75k73u88b 41P18r16o28k85e19š 6823888722943

Otazka zni, jestli to nahodou neni tim, ze v CR mame jeden z nejvetsich postu km zeleznice na obyvatele, takze ty penize na udrzbu se rozlozi a nikde nic.

Do kazde Horni Dolni vede zeleznicni trat a pro 2 babicky jedouci k doktorovi/na nakupy prijede 30 tunova jednotka.

Osobne si myslim, ze by melo zustat par kapacitnich rychlostnich koridoru. Na ty pripojit mesta dejme tomu nad 50 000 obyvatel a zbytek vyresit po silnici.

Proc by babicky k doktorovi nemohl odvezt mistni nezamestnany s nejakym mikrobusem. Zaroven by pak treba vlak vyuzivalo vice lidi, kdyz by cesta Brno -> Praha netrvala vlakem 3,5h, kdyz se pripocte cesta mestskou dopravou z nadrazi a na nadrazi, tak je cestovani vlakem tak strasne casove neefektivni, ze se vyplati prakticky jakakoliv jina alternativa.

+1/0
18.9.2014 9:13

P22a33v64e41l 39M49a65t77o55u21š56e84k 5660507308754

Obávám se, že používáte údaje, které možná platily před 50 lety. V dnešní době je ve spoustě zemí žel. síť hustší než u nás, ať už na rozlohu nebo na počet obyvatel. Rozdíl je v úrovni, kapacitě, obecně kvalitě té které sítě.

+1/0
18.9.2014 12:11

J80a34k46u26b 42P15r20o78k26e90š 6763368962453

Tak jde o informace jake si pamatuji ze zakladni skoly, takze se za ne rozhodne bit nehodlam. Pochazim z Vysociny a pamatuji si vesnice, kde stale jezdil poloprazdny motorak. Prijde mi to jako obrovske plytvani (chapu ze SZDC a CD jsou rozdilne subjekty, ale nekde se ty penize na udrzbu takove trate vzit musi).

+1/0
18.9.2014 13:46

J53i87ř31í 63E23r96b10e64n 1133844916787

Kolik vám je, jestli se smím zeptat? To jsou názory jak od sedmnáctiletého ultrapravicového mamánka, který nezná pojem síťových vazeb...

0/0
18.9.2014 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.