Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Speciální vyprošťovací tank pomáhá odklidit vykolejený vlak s uhlím

Speciální tank vyprošťuje nákladní vlak, jenž vykolejil v neděli večer u Převýšova na Královéhradecku. Těžká technika musela být nasazena především na dva vagony, které se při nehodě převrátily na bok. Policie nehodu vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L32u67b12o49m18í85r 51J83a98n54o53t56a 5526454336365

Tak to snad ne?!?! OBP totálně na háku 8-o

0/0
22.9.2014 10:46

M96i56l47a82n 58K80r97a65t42o12c65h32v18i86l 8124414884328

Idnes, není pravda že během noci transportér jel na míst. Bylo to v 7 hod ráno, když jsem ho potkával na Hradecké dálnici. Ale v Idnes byla asi ještě temná noc....

+2/0
18.9.2014 13:33

P98a25v43e78l 44O57b13d75r55ž43á83l27e79k 6376564358142

Pražák vstává v 8 a pracuje od 9 či později.

Takže 7 hodin je noc;)

+2/0
19.9.2014 8:52

J59o76s38e73f 49M19i31k51i52n 5533494285754

Tohle video by se mělo poslat na Inspektorát bezpečnosti práce.Aby se lidé pohybovali v blízkosti dosahu lana obzvláště při vyprošťování je zločin. Prasklé lano totiž kudy letí tudy " léčí"

+18/−1
18.9.2014 6:49

J46a65k54u21b 56Š10a37f81a23n68d48a 7105777321191

To by pak ale vyprošťovat nešlo vůbec nic. Pokud mají dostatečně naddimenzované lano tak je pravděpodobnost prasknutí mizivá.

+2/−4
18.9.2014 8:12

T48o52m80á39š 76Ž36i38t54n69ý 6511930691221

bohatě by stačilo kdyby se urvalo to za co je to lano uvázané k tomu vraku...

+7/−1
18.9.2014 8:43

P55e31t79r 33T65o36m76a83n 9288550664400

Určitě to nejsou žádní blbci, aby si na konci několika žilového těžkého tankového lana uvázali nějaký drátek, kterým by tahali vagóny. To lano je předimenzované a vydrží mnohem víc. Při povodních jsem viděl, jak vojáci tankama vytrhávali pařezy z mohutných původních kmenů u řeky a neprasklo žádné. A když praskne tak těžké a velké ocelové lano, neodhodí ho to tak, jako jiné, lehké a slabší, které má větší energii. Souhlasím s tím, že video bylo určitě pořázeno ze statívu a z dálky přiblíženo s objektivem, což dneska není žádný problém.

0/0
18.9.2014 17:55

J28i97r35i 92O27s10v13a81l20d 2675384976937

Polemika na tema urzeni je mimo realitu. Lano meli uvazane za hak ktery ma zvladat "cuknuti" celym nalozenym nakladnim vlakem a samotna lana a kladky jsou certifikovane.

0/0
28.9.2014 13:14

J98o32s15e58f 54M45i92k60i68n 5853274745834

Proč by nemělo jít vyprošťovat? Obsluha je chráněna dostatečně a ostatní mají být dostatečně daleko (zde právě nejsou). Proč mají lesácké traktory s navijákem ochranu zadního skla? Protože to lano už spoustu lidí zabilo. Nejde o dostatečně dymenzované lano, ale třeba o to, že se lano může při dané činosti poškodit.

+3/0
18.9.2014 8:43

J45a82k24u86b 15Š60a59f57a65n64d95a 7165747251351

Ale to lano by stejně letělo v ose, ne nikam do boku. Navíc jsou ta lana už méně pružná a tudíž energie v nich uložená není nijak velká. Pravda, prasknout lano jsem viděl jen jednou a nestalo se vůbec nic. Lano nikam neletělo.

+1/−3
18.9.2014 9:00

J28i39ř73í 21E21r94b66e41n 1773604226957

Letělo by v ose? To jste toho v životě ještě moc neviděl.

Lano totiž poletí tam, kam se zamane letět té části s největší energií. Tedy třeba urvanému úchytu...

+5/0
18.9.2014 15:04

V22l93a35d47i65m17í10r 35H28r45u36b52ý 1504911427482

Teleobjektiv velmi zkresluje odhad vzdálenosti v ose záběru a "přibližuje" předměty k sobě. Pak to vypadá, že lidé v oranžových vestách stojí přímo u lana. Natáčení vyprošťování bych tipoval, že probíhalo ze stativu bez přítomnosti lidské obsluhy - např. "výbuch" pražců v 1:37 a kamera se ani nezachvěla, kdyby ji držel člověk, tak by musel mít ocelové nervy, jinak ten připravený stativ je na záběrech taky vidět.

+4/0
18.9.2014 8:28

J74o49s93e57f 39M27i44k42i67n 5863114725334

V prvních pěti sekundách je zachycen pohyb kamerana a poloha stativu. Dále je hezké, jak se lano vymrští a proti kameře vystrelí úlomky pražců

+1/0
18.9.2014 8:39

S87t56a54n37i10s46l61a52v 70P70ř67i18b18y35l 1929208371836

právě na vymrštění a úlomcích je vidět to zkreslení - zdá se to blízko, úlomky letí a ani zdaleka nedoletí

+2/0
18.9.2014 9:21

T67o53m73á98š 38Ž85i71t11n63ý 6631170131321

Taky jsem na to koukal... Kaskadéři...

+3/0
18.9.2014 8:43

P48a22v33e55l 21O48b94d94r64ž42á11l22e95k 6336864708182

Zrovna hasiče SŽDC bych z nedodržování pravidel BOZP nepodezříval. Ti jsou dost akutátní i na jmennou evidenci osob, které pustí na místo události.

Docela mě překvapilo, že snesli bandu novinářů pod nohama.

0/0
19.9.2014 8:54

V36i17k73t76o72r 87N65á43r81o55ž97n24ý 3749592878

Děkuji za rozšíření obzorů , pane Ptačínský..

Právě jsem se dozvěděl , že jednotka síly je 1 tuna.

0/−1
17.9.2014 15:37

M16a62r64t84i68n 23V68y63s25k45o72c57i19l 3662378725750

To nevite? Hmotnost - 1 fabia, objem - 1 podolsky bazen, plocha - fotbalovy stadion ;-)

+9/0
17.9.2014 15:55

J77i76n92d98ř75i25c73h 44Š60k67o55p14e22k 4495661270365

a ještě obsah motoru 1,9 l či váha vozu 1600 kg

+4/0
17.9.2014 19:31

R62a17d26e34k 16V32a67ň92h15a22r57a 2516911850720

Mně se to blbě představuje. Kolik je to slonů?

+6/0
18.9.2014 10:24

J88i70ř50í 98E80r21b23e63n 1883694936777

Plná lednička.

+6/0
18.9.2014 15:05
Foto

D18a95v68i41d 59K18r51á48s10e19n67s60k52ý 7857750187

Svého druhu poněkud zastaralá, ale stále používaná jednotka. Je ekvivalentní tíze tělesa o hmotnosti jedné tuny. Mimochodem brzdná síla železničních vozů a vlaků se také vyjadřuje v tunách - jako "brzdicí hmotnost (váha)" - a nikdo se tomu nediví.

+1/0
17.9.2014 17:11

P32a68v32e12l 25M62a27t49o59u95š76e37k 5800957138704

Sice jsem p. Ptačinského neslyšel (a pouštět si ho nebudu), takže nevím, o čem hovořil, ale tuna se jako jednotka tažné síly v železniční dopravě běžně (samozřejmě postaru) používá (podobně jako se třeba postaru pevnost materiálu hovorově udává v kilech). Každý, kdo o železnici někdy něco slyšel, ví, o co jde. Podobným nesmysle se může zdát udávání i zcela běžné udávání sklonu v procentech nebo v promile.

0/0
18.9.2014 8:22

J27a62n 72S25v96e26t87l20i42k 8777319509699

Jojo, to měli už v Rusku za cara. Jednotka objemu - 1 vůz. Násobná jednotka byla 1 vagón. To je tzv. SIR soustava.

0/−1
18.9.2014 9:49

P41a40v29e67l 36M86a79t46o35u55š15e80k 5150237198574

Dobrá. Tažná síla (např.) lokomotivy se dnes udává v kilonewtonech (kN), dříve se používaly megapondy (Mp) a běžně se jim tuny. Asi jediní, kdo s tím má problémy, jsou někteří zdejší diskutující.

+2/0
18.9.2014 12:04

P55a70v72e37l 70M57a81t68o22u44š16e70k 5150247158294

Pardon, vypadlo mi slovo "říká" (..běžně se jim říká tuny..).

0/0
18.9.2014 12:06

M49a28r19t35i45n 95J61i38r76o82u46s25e47k 7696905445818

Jo, mohl říct, že ten tank tahá silou 882,5985 KN ... nebo 900 metráků.

+1/0
18.9.2014 12:36

J95a32n 29R74o78h96á13č 4692712847679

a mame po ptakach :-/

+1/0
17.9.2014 15:07

J74a45n 40P63i49r90k75l 2853738904474

Tady je zase "odborníků". Tankem bez věže, se odtahovaly vagony vždycky. Měla jej i nehodová jednotka v České Třebové. Pokud jsou vagony na odpis a koleje pod nimi nadranc, tak je to rychlejší. To se dělá u takových nehod běžně. A pak se vagony rozřežou a zdejší diskutéři si mohou odnést na památku třebas nárazník, nebo rozštípaný pražec.Rv

+7/0
17.9.2014 13:23

J29a35n 75R75o42h79á98č 4322952957469

zatim zde vidim jen jedno moudro nize, ostatni to mame spis jako kino;-)

+1/0
17.9.2014 13:25
Foto

L79u70d41ě19k 96K30o52n40o38p41á35č 1889520195171

Několikrát jsem byl s nehodovým vlakem, to, že nás vraceli, protože někdo přehlédl, že je i druhý podvozek na zemi je také fakt, ale tento přenos opravdu nemá chybu. Ti lidé jsou poprvé u nehody??? 8-o

+2/0
17.9.2014 13:23

R83a30d10e68k 95P31a40v81e55l52k30a 5365371919850

Nestačilo jen přestat ty vagóny hlídat a pak si je včetně kolejnic vyzvednout v nejbližší sběrně?

+25/−1
17.9.2014 13:05

J44a77n 49R92o83h77á59č 4652872537489

musi byt bezpecne zajisteny, aby se nikomu propanaja nic nestalo ;-)

+2/0
17.9.2014 13:09

T17o90m92á49š 86Ž88i70t90n31ý 6201220261781

No aby tam neskončil i zdravý zbytek trati...

+1/0
18.9.2014 8:46

P11e44t86r 65H48o96r87s17k15ý 9975963658736

Ty vagóny asi moc nedingají.. :)

0/−1
17.9.2014 12:49

M76a14r76t24i78n 32V15y51s29k83o87c51i88l 3332958615690

Ty "fotky" jsou uzasne, to je focene pastelkama?

+1/0
17.9.2014 12:44

J29i23ř74í 38E98r36b18e72n 1733424386367

Ne, bramborou skrz igelitku (vypůjčil jsem si citaci z cizí diskuse) ;-)

+1/0
18.9.2014 15:07

J64a59n 75R70o59h70á34č 4232942737359

Pochopil sem to dobre, ze je cilem vytahat vagony vedle na pole?

Pak uz staci zmizet.

+2/−1
17.9.2014 12:41

J33a84k72u50b 54Z79a70m38a59z24a34l 4423525488233

Taky to tak začínám chápat. Naštěstí jsou ty vagony vyrobeny z recyklovatelného materiálu. Jeho doba rozkladu při takovém monžství je při zatažené noční obloze cca 1 týden. V severnějších polohách i polovina času..

+14/0
17.9.2014 12:46

J12a74n 77R86o69h59á41č 4182892567329

tak sem si to nejak myslel, musi se to stihnout do konce roku, kvuliva vykupuR^

+1/0
17.9.2014 12:52

J90a23k61u45b 89Z45a15m27a10z13a74l 4513455328283

Čekal jsem souboj těžké techniky a zatím tam ten tank kempí jako nějakej noob. Useless bot!

+2/−1
17.9.2014 12:40

J61a67n 96H15o45r51k38ý 2176326206215

To je nervák... naposledy jsem zažil něco podobného při přímém přenosy závody slimáků. Měli to nechat komentovat Bosáka.

+1/0
17.9.2014 12:31

J29a95n 48H62o35r41k41ý 2636326476475

...u ...u

0/0
17.9.2014 12:31

F46r61a87n51t17i42š94e12k 71V12r44á34n36a 5229552323591

Vedení SŽDC by mělo být odsouzeno za obecné ohrožení, protože stav, v jaké tuto trať s úsměvem nechali, nic jiného není. Takhle totiž mohl klidně vykolejit nějaký rychlík s tisícem cestujících !!

+7/0
17.9.2014 12:28

K27a54r71e33l 38M67a34t93o97u13š63e22k 2263135903

toto není jediné "slabé místo" trati Chlumec - VOsek

0/0
17.9.2014 14:22

P63a39v29e58l 67M82a63t85o10u88š25e18k 5570937138374

Ve většině zemí světa, kde železnice slušně fungují (tím nemám na mysli třeba Albánii), by dobrou polovinu našich tratí zavřeli pro nesjízdnost. Naše železniční tratě (a silnice v podstatě také) jsou učebnicovým příkladem výsledku práce "zlatých českých ručiček". Někdy mám pocit, že Češi jako národ (který má samozřejmě, jako každý jiný, čestné výjimky) umějí víc pomlouvat a zesměšňovat než dělat. I v dnešní době, kdy se skoro vše v lepším případě vyrábí načasované na dvouletou záruční lhůtu, jsou ve světě železnice jednou z mála věcí, které jsou skutečně kvalitní a na kterých se nevyplácí šetřit. Naši ekonomové a manažeři to zřejmě dosud nezjistili.

+1/0
18.9.2014 8:33

J97a28k84u41b 72P29r91o74k38e58š 6833818482963

Otazka zni, jestli to nahodou neni tim, ze v CR mame jeden z nejvetsich postu km zeleznice na obyvatele, takze ty penize na udrzbu se rozlozi a nikde nic.

Do kazde Horni Dolni vede zeleznicni trat a pro 2 babicky jedouci k doktorovi/na nakupy prijede 30 tunova jednotka.

Osobne si myslim, ze by melo zustat par kapacitnich rychlostnich koridoru. Na ty pripojit mesta dejme tomu nad 50 000 obyvatel a zbytek vyresit po silnici.

Proc by babicky k doktorovi nemohl odvezt mistni nezamestnany s nejakym mikrobusem. Zaroven by pak treba vlak vyuzivalo vice lidi, kdyz by cesta Brno -> Praha netrvala vlakem 3,5h, kdyz se pripocte cesta mestskou dopravou z nadrazi a na nadrazi, tak je cestovani vlakem tak strasne casove neefektivni, ze se vyplati prakticky jakakoliv jina alternativa.

+1/0
18.9.2014 9:13

P98a17v88e27l 31M44a58t26o13u10š58e70k 5170477388774

Obávám se, že používáte údaje, které možná platily před 50 lety. V dnešní době je ve spoustě zemí žel. síť hustší než u nás, ať už na rozlohu nebo na počet obyvatel. Rozdíl je v úrovni, kapacitě, obecně kvalitě té které sítě.

+1/0
18.9.2014 12:11

J19a84k50u19b 60P84r28o83k16e32š 6663988662923

Tak jde o informace jake si pamatuji ze zakladni skoly, takze se za ne rozhodne bit nehodlam. Pochazim z Vysociny a pamatuji si vesnice, kde stale jezdil poloprazdny motorak. Prijde mi to jako obrovske plytvani (chapu ze SZDC a CD jsou rozdilne subjekty, ale nekde se ty penize na udrzbu takove trate vzit musi).

+1/0
18.9.2014 13:46

J54i14ř12í 27E49r28b19e49n 1143844166627

Kolik vám je, jestli se smím zeptat? To jsou názory jak od sedmnáctiletého ultrapravicového mamánka, který nezná pojem síťových vazeb...

0/0
18.9.2014 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.