Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kněz kandiduje za komunistickou stranu, její minulost mu nevadí

Chlumecký farář se rozhodl kandidovat do místního zastupitelstva za komunistickou stranu. Bývalý elitní policista, kterého vyšetřuje Generální inspekce bezpečnostních sborů, a zároveň kněz Církve československé husitské, jde i přes pochyby svých představených do voleb z druhého místa na kandidátce KSČM.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a53n 24P88á43n96e26k 1312399585349

Pochopil jsem, že Bůh má zvrácený smysl pro humor. Navíc v pondělí bude v tomhle husitském kostele přednášet "fízl" Ondráček. Ano, ten, co v roce 1989 v Praze mlátil lidi. Ale co, třeba se chce omluvit lidem za svou minulost. Anebo ne?

http://domaci.eurozpravy.cz/politika/103629-kalouskem-oznaceny-komunisticky-fizl-vystoupi-v-kostele/

Přemýšlím, jestli by ten kostel neměl z vyšší moci vyhořet do základů. 

Tohle absurdní drama by nevymyslel ani chudák Václav Havel.

+1/0
4.10.2014 20:05

T63o47m96á13š 63K65u87č29e14r78a 5497292307562

Tak on není sám, komu přeskočilo. Tyran a krutovládce Stalin se za mladých let jmenoval Džugašvili a studoval bohoslovectví a chtěl být knězem, dokonce prý byl vzorný student. To že mu později hráblo, je jiný problém. Evidentně je zde nějaká příbuznost mezi oběma pány.:-/

+1/0
27.9.2014 12:13

M57i61l17o21š 98Z51e69l15e23n78d44a 7321945193428

V jeho logice myšlení může klidně kandidovat za fašisti. Ty měli taky celkem dobrý sociální program a bylo u nich spousta inteligentních a poctivých lidí.

+1/0
23.9.2014 11:26

H46e98l67e51n69a 93K98a87v72k94o75v66á 4273566859873

Jestliže už ani duchovním nevadí, jak komunisté v minulosti  perzeukovali církev, pak to v tomhle státě opravdu nestojí za nic.

+1/−1
22.9.2014 11:11

M33i93l41o85š 44V18o19n40d17r63u58š33k27a 5675411697774

Právě československá církev husitská moc perzekuovaná nebyla...

0/0
8.10.2014 15:12

M86i66l78a81n 76M60i61k57o72j43a26n 2335831519589

No a co by my na minulosti KSČM mělo vadit? Když lidem nevadí minulost katolické církve a její strany KDU-ČSL, rozkrádačská minulost ODS a ČSSD, škůdcovská činnost TOP?

Přestaňte neustále nesmyslně štvát s minulostí, která je dávno překonaná a kde není problém a začněte se konečně zabývat problémy, které je skutečně nutno řešit a které za komunistů neexistovaly: přetrvávající nižší životní úroveň oproti jiným zemím, 3/4 milionu nezaměstnaných, neprávní stát, rostoucí zločinnost, armáda k ničemu atd. atd.

+1/−4
22.9.2014 6:42

K37a90r20e38l 63D33r96d37a 6893365447159

Rozkradený stát začíná u zlodějů. Jak snadno se krade člověku, který odmítá uznat "nepokradeš" a uznává raději "kdo nekrade, okrádá rodinu". O tom to je. Nezatočili jsme s komunisty a jejich morálkou. Teď se v tom topíme. Daň za liberalismus, flegmatismus a cynismus. Komu se hodí právě takto pokračovat?

+2/−1
22.9.2014 7:20

A45l74e69š 14L63i15s88o40v88s16k16ý 9552424783378

Říká se, že každý člověk má dva důvody pro své jednání, jeden vznešený a jeden skutečný. "Rostislav Kotrč se snaží prolomit tradiční nevraživost mezi církvemi a komunistickou stranou" - to je ten vznešený. A ten skutečný? Člověk toužící po moci a popularitě, který se neváhá spojit s kýmkoli pro dosažení svého cíle. Bravo, jen  víc takových lidí a brzy bude po CČSH.

0/−1
21.9.2014 22:26

K71a73r92e16l 32D22r10d95a 6363575137169

Kostlivec ve skříni. Československo vzniklo dík českému nacionálnímu socialismu, který měl své kořeny v německém nacionalismu. Podobně jako při vzniku Německé říše bylo i při vzniku Československa aktivní hnutí Pryč od Říma a došlo k perzekuci Římskokatolické církve. K perzekuci, která trvala až do roku 1989. Nelze mluvit o českých komunistech bez vědomí celé české socialistické éry 1918-1989. 

  Přitom v Rakousku bylo hnutí Pryč od Říma spojeno s antisemitismem a perzekucí Čechů a Poláků a v zásadě šlo o životní filozofii nastupujícího Adolfa Hitlera.

  Čeští a moravští katolíci postupovali vcelku moudře a během "století likvidace české katolické církve" svoji pozici obhájili. Československý stát se pokusil katolickou církev nahradit vlastní státní církví, kterou je právě CČSH, pohrobek "největší slávy" českých nacionálních, socialistických a komunistických dob.

  Hrozné je, že podstatu českého samostatného státu skutečně tvoří 100 let odpadlí katolíci, protestanté, socialisté, fízlové, stbáci, bolševici, rusofilové, komunisti, vrazi, zloději... Co zbude z České republiky, pokud všechnu takovou špínu zavrhneme? Je nebezpečí, že nic. Že se česká státnost rozplyne jak mlha nad hrncem. Volání po tom, aby naše historická paměť byla kratší a kratší, je jen další zákeřnou ideologickou manipulací, která paradoxně hájí Český stát, bohužel ve vší své špinavosti. 

  Rostislav Kotrč ale připomíná, že je třeba se ptát, co teď? Česko potřebuje duchovní obrodu, obrodu kulturních hodnot, obrodu víry. Počítám, že všechny české kulturní hodnoty byly přes 100 let zneužívány k ideologickým cílům a jejich pravdivost se pokřivila a smazala. Ale stále jsou zde přítomny. Nejvyšší čas začít je hledat, očišťovat a respektovat. ;-)

  Stále hrozí, že mnohem snazší je zlomit nad ztraceným levicovým Českem hůl.

+3/−3
21.9.2014 19:01

M54a88r38t88i54n 42N55o26v81á13k 8397622282942

Prosím, katolíci, zlomte nad námi hůl, táhněte do Vatikánu a nechte naši krásnou ateistickou zemi na pokoji. Díky.

+2/−4
21.9.2014 19:27

K21a68r30e83l 63D94r83d94a 6353635957309

Nejsem katolík. Jen se v té "ateistické špíně plné vražd" snažím orientovat.;-)

+3/−1
21.9.2014 19:43

M21a92r44t78i42n 56N60o97v44á51k 8597262612232

Každopádně se katolíků zastáváš.

Je zajímavé, že je to celé naopak: Čím méně náboženství, tím více klidu a míru: http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Peace_Index#Global_Peace_Index_rankings

+2/−3
21.9.2014 19:49

F29r60a68n18t13i31š50e17k 31M49a66l28i66ň42á82k 7135620751

Mýlíte se. Nejvíce obětí v dějinách lidstva přinesly právě vaše ateistické režimy. Nacismus (zejména v Německu) a komunismus (zejména v Rusku)

+2/−3
21.9.2014 22:23

M67a76r41t31i70n 30N52o98v10á19k 8947562352892

Nesmysly, Františku. Nacistické Německo bylo tvořeno věřícími křesťany, uzavřelo konkordát s katolickou církví, posílalo děti do katolických škol, Hitler mluvil o boží prozřetelnosti a dokonce brojil proti ateistům...

Komunismus je společensko-ekonomická teorie, která nemá nic společného s ateismem (to byl pouze Marxův osobní postoj), ale s bojem proti církvím - které považovala za jedny z hlavních vykořisťovatelů (byly příliš bohaté a mocné) - to byl ten pravý důvod, proč po nich šla.

+1/0
21.9.2014 23:26

K47a69r76e98l 78D29r58d53a 6743805337789

Máte v tom zmatky. Přitom Vám to na začátku vlákna popisuji. Vznik Německé říše provázela likvidace Římskokatolické církve. Německo bylo programově protestantské. To samé bylo za nacistů. Protestantské církve byly preferované. Hitler dokonce založil vlastní církev. Katolíci byli omezováni a také mají mnohem víc popravených duchovních v období Třetí říše.

  V zásadě to u německých nacistů vypadalo stejně jako v Československu. Také se našla ochotná protestantská CČSH, která s komunisty likvidovala především katolíky.

0/−1
22.9.2014 7:36

M92a58r81t50i95n 67N65o38v74á16k 8607812412682

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%AD%C5%A1sk%C3%BD_konkord%C3%A1t

Aspoň se shodneme na tom, že považovat nacismus za ateistickou ideologii je směšné.

+1/0
22.9.2014 23:35

K20a52r74e74l 91D37r97d47a 6533645137539

Směšné je spojovat nacismus s křesťanstvím na základě jalových argumentů. Co má konkordát společného s nějakou nacistickou ideologií? 

  S ateismem jste si tady začal Vy. A v dalších reakcích je myšlena především bezbožnost. A Česko je takové jaké je díky své bezbožnosti. Takže pojem "krásná ateistická země" je spíš ironie, ne?

  Spíš jsou hloupé české kořeny německého nacismu, který se fakticky vyprofiloval na řešení "české otázky" Vídní k naprosté nelidskosti. Že by přínos českých ateistů "světu bez násilí"? ;-D

http://cs.wikipedia.org/wiki/Nacismus#Nacismus_a_n.C3.A1bo.C5.BEenstv.C3.AD

0/−1
23.9.2014 7:13

M29a42r78t23i11n 59N97o91v37á93k 8277592232372

Ty jsi mimo - co se týká ateismu, reagoval jsem na Maliňáka - vmísil ses nám do diskuze.

Co má konkordát společného s nacismem? Hitler napsal Mein Kampf r.1925, tzn. když se ním církev paktovala, už dávno věděla, co je zač.

Vatikán byl odjakživa "zarytým odpůrcem" Adolfa Hitlera, právě proto:

PROTO ním uzavřel oboustranně výhodný konkordát (kterým Třetí říši zlegitimizoval v podstatě pro celý zbytek světa). PROTO německým katolíkům nařídil rozpustit katolickou stranu a zdržet se jakékoli politické aktivity, která by nebyla schválena nacistickým režimem (a pak bývalí členové houfem přecházeli do NSDAP). PROTO zpřístupnil církevní záznamy o tom, kdo byl a kdo nebyl dostatečně "rasově čistý," aby přežil perzekuci vyplývající z norimberských zákonů. PROTO uspořádal ohromnou oslavu Hitlerových narozenin, při níž mu berlínský kardinál - na instrukce samotného papeže - popřál srdečné gratulace za všechny biskupy a diecéze v Německu... doprovázené vroucnými modlitbami německých katolíků. PROTO mu papež (v únoru 39) poslal dopis (cituji) "proslulému Adolfu Hitlerovi, fuhrerovi a kancléři Německé říše," ve kterém jej ujistil o neutuchající podpoře církve a vidině vzájemné bezproblémové spolupráce... a zakončil jej krásně: "s boží pomocí...":) PROTO byli hledaní nacističtí zločinci převáděni do Jižní Ameriky - Vatikán jim zprostředkovával pasy, peníze... a po příjezdu ubytování a nezbytnou pomoc. PROTO církev navázala mnohá cenná přátelství s dalšími extrémně-pravicovými (často fašistickými) diktaturami, kde nacističtí vrazi a mučitelé udělali druhé kariéry. PROTO nikdo z nácků (vč. Hitlera) nebyl nikdy exkomunikován. PROTO se Mein Kampf nikdy nedostal na seznam církví zapovězených knih.

0/0
23.9.2014 18:01

K89a96r25e40l 18D94r66d19a 6193165777109

Jste pod mým příspěvkem a z ateismu si zde děláte křišťálově čistou modlu. Přitom Velká francouzská revoluce utopila křesťanský svět v krveprolití. 

  K hláškám PROTO. Říkám, že lžete. ;-) Máte zaujaté argumenty, které jsou na první pohled nesmyslné. (Pojem klerofašismus jste asi nikdy neslyšel. Co španělská občanská válka? Co ateistický stalinismus?)

  V Německu bojovala katolická církev o přežití a obávala se dalšího kulturního boje. Proto Říšský konkordát. Jinak šlo samozřejmě o koexistenci křesťanství a nacistického režimu. To je zřejmé. Dost podobná situace jako v komunistickém Československu.

  Církev je sbor věřících, jejichž jednání se zas tak neliší od jednání většiny společnosti. V tom jsou Vaše soudy notně krátkozraké. ;-)

  Spíš jsme se dostali ke smyslu křesťanství. Víra, přímo Bůh, nás umí podpořit v našem jednání. Pokud budeme usilovat o demokratickou společnost, křesťanství nám pomůže. Vaše odsudky jsou pak zákeřné a škodí všem. Pokud budeme usilovat o návrat rudé totality, jistě, Bůh nám také pomůže. Volba je na nás. ;-)

0/−1
24.9.2014 7:13

M87a94r80t55i14n 27N46o52v48á33k 8597612152102

VFR svět ZCIVILIZOVALA - "Obecně je vnímána jako hlavní přelomový bod evropských kontinentálních dějin, znamenala přechod od absolutismu k občanství a ustavení všech lidí jako hlavní politické síly." -> tehdy vznikla demokracie, navzory prašivé katolické církvi. Ano, neobešla se bez excesů, ale Jakobínský teror trval (z 10 let VFR) necelý rok, bylo to období "které bylo charakteristické politickým násilím vyvolaným konfliktem mezi soupeřícími stranami girondistů a jakobínů a bylo poznamenáno hromadnými popravami faktických i domnělých nepřátel revoluce odsouzených revolučním tribunálem". (Wikipedie)

Kdyby katolíci tím konkordátem de facto nezlegitimizovali Třetí říši v očích zbytku světa, tak by nacisté nikdy nebyli tak silní, aby ji mohli ohrozit.

Křesťanství i ostatní abrahámovská náboženství jsou nepříteli demokracie, protože nabádají ke slepé poslušnosti, víře v nesmysly a akceptaci pokřivené morálky. Hodně podobně jako komunismus a nacismus. Všechny tyto ideologie mají společné to, že jsou iracionální a amorální, akorát každá trochu jinak.

Jediná cesta k demokracii je skrze sekularismus, racionální myšlení, humanismus - to je spolehlivě ověřeno současnou praxí. Čím má náboženství ve společnosti marginálnější vliv, tím lépe.

0/0
26.9.2014 13:22

K83a49r41e26l 35D25r61d64a 6473105327239

To vyvozujete z čeho? Index míru nemá s náboženstvím nic společného. Snad jen, že nejméně násilí mají země civilizované křesťanstvím. Máte v popředí jak silně katolické, tak silně protestantské země.

  Mezi přední země ateistů patří Česko, Estonsko a Vietnam. Obecně ateisté vzbuzují nedůvěru a předsudky. Jsou srovnáváni s komunisty a nacisty. Na žebříčku odsudků jsou první před Židy, Romy, homosexuály, feťáky a sexuálními zvrhlíky. Jsou považováni za méněcenné.

  Aneb hájení ateismu v Česku sebou nese gloriolu "českého bolševického odpadu", když Čech vycestuje do civilizovaného světa. To mi vcelku vadí.

0/−1
21.9.2014 22:52

M55a18r85t19i32n 72N45o11v71á12k 8207802882982

Právě že má. Česko, Island, Japonsko, Nizozemsko, celá Skandinávie = nejsekulárnější a zároveň země s nejmírumilovnějším obyvatelstvem. Žádná země civilizovaná křesťanstvím neexistuje - to, co ty země zcivilizovalo, byla naopak sekularizace! Dokud byla Evropa pod nadvládou křesťanů, vypadalo to tu podobně jako v islámských zemích dnes.

Ateisté vzbuzují nedůvěru a předsudky pouze u lidí, kteří prošli náboženským brainwashingem. Je tak nějak očekávatelné, že vy věřící budete kolem sebe čím dál víc kopat, protože vás pořád ubývá. Za posledních 10 let v ČR ubylo cca 70 % katolíků, Němci, Rakušané a další taky houfem vystupují z církví. Ty pedofilní skandály, homofobní výpady a boj proti zdravému rozumu prostě normálně uvažující lidi odrazují, proto vám tam zbudou jen ty nejbezradnější ovečky. Abych nezapomněl, tento trend platí víceméně pro celý civilizovaný svět. Náboženská víra umírá, smiřte se s tím.

+2/−1
21.9.2014 23:58

K22a69r87e66l 47D63r35d18a 6213265777929

Nejsem ani katolík, ani věřící. Jinak vaříte z vody a argumenty užíváte jak se Vám hodí. V podstatě lžete.

  Nevím kolik Vám je, ale pokles věřících při sčítání lidu v ČR má důvody zcela jinde, a ví to v Česku každý. V době sametu se ke katolíkům hlásily 4 mil. lidí. Samet vyvolal duchovní euforii, viz Václav Malý na Letné a na Václaváku, která se vrací do svých kolejí.

0/−1
22.9.2014 7:12

A79n61n47a 32Č57e80r32n90á 1707384669394

Moje orientace je sociální a pravicová. A hlavně jsem proti vraždící levici, ať už nacistům nebo komunistům, lidský život má vyšší hodnotu, než nějaký nereálný marxistický utopie fanatiků. V tom má zmatek, kněz. Rv

+7/−2
21.9.2014 15:07

M10a86r25t14i37n 80N39o59v36á35k 8137902752802

Souhlas. Ale vraždící křesťané a jejich utopie, to je v pořádku??

+3/−2
21.9.2014 16:09

J62a68r86o47m96í68r 40K39r91á82l 4620499534389

Inu, ve středověku se vraždilo bez ohledu na víru.  Ale řeč je o dnešku a době nedávné, jestli jste si nevšiml.

+2/−3
21.9.2014 17:10

F58r96a37n82t13i58š65e59k 47M31a79l39i86ň27á65k 7535580551

Promiňte, já vám nerozumím. O čem to tady mluvíte? Můžete jmenovat jediný křesťanský stát, který provokuje války? Jedinou křesťanskou církev, která se ozbrojuje, vyhazuje do vzduchu cizí konzuláty, řeže hlavy cizím novinářům a kamenuje homosexuály na ulici? V současnosti jsou křesťané nejpronásledovanějším náboženstvím na světě. A to jak ze strany vás ateistů, tak ze strany mohamedánů, bojovných hinduistů...a dalších ...ismů. Současná mezinárodně politická scéna skutečně nezná žádné vraždící křesťany.

+1/−1
21.9.2014 22:31

M55a76r27t63i13n 33N41o96v97á70k 8937422502872

Klídek, bavili jsme se o historii, což z napsaného jasně vyplývá. I když, co se týká současnosti, nedá se říct, že by byl terorismus křesťanům cizí: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism  Výhrůžky, únosy, vraždy, bombové útoky... Křesťané jsou sice obecně civilizovanější než muslimové, ale jen proto, že jsou sekularizovanější. V dnešní době stěží najdeš nějaký opravdu křesťanský stát (teokracii).

0/0
22.9.2014 0:19

J37a10r11o38m96í30r 87K27r24á12l 4310659664669

Pokud pokládáte za historii 100 let, pak ale nechápu, proč píšete o vraždících křesťanech.  Nemáte v tom nějaký guláš ?

0/0
22.9.2014 6:23
Foto

J81i23ř72í 47Z34á16r92u75b20a 8933928144517

Tady je krásně vidět to zoufalství Husitské církve, ordinují duchovním člověka, který je evidentně špatně orientovaný. Je to další kardinální selhání tohoto spolku. Jan z Husi se musí v hrobě obracet rychlostí turbiny a jeho ostatky musí na řece tvořit dvoumetrové vlny a utvářet zcela zřetelný slapový jev. Církev orientovaná levicově? Podoba s prvotní církví? Plive na hrob všem těm duchovním, kteří zemřeli v komunistických lágrech, plive do obličeje všem těm, kteří byli perzekuováni z to, že věřili v Boha a jednali podle toho. Plive do ksichtu všem, co pracovali v podzemní církvi a byli pro to mučeni a zabíjeni. Opět se ukazuje, že tak jak je psáno v Písmu, s pšenicí je na poli také mnoho koukolu a až přijde žeň, to svinstvo skončí v peci. ;)

+6/−2
21.9.2014 13:50

M15a59r94t65i14n 79N91o12v85á26k 8377552382672

Je nesmysl, že by církev nemohla být orientována levicově, viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99es%C5%A5ansk%C3%BD_komunismus

+1/0
21.9.2014 16:12

J37a62r25o41m47í66r 73K25r84á96l 4560189434939

Církev husitská je umělé účelové sdružení.  A dokonce stejně staré, jako KSČ. A po roce 48 s ní i spolupracovala a KSČ ji tolerovala daleko víc, než jiné církve.

+1/−2
21.9.2014 17:13

F60r88a16n44t92i77š81e66k 29V46r26á84n73a 5649942953451

Není Chlumec to místo, kde doteď místní komunisti oplakávají veřejnobezpečnostní oběti bratří Mašínů ?! To se přidává k pěkné partičce ;-D

+4/−2
21.9.2014 11:11

J90o95s48e64f 23D94o61č55k46a76l 4891746964194

Vyjste zase příznivec vrahů,kteří vraždili i ze ziskuchtivé motivace - pořídit si motorku.Změna režimu z nich udělala v očích části občanů hrdiny, a vraždění za boj proti režimu.Kdo je vrah, vrahem zůstane,bez ohledu  na motiv.A být příznivcem vrahů, to na mé morální stupnici je horší stupeň, než politická příslušnost.

+4/−7
21.9.2014 12:41

I95v45a96n 51J95i19r91e62š 6593842701428

Onen farář má naprostou pravdu, ideální společenský řád jednou vznikne vzájemným roubem křesťanství a komunismu, dvou nejušlechtilejších a nejlepších myšlenek v dějinách lidstva, bohužel obou v dobách svého vzniku dehonestovaných, pokřivovaných a limitovaných lidskou primitivností, agresivitou a egoismem, což jsou vlastnosti, které dokonale využívá pravice ve svém boji proti lidskému pokroku, aby nepřišla o své fantazie jak jsou výluční, mimořádní a mají právo ostatní zneužívat a vydírat.

+4/−4
21.9.2014 10:30

F77r25a61n91t19i30š87e60k 64V21r94á39n46a 5939532883561

Bohužel praxe ukázala, že ani křesťanství ani komunismu nefungují ani v případě svých vlastních členů a propagátorů, kteří se sami chovají proti desateru resp. proti společenské solidaritě - v obou případech funkcionáři oportunisticky využívají svých rolí k vlastnímu obohacení, mocenskému uspokojení či jinému prospěchu.

+2/−3
21.9.2014 11:19
Foto

P11a91v91e31l 37N30e48t76o23l97i86c53k38ý 3460631939790

To slovo kněz zavádí. On to ale není kněz ale protestantský pakněz.

+2/−4
21.9.2014 10:18

M26i46r92o53s66l69a85v 45B53u83č50e67k 6143123641134

Práce s dobrem je složitá, svědčí o tom celé dějiny. "Konám-li někomu dobro - Druhému je vykonáváno nedobro" ..

Mezi Hitlerem - Stalinem - Gottwaldem - Církvemi, pak rozdílu není a ani nemůže být. Hitler chtěl dobro pro Němce, pravda, Stalin pro celý svět .. Výsledky jsou jasné, mj. všelidovost majetků je cestou zcestnou - viz. "První husitské kádě v Táboře", první tunel v dějinách !

Tedy se domnívám - Není třeba sloužit Bohu, je třeba sloužit sobě, bližním a tak celé společnosti. Program je dán - Desatero .. Nesplnitelné, nicméně cesta pro člověka, na každý den - rok - celý život .. Pak není nutno s kalichem stát a svítit si na cestu ještě Rudou hvězdou .. R^

+1/−2
21.9.2014 5:47

J15a57r91o77m21í50r 93K22r25á95l 4310119174359

No, pokud je pro Vás chování dle desatera (s výjimkou prvních dvou přikázání) nesplnitelné, pak byste se měl nad sebou důkladně zamyslet. :-/

+2/0
21.9.2014 7:56

M74i40r44o66s76l17a94v 12B44u32č15e84k 6823453971194

pane Král - zřejmě jde o ranní nepochopení. Cíle jsou vytyčeny - nicméně jsou těžko naplnitelná .. , např. - Běžné,  reálné manželství a podobně to mám s Desaterem. Program skutečně geniální a platný - Nicméně,  denně chybujeme - (aniž bychom chtěli) ..  

    "Je tedy naší povinností - stále usilovat o přiblížení se tomu ideálu", každý den - celý život.  Ten rozpor - Idea - Realita - Si má člověk vyhodnocovat sám, nepotřebuje k tomu církve, nebo hvězdy - Nazývá se to svědomí .. R^

0/0
21.9.2014 9:07

J18a95r31o50m33í88r 70K26r68á75l 4510809384699

OK, to beru.  Ono totiž to desatero vzniklo daleko dřív, než si ti pojašení odpůrci všeho církevního myslí.  Dnes bychom to nazvali spíše pravidly slušného chování.

+1/0
21.9.2014 9:26

M47i84r38o28s18l19a32v 47B35u57č17e13k 6223693711354

OK - vysvětleno .. mj. "Na našem případu je vidět sílu slova" - Psaného + mluveného .. Každopádně tyto servery - způsob vedení diskuse beru za přínosný, tedy ještě jednou děkuji za Vaši reakci - mnoho zdaru přeje Miroslav ... R^

0/0
21.9.2014 9:48

J67a58r24o15m86í35r 78K66r12á85l 4690289964119

:-) Příjemnou neděli i Vám.

0/0
21.9.2014 10:07

K64a24r72e73l 83D29r56d64a 6363875867709

K té "demagogii" je třeba přidat, že duchovní Církve československé husitské se po roce 1945 přihlásili ke komunismu a byli od roku 1949 ve vedení Státního úřadu pro věci církevní, který organizoval komunistické represe proti duchovním a církvím v Československu.

  (Např. při likvidaci klášterů došlo k rozkradení majetku a trestní stíhání bylo v roce 1953 ututláno. Od roku 2011 čelí CČSH obvinění z neoprávněného nakládání s veřejnými prostředky. A známá je homosexuální kauza ženatého pražského biskupa CČSH Karla Bicana, který byl i přes své jednání potvrzen ve funkci. Záznam svádění mladého muže k sexu tímto biskupem je k dohledání zde na iDNES.)

  Spojovat KSČM s represemi 50. let lze snadno, spíš se zapomnělo na vinu Církve československé husitské, a to na veškerých represích Československa proti církvím od roku 1918. Rv:-/

+5/0
21.9.2014 0:16

J70i72r42i 30K75n11o53t42e18k 2929658338829

Všichni ti, kteří zde reagují na vše spojené se slovem "komunista" jako býk na červený hadr by si měli uvědomit, že každá ideologie je jen o lidech. Idea křesťanství je rozhodně dobrá, ale přesto lidé v jejím jménu zabíjeli. Idea komunismu (čímž rozhodně nemyslím to, co z toho ve finále udělal Lenin) vznikla už dávno ve Francii (pařížská komuna..). Marx a Engels na to bohužel příliš navázali třídy a třídní boj (ale pořád to byla jen jakási "studie" poplatná své době).

 Každopádně člověka nedělá špatým to, že si říká komunista, ale jak se chová. Pokud dnes někdo vzhlíží k ideologi útlaku, kontrole a ovládání lidí, nemusí si vůbec říkat komunista, fašista atd... Proč by to dělal? Není přece nic snadnějšího, než založit nový spolek a pojmenovat se úplně jinak a přitom dál prosazovat své vize. Takový člověk už dávno KSČ opustil. Dnešní KSČM sdružuje pár snílků, kteří by rádi stavěli na původní myšlence komunismu a většinu v podsatě neškodných starých lidí, kteří nostalgicky vzpomínají na minulost. Lidi, pro které byla KSČ jen prostředkem k dosažení svých cílů už tam dávno nenajdete.

+2/−2
20.9.2014 23:31

M22a15r71t26i32n 49N14o49v34á92k 8927392482842

Racionálně uvažující dobrý člověk opovrhuje jak komunismem, tak náboženstvím.

+1/−8
20.9.2014 22:54

J51a78n 13R31e36n28d26a 1649162339813

Klobouk dolů, ten je odvážný.

+2/−2
20.9.2014 21:59

I20v67a74n 64P91o70k57o49r90n71ý 7249845478

svoboda vyznání, včetně toho politického, né?

+2/0
20.9.2014 21:46

J14a47r82o31s46l78a49v 89S36a26n11t62n15e71r 9398143659571

Já ano. Například Štětinu.

0/−1
20.9.2014 20:58

E98d47u43a22r80d 38B83l41a31z44e89k 1563220375935

„Jsem orientován levicově a sociálně. Když se podíváme do Bible, zvláště do knihy Skutky apoštolské, která popisuje počátek křesťanství, tak tam můžeme číst, že lidé měli vše společné, o majetek se dělili, tak jak kdo potřeboval. To je přece základní princip komunismu. Bohužel se z této filozofie vytratil Bůh, což vedlo k její částečné deformaci,“ vysvětluje farář. ;-D ...

 Taky bych si jen bral i cizí majetek a píli jak potřebuji, ale nepracoval a tak nepřispíval ;-) ...

Zdroj: http://hradec.idnes.cz/husitsky-knez-rostislav-kotrc-kandiduje-za-kscm-f61-/hradec-zpravy.aspx?c=A140919_131408_hradec-zpravy_kvi

+1/0
20.9.2014 20:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.