- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jen bych rád věděl, kde si zaparkuju, až pojedu na poštu pro balík?
Jen aby se pan Petr Král z Pardubice nespletl, nejsem si tím jistá, ale měla jsem pocit, že i tam už se smí stát jen omezenou dobu. Právě v souvislosti s podobnými vyčuránky, když se zavedlo parkovné na Pražském Předměstí. Ale možná už to zase neplatí, už jsem tam dlouho nebyla.
Ta doba je tam omezená na max.2 hodiny, nicméně to momentálně nikdo nekontroluje, takže se tam dá parkovat bez problému celý den. Už tam takto parkuji skoro rok...
Opravdu k politování, nemohou si se svou plechovkou BEZPLATNĚ zabrat místo, kde se jim zamane, bez ohledu na okolnosti, jen aby neudělali 15 kroků navíc!
A co by se stalo, kdyby lidé byli nuceni platit tržní cenu za zábor pozemku kvůli parkování jejich plechovky, tak jako je to běžné u veškerého jiného soukromého majetku? To by se asi všichni úplně sesypali.
Auto je totiž soukromý majetek stejně jako cokoli jiného. Když si koupím montovaný zahradní domek, také nemám nárok si jej bezplatně postavit na veřejném pozemku. Naopak mě odsud poženou svinským krokem. Paradoxně, když ten samý domek "obalím" automobilem, třeba jej umístím na korbu malého náklaďáku, mohu zabírat veřejný pozemek bez dalšího omezení. A těch aut tam mohu napráskat třeba deset. Proto ulice vypadají jak vypadají. Je to typický socialismus, vyznačující se tím, že je to "zdarma", a z toho plynoucím nadužíváním, nedostatkem, neefektivitou, nemožností kalkulace skutečných nákladů atd.
Bezplatné parkování na veřejném pozemku by až na nepatrné výjimky vůbec nemělo existovat. Za všechno se platí a je to tak správně, protože lidi jinak ztrácejí soudnost.
A samozřejmě úměrně tomu snížit daně...
Za parkování v Praze za 40 korun na den bych líbal radním ruce. Tady sto stojí za necelou hoďku.
Cena je (nebo by měla být) výsledkem interakce nabídky a poptávky. Tam, kde je větší poptávka, se přirozeně musí platit více, jinak by to nemělo smysl.
Přijde mi poněkud zvláštní tvrdit, že "nechám auto u koupaliště a zbytek dojedu trolejbusem" proto, abych ušetřil 40,-Kč za celodenní parkování. Jedna jízda ráno, druhá odpoledne a jen ty dvě jízdenky budou stát +/- stejně, jako parkovné.
Nad souvislostma se neuvažuje, ale to parkování prostě nezaplatí.
Další obchodní centrum v Hradci Králové? Nepochopitelné, pokud člověk vidí, že už ta stávající mají problémy s pronájmy svých prostor. Docela se děsím, kolik bude stát likvidace v budoucnu nutně opouštěných megastaveb typu Albert v Plačicích. A na to konto už vůbec nechápu, proč by město mělo uvažovat o vyasfaltování nových ploch na okrajích města, když ta naprosto nevyužitá plocha naddimenzovaného parkovišťě právě třeba v Plačicích pomalu zarůstá trávou. Bylo by přece ekonomčštější i ekologičtější využít primárně taková místa.
A to ani nemluvím o tom, jak devastující vliv má takový záměr na potenciál obchodních míst v centru, ze kterého se takto může velmi snadno stát mrtvá zóny snad leda s novými hernami a na ně navázanými pochybnými existencemi.