Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik v Hradci testuje elektrobus Perun, chce jich až dvacet

Obyvatele Hradce Králové v budoucnu možná budou vozit moderní elektrobusy. Časem by jich po městě mělo jezdit dvacet. Dopravní podnik nyní testuje nový stroj Perun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29d96e64n75ě74k 22S89ý62k16o78r32a 1566624538668

No, nejlepší je na vytížených trasách natáhnout trolejové vedení a trolejbus vybavit bateriemi na dojezd cca 15-20km. Viz Landskrona ve Švédsku, Eberswalde v D, dokonce už i Rusko. Trolej je nejnákladnější na výstavbu, ovšem pak vydrží být v provozu 40, i více let. Viz úsek v tunelu v Salzburgu, kde je od výástavby ve 40. letech 20. století. Samotné sloupy vydrží i přes 60 let. Trolejbus je při výstavbě jednorázově nákladný, pak už tolik ne. A cena vozidla je předražená. Autobus stojí 4 miliony, bez motoru je to méně, elektromotor a elektrovýzbroj reálně nestojí dalších 6. To si jen výrobci rejžují...

+1/0
8.11.2014 16:00

J26i62ř44í 14E56r75b83e27n 1363834776207

Ono je to tím, že autobusů se spalovacím motorem jezdí tisíckrát víc než elektrobusů a trolejbusů. Ty náklady na vývoj a režie se tím pádem rozpouštějí do mnohem menšího počtu výrobků.

Ze stejného důvodu jsou poměrně drahé automobily Tatra - pět set motorů a tisíc aut ročně je prostě málo...

0/0
8.11.2014 21:22

M65a70r22e38k 95J49a34n12e82č40k86a 1117496753171

Pánové ale jaski stále zapomínají na nejslabší článek elektromobilu a tím jsou baterie, čili velká hmotnost, malá výdrž a malá životnost. Daleko rozumnější jsou kombinace elektromotoru s klasickým motorem, který tady slouží pouze pro dobíjení baterií přímo za provozu vozidla. V současnosti je to stejně stále autobusy na zemní plyn (CNG). Jejich nevýhoda je akorát to, že jsou dosti nákladné na přestavbu, ale ve finále to vyjde mnohem levněji než ty elektronesmysly. Dokud ale nepřijde nějaká revoluce v bateriích jsou elektormobily závislé čistě na tomhle zdroji energie o ničem.

+2/0
8.11.2014 12:53

T56o34m59á58š 27Š50l15a12p48á80k 4680427208122

Perun s tebou :-P

+1/0
8.11.2014 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.